Ga naar het forum
Duke Freedom - Blog...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Duke Freedom - Blog Gestopt

195 Berichten
31 Gebruikers
0 Reacties
6,810 Weergaven
DukeFreedom Topicstarter
DukeFreedom
BlackMember

Stiekem een tafel $1.00-$2.00 gespeeld, vooral omdat er geen zes $0.50-$1.00 tafels waren en er op die tafel nogal loose gespeeld werd, mocht op zich volgens me bankrol wel. Nou dat heb ik ook weer geweten. Wanneer houdt het op??

BR -€45 op de €351.24. Op de €300 zo en zo terug naar de $0.25-$0.50 en ook absoluut geen $1.00-$2.00 meer spelen.

Ik word maar vuilnisman denk ik:

0,5/1 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG with K♥, K♠
Hero raises, UTG+1 folds, UTG+2 calls, 6 folds.

Flop: (5,50 SB) J♠, 3♠, J♥ (2 players)
Hero bets, UTG+2 calls.

Turn: (3,75 BB) K♦ (2 players)
Hero bets, UTG+2 raises, Hero 3-bets, UTG+2 caps, Hero calls.

River: (11,75 BB) 9♥ (2 players)
Hero bets, UTG+2 raises, Hero 3-bets, UTG+2 caps, Hero calls.

Final Pot: 19,75 BB

Results follow (highlight to see):
UTG+2 shows four of a kind, jacks (Jc Jd)
Hero shows a full-house, kings full of jacks (Kh Ks)

UTG+2 wins with four of a kind, jacks (Jc Jd)

3 keer JJ op de $1/$2 tafel, alle drie verloren uiteraard. Ook nog een paar keer TT, ook verloren. Allerlei AK, AQ, AJ, AT gehad, bijna geen enkele hit en zo wel dan zat ik tegen een gehitte set of two pair. Flushdraws hitte ik niet.

DukeFreedom Topicstarter
DukeFreedom
BlackMember

Aan de ene kant een beetje deprimerend, aan de andere kant toch erg fijn om te zien dat het niet aan spel ligt:

Waw ik zat de hele tijd verveeld over mijn sklansky graph, maar het kan dus nog veel erger blijkbaar!

DukeFreedom Topicstarter
DukeFreedom
BlackMember

Goed, weer is een post sinds 2 weken. Had het toen ook even helemaal gehad met poker. Ik verloor alles inclusief winning hands als AA,KK,QQ,AK en wat niet. Me spel werd er na 4 dagen achter elkaar de ergste runner runner bad beats te zien niet beter op en me WtSD gehalte te hoog (alhoewel het merendeel van de daling gewoon door de bad beats kwam). Maar het belangrijkste: ik vond het gewoon even niet leuk meer.

Wel een hoop gepost, vooral in het Fixed Limit handjes board. Wel het een en ander geleerd, maar belangrijker nog: het heeft me er toe gezet om meer te gaan denken bij de handen die ik speel. Dit is vooral een voordeel tegenover andere tight spelers, die je op 0.50/1.00 wel ietsjes meer tegenkomt dan op 0.10/0.20. :P

Gisteren had ik even niets te doen en ik dacht, ach heb wel weer even zin in poker. Dat ging goed en ik sloot de dag €25 hoger af op €376.70 (hiervan was €6.40 bonus). Vandaag ook weer gespeeld, vrij kort, en alsnog +€30 nu op de €406.02. Vandaag wel een beetje een upswing, maar dat mag ook wel is. Me AA,KK,QQ houden is stand en KK vs QQ wint weer. Een geflopte T-7 straight houdt stand en levert me een enorme pot op.

