Laatste update eerste post/blogtitel: juni 2012.
Ik ben Orodin en ik woon met mijn vrouw en twee kinderen in Noord-Holland.
Ik ben al een aantal jaar lid bij PokerStrategy. Nadat ik oorspronkelijk met het $50 startkapitaal op PokerStars begon (toen kon dat nog), heb ik een tijd lang erg zitten zoeken naar de voor mij geschikte pokervariant. Ik heb zodoende op de microlimits van alles gespeeld: Sit 'n' Go's, Double or Nothings, SSS, vaak ook door elkaar. Dat werkte niet. Niets gaf ik een serieuze kans.
Na een periode van afwezigheid heb ik het pokeren een poos geleden weer opgepakt en nu speel ik de Bigstackstrategie en die ligt me vrij goed. Het feit dat het een vrij ingewikkelde variant is, waarbij je (in tegenstelling tot bijvoorbeeld SSS) op alle straten beslissingen moet nemen, maakt het een uitdagende en dus leuke variant.
=====
Mijn laatste pokerupdate in het kort (23 april 2012)
Na een paar maanden van afwezigheid begin 2011 wegens persoonlijke omstandigheden, weer helemaal terug van weggeweest. Ik heb alles uitgecasht van 888poker, en de backing die ik had hebben mijn backer en ik in goed overleg beëindigd. Voor hem heeft het een kleine winst opgeleverd, dus prima.
Ik ben met een nieuwe, kleine roll van $50 opnieuw begonnen op PokerStars en leg me nu toe op het opbouwen van mijn bankroll d.m.v. Zoom poker. Op het moment van schrijven heb ik zo'n 48.000 handen gespeeld op NL2 FR, met een winrate van 3bb/100.
Ik vind Zoom een ontzettend leuke variant. Rush heb ik nooit gespeeld, dus deze pokervariant was volledig nieuw voor me. Ik vind het leuk dat het zo snel gaat. Ook vind ik het overzichtelijker, omdat je niet met 6 of 8 knipperende tafels voor je zit te turen en op 4 tafels tegelijk ingewikkelde beslissingen zit te maken.
=====
Update september 2011
Momenteel speel ik NL6 op 888poker. Rond juli heb ik m'n hele roll van Stars afgehaald nadat ik na 35k handen weer op break-even stond (terwijl ik na 15k handen op 9bb/100 heb gestaan).
Hoe dan ook, een frisse start op 888poker. De software was even wennen na meer dan 5 jaar alleen maar op Stars te hebben gespeeld, maar ik moet zeggen: dat gaat prima en went vrij snel.
=====
Challenge
Let op: challenge staat on-hold!
Ondertussen heb ik een challenge lopen (Orodin's $4000 challenge), omdat ik over een paar jaar graag een paar maanden naar de VS toe wil voor vrijwilligerswerk in natuurparken (zie deze post. Voortgang hiervan kun je lezen in de posts verderop in het blog.
Op dit moment staat de challenge even op een laag pitje, maar aangezien poker om het winnen van geld gaat, gaat hij toch altijd wel door. Binnenkort, wanneer ik me helemaal thuis voel op 888, ga ik 'm weer in volle hevigheid doorzetten.
Backing
Backing is beëindigd per begin 2012!
Spoiler
Ik word momenteel gebackt door ons medeforumlid en een van mijn Skype-buddies, hoedinie. Ik wil hem hier hartelijk voor bedanken. Ik zou anders namelijk nog steeds op NL2 hebben lopen rondklooien op dit moment! ♠_thumbsup:
Oorspronkelijke eerste post
Onder de spoiler vind je mijn oorspronkelijke eerste post van dit blog.
Spoiler
Aangezien er een nieuw jaar begonnen is, en ik kort geleden het pokeren weer heb opgepakt, leek het me leuk om eens een nieuw blogje te starten.
Ongeveer een jaar geleden had ik er ook eentje, maar nadat ik stopte met pokeren kwam logischerwijs ook die blog stil te liggen.
