Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Wisselkoers

21 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
4,229 Weergaven

Hey Allen,

Ik zat me gister iets te bedenken. Ik zie namelijk dat de wisselkoers in negatieve zin van invloed is op de dollar. De dollar wordt minder waard t.o.v de euro. Aangezien al mijn poker geld in dollar staat wordt het dus met de dag minder waard. Nu heb ik vandaag een groot deel omgezet naar euro's, heeft iemand enig idee of dit wat uitmaakt? Wellicht een stomme vraag maar het kwam zomaar in me op.

Gr en alvast bedankt voor de reacties :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
20 reacties
Tonaldinho11
PokerStrategist

Denk niet dat het veel uitmaakt aangezien de € vrij vast staat aan de $. Ik zie niet snel grote wisselkoersverschillen ontstaan op korte termijn. Denk eerder dat als ze ontstaan, de euro deprecieert t.o.v. de dollar.

Beantwoorden
Citeren

Als de wisselkoers na vandaag verder is gedaald tot op het moment dat je het wilt gaan uitcashen heeft het wel zin gehad natuurlijk. Als de wisselkoers vanaf vandaag tot de dag dat je het wilt uitcashen gestegen is, had je het beter in dollars kunnen laten staan. verleden is geen garantie voor de toekomst en je kan dus ook niet zeggen dat het waarschijnlijk is dat de koers nog verder gaat dalen. Je kan het dus eigenlijk gewoon net zo goed in $ laten staan, tenzij jij weet wat de wisselkoers gaat doen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Daar ben ik me van bewust iid. Maar toen in begon met pokeren was de koers heel anders. Ik volg dagelijks de wisselkoers en er zit toch redelijk wat verschuivingen in.

Ik was eigenlijk benieuwd of jullie hier bewust mee bezig waren

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ik zou me er gewoon niet veel van aantrekken, tenzij je je ook echt met Forex trading wil gaan bezig houden. Moest het gemakkelijk zijn om te voorspellen wat de USD-koers in de toekomst zou doen, zou natuurlijk iedereen massaal dollars kopen ofwel verkopen :).

Wat wel belangrijk kan zijn, is de manier waarop je uitcasht. Aangezien je blijkbaar op een site (Pokerstars?) waar je zowel een EUR als USD wallet hebt, dan is het interessant te kijken wat de kosten zijn voor de omrekening via de site zelf, of via je cashout methode. Bvb bij Stars kun je beter de omrekening op de site zelf doen omdat die totaal kostenloos is. Ik speel bvb enkel in USD op Stars en heb er dus ook alles in USD staan, maar als ik wens uit te cashen zet ik eerst op Stars zelf het bedrag dat ik wil uitcashen om naar EUR om dan mijn EUR wallet helemaal uit te cashen naar de externe bestemming (Skrill, bankrekening,...).

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Mooie, THNX

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

wees eens slim jongens :coolface:

als je geen variance wil hebben met wisselkoersen moet je je geld in precies dezelfde verhouding kwa euro/dollars hebben op je stars account als de verhouding in wisselkoers.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Not sure if trolling... vooral omdat je grijns niet achter de uitleg staat.

Natuurlijk gaat dat niet werken, omdat je die verhouding niet kunt koppelen aan de wisselkoers. Elke wijziging van wisselkoers is er al op het moment dat je verhouding zou willen aanpassen, dus per definitie gaat je totaal saldo al wijzigen, zelfs al transfereer je dan wat tussen USD en EUR.

Los daarvan gaat Stars je ook rap op de vingers tikken omdat in hun T&C duidelijk staat dat je transfers tussen USD en EUR niet mag gebruiken voor speculatieve doeleinden.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Natuurlijk gaat dat niet werken, omdat je die verhouding niet kunt koppelen aan de wisselkoers. Elke wijziging van wisselkoers is er al op het moment dat je verhouding zou willen aanpassen, dus per definitie gaat je totaal saldo al wijzigen, zelfs al transfereer je dan wat tussen USD en EUR.