0.5/1 Limit Holdem
9 players
Converted at weaktight.com

Pre-flop: (1.5 SB, 9 players) Hero is SB T♠ 9♣
4 folds, MP3 calls, CO calls, BTN calls, Hero calls, BB checks

Flop: 6♣ 8♠ 7♠ (5.0 SB, 5 players)
Hero bets, BB calls, MP3 calls, CO raises, BTN calls, Hero 3-bets, BB calls, MP3 calls, CO calls, BTN calls

Turn: Q♥ (10.5 BB, 5 players)
Hero bets, BB calls, MP3 calls, CO calls, BTN raises, Hero 3-bets, BB folds, MP3 calls, CO calls, BTN calls

River: T♣ (24.5 BB, 4 players)
Hero bets, 1 fold, CO calls, BTN raises, Hero 3-bets, CO folds, BTN calls

Final Pot: 29.0 BB
Hero shows: T♠ 9♣
BTN shows: T♥ Q♦

Hero wins 29.0 BB ( won +18.5 BB )

Het enige is dat ik wel een nieuwe leak heb ontwikkeld door die eerdere badbead streak. Ik call hoge pocket pairs teveel down terwijl ik eigenlijk wel beter weet dat ik beat ben. Foei! Moet ik wel wat aan doen in ieder geval.

Ga ook wat meer handjes posten in het Fixed Limit board. Is wel nuttig en forceert me goed na te denken over de acties die ik neem, wat er gebeurd en wat me odds zijn en het is gewoon interessant.

Actieveblog ^^

DukeFreedom Topicstarter
DukeFreedom
BlackMember

Tja moest een jaar wachten op een reactie.

Maar ik was toen ook een half jaar gestopt met poker. Ben pas sinds december weer bezig en ik ben eigenlijk te lui om een blog bij te houden. :P

Anyway, speciaal voor nijntje het konijntje....

Sinds december dus weer aan het spelen. Weer opnieuw begonnen met $50 op Party Poker FL FR. Binnen 3 weken naar de $350 gegaan en toen was ik alweer op hetzelfde limiet aangekomen waar ik speelde voordat ik juni vorig jaar een break nam.

Vanaf hier ging het even niet zo snel meer, maar nu ik terug kijk speelde ik toch nog wel aardig positief met rakeback meegerekend (ps: vanaf nu reken ik rakeback gewoon altijd mee, ik vind het onzin om dat niet te doen).

Geinspireerd door het feit dat de meeste FL spelers hier SH spelen op de hogere limieten en er altijd wordt gezegd dat er op SH meer vissen zitten, besloot ik 0.5/1 SH ook maar eens uit te proberen.

Dit was een goede stap. Na even te wennen met het SH formaat ging me BR snel omhoog en stond ik al snel op de $1200.

Door al me gegrind had ik een ticket gewonnen in een $50k grindroll (waarde van de ticket: $370 bij 135 spelers). Gelukkig heb ik wel wat ervaring met tourney's en wist ik 19e te worden voor een leuke $500 boost van me BR. Zoals altijd had er met gemak meer in kunnen zitten. De laatste twee handen waar ik all-in ging (met een aardige stack) verloor ik beiden ondanks de ~65% equity.

Helaas kwam toen het limiet $2/4 waar ik nu al 2 maanden zonder veel succes zit. 40-50k handjes zijwaarts... Helaas denk ik dat iemand me doomswitch omgezet heeft, want ik krijg naar mijn gevoel op $2/4 ook krankzinnig veel bad beats/coolers, dus ik mag in principe nog blij zijn dat me BR niet gezakt is.

Afgelopen maand gebruik gemaakt van Pacific Poker actie + zelf gestort voor het vrijspelen van de bonus. In totaal hier wel $1000 omhoog op de limieten 1/2 - 3/6 SH en 1/2 FR. Niveau op Pacific is echt belabberd, alhoewel ik wel het idee heb dat er bizar veel setups plaatsvinden op Pacific...

Afgelopen 2 weken niet echt meer gespeeld, ook omdat het gewoon niet zo goed ging (verloor de laatste dag dat ik speelde weer eens bijna 200 BB op 2/4 op Party, al ben ik bang dat dat (ten dele) ook kwam door tilt... daarom dus maar een break).

Ben wel van plan eerdaags weer wat serieuzer te gaan spelen. Volgens mij moet ik 2/4 gewoon kunnen verslaan, maar ik moet er denk ik wel meer voor waken dat ik correct blijf spelen in langere sessies, of gewoon stoppen als ik merk dat dit niet meer gaat (ook al is die gast aan tafel toch zo'n vis!). Ook zou het verstandig zijn als ik meer tijd probeer te steken om de artikelen te lezen, maar daar ben ik niet altijd even gemotiveerd voor. :P Heb de laatste 2 maanden wel veel video's gekeken.