Ik speelde destijds met mijn startkapitaal op PokerStars, en speelde daar voornamelijk de $1 (Turbo) Sit 'n' Go's, en de $1 Turbo DoN's. Destijds heb ik dat niet genoeg kans gegeven, omdat ik voor mijn gevoel niet goed genoeg speelde, en op de een of andere manier het niet voor elkaar kreeg mijn bankroll fatsoenlijk op te bouwen (of überhaupt de $50 startkapitaal vrij te spelen), daalde mijn motivatie hard, en stopte met pokeren.
Toen kwam afgelopen november ineens de aanbieding van het tweede startkapitaal in de mail. Ik realiseerde me dat ik eigenlijk best wel weer zin had om te gaan spelen, maar mijn animo om het toernooi-poker weer op te pakken was er niet echt.
Ik had destijds de Basic-SSS-artikelen wel eens doorgelezen, maar er toen niets mee gedaan. Om fris en fruitig een nieuwe start te kunnen maken, besloot ik deze keer me eens in de SSS te gaan verdiepen.
Zo gezegd, zo gedaan. December was de maand van mijn eerste (ruim 3k) handen NL2. Ondanks pogingen de basis-SSS zo goed mogelijk te volgen, ging het al niet meteen geweldig. Variance bleek daar een groot aandeel in te zijn, maar zeker ook fouten van mijn kant.
Een aantal foutjes heb ik direct al aangepakt: de TV staat tegenwoordig uit tijdens het spelen, ik ben van 4 tafels terug gegaan naar 2 (en toen het goed voelde weer 3, toen weer 4), en de SHC ligt tegenwoordig klaar vóór ik begin met spelen (waar ik hem eerder nog wel eens vlug erbij moest zoeken op het moment dat ik niet zeker was of ik AQ na een raise voor me nu moest pushen of folden, of 77 kreeg UTG... :]).
Tijdens het spelen op NL2 merkte ik al dat het opbouwen van mijn PartyPoints erg langzaam ging, en dat ik op deze manier die $50 niet vrijgespeeld zou gaan krijgen. Omdat ik tegelijkertijd van verschillende mensen te horen kreeg dat het niveau op NL10 toch echt niet beter is dan op NL2, besloot ik het op NL10 eens te gaan proberen.
Wat denk je? Mijn eerste sessies leverden me meteen al flinke winsten op (in vergelijking met de NL2-sessies dan). Langzamerhand ken ik de SHC ook redelijk. Een te maken keuze is tegenwoordig (zeker pre-flop) al vrij gemakkelijk.
Dus wat nu? Een nieuw jaar, met nieuwe kansen. Dus: nieuwe doelen! Mijn bankroll opbouwen vind ik niet geweldig belangrijk. Zou leuk zijn, maar ik heb meer plezier in het pokeren zelf, dan dat ik het zo belangrijk vind dat ik dikke winsten maak (hoewel het natuurlijk wel leuk is :D)!
Dus hier mijn doelen voor 2010:
- Ik wil de basis-SSS goed onder de knie gaan krijgen;
- Ik wil goed leren omgaan met odds en outs, stack:raise-ratio en met implied odds;
- Ik wil proberen om in elk geval de $50 vrij te spelen (en een zo groot mogelijk gedeelte hiervan);
- Ik wil proberen om al deze bovenstaande elementen goed uit te kunnen voeren op 8 tafels;
- Het vrijspelen van de Elephant-license.
Ik denk dat dit zeker haalbare doelen zijn. Zoals het er nu voor staat denk ik dat ik dit met gemak red, dus alles wat ik 'meer' bereik dan dat is meegenomen. Mijn doelen daarna zullen vooral gericht zijn op het stijgen naar NL25, het gaan gebruiken van stats en het leren toepassen van de Silver-artikelen. Maar goed, dat zal voor later zijn :).
Hieronder voor de lol toch even een grafiekje van mijn uitgangspunt voor 2010:

Hoe vaak ik zal gaan bloggen, weet ik nu nog niet. Vanaf morgen begin ik aan een nieuwe baan (die ook nog eens bepaald niet dicht bij huis ligt), en ondertussen volg ik ook nog een HBO-opleiding en heb ik een gezin. Mijn pokertijd zal dus altijd beperkt zijn. Hoeveel tijd ik dan voor een blog overhoud weet ik nu dus nog niet, maar ik doe mijn best.
Groeten!!
Orodin
EDIT: Titel topic aangepast, omdat ik de SSS bij dezen loslaat