Ga naar het forum
Microstakes: Waarom...

Meldingen
Alles wissen

Microstakes: Waarom cashgames?

53 Berichten
15 Gebruikers
0 Reacties
6,594 Weergaven

Na de twee voor een periode gespeeld te hebben lijd ik op cash games aan een continu overheersend bad beat syndroom. Het is of TaG spelen en enige centjes binnen krijgen maar moeilijk gecalled worden of ik verander van stijl en er zijn er altijd wel een paar die gewoon all in gaan met alles wat ze in handen hebben, deze spelers kun je exploiten zou je zeggen, maar als er 3-5 aan een tafel zitten worden je kansen met zelfs QQ of KK toch al heel wat kleiner.

Ga ik SnG's spelen dan kom ik bij ongeveer 50% van de games in het geld en dat is ook de enige manier waarop ik mijn geld terug kon winnen. Bij cashgames gaat mijn grafiek gestaag omlaag, wat ik ook probeer. Wat gebeurt er hier? Ik heb de boeken van harrington gelezen, heb pokertracker geanalyseerd en nog steeds kan ik zelfs de 2NL niet beaten van de cashgames.

Dit is mijn persoonlijke ervaring en mijn vraag aan jullie is:
Waarom cash-games? Is het anders op hogere stakes? Wat zou je een beginner aanraden en waar ben je zelf mee begonnen (hoe ging het?)

Beantwoorden
Citeren
52 reacties
Kleinevis
PokerStrategist

Hey ,

Ik heb zelf lange tijd cash games gespeeld.
Wat heb ik gedaan , gewoon toekijken hoe visjes jou verslaan.
Als jij een goede move maakt , en die andere heeft 34 en de flop komt dat hij 2 paar hit. Wat kan jij doen met AA ? Niets , op naar de volgende tafel.
Het is zuur voor zo'n handen te verliezen , maar dit is poker.

Ik ben dan eigenlijk weg gegaan van het hele cash gebeuren. Had het gevoel dat ik meer geld verbrande op 2NL dan op een 45 man sit and go 0.25 $ buy in.

Hoe het er aan toe gaat op hoger limiet , iedereen is heel tight. Veel actie ga je niet zien , soms spelen zij ook met 78s in late positie.

Als je echt wil blijven cash gamen , zou ik toch eens was '' looser '' spelen.
Wil niet zeggen dat je alles er moet in rammen , ik bedoel dan suited connectors spelen in late positie. Hou de pot klein en commit je niet veel.
Als je monster flopt , dan wil je natuurlijk al je geld erin.
Er zullen ongetwijfeld hier ook wel strategies zijn voor cash gamen.
Denk dat dit zo wat standaard is voor basis poker onder de knie te krijgen.

Nog meer verdiepen , handen na kijken , ze hier ook posten.

Als het +EV is heb je jezelf niets te verwijten ^^

Zelf speel ik nu ook de 0.25 $ Is al mijn 4de FT in 2 dagen , begin mooi boven EV te runnen. Nog klein beetje en kan de 0.50 $ gaan aanstampen.
Als het echt allemaal even tegen zit , neem gewoon een mini break. Verzet je zinnen en ga dan terug aan tafel. Dit mag 1 dag duren tot jaar ( zoals mij )

Groeten Kleinevis

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Woah93
Het is of TaG spelen en enige centjes binnen krijgen maar moeilijk gecalled worden.
Wat zou je een beginner aanraden en waar ben je zelf mee begonnen (hoe ging het?)

Enige centjes binnenkrijgen is goed op NL2, that is the way to go on the cashgames, of verwacht je dat je megawinsten gaat maken op NL2 :)
Ik ben vroeger begonnen met te shortstacken op NL10 tot ik $200 had en daarna gaan fullstacken op NL10, zo omhoog gewerkt tot NL400 maar deze stake nooit echt gebeat en veelal gebleven op NL100 en af en toe NL200.

Mijn tip is stort eenmalig $200 en ga op NL10, maak er $500 van en ga dan naar NL25 enz.
Lukt dit niet dan heb je in ieder geval geprobeerd en niet teveel tijd verloren :D

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel

Oorspronkelijk gepost door Woah93
Het is of TaG spelen en enige centjes binnen krijgen maar moeilijk gecalled worden.
Wat zou je een beginner aanraden en waar ben je zelf mee begonnen (hoe ging het?)

