Skip to forum
Duke Freedom - Blog...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Duke Freedom - Blog Gestopt

195 Berichten
31 Gebruikers
0 Reactions
6,771 Bekeken
DukeFreedom

Hoi allemaal,

Tijdje overwogen of ik wel of niet een blog zou maken hier, maar goed nu is het er toch van gekomen en we zullen wel zien wat het wordt. :P

Pokerervaring pre-PokerStrategy:
Eigenlijk vooral op Pacific Poker gespeeld. Daar vele freerolls gedaan en daarvan een keer 1e, 2e en 8e geworden. Veel gewisseld tussen speeltypen, alles gedaan van SnG's tot no limit, pot limit en heads-ups (allemaal hold 'm). Weinig fixed limit, sprak me toen namelijk niet erg aan. Op een gegeven de $30 van een freeroll MTT uitgebreid tot $200. Major tilt, $50 heads-ups en de rest moge duidelijk zijn. :P

Toen een tijd gestopt en op een gegeven moment weer opnieuw begonnen met een gratis $10 van Pacific Poker. Veel beheersder gaan spelen en dit uiteindelijk weer uitgebreid tot $200. Toen een tijd gestopt en recentelijk weer opnieuw gaan spelen. Wat Omaha gespeeld wat in eerste instantie best redelijk ging, maar toch niet helemaal mijn ding is. Daarna 7-Card Stud, wat me BR op Pacific tot de $400 bracht (een groot gedeelte op een enorme maniac die op een super tilt was, terwijl ik elke hand superkaarten kreeg :P). Probleem bij Pacific is dat ik daar alleen niet me echte naam heb ingevuld (was ook iets jonger dan 18 toen ik daar begon te spelen :rolleyes: ), misschien dat ik dat maar is moet proberen om dat op te lossen met ze.

Speelde altijd max met 3 tafels en dat vond ik al moeilijk te volgen! :D

Story so far op PokerStrategy:
Geld van de quiz gestort op Titan. Hier begonnen met no limit, maar het werd me al snel duidelijk dat er veel te veel short stackers zijn op titan, wat mijn spel niet echt hielp en me BR maar langzaam deed groeien. Warempel waarom probeer ik niet gewoon weer is fixed limit te spelen? Gekke gedachte, ik weet het :evil:, maar met 4 tafels tegelijk kon ik me weerhouden om al te veel kaarten te gaan spelen. Begon te spelen op $0.05-$0.10 en dat ging best lekker.

BR tot de €40 en ik vond dat $0.10-$0.20 op zich ook wel moest kunnen. Aantal tafels uitgebreid tot 6 en een week later (+ teveel aan het pokeren :P) bracht me BR naar de €170. Wow, ik wist niet dat dit mogelijk was met fixed en het bevalt me prima. :D

Daarna het aantal simultane tafels zelfs nog uitgebreid tot 8 en nog een week later zijn we bij het moment aangekomen dat ik dit aan het schrijven ben en me BR op de €235.22 staat.

Nu richting de 25.000 handjes op $0.10-$0.20 gespeeld tegen een gemiddelde van rond de 6.2 BB/100. Helft van die handjes staat op een andere computer, maar hierbij de grafiek van de ene helft:

Recent:
De laatste twee dagen zit het iet wat tegen. In een korte periode van een half uur een keer $10+ verloren, waarin ik 3 keer m'n AA zag verdampen tegen de gekste handen en lagere pocket pairs tegen hogere aanliepen. Toch begon ik hierdoor ook slechter te spelen en merkte ik dat ik veel te veel naar de showdown chasede met handen die zeer waarschijnlijk al beat waren (ook al waren het vaak prachtige handen pre-flop/turn). Hopelijk dat ik dat weer snel op het rechte pad kan trekken, maar heel veel zorgen maak ik me daar niet om. Me Tilt Control is duidelijk nog niet perfect, maar gelukkig ben ik me er wel vaak erg bewust van. Die keer dat ik me hele BR op Pacific verloren ben heeft me zeker een hoop geleerd over de gevaren van Tilt en ook hoe je er beter mee om zou moeten gaan.