Los daarvan gaat Stars je ook rap op de vingers tikken omdat in hun T&C duidelijk staat dat je transfers tussen USD en EUR niet mag gebruiken voor speculatieve doeleinden.

lol leg ik het zo slecht uit ? :P

stel koers is 1 euro voor 1,3 dollar
als je dan 26000$ hebt zorg je voor dat de verhouding precies hetzelfde is als de koers

dus in dit geval 10000 euro en 13000 in dollars staan. snap niet dat je met speculeren begint dit is juist het tegenovergestelde want wat er ook veranderd tussen de koers of je dollars worden meer waar vergeleken met je euros of andersom.

zeg ik keer iets serieus wor ik niet serieus genomen :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door onmybike

als je dan 26000$ hebt zorg je voor dat de verhouding precies hetzelfde is als de koers

dus in dit geval 10000 euro en 13000 in dollars staan. snap niet dat je met speculeren begint dit is juist het tegenovergestelde want wat er ook veranderd tussen de koers of je dollars worden meer waar vergeleken met je euros of andersom.

ja want 13000$ en 10000€ is idd 26000$...

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Gildo0

ben jij nu gewoon dom of ben ik gewoon slim.
volgens mij snap je er niks van.

Beantwoorden
Citeren
ssssmokey
PokerStrategist

ff helpen:

als €10000,00 = $13000,00

dan is €10000 + $13000 = $13000+ $13000 = $26000

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ik snap je principe/redenering wel. Ik zeg enkel dat het in de praktijk niet gaat werken.

Stel inderdaad dat de koers €1 = $1.30 is, en je €10.000 en $13.000 in je EUR en USD wallets hebt. Je hebt nu dus samen €20.000 of $26.000.

De volgende keer dat je checkt, is de koers echter €1 = $1.33. Dus je wallets zijn nu samen €19774.44 of $26300 waard. Jij trekt dit nu 'recht' door ervoor te zorgen dat je beide wallets weer evenveel waard worden. Dit wil zeggen dat je nu €9887.22 en $13150 wil hebben in plaats van €10k en $13k. Je doet dus een transfer van €112.78 naar je USD wallet, die dus met $150 aandikt.

Weer een volgende keer is de koers terug €1=$1.30. Je wallets van respectievelijk €9887.22 en $13150, zijn nu samen €20002.60 en $26003.39 waard. Dus alhoewel de koers niet verschilt van je startsituatie, heb je wel een ander resultaat en is er dus per definitie variance.

Je kan nu wel argumenteren dat dat verschil heel klein is, maar als je systematisch (bvb wekelijks) jouw techniek toepast, kunnen al die kleine beetjes na een tijd serieus gaan optellen. Natuurlijk kunnen ze elkaar ook gaan uitcancelen. In welke mate je verschillen uiteindelijk kleiner/groter gaan zijn dan wanneer je niets aan je wallets deed, is wel heel moeilijk in te schatten aangezien het ook van de tussentijdse schommelingen afhangt.

Jouw techniek zou perfect werken mocht je erin slagen van de verhouding tussen je wallets vol-automatisch de wisselkoers te kunnen laten volgen. Alleen werkt het in de praktijk natuurlijk niet zo, en hol je altijd achter de feiten aan.

EDIT: eigenlijk is dit wel redelijk simpel te simuleren in Excel. Als ik eens wat tijd heb zal ik het eens uitproberen want vind het wel een interessante redenering.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Ik snap je principe/redenering wel. Ik zeg enkel dat het in de praktijk niet gaat werken.

Stel inderdaad dat de koers €1 = $1.30 is, en je €10.000 en $13.000 in je EUR en USD wallets hebt. Je hebt nu dus samen €20.000 of $26.000.

De volgende keer dat je checkt, is de koers echter €1 = $1.33. Dus je wallets zijn nu samen €19774.44 of $26300 waard. Jij trekt dit nu 'recht' door ervoor te zorgen dat je beide wallets weer evenveel waard worden. Dit wil zeggen dat je nu €9887.22 en $13150 wil hebben in plaats van €10k en $13k. Je doet dus een transfer van €112.78 naar je USD wallet, die dus met $150 aandikt.

Weer een volgende keer is de koers terug €1=$1.30. Je wallets van respectievelijk €9887.22 en $13150, zijn nu samen €20002.60 en $26003.39 waard. Dus alhoewel de koers niet verschilt van je startsituatie, heb je wel een ander resultaat en is er dus per definitie variance.

