Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] aantal ftp's

13 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
476 Weergaven
Gamblewhitme

weet er iemand hoeveel ftp's ik krijg voor $500 rake als ik op fr tafels speel?
zonder rekening te houden met happy hours en black card punten.

weet dat ze voor $1 rake in sng's 10 punten geven. maar hoe dit aan de cash tafels werkt kan ik niet duidelijk vinden.

12 reacties
Copymeistrr

10FTP per 1$ rake. Maar als ik me goed herinner dan is krijg je pas FTP als je een blind hebt betaald in die hand.

Twisted1984

$1 rake is indd 10 (base)punten. Je krijgt gewoon 1 punt voor $0.10 aan rake.

Oh en FTP werkt indd met contributed rake systeem, oftewel je moet geld in de pot hebben zitten om FTP's te krijgen.

Gamblewhitme Topicstarter
Gamblewhitme

dus ik kan gewoon kijken hoeveel rake in heb betaald in holdem manager,
dus bijvoorbeeld $10 rake krijg ik 100 punten voor?

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Volgens de website van FTP worden de points verdeeld onder ALLE spelers aan tafel. Met de contributed rake wordt de rake inderdaad wel verdeeld onder de mensen die een bijdrage gemaakt hebben aan de pot.

Uitleg FTP website:
For each dollar raked from the pot in a real-money ring game, 10 Full Tilt Points will be awarded to the table and then split equally between all players dealt into the hand. For example: In a full-ring game, if nine players are dealt into a hand and a total of $1.80 is raked from the pot, 18 Full Tilt Points are awarded to the table. The 18 points are then split equally and all nine players receive two Full Tilt Points for that hand.

Link: Full Tilt Points

Oorspronkelijk gepost door Last2Act

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Volgens de website van FTP worden de points verdeeld onder ALLE spelers aan tafel. Met de contributed rake wordt de rake inderdaad wel verdeeld onder de mensen die een bijdrage gemaakt hebben aan de pot.

Uitleg FTP website:
For each dollar raked from the pot in a real-money ring game, 10 Full Tilt Points will be awarded to the table and then split equally between all players dealt into the hand. For example: In a full-ring game, if nine players are dealt into a hand and a total of $1.80 is raked from the pot, 18 Full Tilt Points are awarded to the table. The 18 points are then split equally and all nine players receive two Full Tilt Points for that hand.

Link: Full Tilt Points

Volgens mij is dit puur voor de ftp's en heeft niets te maken met evt rakeback.
Rackback wordt wel degelijk gehaald in potten waar je geld in de pot steekt.
maw 100 is niet automatisch een bepaald bedrag aan rakeback imo !!!

lol quote jezelf voor meer posts :f_biggrin:

Gamblewhitme

dus er is niet echt een regel voor dus?

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Voor de rakeback wordt er inderdaad gekeken naar je contributed rake.

Voor het vergeven van FTP's kun je dus alleen een exacte schatting maken wanneer je alleen maar SnGs/MTT's speelt.

Wanneer jullie wat info naast elkaar leggen over betaalde rake / FTP's earned, zou je denk ik wel met wat sample natuurlijk een aardige educated guess kunnen maken over je aantal FTP's die je zult verdienen met limiet/rake/variant.

TobinqBe

Bovendien is het weighted contributed rake, dan wordt het nog iets moelijker te berekenen aangezien je RB krijgt op het % dat je hebt toegedragen aan de totale pot.

Bijv. Jij bent BB utg openshoved 100BB's, sb callt en jij fold krijg je niet rake* 1/3 *27% maar wel je rake* BB/totale pot * 27%. Gebruik zelf niet HEM maar ik veronderstel dat je ook custom stats kan toevoegen (zoals bij PT) zodanig dat je goed idee krijgt van je werkelijke Rakeback.

Gamblewhitme

heb het even bijgehouden door te kijken hoeveel punten ik had na de sessie en hoeveel rake daarvoor nodig was.

dit heb ik 2 x gedaan.

eerste sessie kwam neer op 11 punten per $ rake (eigenlijk 33 maar heb happy hour en black card verdubbelaar eraf gehaal)

2de sessie kwam uit op 13,5 punten per $ rake.

dus ik weet eigenlijk wel voldoende nu:)

als ik zo door blijf spelen haal ik 240k ftps per maand waardoor ik 2 x per jaar een 5 k bonus kan halen.

mijn rb % zit dan op 40% en kan op lopen tot 43% (happy hours en iron men bonussen)

als je tourneys speelt kan je je FTP's beter daarvoor gebruiken, aangezien zelf de goedkoopste tourney tickets meer $/ftp geven dan de 5k black card cash bonus

en iron man medals gebruik je best voor de 100k FTP's te kopen

groeten