Me BR is overigens al meer dan genoeg om 3/6 te kunnen spelen, maar ik weiger hogere limieten te spelen totdat ik er echt zeker van ben dat ik het limiet er voor met een redelijke BB/100 versla.

Goed, dat was het weer. Tot over een jaar! :f_p:

Kan je 2/4 ondertussen al wat beter beaten? :P

Nog andere nieuwtjes?

DukeFreedom Topicstarter
DukeFreedom
BlackMember

Aha alweer een post, dat belonen we dan maar weer met een lang verhaal. :P

Sinds me laatste post was ik in augustus en september van plan flink te gaan grinden, maar dat is er uiteindelijk allebei door een gebrek aan motivatie niet van gekomen toen.

In oktober is het er dan toch van gekomen. Had mezelf ook als doel gezet om ooit is een keer 1 maand echt actief te grinden om te zien wat er mogelijk is en om, mocht het erg tegenvallen, serieus poker spelen met de hoop om nog hogere limieten te gaan bereiken uit me hoofd te zetten en het slechts als hobby voort te zetten.

Maar voorlopig is die beslissing nog niet genomen. De maand is bijna om en ik ben zeker niet ontevreden - het grinden an sich ging me beter af dan verwacht. Ik heb ondertussen ~50K handen gespeeld deze maand, heb consistent elke dag 500 party points gehaald en heb geen enkel moment met tegenzin gespeeld, ook niet als het tegen zat.

Daarnaast - degene die het nieuws volgen weten het al - heb ik mazzel gehad met de Bad Beat Jackpot, maar dat is natuurlijk puur geluk.

Kwa poker ging het op $2/4 nog altijd niet supergoed. Ik heb hier nu niet me database, maar ik geloof dat ik op dat limiet deze maand na RB heel licht in de plus sta... Over ~35K handen.

Op $1/2 ben ik wel zo'n 400BB omhoog gegaan over slechts ~15K handen en voor de maand sta ik dus wel leuk in de +, ook met de nog te verwachten NL top 20 promo geld en Party Poker Million Dollar Hand VIP race promo (waar ik helaas toch niet zo hoog ga eindigen als ik hoopte, omdat ik de laatste dagen zelfs geen pairs meer hitte).

Ik ben nog steeds te lui om weer artikelen door te nemen en heb ook geen video's meer gekeken. Daar staat echter wel tegenover dat ik veel kritischer naar me spel ben gaan kijken en er ook serieus aan heb gewerkt. Doordat ik nu ook tot $2/4 handen judge voor FL ben ik meer met de equilator aan de slag gegaan wat me ook het e.e.a heeft bijgeleerd. Al met al speel ik nu een stuk zekerder in situaties waar ik voorheen nog veel meer twijfelde over de beste beslissing. Daarnaast probeer ik ook beter de ranges van tegenstanders in te schatten, en dit helpt me spel ook flink.

Verder gaat tiltcontrol me deze maand goed af, alhoewel het nog steeds iets is waar ik aan zal moet blijven werken. Ik leer het ook nog altijd niet af om tijdens het spelen regelmatig me winst/verlies voor de dag te checken (jaja veel te resultaat gericht, ik weet het wel).

DukeFreedom Topicstarter
DukeFreedom
BlackMember

Late update (nee ik heb niet wéér de BBJ gehit, het blijft geen feest :D).

Sinds ik me spel aardig wat omgegooid heb halverwege deze maand gaat $2/4 nu een stuk beter. Ook zonder naar de resultaten te kijken (W$SD is nu opgelopen naar een normale 50%, waar die in de eerste helft van de maand niet boven de 45% uit kwam - dat helpt dus ook mee) heb ik ook gewoon het gevoel dat ik een stuk beter en zelfverzekerder speel. Ik weet beter wat ik moet doen en begeef me minder in twijfelachtige spots. Zoals ik ook al eerder zei, tilt ik ook (haast) niet meer, wat vast ook de nodige BB's bespaart.