Enige centjes binnenkrijgen is goed op NL2, that is the way to go on the cashgames, of verwacht je dat je megawinsten gaat maken op NL2 :)
Ik ben vroeger begonnen met te shortstacken op NL10 tot ik $200 had en daarna gaan fullstacken op NL10, zo omhoog gewerkt tot NL400 maar deze stake nooit echt gebeat en veelal gebleven op NL100 en af en toe NL200.

Mijn tip is stort eenmalig $200 en ga op NL10, maak er $500 van en ga dan naar NL25 enz.
Lukt dit niet dan heb je in ieder geval geprobeerd en niet teveel tijd verloren :D

Ik denk niet dat dit zo verstandig is hoor , hij gaat zijn peren zien op de hoge limieten. 200 $ is niet niets hé. Weet hij wel hoe hij moet cash gamen ? Is hij wel beheerst genoeg voor zo'n limieten te spelen ? Kent gij zijn outs / odds , etc. Niet iedereen kan dingen zoals jij kan hé :D Als hij echt wil proeven van een hoger niveau moet hij inderdaad maar eens wat hoger gaan spelen. Gewoon eens shotten op 10 NL dat hij het niveau ziet. Bij mij weten moet je eerst je limiet verslaan voor je een tandje hoger kan. Het kan wel goed zijn dat er vis op 10 NL zit , maar ik denk dat hij dit wil vermijden. Zitten ook regs op 2NL , als hij echt zo'n tafel wil moet hij in de lobby kijken naar plrs/flop ( pokerstars ) En gewoon een hele tighte tafel zoeken.

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Wat noem jij een periode? Ik speel zelf SnGs waar je dus gewoon veel volume moet maken om te kunnen zeggen of je iets beat. Dit zal met cash niet anders zijn. Die periode kun je dan beter uitdrukken in het aantal handen (bijv. 20k handen).

Het is imo wel zo dat je op de laagste limieten door vanalles en nog wat wordt gecalled waardoor je wss meer beats tegen krijgt. Maar volume is wederom de key hiertegen. En natuurlijk alleen maar value betten omdat die vissen toch niet folden tegen jouw bluffbets.

Verder kun je alle handen waarover je twijfelt hier op het forum posten. Je krijgt dan gratis coaching. Je hoeft je echt niet te schamen voor het feit dat je fouten maakt of NL2 speelt.

GL.

Beantwoorden
Citeren
xNikoBellicx
Oldschool Grinder

Als je de micro limieten niet kan verslaan gaan de hogere helemaal niet lukken.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Hey Woah93,

Allereerst zou ik inderdaad benieuwd zijn hoeveel handen je gespeeld hebt op NL2. Als dit er bijvoorbeeld 5.000 zijn, kun je nog niets zeggen over of je het beat of niet. Je zult hiervoor echt een significant aantal handen moeten spelen (tienduizenden!).

Ik raad je aan om onze bronze-artikelen over de bistack-strategie eens goed te bestuderen. De basisstrategie die we hierin uitleggen is een tighte, maar agressieve stijl, waarbij je voornamelijk voor value speelt. Je harkt hiermee wellicht geen gigantische bedragen op NL2 binnen, maar het is, zeker op lange termijn, zeker een winstgevende strategie. Je krijgt hiermee tevens de kans om rustig aan de bigstack-strategie te wennen, een beetje door te krijgen wat wel en niet werkt, enzovoorts.

Ook hebben we een hoop video's, waarin onze coaches op de microlimieten spelen, waar je veel van kunt leren. Zo heeft coach Gamblewhitme een tot nu to driedelige serie gemaakt over Valuebetting the micro's, die heel leerzaam is. Ook de 8-delige serie Crushing NL50 van Hasenbraten is zeer leerzaam. En zo is er nog veel meer te vinden!

Verder is het zéker de moeite waard om op dinsdagen, van 20:00 tot 21:30 uur, de No-Limit coaching van Rogier te volgen. Hij speelt hier dan een lage limiet en legt uit wat hij doet. Je kunt hem dan ook vragen stellen, en hier kun je veel van leren. Tevens heeft Rogier zijn eigen coachingthread, waarin je jouw vragen kunt stellen! Maak hier ook zeker gebruik van.