Je kan nu wel argumenteren dat dat verschil heel klein is, maar als je systematisch (bvb wekelijks) jouw techniek toepast, kunnen al die kleine beetjes na een tijd serieus gaan optellen. Natuurlijk kunnen ze elkaar ook gaan uitcancelen. In welke mate je verschillen uiteindelijk kleiner/groter gaan zijn dan wanneer je niets aan je wallets deed, is wel heel moeilijk in te schatten aangezien het ook van de tussentijdse schommelingen afhangt.

Jouw techniek zou perfect werken mocht je erin slagen van de verhouding tussen je wallets vol-automatisch de wisselkoers te kunnen laten volgen. Alleen werkt het in de praktijk natuurlijk niet zo, en hol je altijd achter de feiten aan.

EDIT: eigenlijk is dit wel redelijk simpel te simuleren in Excel. Als ik eens wat tijd heb zal ik het eens uitproberen want vind het wel een interessante redenering.

ja dit bedoelde ik een 3 cent stijging is ook redelijk veel al.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

ging er vooral om dat als je in jouw voorbeeld nog alles in $ had staan je bijna 500 euro gedropt was.

Ja, maar erna ben je ook weer €500 gestegen natuurlijk... Trouwens, het hangt er ook maar van af naar wat je kijkt. Als je enkel geïnteresseerd bent in EUR dan laat je natuurlijk gewoon alles in EUR staan en is je variance pas echt 0. Op Stars is dit perfect mogelijk omdat je zelfs bij $0 nog altijd in $ kan blijven spelen omdat Stars dan gewoon automatisch de nodige euros omzet in dollar, en doordat ze geen kosten aanrekenen voor conversies is dat niet eens een slecht idee. Natuurlijk worden je buy-ins duurder/goedkoper naarmate de USD stijgt of daalt, maar dat geldt evenzeer als je een stuk roll in $ zou staan hebben.

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Gildo0

ben jij nu gewoon dom of ben ik gewoon slim.
volgens mij snap je er niks van.

jij bent gewoon slim ;)
een munt is trouwens niet volatiel dan?

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

ging er vooral om dat als je in jouw voorbeeld nog alles in $ had staan je bijna 500 euro gedropt was.

Ja, maar erna ben je ook weer €500 gestegen natuurlijk... Trouwens, het hangt er ook maar van af naar wat je kijkt. Als je enkel geïnteresseerd bent in EUR dan laat je natuurlijk gewoon alles in EUR staan en is je variance pas echt 0. Op Stars is dit perfect mogelijk omdat je zelfs bij $0 nog altijd in $ kan blijven spelen omdat Stars dan gewoon automatisch de nodige euros omzet in dollar, en doordat ze geen kosten aanrekenen voor conversies is dat niet eens een slecht idee. Natuurlijk worden je buy-ins duurder/goedkoper naarmate de USD stijgt of daalt, maar dat geldt evenzeer als je een stuk roll in $ zou staan hebben.

ja precies

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Bon, heb dus eens het Excel experiment gedaan, met de EUR/USD koers van de voorbije 24 maand met een maandelijkse leveling van je wallets.
Dit was het resultaat:

Kolom I toont hoeveel je wallets waard zouden zijn als je gewoon 24 maand niets doet. Kolom F is hoeveel je wallets waard zijn met de maandelijkse leveling zoals je voorstelde. Die leveling zie je overigens in kolommen C en D.

Conclusie voor dit voorbeeld: het sop is de kolen niet waard. In dit geval ben je zelfs nog 7 euro meer kwijt dan wanneer je gewoon niets zou doen. Je bent er dus zeker niet in geslaagd de 10% koersdaling van de USD te compenseren.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

stel je had alles in dollars staan had je bijna 2k euro's verloren in deze maanden. Wat ik ook vooral als argument aandraagde is als je zo weinig mogelijk variance wil hebben in zowel je BR (=$ want word gespeeld in $) en je eigen valuta (euro) je dan het beste in die verhouding kon zetten zoals de koers is.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

met weinig tot geen variance bedoelde ik ook vooral dat het niet per defenitie zo is dat een koersverandering naar boven of beneden perse negatief hoeft te zijn aangezien of je BR stijgt of de valute waar je in dagelijks leven mee betaald.

Beantwoorden
Citeren