Aangezien volgende maand een leuke promomaand wordt bij party weer, ben ik van plan redelijk door te blijven spelen na deze maand. Ook wil ik $3/6 gaan proberen, alhoewel daar een klein probleempje aan vast zit: namelijk dat er vrij weinig $3/6 tafels zijn bij party. Zeker aangezien ik nu zelfs tot 9 tafels $2/4 speel...

Succes op 3/6 in alle geval, misschien moet je overwegen om op verschillende rooms (tegelijkertijd) te gaan spelen?

Op Stars is er altijd wel genoeg traffic op 3/6, iPoker weet ik niet goed, maar ik denk wel meer dan op Party.

Nouja, ik hoop halverwege volgende maand me helemaal op 2/4 te storten (Stars), aangezien ik even nog wat veiligheidsmarge in wil bouwen :P

DukeFreedom Topicstarter
DukeFreedom
BlackMember

Ja. Stars ga ik denk ik liever niet spelen, die heeft een erg slechte RB systeem als je niet extreem veel speelt daar IMO. Nou weet ik niet wat het niveau / aantal TAGs per tafel is, dus misschien compenseert dat ook wel. Bovendien kan je daar natuurlijk serieuzer aan tafel selectie kan doen.

Bij party speel ik tegenwoordig gewoon alle tafels die er zijn met als enige eis dat ik niet met alleen maar (pseudo) TAGs / LAGs aan tafel wil zitten.

Speel af en toe ook op iPoker maar ik tilte eergisteren een keer gewoon door de software. :D Wat ik er vooral irritant vind is dat ze niet aan een timebank doen... Wil daar dus niet meer me tafels met overlap spelen, want heb gemerkt dat dat gewoon mis gaat dan.

Multitablen op I-Poker is mogelijk hoor. Moet je maar even bij Kirill in de leer;)

Kom op man, zoals jij speelt ben je echt in no time Supernova en heb je redelijke RB op Stars (een vd betere van alle rooms), en kan je een paar milestones vrijspelen op een jaar.

Ook zijn de spelers daar niet al best, geen idee over het niveau op Party, maar op Stars niet zo hoog iig.

Ik zou zeggen, probeer het eens een weekje, en evalueer.

DukeFreedom Topicstarter
DukeFreedom
BlackMember

Mja het enige is dat ik supernova dit jaar waarschijnlijk niet meer of slechts krap zou halen, ik overwoog wel al om er volgend jaar wel te gaan spelen, want als je supernova bereikt hebben ze inderdaad wel een normale RB. Dat ga ik misschien dus wel doen.

Maar volgende maand nog lekker party voor de gladiator promo. :P

@Robininho: ja maar zoals die z'n tafels heeft staan.. Dat is gewoon chaos. :D

Ja, dit jaar nog SN halen is bijna onmogelijk. Al snap ik eigenlijk niet waarom ik je aan het overtuigen ben om op stars te gaan spelen, want dan is er minder fish voor mij. :P

Heb jij skype? :P

DukeFreedom Topicstarter
DukeFreedom
BlackMember

Heb je toegevoegd. :P

Van waar heb je mijn skype dan? => discus2t. (met punt)

DukeFreedom Topicstarter
DukeFreedom
BlackMember

Duke is een beetje boos. :(

Laatste 2 dagen weer een streak bad beats gehad waar je misselijk van wordt. Dit is echter niet waar ik het boos over ben (er valt immers weinig aan te doen)... Maar ik ging er wel weer meerdere keren van tilten en dus slechter spelen en daar ben ik dus boos op, want dat kost wel BB's!

Bovendien slaat het gewoon nergens op, want ik heb niet echt een reden om te gaan tilten - ben erg tevreden over de afgelopen maand, het is niet alsof ik afgelopen maand zwaar negatief heb gedraaid (in ieder geval na RB niet :)).

Dus note to self: niet zo emotioneel spelen!

Daar heb ik ook last van, slecht spel na de zoveelste backdoor tegen... :f_mad: