Skip to forum
Videoblog experimen...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Videoblog experiment done, new stuff incoming

259 Berichten
56 Gebruikers
0 Reactions
10.5 K Bekeken
iamthedanger

Ik heb vannacht zitten praten met Marijn (Deltathree) en we hebben beiden eigenlijk het zelfde probleem: gebrek aan motivatie bij ongeveer alles in het leven. Moeite met opstaan 's ochtends / 's middags, moeite met dingen te doen voor de studie, moeite met dingen schoon te houden, moeite met naar bed te gaan.

Persoonlijk heb ik hier al lange tijd last van, gewoon echt een gebrek aan willskracht in het algemeen. Ik studeer nu 5 jaar Psychologie, wat super makkelijk is, maar doe er al 2 jaar te lang over omdat ik de statistiek vakken gewoon elke keer heb uitgesteld en ze niet eens gemaakt heb of colleges heb gevolgd omdat ik er slecht in ben, ik er een hekel aan heb en het me niet echt boeit. Komt er op neer dat ik nu nog 3 tentamens moet waarvoor ik in principe al 5x de kans heb gehad ze te maken, maar pas 1x ben geweest.

Deze lijn kan ik doortrekken naar ongeveer elk gebied van mijn leven, ik weet dat ik me beter voel als m'n kamer opgeruimd is, als ik vaker sport per week, als ik meer zou lezen en minder zou internetten, als ik meer aan mijn studie zou doen und so weiter. Ik weet dat ik gelukkiger zou zijn, ik weet dat ik over het algemeen een gezonder levenspatroon zou hebben en op alle vlakken beter zou functioneren.

Goed, Marijn had een beetje hetzelfde en ook hij ergert zich er aan. Ik heb al heel wat dingen geprobeert (Oké, niet zo heel veel dan omda tik dus zo lui ben). Maargoed, ik wil er nu onderhand wel eens van af, ik ben nu 22 en wil niet elke keer weer die zogenaamde 'swings' hebben, zowel IRL als in poker. Hetzelfde verhaal gaat eigenlijk op voor poker, ik doe het 2 maanden goed, grind als een malle, heb een solid winrate en doe geen gekke dingen, ik crush de games hard. Onvermijdelijk komt die dag alleen weer, die dag dat ik een PLO tafel zie en denk: ja laten we dat is gaan doen, of dat ik weer is ga flippen en dan gaat het weer bergafwaarts.

Zoals ik al zei heb ik dit, ook met poker, nu al eigenlijk sinds ik poker. Ik heb nu echt het gevoel dat ik het spelletje snap, en tuurlijk ben je nooit uitgeleerd maar het is gewoon erg helder voor me nu en was ervan overtuigd dat ik dit jaar gewoon ziek veel winst ging maken, en toen kwam PLO/Flips weer.

Anyway, om hier een einde aan te maken had ik het idee om hier een dagelijkse/wekelijkse/2dagelijks of w/e videoblog van te maken waarin ik gewoon doelen stel voor mezelf, aangeef wat ik wil gaan doen en wat ik absoluut niet wil gaan doen en dan de volgende dag/week of w/e telkens ga evalueren wat ik nu uiteindelijk ook echt gedaan heb, met als doel natuurlijk het waarschijnlijk confronterende met eigen falen in eerste instantie, de 'sociale vernedering' om het zo maar is te noemen van het publiekelijk maken van de videoblogs zou ook moeten helpen als soort van straf factor om goed gedrag te stimuleren.

Dus dit is een beetje het idee, Marijn en ik gaan hier mee beginnen en iedereen die denkt dat hij hier iets aan heeft is free to join.

Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will.
- Mahatma Gandhi

258 replies

Solid Openingspost. Let's keep this serious en let's do this!

Nice post. Ik heb ook problemen met dit soort zaken. Motivatie, discipline, wilskracht etc... Ik ga dit zeker volgen omdat ik er zelf waarschijnlijk ook veel uit kan leren. Voor mijn studies, sport, werk, poker en gezondere levensstijl etc...

NuttKIDD

misipokeraar

What ^ said, hier nog zo een:)

DeKuip

Herkenbaar :(

Bolletje for sure en misschien wel meer.

EliasVeritas

SOCIETY!

No in all seriousness, komt nog een postje van mij vandaag.

is dit niet vrij typerend vr de meeste mensen die poker spelen?

ik herken het probleem. ga het swso volgen. Ik ben ook op zoek naar dingen om mezelf te kunnen motiveren.

ik doe gwn geen moeite vr iets dat ik niet leuk vind.

3BetMe4Free

Kwa school ben ik precies t zelfde, het is allemaal vrij makkelijk maar omdatik geen motivatie heb verkloot ik t gewoon door niet heen te gaan....

iamthedanger
EliasVeritas

Wel sick dat het echt altijd begint met:

Stap 1: kamer opruimen.

iamthedanger

Videobloggen is best lastig :P zap volgende keer een Plan maken wat ik precies wil als doelen en wat ik wil vertellen, maar ach t is een begin :P

FreekvanAerle

Ga je posts volgen!

darko163

He Joshua, ik ga dit zeker volgen! Ik vind het knap dat je dat ten eerste opmerkt van jezelf en ten tweede ook de motivatie vindt om het probleem aan te pakken.

