Ga naar het forum
Microstakes: Waarom...

Meldingen
Alles wissen

Microstakes: Waarom cashgames?

53 Berichten
15 Gebruikers
0 Reacties
6,593 Weergaven

En volhouden deze spirit! Mooi dat je een kleine winst te pakken hebt :- )

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Woah93
Zo, voor een 2de keer de value bets video's gekeken en voor een sessie gegaan vandaag met 4 tafels. Na de flop mijn spel aangepast en... eureka! Of ik zit in een kleine upswing of ik heb de leak in mijn game gevonden. Show downs verloren? Geen. Heb veel geld bespaart door op tijd te folden en meer te folden. Ik heb nu een kleine winst gemaakt van 6$ in anderhalf uur. Het begin is er :)

:f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik: Poort58

Seat 6 (Mickl84) is the dealer
Poort58 posts the small blind 0.01
Estc79 posts the big blind 0.02
SEEK1nDEST folds
RobinQQQ folds
Skytific folds
Lukaso Riss raises to 1.73
Donkamo folds
Mickl84 folds
Poort58 raises to 2.05
Estc79 folds
0.32 returned to Poort58
Flop: [3c 4s 4h]
Turn: [6d]
River: [Qs]
Action has ended
Poort58 shows [Kh Kc] Two Pair, Kings and Fours
Lukaso Riss shows [4d 8s] Three of a Kind, Fours
Lukaso Riss wins 3.36

Elke keer dit dus.... Ik begin cashgames zat te worden >___<

Beantwoorden
Citeren

zuur dit idd. Maar laat eens al die andere keren zien?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zelfde verhaal basically. Iemand met echt CRAP kaarten die de winst krijgt door 3 of a kind te krijgen door de flop... dit zijn dan ook meteen grote pots dus die komen hard aan..

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

PokerStars - $0.05 NL - Holdem - 7 players
Hand converted by PokerTracker 4

treffe13 (BTN): 315.6 BB
ALEKSEI63 (SB): 76.8 BB
Poort58 (BB): 61.6 BB
pranavpoker (UTG): 81.6 BB
-*no8ody*- (UTG+1): 127.8 BB
Andr-Tem (MP): 48.6 BB
CHECO97 (CO): 303.4 BB

ALEKSEI63 posts SB 0.4 BB, Poort58 posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Poort58 has A♠ A♥

fold, -*no8ody*- calls 1 BB, Andr-Tem raises to 6 BB, fold, fold, fold, Poort58 calls 5 BB, -*no8ody*- calls 5 BB

Flop: (18.4 BB, 3 players) K♣ 4♦ 9♠
Poort58 bets 17 BB, -*no8ody*- calls 17 BB, Andr-Tem raises to 42.6 BB and is all-in, Poort58 raises to 55.6 BB and is all-in, -*no8ody*- calls 38.6 BB

Turn: (172.2 BB, 3 players) 4♠

River: (172.2 BB, 3 players) 7♠

Poort58 shows A♠ A♥ (Two Pair, Aces and Fours) (Pre 80%, Flop 79%, Turn 79%)
-*no8ody*- shows Q♠ K♠ (Flush, King High) (Pre 14%, Flop 17%, Turn 20%)
Andr-Tem shows K♦ A♣ (Two Pair, Kings and Fours) (Pre 6%, Flop 4%, Turn 1%)
-*no8ody*- wins 165 BB

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Begin te tilten door dit soort handen denk ik... de kaarten lijken nooit goed te vallen.

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis
PokerStrategist

Ik zou na die 6BB raise gewoon reraisen ! 3x zijn raise zelf tot 4 x met AA wil je veel geld in de midden pre flop. Misschien dat hij dan wel even denkt , hij heeft goede kaarten. Zou toch bij mij zijn , zeker als je weet dat hij loose calt mag je echt hoog betten. De uitkomst doet er niet toe , dat is poker je weet nooit wat er valt.

Beantwoorden
Citeren

vandaag zelfde gehad:

PokerStars - $0.50 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 3

SB: $227.56
BB: $42.63
UTG: $25.52
MP: $144.76
Hero (CO): $51.25
BTN: $50.84

SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

Pre Flop: ($0.75) Hero has 7♥ 7♦

UTG raises to $1.25, fold, Hero calls $1.25, BTN calls $1.25, fold, fold

Flop: ($4.50, 3 players) Q♥ 3♣ 7♣
UTG checks, Hero bets $3.22, BTN raises to $8.00, fold, Hero raises to $50.00 and is all-in, BTN calls $41.59 and is all-in

Turn: ($103.68, 2 players) 8♣

River: ($103.68, 2 players) 5♣

Hero shows 7♥ 7♦ (Three of a Kind, Sevens) (Pre 20%, Flop 87%, Turn 77%)
BTN shows A♣ A♥ (Flush, Ace High) (Pre 80%, Flop 13%, Turn 23%)
BTN wins $101.18

Beantwoorden
Citeren

UTG: $147.24
MP: $68.59
CO: $50.00
Hero (BTN): $54.51
SB: $20.25
BB: $59.85

SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

Pre Flop: ($0.75) Hero has A♣ A♠

fold, MP raises to $1.50, CO raises to $4.50, Hero calls $4.50, fold, fold, MP calls $3.00

Flop: ($14.25, 3 players) 7♠ 4♥ 6♥
MP checks, CO bets $10.00, Hero calls $10.00, fold

Turn: ($34.25, 2 players) K♠
CO bets $35.50 and is all-in, Hero calls $35.50

River: ($105.25, 2 players) 2♦

CO shows 7♣ 6♣ (Two Pair, Sevens and Sixes) (Pre 22%, Flop 73%, Turn 82%)
Hero mucks A♣ A♠ (One Pair, Aces) (Pre 78%, Flop 27%, Turn 18%)
CO wins $102.75

Beantwoorden
Citeren

BTN: $45.43
Hero (SB): $50.25
BB: $59.05
UTG: $69.55
MP: $13.24
CO: $61.39

Hero posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

Pre Flop: ($0.75) Hero has A♠ A♣

fold, fold, fold, BTN calls $0.50, Hero raises to $2.50, fold, BTN raises to $5.50, Hero raises to $17.00, BTN calls $11.50

Flop: ($34.50, 2 players) Q♠ 8♠ K♠
Hero bets $16.47, BTN raises to $28.43 and is all-in, Hero calls $11.96

Turn: ($91.36, 2 players) 4♣

River: ($91.36, 2 players) K♦

Hero shows A♠ A♣ (Two Pair, Aces and Kings) (Pre 87%, Flop 85%, Turn 89%)
BTN shows J♠ K♣ (Three of a Kind, Kings) (Pre 13%, Flop 15%, Turn 11%)
BTN wins $88.86

En toch win ik op de lange termijn. Dus probeer niet de moed te verliezen. Aan de andere kant zie ik je nog steeds geen enkele hand posten in het handjudging forum dus verwacht ook niet dat je op deze manier beter wordt. Ik ga je dus ook hierna niet meer verder helpen..

Beantwoorden
Citeren
winnerke123
Poker Player

Ik had paar vragen en vond dat het past in dit topic.

Ik heb 50$ staan op betfair (ipoker network) en twijfel nog wat ik ga spelen. Iemand tips? (Twijfel tussen NL en FL). Liefst zou ik gewoon stijgen in de limieten via BRM + bijleren over poker. Maar het is te lang geleden dat ik eventjes de bomen niet meer zie door het bos (twijfel nog welke variant + teveel informatie beschikbaar)

Vroeger werd ik gestaked en vond dit praktischer omdat coach zei : eerst dit, dan dit.

Nu sta ik er alleen voor en ben eventjes de kluts kwijt :D (Tijdje geleden dat ik heb gepokerd door zelfuitsluiting wegens examens)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Alf dat komt omdat dit DE handen zijn waar door ik dus verlies boek. Enorm veel pech/matige analyse, ik denk een combinatie van. Mijn non-SD winnings lopen alsmaar op terwijl dat weer meteen verloren gaan door dit soort handen :S

Al sta ik nu wel op 5k handen dus ik wacht nog even af of dit nou variance is of niet. Op welk punt kan je een goeie observatie doen van je algemene spel? 10k?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Winnerke als ik jou was zou ik 2NL of de laagste buy in SNG proberen (stt is 1,50 op pokerstars, i-poker weet ik niet eigenlijk. Ook kun je voor goedkoper multi-tables proberen, ik zelf zou dat niet zo snel doen. Speel waar je je thuis voelt. Ik kijk de cashgames nog even aan maar ik zit al sterk te twijfelen om naar mijn oude vertrouwde sitngo's terug te keren...

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Alf dat komt omdat dit DE handen zijn waar door ik dus verlies boek. Enorm veel pech/matige analyse, ik denk een combinatie van. Mijn non-SD winnings lopen alsmaar op terwijl dat weer meteen verloren gaan door dit soort handen :S

Al sta ik nu wel op 5k handen dus ik wacht nog even af of dit nou variance is of niet. Op welk punt kan je een goeie observatie doen van je algemene spel? 10k?

Hangt af van hoe je grafiek eruit ziet. Over het algemeen heb je toch 50-100k handen nodig om een iets of wat correcte inschatting van je winrate te kunnen maken. Maar als je na 10k handen pakweg 10 buy ins verlies hebt, is de kans klein dat het een downswing is, en is het veel waarschijnlijker dat je gewoon niet goed speelt...

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dan toch de laatste... vooral aan het begin van de grafiek voor ik meer info ging opzoeken, vanaf dat punt is het voor 3k handen wel break even met bijdrage door badbeats en domme fouten.

Als ik naar tourney's (heb er nu pas 30 geregistreerd) kijk sta ik toch 40% nummer 1, 20% 2/3de en de rest val ik buiten het geld. Dat is toch een drastisch verschil in prestatie, al is het volume laag?

Ik denk dat ik eerst mijn bankroll met SnG's maar weer op ga frissen en dan beslis welke richting voor mij profitabel is. Ik zoek ook even de belangerijkste handen op van de cashgames en post ze hier even vanavond.

Beantwoorden
Citeren
winnerke123
Poker Player

Winnerke als ik jou was zou ik 2NL of de laagste buy in SNG proberen (stt is 1,50 op pokerstars, i-poker weet ik niet eigenlijk. Ook kun je voor goedkoper multi-tables proberen, ik zelf zou dat niet zo snel doen. Speel waar je je thuis voelt. Ik kijk de cashgames nog even aan maar ik zit al sterk te twijfelen om naar mijn oude vertrouwde sitngo's terug te keren...

Heb vroeger al sng gespeeld en ik denk dat ik die liever niet meer speel :)

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door winnerke123

Heb vroeger al sng gespeeld en ik denk dat ik die liever niet meer speel :)

2NL dan maar gaan spelen.
2 tafels ,
Heb je genoeg tijd voor de spelers aan tafel te bestuderen , en belangrijk dat iedereen haast nooit doet. Notes maken van de speler , zijn bet sizes , welke handen , hoe speelt hij draws. Kan heel belangrijk zijn mocht je HU zitten tegen hem. Tenzij je HM2 hebt , kan je paar dingen toepassen dat je dat al niet moet opschrijven. Zou speler per speler hun speel stijl bekijken en u daarop aanpassen. Zijn het vol nits ? looser spelen , zijn het vissen tighter en geen te grote potten met marginale handen. Vis zal wel betalen wanneer je de nuts hebt. Limp ook maar eens in late positie met T9s goede draw mogelijkheden. Doe dit niet te vaak , andere zullen u snel kunnen opmerken. En mix je speelstijl , ga niet altijd een Cbet plaatsen , check ook eens. Dit is wel voor tegen NIET vissen. Pot odds bereken ( belangrijk ) En echt hou de pot klein als je wil drawen voor OESD / Flushdraw , je wil goedkoop mogelijk de volgende kaart zien.

Beantwoorden
Citeren
thesuns
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Kleinevis

2NL dan maar gaan spelen.
2 tafels ,
Heb je genoeg tijd voor de spelers aan tafel te bestuderen , en belangrijk dat iedereen haast nooit doet. Notes maken van de speler , zijn bet sizes , welke handen , hoe speelt hij draws. Kan heel belangrijk zijn mocht je HU zitten tegen hem. Tenzij je HM2 hebt , kan je paar dingen toepassen dat je dat al niet moet opschrijven. Zou speler per speler hun speel stijl bekijken en u daarop aanpassen. Zijn het vol nits ? looser spelen , zijn het vissen tighter en geen te grote potten met marginale handen. Vis zal wel betalen wanneer je de nuts hebt. Limp ook maar eens in late positie met T9s goede draw mogelijkheden. Doe dit niet te vaak , andere zullen u snel kunnen opmerken. En mix je speelstijl , ga niet altijd een Cbet plaatsen , check ook eens. Dit is wel voor tegen NIET vissen. Pot odds bereken ( belangrijk ) En echt hou de pot klein als je wil drawen voor OESD / Flushdraw , je wil goedkoop mogelijk de volgende kaart zien.

Limpen in late positie met T9s? Ik 3-bet met T9s in late positie, dus als ik daar open, is het altijd met een raise. Limpen op de micro's is bijna altijd slecht aangezien het daar vol met calling stations zit en je zo max value haalt.

De pot klein houden als je drawt? Raisen die handel :)! Of villain foldt, of je de pot is al groot als je hit, of je kan, als villain ook aan het drawen is, in positie vaak succesvol bluffen. Door de juiste lijn aan te nemen kan je het ook doen lijken alsof je aan het protecten was tegen draws, wat heerlijk is voor bluff induction als je draw dan toekomt.

Met alle respect, maar de kern van jouw advies is limpen, niet te veel cbetten en passive play. Ik denk dat het afgelopen decenia quasi alle succesvolle spelers hun geld verdiend hebben met agressive play, het komt er gewoon op aan de lijn te vinden tussen agressive en spew.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Mja... alle basics weer doorlopen die ik dacht te kennen en.. ik ben niet zo goed in poker als ik dacht :') Maar dat zat er wel in haha

Beantwoorden
Citeren