Hoi allemaal,
Tijdje overwogen of ik wel of niet een blog zou maken hier, maar goed nu is het er toch van gekomen en we zullen wel zien wat het wordt. ![]()
Pokerervaring pre-PokerStrategy:
Eigenlijk vooral op Pacific Poker gespeeld. Daar vele freerolls gedaan en daarvan een keer 1e, 2e en 8e geworden. Veel gewisseld tussen speeltypen, alles gedaan van SnG's tot no limit, pot limit en heads-ups (allemaal hold 'm). Weinig fixed limit, sprak me toen namelijk niet erg aan. Op een gegeven de $30 van een freeroll MTT uitgebreid tot $200. Major tilt, $50 heads-ups en de rest moge duidelijk zijn. ![]()
Toen een tijd gestopt en op een gegeven moment weer opnieuw begonnen met een gratis $10 van Pacific Poker. Veel beheersder gaan spelen en dit uiteindelijk weer uitgebreid tot $200. Toen een tijd gestopt en recentelijk weer opnieuw gaan spelen. Wat Omaha gespeeld wat in eerste instantie best redelijk ging, maar toch niet helemaal mijn ding is. Daarna 7-Card Stud, wat me BR op Pacific tot de $400 bracht (een groot gedeelte op een enorme maniac die op een super tilt was, terwijl ik elke hand superkaarten kreeg :P). Probleem bij Pacific is dat ik daar alleen niet me echte naam heb ingevuld (was ook iets jonger dan 18 toen ik daar begon te spelen
), misschien dat ik dat maar is moet proberen om dat op te lossen met ze.
Speelde altijd max met 3 tafels en dat vond ik al moeilijk te volgen! ![]()
Story so far op PokerStrategy:
Geld van de quiz gestort op Titan. Hier begonnen met no limit, maar het werd me al snel duidelijk dat er veel te veel short stackers zijn op titan, wat mijn spel niet echt hielp en me BR maar langzaam deed groeien. Warempel waarom probeer ik niet gewoon weer is fixed limit te spelen? Gekke gedachte, ik weet het :evil:, maar met 4 tafels tegelijk kon ik me weerhouden om al te veel kaarten te gaan spelen. Begon te spelen op $0.05-$0.10 en dat ging best lekker.
BR tot de €40 en ik vond dat $0.10-$0.20 op zich ook wel moest kunnen. Aantal tafels uitgebreid tot 6 en een week later (+ teveel aan het pokeren :P) bracht me BR naar de €170. Wow, ik wist niet dat dit mogelijk was met fixed en het bevalt me prima. ![]()
Daarna het aantal simultane tafels zelfs nog uitgebreid tot 8 en nog een week later zijn we bij het moment aangekomen dat ik dit aan het schrijven ben en me BR op de €235.22 staat.
Nu richting de 25.000 handjes op $0.10-$0.20 gespeeld tegen een gemiddelde van rond de 6.2 BB/100. Helft van die handjes staat op een andere computer, maar hierbij de grafiek van de ene helft:

Recent:
De laatste twee dagen zit het iet wat tegen. In een korte periode van een half uur een keer $10+ verloren, waarin ik 3 keer m'n AA zag verdampen tegen de gekste handen en lagere pocket pairs tegen hogere aanliepen. Toch begon ik hierdoor ook slechter te spelen en merkte ik dat ik veel te veel naar de showdown chasede met handen die zeer waarschijnlijk al beat waren (ook al waren het vaak prachtige handen pre-flop/turn). Hopelijk dat ik dat weer snel op het rechte pad kan trekken, maar heel veel zorgen maak ik me daar niet om. Me Tilt Control is duidelijk nog niet perfect, maar gelukkig ben ik me er wel vaak erg bewust van. Die keer dat ik me hele BR op Pacific verloren ben heeft me zeker een hoop geleerd over de gevaren van Tilt en ook hoe je er beter mee om zou moeten gaan.
Toekomst:
Wil me BR naar de €300 ~= $500 brengen en dan op $0.25-$0.50 (is dan een ruime 1000 BB aan BR) is gaan kijken hoe het me er daar aan toe gaat. Speel momenteel ook nog niet met stats en wil me daar ook een keer meer in verdiepen aangezien ik me kan voorstellen dat dat sommige beslissingen wat gemakkelijker/duidelijker zal maken. Verder misschien wat meer artikelen nog lezen hier, aangezien ze wel goed voor de discipline zijn. Ik speel zeker niet helemaal volgens de strakke regels in de artikelen wat ik geen probleem acht gezien me resultaat zeker redelijk is, maar af en toe merk ik toch dat ik (bepaalde handen) of juist iets te los speel of juist niet agressief genoeg en daar is wel ruimte voor wat verbetering.
Yay voor lange posts.