Heb je de videoserie "doelen stellen en verwezenlijken" al bekeken? Het is wat theoretisch, maar volgens mij kan je er heel wat uithalen! Ik heb er zelf ook heel wat aan gehad. Je hoeft dan niet alles te gebruiken wat er gezegd wordt, maar je gaat wel stilstaan bij bepaalde zaken.

Hoe dan ook, ik wens je veel succes!!

NietzscheF

Cool, was eigenlijk hetzelfde van plan, allicht wat artistieker. Videocamera ligt min of meer in de verpakking. Irritant om zoveel plannen te hebben, en het enige wat je echt doet is een beetje voor die computer hangen. Lame :(

Eurnt

Zeer herkenbaar indeed. Heb ook het probleem dat ik eigenlijk te lui ben om er wat aan te doen. Ga dit zeker volgen en misschien zelfs een voorbeeld aan nemen _cool:

Dus doe je best :f_love:

Dit is toch gewoon het hele probleem van deze generatie? Pretty fucked up door computers en andere electronica.
Al vind je hier de oplossing voor moet je daar je werk van gaan maken en billionaire worden.

Ik heb dit probleem ook wel echter is het nu alleen nog maar beperkt tot school en zelfs daar begin ik wel redelijk goed mijn best voor te doen (lees: twee jaar zitten kloten en dit jaar epic points al gescoord, tbh wel zonder al te veel naar de les te gaan=nog een werkpuntj).

Ieder heeft natuurlijk zelf iets dat hem/haar motiveert, maar als je graag sport dan raad ik je aan om te beginnen met fitnessen en dan liefst nog krachttraining eigenlijk. Dan heb je zoveel doelen die je in één klap kan bereiken:

:spade: Je hebt wilskracht nodig om jezelf altijd tot het uiterste te pushen.
:spade: Je moet voldoende & gezond eten om je spieren te voederen.
:spade: Je hebt voldoende slaap nodig om je spieren te laten herstellen.
:spade: Die wilskracht helpt je ook bij andere zaken zoals school, je pokermindset, ..

Ik zeg je wel één ding: bij de start ga je het misschien nog niet zo graag doen en ook niet zo serieus nemen, maar eens je voorbij een bepaald punt komt ga je er echt van houden. Je gaat je 200% inzetten en die lijn trekt zich ook door in je verdere persoonlijke leven..

Het heeft bij mij geholpen en ik heb er zelf ook al een aantal mensen mee geholpen. Het is natuurlijk niet iedereen gegeven, maar het is wel een zéér effiënte manier om al die eigenschappen te combineren.

Rogier

mja ik herken me ook wel in t dingen opruimen gedeelte. qua sport enzo zit t wel beter (3-4x gym/week lately) en qua school ben ik laatste tijd ook wel gemotiveerd.

dusja, flip 4 kamers opruimen? jouw kamer is groter dus daar heb je edge. en iig zorgt t ervoor dat onze kamers sowieso schoon zijn ipv al dat schaamgedoe

iamthedanger

Ten eerste bedankt voor de veelal leuke reacties, vond het best awkward om zo tegen je telefoon te praten en het dan te uploaden maargoed, denk wel dat het gaat helpen.

Verder denk ik inderdaad dat het een probleem is van deze generatie, de luiheid, of iig van westerlingen/europeanen. Oh en starskiii1 ga ik ook zeker meer fitnessen, deed het al sporadisch thuis maar wil eigenlijk gewoon meer regelmaat en planning, dit telt voor alles overigens. Denk zeker dat mentale en fysieke gesteldheid hand in hand met elkaar gaan.

Aantal self-improvement doelen zijn:

- Meer sporten
- Gezonder eten (lees: geen pizza's meer bestellen etc, ik snoep eigenlijk nooit)
- Een fatsoenlijk ritme dag/nacht ritme krijgen (0:00ish slapen, 8:30/9:00 wakker)
- (Weer) Meer boeken gaan lezen
- Minder loos achter de computer zitten gewoon wat websites te refreshen die er echt niet toe doen
- Niet meer in teringzooi leven
- Mijn thesis schrijven, en mijn laatste 3 vakken halen (dit moet dmv tijd besteden aan die dingen en niet 1 week of dag voor de deadline beginnen)

cliffs dus eigenlijk voornamelijk self control / self improvement op veel vlakken.

Oh verder nodig ik iedereen uit om mee te doen, en hoop ik dat het gaat wennen om tegen mn telefoon te praten terwijl ik mezelf film :P

Wryzeth

Oorspronkelijk gepost door Eurnt
Zeer herkenbaar indeed. Heb ook het probleem dat ik eigenlijk te lui ben om er wat aan te doen. Ga dit zeker volgen en misschien zelfs een voorbeeld aan nemen _cool:

Dus doe je best :f_love:

^

Succes Joshua!