Tot slot: het is hierboven al gezegd, maar post je handen op het forum, en praat ook zeker mee bij handen die anderen posten!! Dit is een van de beste manieren om bij te leren en aan je spel te werken. Geen zorgen als je je hier misschien ongemakkelijk bij voelt; je post handen om te leren, en niemand zal je afkraken als een hand niet goed gespeeld is. Sterker nog: je mag hopen dat de handen die je post niet goed gespeeld zijn! Des te meer leer je ervan ;)

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Ik kan je niet adviseren om een bepaalde variant te gaan spelen; dit is echt een kwestie van persoonlijke voorkeur. Wel kan ik zeggen dat NL2 absoluut te verslaan is. Bijleren is hiervoor echter wel een noodzaak, maar dit geldt voor iedere limiet die je wilt verslaan.

Succes!

Groetjes,
David

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Het lijkt mij zoals eerder aangegeven geen goed idee om limieten over te slaan omdat het niet op 2NL lukt. Het is vrij simpel: hoe hoger de limiet, hoe moeilijker die te beaten is. Probeer het dus onder de knie te krijgen door op 2NL te beginnen.

Langs de andere kant, als je liever SNG's speelt dan cash games, houdt niets je tegen om je daarop toe te leggen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zo wat een support, bedankt mensen hier kan ik wat mee. Het is wel zo dat ik niet genoeg handen heb gespeelt. (op 0.02 NL zijn dit er 1074). Het is wel zo dat ik toch echt meteen een verschil voel in mijn spel aan cashgames of SnG's. Ik heb ook al een jaar of 2 ervaring met spelen van SnG's dus ik voel me denk ik ook wat meer thuis in deze setting.

Achteraf denk ik ook dat mijn spel daar van overslaat in de cashgames. Bluffs maken wanneer dat niet een goed idee is,etc etc.

Beantwoorden
Citeren

ik weet dat het moeilijk is om te begrijpen maar 1000 handen is heel normaal om een random resultaat te krijgen.

Ik speel al jaren winstgevend op de microstakes en ik kan je beloven dat als je doet wat orodin hiervoor heeft geschreven aan tips dat je een solide winner wordt.

Maar dit werkt alleen als je ook echt wat uren besteed aan poker zonder dat je zelfs speelt.

DUS: Pak die coachings, lees die artikels en boven alles post die handen waar je verlies maakt of mooie potten wint. Alleen hierdoor kun je erachter komen of je je geld er goed in stopt of niet.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik had nog 1 vraagje: voordat ik me hier inschreef had ik al een account bij pokerstars. Is het nog steeds mogelijk om via deze strategy points te bemachtegen? Alvast bedankt :)

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Helaas niet:( ( same problem here)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb me aardig ingelezen, en nog steeds loopt de lijn naar beneden :( Ik zit nu aan 2k handen en al ongeveer 20 op verlies...

Wat me ook opvalt is dat non showdown winnings nog steeds boven nul staat, het zijn de showdowns waar ik op verlies, terwijl ik toch aardig tight speel. Dit zijn dan ook die bad beats waar ik het over had. Laatste spades die op de river valt die de "vis" een flush geeft etc. Dit gebeurt alleen ELKE keer lijkt het wel.

Hoe moet ik deze stats opvatten? NOG tighter gaan spelen? De "callstations" wat serieuser nemen ook al heb ik een duidelijke top pair op een dry flop? Ik weet het even niet meer. Ik ga nog even goed de basis door nemen maar verder advies is welkom

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis
PokerStrategist

Harrington on Cash Games

Bekijk dit maar even , bevat heel veel leerstof. Zullen nog goede boeken zijn over cash gamen.
De artikelen hier lezen zullen ongetwijfeld ook wel helpen.

Video's bekijken helpen ook enorm , omdat je het dan ziet in de praktijk.
Handen posten hier in het forum , kunnen de ervaren cash gamers eens naar kijken. Misschien is er iets met je bet size , of mocht je deze hand niet spelen. Kan heel veel factoren hebben.

Of je zit al in een vroege downswing , variance in poker is heel normaal.

Dan kan je ook eens poker mindset lezen ^^

Beantwoorden
Citeren

de grootste potten worden verloren met handen die er mooi uit zien maar eigenlijk niets anders beaten dan een bluff.