Toekomst:
Wil me BR naar de €300 ~= $500 brengen en dan op $0.25-$0.50 (is dan een ruime 1000 BB aan BR) is gaan kijken hoe het me er daar aan toe gaat. Speel momenteel ook nog niet met stats en wil me daar ook een keer meer in verdiepen aangezien ik me kan voorstellen dat dat sommige beslissingen wat gemakkelijker/duidelijker zal maken. Verder misschien wat meer artikelen nog lezen hier, aangezien ze wel goed voor de discipline zijn. Ik speel zeker niet helemaal volgens de strakke regels in de artikelen wat ik geen probleem acht gezien me resultaat zeker redelijk is, maar af en toe merk ik toch dat ik (bepaalde handen) of juist iets te los speel of juist niet agressief genoeg en daar is wel ruimte voor wat verbetering.

Yay voor lange posts. ;)

194 replies
DukeFreedom

Gisteren BR op Titan down naar de 227.58, de downswing duurt voort.

Positiever is dat ik vandaag sinds een tijd eindelijk weer is bij een kleine MTT van 184 spelers goed gepresteerd heb. Werd 4e in een toernooi van 184 spelers en won daarmee $40 op PokerStars.

DukeFreedom

Niemand durft te posten? Ik bijt niet hoor.. :P

Downswing lijkt over. Ben ook stiekem (stout hoor) toch al FL 0.25-0.50 gaan spelen. Gelukkig mocht dit van BRM toch al lang dus was er op zich niks verkeerds mee en had besloten dat als ik de onder de €200 zou komen weer terug naar de FL 0.10 - 0.20 zou gaan.

Kon gewoon niet meer wachten en wilde zien of er een verschil zou zijn met FL 0.10 - 0.20. Naar mijn gevoel is die er wel degelijk: er zitten volgens mij toch wel wat meer goede spelers en wat minder echte maniakken. In het begin erg zijwaarts gegaan met me BR. Ook weer de nodige bad beats gehad en de daaruit voortvloeiende lichte tilts (hier moet ik toch nog steeds beter mee leren om te gaan, krijg deze best vaak.. ze zijn niet zo erg dat je spel er drastisch slechter van wordt, maar ik merk wel steeds dat ik meer ga callen en spelen wat niet hoort). Gisteren uiteindelijk €15 hoger geeindigd op €249.57.

Vandaag met goede moed begonnen en na eerst licht in de plus te staan ging het hard naar beneden en was me winst van gisteren weer weg. Om de een of andere reden was ik het zat hier steeds lichte tilts van te krijgen en bleef daarom gelukkig goed doorspelen. Heel langzaam krabbelde het op tot het niveau waarop ik de dag ook begon. En toen kreeg ik plotseling op een aantal tafels goede kaarten: AA, KK, QQ, JJ, AK, AQ, AJ waarvan de meeste bleven staan en dat deed me BR omhoog deed schieten. Uiteindelijk de dag €32 hoger afgesloten en sta nu op de €281.60. Sklansky bucks geven wel aan dat ik gedeeltelijk geluk heb gehad aan het eind.

Heb me spel ook meer aangepast naar de SHK, wat voor dit hoger niveau volgens mij wel nodig was. Ook minder gaan callen als ik (het idee had dat ik) behind was. Me spel is nog zeker niet perfect, maar wel flink verbeterd.

