Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] hoi ff voorstellen

14 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
673 Weergaven
lookolook23

hoi ik ben danny en 23 jaar oud. Ik kom uit almelo geboren en getogen , ik speel nu poker sinds zon 3 jaar live recratief met vrieden, NL holdem voornamelijk en sinds een jaar nu online meestals op pokerstars. Mijn pokercarriere komt moeizaam van start vandaar ik het toch eens tijd vond om meer informatie te verzamelen. Ik ben van plan de raad van de site op te volgen en te beginnen met Short handet strategy SSS. Tips zijn altijd welkom , bij deze heb ik me ff voorgesteld. Oja me grootste geldprijs ooit gewonnen is 750€ in een live toernooi.

13 reacties
Benjike316

Hoi Danny

Eerst en vooral welkom op het Pokerstrategy.com forum!

Je bedoelt de ShortStackStrategie (SSS)? Dan moet ik wel even vermelden dat deze strategie niet meer op de meeste rooms toe te passen is omdat de pokerrooms hun minimum buy-in voor de tafels omhoog hebben gebracht. Voor de SSS correct te kunnen toepassen ga je met 20BB aan de tafels.

Op welke pokerrom heb je je startkapitaal laten uitbetalen?

Groetjes

lookolook23 Topicstarter
lookolook23

hoi Benjike316

bedankt voor het reageren op mijn voorstelronde

ik heb me geregistreerd bij william hill poker.

Als het niet mogelijk is kan ik altijd nog de BSS strategy toepassen.
Wat is aan te raden voor een starter om mee te beginnen? en het grootste verschil tussen de 2 stragegy.

groet danny

Benjike316

Het grootste verschil tussen BSS en SSS zit men in het bedrag waarmee je aan tafel schuift. Met SSS is dit 20BB, met de BSS is dit 100BB. Bij de SSS zal je meestal geen moeilijke beslissingen hoeven te maken op de turn of de river aangezien je hele stack er op de flop meestal in zit omdat je alleen met heel sterke handen zult spelen. Bij BSS zal je veel minder snel All In gaan omdat je met een grotere chipstack speelt en zal je dikwjils op de turn en river ook beslissingen moeten nemen.

En jammer genoeg is William Hill een van de rooms waarbij ze de minimum buy-in van de tafels omhoog hebben geschroeft wat het onmogelijk maakt nog correct de SSS toe te passen.

Wat de BSS juist is en hoe je deze strategie correct toepast kan je vinden in onze BSS-artikelen. Je zal in de artikelen ook het concept BankRollManagement (BRM) tegenkomen. Dit is de valkuil voor veel beginners. Sommige spelers houden zich er niet aan en gaan uiteindelijk broke. :(

Pokerstrategy biedt ook verschillende video's aan van elke variant. Zo is er voor de BSS ook een videoserie Crushing NL 50 van Hasenbraten, wat een echte aanrader is voor elke beginnende BSS-speler. De concepten die je hierin zal voorbij zien komen zijn toe te passen op elke limiet. En voor elke hand die je speelt, en je twijfels over hebt of deze wel correct gespeeld is, kan je terecht op het BSS-handbeoordelingsforum. Hier zullen judges je hand bekijken en beoordelen.

Ik hoop dat ik je zo een beetje op weg heb kunnen helpen _biggrin:

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes
Benjamin

Welkom!

lookolook23 Topicstarter
lookolook23

de video's zien er echt goed uit bedankt voor de aanrader
ik zie nu dat me spel nog veel moet veranderen en meer dingen moet meenemen in mijn beslissingen of het de juiste wel of niet zijn. Wel lijkt het me stof wat hij uit legt echt iets waar je de tijd voor moet nemen.
Ik heb er nu 2 video's op zitten en vroeg me af welk programma ik het beste kan kiezen om de stats te kunnen bijhouden, hoeveel handen spelers spelen en hoe agresief.

groet danny

Benjike316

Het is inderdaad iets waar je best je tijd voor kunt nemen :)

Pokerstrategy.com biedt hun leden een gratis programma aan. Namelijk de Pokerstrategy Elephant. Dit programma geeft je de mogelijkheid deze statistieken op te vragen en grafieken en dergelijke te bekijken. Deze is ook geheel gratis. Eerst kan je genieten van de trial-periode en nadien krijg je de volledige licentie wanneer je 1000 pokerstrategypunten bijeen hebt gespeeld.

Groetjes!

lookolook23 Topicstarter
lookolook23

ik heb het geprobeerd te installeren Pokerstrategy Elephant , maar zonder succes.
Het downloaden & installeren blijft steeds vastlopen, hierna heb ik gekeken wat te doen die stappen heb ik gedaan moest bepaalde bestanden verwijderen.
Op nieuw geprobeerd weer zonder succes zal er nog een bepaalde reden voor kunnen zijn of iets wat ik kan doen zodat het werkt.
Ik ben trouwens ook begonnen met spelen maar nog geen super start eerst een uptream gehad, waarna als gevolg van een downstream. Daarom wil ik nu eerst het benodigde les materiaal meer bestuderen en daarbij de programma's actief hebben. Want vind het vooral lastig het herkennen van de spelers aan tafel. Oja en ook niet totaal onbelangerijk had de bankroll management eén crusiale fout gemaakt, verkeerd gelezen of wat dan er ook maar mis is gegaan ben begonnen op nl10 wat super dom is.

groeten danny

Moderator
pcbeem

Hey Danny,

Weet persoonlijk bar weinig van Elephant dus daar kan ik je niet echt veel mee verder werken. Misschien eens een idee om rond te kijken bij de Engelse of Duitse community. Daar zijn meerdere threads met misschien soortgelijke problemen als jou. Welke melding krijg je bijvoorbeeld?

mvg pcbeem :f_p:

lookolook23 Topicstarter
lookolook23

bedankt voor het advies alleen elephant ondersteund williams hill poker niet, ik heb het wel voor mekaar gekregen om het werkend te krijgen. Alleen jammer dat die het niet ondersteund mss nog goede alternatieven of hoe elephent wel draait op william hill?

mvg danny

Vice1

yo Danny,

Ik kom ook uit almelo, iig mijn ouderlijk huis is daar nog. Weet jij toevallig leuke live games in Almelo?

Gr Rico

Almeloooooo! :P

Ik kom oorspronkelijk uit Nijverdal :D Klein wereldje he :P Ben meestal in de weekenden bij m'n ouders in Nijverdal.

Vice1

Zijn er nog nice homegames in nijverdal dan??

Btw jullie bouwen het wel vol daar in dat kleine dorpje :P

Oorspronkelijk gepost door RicoW
Zijn er nog nice homegames in nijverdal dan??

Btw jullie bouwen het wel vol daar in dat kleine dorpje :P

Haha, inderdaad. We blijven maar groeien. ;) Zo klein zijn we al lang niet meer. We zouden de gemeente moeten hernoemen imo.

Ik heb geen idee hoe het met de homegames zit. Heb er zelf nog nooit één meegemaakt in elk geval :P. Heb sowieso nog maar zelden live gespeeld.