Dat is waarom doyle brunson ook zei dat hij AQ een kut hand vond.

Nu is dit eigenlijk een vis opmerking maar er zit een kern van waarheid achter. Kijk nooit alleen naar je eigen kaarten. Kijk ook naar het board en hoe je tegenstander speelt.

Als jij AA hebt en je raist voor de flop en je bet op K:s6:d2:d en je wordt gecalt en de turn is een 2:s en je wordt weer gecalt en de river brent een 5:s en je er wordt allin gepusht dan kan je niet callen meer. Ik weet hoe moeilijk het is maar je schiet er niets mee op.

Er is een straight aangekomen, flush en het board is gepaird. De enige handen waar je op voor ligt zijn toppair. En je tegenstander is ook bang dat jij misschien een betere hand hebt dus dat zou hij nooit pushen. En aangezien jij zoveel kracht toont zal hij ook geen random bluff pushen.

Mensen bluffen niet op de turn en river en zijn vaak ook wel bang voor de hand die jij op dat moment hebt dus als mensen raisen kun je aannemen dat je achter ligt.

In 3bet pots waar de stack to pot ratio veel kleiner is gebeurt het veel vaker dat mensen toppair er in gooien.

Gebruik tight preflop spel niet als deterministisch excuus om postflop stom te spelen. Bad beats zijn enkel de handen waar je het er met de juiste hand in gooit en een suckout krijgt. Alle andere spots zijn meestal te voorkomen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Jeetje je slaat de spijker wel op zijn kop... Ergens wist ik dit ook wel maar in de praktijk als ik dan eindelijk een goeie hand hit is het toch moeilijk om een raise te folden voor een mogelijke flush, zeker als het een speler is met 60+ VPIP..

Beantwoorden
Citeren

mja ik ken dat wel, had ik vroeger ook. Vooral als je maar een of twee tafels speelt. Maar poker hoeft niet perse zo saai te zijn dat je echt alleen maar de allerbeste handen speelt. Je kan ook wel gewoon als je de button hebt een raise callen met een suited connector of een suited aas om misschien een draw of flush te hitten. Dan kan jij die gene zijn die de suckout maakt! :- )

Je kan ook misschien eens proberen om limit holdem te spelen of omaha. Daar is veel meer postflop actie dan in holdem.

Een andere oplossing is om 4 tafels te spelen ipv 1 of 2. Het allerbelangrijkste is dat je wel gewoon die handen post waar je grotere potten speelt omdat je anders niets leert. Dan wordt poker ook weer leuk omdat je dan vooruitgaat en daadwerkelijk begint te winnen!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja het is ook deels gebrek aan actie waar door ik soms mijn hand range wat ruimer maak. Ik denk dat ik overigens toch bij No limit cash blijf, juist omdat het zo'n uitdaging is voor mij is denk ik dat het mij in het algemeen een betere pokerspeler zal maken ipv de sit n go's. Ik ben wel blij dat ik bij 2NL ben gebleven haha.

Beantwoorden
Citeren

Als je je aan de volgende richtlijnen houd en de starthanden kaart voor NLHE BSS houd moet het de goede kant op gaan op 2NL.

(1) Als je toppair hebt met slechte kicker spelen we alleen kleine potten waarin we proberen zoveel mogelijk down te chekken en niet te betten. Kleine bets onder 1/2 pot kunnen we callen op turn en river maar niet groter.

(2) Als je toppair hebt met goede kicker spelen we medium potten waarin we wel betten (2/3 pot) maar folden tegen raises.

(3) Als je twopair of trips hebt op droog board proberen we zoveel mogelijk te betten en te raisen -> doel is allin

(4) Als je twopair of trips hebt op drawy board spelen we hetzelfde als (2)

(5)Straat en flush spelen we als (3) droog board maar als (2) op paired board

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zo, voor een 2de keer de value bets video's gekeken en voor een sessie gegaan vandaag met 4 tafels. Na de flop mijn spel aangepast en... eureka! Of ik zit in een kleine upswing of ik heb de leak in mijn game gevonden. Show downs verloren? Geen. Heb veel geld bespaart door op tijd te folden en meer te folden. Ik heb nu een kleine winst gemaakt van 6$ in anderhalf uur. Het begin is er :)

Beantwoorden
Citeren