Precies een maand geleden hier begonnen nu. Ow ja heb ook nog gold status bereikt. :)

iamthedanger

proficiat met je gold status dan maar ;-)

selgae

Binnen een maand naar 300 euro is niet gek. En mooi om te lezen dat je alle speltypes hebt gedaan. Zo ben ik ook bezig geweest en heb van hold-em tot horse gespeeld en het blijkt dat ik persoonlijk toch het liefst sit&go speel. Ga ook maar eens fixed proberen want ik lees bij meerdere dat hun dit toch wel beval. Succes verder en blijf je volgen :D

Lekker bezig. En een heel mooie constante grafiek :D

DukeFreedom

Dank je allemaal. Vandaag weer gespeeld, ging wel ok. Meest lachwekkende hand was pocket AA vs 52o. 5 op de flop en uiteraard 5 op de river: en dan zegt er zo eentje aan tafel ook nog "nh". Ik had het niet meer (in positief zin dan, ik lachte me suf, ging niet tilten). Diezelfde persoon zei er ook nog achterna "you're such a fish duke" - ja ik denk dat ik AA voortaan maar fold. :D

In een andere hand zit ik met (als ik het me goed herinner) two pair vs nogmaals 52o, waar ik geen clubs had en zijn 5 wel clubs was. Flop gaf 2 clubs en verder runner runner street voor hem, turn nog een club en uiteraard de river nog een. Prachtig gewoon. :D

Maar goed ging wel goed verder, uiteindelijk €9 hoger geeindigd op €290.34.

DukeFreedom

En daar gaan we weer met de bad beats. Krankzinnig vandaag.

Down naar de €283.62 en dat terwijl ik vandaag ook nog 6.50 bonus had gekregen, in totaal dus bijna €14 down. Volgens Sklansky Bucks alleen al zou ik nu €25 meer horen te hebben.. Zucht. X(

DukeFreedom

Ok ik begrijp nu wel enigszins waarom FL swingy genoemd wordt, maar ik kan nu niet zeuren. Vandaag €52 up en ik weet nu ook hoe heerlijk een upswing voelt. :P

BR geexplodeerd naar de €335.73

DukeFreedom

Laatste drie dagen gingen weer prima. Merk dat ik soms toch nog wat foutjes maak (te aggresief spel wanneer ik beat ben, neerleggen tegen teveel gebluf van donks, teveel downcallen als ik behind ben). Vind 1v1 ook wel lastig om te spelen, alhoewel dat vandaag een stuk beter ging door ze vaker te raisen.

Bankrol +€93 op €428.02

Doel is momenteel om bij de €700 maar is op $0.50-$1.00 te gaan rondneuzen.

Vasthouden zo. Maar zeker niet stilstaan. ;)
Mooie resultaten moet ik zeggen :)

Yoghi

Als je FR speelt zou ik nu al naar 0.5/1 gaan hoor, voor FR wordt 300BB aangeraden en je hebt nu al 600 :P

En zo snel mogelijk naar SH wisselen, is veel meer actie en het is een stuk leuker.

DukeFreedom

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Als je FR speelt zou ik nu al naar 0.5/1 gaan hoor, voor FR wordt 300BB aangeraden en je hebt nu al 600 :P

Speel graag veilig en wil ook liever niet terug moeten naar een lager limiet als ik eenmaal hoger ga en toevallig een redelijke downswing krijg. Tenslotte moet een pokeraar ook over een gezonde dosis geduld beschikken en binnen 5 weken naar de €400 is al niet mis. Maar goed, je hebt wel gelijk dat het wel wat eerder kan... ;)

En zo snel mogelijk naar SH wisselen, is veel meer actie en het is een stuk leuker.

Ja het viel me al op dat bij de hogere limieten er meer SH gespeeld werd. Op zich bevalt FR me prima en ik heb genoeg actie met 8 tafels. ;) Maar ja, misschien eerdaags maar is in SH verdiepen dan (net zoals ik nog steeds allerlei artikelen zou moeten gaan lezen en met stats leren spelen haha).

Wat vind je eigenlijk zo leuk aan SH?

Yoghi

Je speelt veel meer handen, en de handen die je speelt hebben veel meer diepgang.

En voor je BRM, het is imo beter om snel omhoog te gaan. Een niveau naar beneden gaan hoort in principe niks met je te doen, en aan het einde wil je toch zo snel mogelijk op 10/20 of welke limiet dan ook komen. Maar het is je eigen keuze en als je jezelf er niet goed bij voelt moet je ook zeker niet hoger gaan spelen.

btw; heb je Skype ofzo? van mij is yoogher

DukeFreedom

btw; heb je Skype ofzo? van mij is yoogher

Heb wel skype maar ben er eigenlijk nooit. :P MSN iets vaker maar ook erg weinig laatste tijd.

Heb nog is wat serieuzer gekeken naar me BR, ben op ongeveer 650 BB (op $0.25-$0.50) van de $0.10-$0.20 naar de $0.25-$0.50 gegaan en daar sta ik nu ook op als ik naar de $0.50-$1.00 ga. Misschien toch maar is op dat limiet gaan kijken dan, want me eerdere doel van €700 zou anders zeker nog zo'n 2 weken duren. Als het gewoon goed gaat blijf ik er dan zitten.

Laat SH voorlopig in ieder geval nog even voor wat het is, schijnt een stuk swingier te zijn en heb daar ook nog totaal geen ervaring mee en vind FR momenteel nog prima spelen.

en aan het einde wil je toch zo snel mogelijk op 10/20 of welke limiet dan ook komen

Mwa, je wilt er vooral voor zorgen dat je kennis genoeg groeit zodat wanneer je eenmaal op 10/20 zit ook echt een winnende speler bent en dan weinig echte leaks hebt, goed met tilt om kan gaan, e.d. Volgens mij bereik je dat beter door niet al te snel door te willen stoten van niveau naar niveau. Goed spel verkrijg je uiteindelijk vooral door veel handjes te spelen en andere mensen te leren inschatten: iets dat op lagere niveaus gemakkelijker is dan op de hogere niveaus. Mensen willen vaak te veel te snel en dat zie je ook wel bij diegene die als een raket de lucht invliegen met hun BR en vervolgens als een baksteen naar de BankRoet verdommenis hoek terugvallen. ;)

DukeFreedom

Okay, ben $0.50-$1.00 gaan spelen. Ging op zich wel aardig, maar jammer genoeg ERG veel bad beats gehad naar mijn gevoel (vooral met de grote potten). Had volgens mij veel meer kunnen hebben. Sklansky geeft me weer is gelijk: maar liefst €26, waarvan €16 in de eerste 4 handen die ik op $0.50-$1.00 speelde, dus je kan je zo voorstellen dat dat niet zo'n denderent begin was. :P

Toch moet ik niet klagen, uiteindelijk de sessie afgesloten met +€28, dus daar is niks mis mee. BR nu op de €456.19. Nieuw doel is €800-€900 voor het spelen van $1.00-$2.00 (weer zo'n 650 BB, dat bevalt me wel).

Wat me ook opviel is dat ik het idee had dat ik gewoon erg goed speelde. Een enkele downcall te veel misschien en een hand (Q9s) die ik misschien niet had moeten spelen maar toch speelde omdat er zo loose op die tafel gespeeld werd. Uiteindelijk blijk ik dan beat door pocket 10.

Ook vertoonde ik totaal geen (lichte) tilt gedrag deze keer, ondanks de redelijk vele bad beats. Hier ben ik erg blij mee, gezien dat nog wel een serieuze leak was - hopelijk kan ik dat zo houden.

Edit: Oh ja en tenslotte speelde ik deze keer maar met 6 tafels. Misschien dat dat ook me betere spel verklaart. Op zich beviel dit me ook wel dus misschien dat ik me eerdere 8 toch maar terugschroef naar 6 (voorlopig in ieder geval).

DukeFreedom

Bad beat mania continues en daardoor weer een tiltje. Handen die ik gezien heb waren ook echt niet normaal.

BR -€22 op de €434.82.

Sklansky bucks zeggen ondertussen dat ik al minstens €70 meer had moeten hebben *zucht*.

Deze hand zegt het allemaal:

0.5/1 Limit Holdem
10 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG remo76 ($24.70)
UTG+1 digikyl ($5.25)
UTG+2 MaSOpi ($23.25)
MP1 Heats3eker ($27.75)
MP2 antonio6262 ($1.35)
MP3 DukeFreedom ($49.50)
CO pekush78 ($28.00)
BTN neeeel ($47.75)
SB ghostyone ($66.06)
BB FathSon ($31.00)

Pre-flop: (1.5 SB, 10 players)
4 folds, antonio6262 calls, DukeFreedom raises, pekush78 3-bets, 1 fold, ghostyone calls, 1 fold, antonio6262 folds, DukeFreedom 4-bets, pekush78 calls, ghostyone calls

Flop: 4♣ 3♠ Q♥ (14.0 SB, 3 players)
ghostyone checks, DukeFreedom bets, pekush78 calls, ghostyone calls

Turn: 7♥ (8.5 BB, 3 players)
ghostyone checks, DukeFreedom bets, pekush78 calls, ghostyone calls

River: 4♠ (11.5 BB, 3 players)
ghostyone bets, DukeFreedom raises, 1 fold, ghostyone 3-bets, DukeFreedom calls

Final Pot: 16.6 BB
DukeFreedom shows: K♠ K♦
ghostyone shows: 2♦ 4♥

ghostyone wins 16.6 BB ( won +10.1 BB )
antonio6262 lost 0.5 BB
DukeFreedom lost 6.5 BB
pekush78 lost 3.5 BB

DukeFreedom

May the worst hand win! Laatste twee dagen twee keer tot de €472 geweest en dan begint het hoor. Bad bead mania to the max en beide keren -€40 in mum van tijd en daarna tilt (waarna ik stop). De handen die ik weer krijg te zien zijn gewoon belachelijk. Momenteel geen Sklansky te verkrijgen, want PT2 trial is verlopen en PokerEV werkt nog niet met PT3 (schijnt wel een nieuwe versie te komen vrijdag).

Heb nu gelukkig nog wel exact evenveel als toen ik met $0.50-$1.00 begon als ik de bonussen niet mee reken. Heb nu €439.46.

Ik sta:
met 13 keer AA in de plus (+$10..03 totaal 0.8BB / hand)
met 12 keer KK in de min (-$11.15 totaal -0.9BB / hand)
met 12 keer QQ in de min (-$11.05 totaal -0.9BB / hand)
met 22 keer AQo in de min (-$24.60 toaal -1.1BB /hand)

Met alles een winpercentage van 50% ook.

Nou ja, het komt wel weer als ik weer eens een normale hoeveelheid geluk krijg... X(

Edit: Laat dat ik speel kiet maar zitten. Nogmaals €25 eraf.

Het lijkt haast wel, of er een "bad-run-virus" over de leden van PS heerst.
Snel maar even wat medicijnen nemen, in de vorm van pokerleesvoer, en een andere mindsetting ;)

Laten jullie het weten als jullie weer wat beter runnen? Ga ik ook weer spelen :P

Maar zoals ik al zei in Anunaki's blog, ......"You r not alone brother" :D

DukeFreedom

Heb het momenteel echt helemaal even gehad, het is gewoon niet normaal. Of mijn AA wordt gekraakt door een of andere 74o runner runner straight of ik zit met JJ versus QQ op een 444xx board en anders verlies ik wel met KK tegen een gehitte 99. Als dat allemaal niet gebeurd heb ik AK die niet hit en verliest tegen 44 of ik hit wel en verlies tegen two pair AT. Heb ik AQ dan verlies ik natuurlijk wel op me kicker aan AK, me flushdraw op de turn hit uiteraard niet. Flushdraws hit ik zo en zo weinig en dan nog vooral met een freeplay van T2s.

Bankrol down naar de €397.04. Volgens mij speel ik best goed, alhoewel me WtSwsF gehalte een beetje aan de hoge kant is. Toch zou ik niet verbaast zijn als Sklansky ondertussen aan gaat geven dat ik iets van €150 "mis", zal daar vrijdag is naar kijken.