Ga naar het forum
(poker)productivity...

Meldingen
Alles wissen
Sticky

(poker)productivity - Een (lange) handleiding

88 Berichten
34 Gebruikers
1 Reacties
22.8 K Weergaven

Als je er voor kiest om een bepaalde droom te verwezenlijken, dan is het een handig hulpmiddel, Jan. Dit stuk is geschreven om mensen een bepaalde structuur in het leven aan te brengen, die ze nu niet hebben. Je ervaart evenveel geluk en plezier als dat je ervoor, want daar zijn we mensen voor. Ik denk dat het goed is om doelen in je leven op te stellen, want we leven in de tijden dat mensen gewaardeerd willen voor hun successen. Het hoeft geen strak urenschema te worden, dat is de bedoeling ook zeker niet.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Nog een nieuwtje van SF:

Originally posted by Schnitzelfisch
Thank you for the kind compliments and thank you very much contfold :).

I want to share this amazing interview with you guys, it has some awesome information there for anyone who wants to become an amazing player :).

By the way, make sure that you'll be home this Sunday, at 6 pm GMT, after Gerv's coaching... a surprise is coming up (I will post about it here shortly, when the news item is up).

-SF

Daarnaast ben ik nog steeds bezig met vertalen, maar door drukte thuis/werk duurt het iets langer als verwacht.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Hier is Hoofdstuk 7:

7. Is multitasken echt goed voor je?

Laten we het even hebben over multitasken. Veel mensen (voornamelijk vrouwen) zijn er trots op dat ze goed kunnen multitasken. Ze zeggen dat ze 10 dingen tegelijk kunnen doen. Maar is het echt waar dat, wanneer je 10 tegelijk doe, je ze beter/sneller kan doen dan wanneer je er 1-2 tegelijk doet?

We hebben het er al over gehad dat het aanleren van 10 gewoontes een slecht idee is. Het blijkt dat flink multitasken dat ook is. Volgens een Harvard onderzoek door Steven C. Wheelwright en Kim B. Clark is het uitvoeren van 2 taken tegelijk het meest productief.

[imgm] [/imgm]

Vele experts zijn het ermee eens en ik ook. Maar waarom is het zo?

Het is duidelijk dat je je moeilijk kunt focussen op 10 dingen tegelijk en dat het heel lang gaat duren voordat je alles klaar hebt. Dat kan weer problemen opleveren met het halen van mogelijke deadlines. Wanneer je teveel dingen tegelijk doet neem je nauwelijks de tijd om goede oplossingen te bedenken en te ontwikkelen omdat je meteen doorgaat met een ander project. Dit kan veroorzaken dat je misschien vergeet wat je nu daadwerkelijk wilde bereiken met het vorige project.

Maar waarom is het uitvoeren van 2 taken nu beter dan gewoon één? Het antwoord is eigenlijk betrekkelijk simpel. Vaak zal één van je taken uitgesteld worden. Je moet misschien wachten op de installatie van een paar programma’s. Je wacht misschien op de beslissing van een vriend. Je wacht op de levering van boeken die je wilt lezen. Je moet wachten tot iemand anders een deel heeft afgerond zodat jij daarna weer verder kunt gaan. Als je in de tussentijd met je andere project verdergaat ben je productief bezig terwijl je anders niks zit te doen. Veel bedrijven vergeten dit en zetten een werknemer maar op één project en de rest van de tijd zitten ze te verdoen op Facebook e.d..

De tweede reden is, zelfs als je aan het leukste project ter wereld zit te werken, er altijd een tijd komt dat je er even klaar mee bent, of geen zin hebt om te proberen een probleem op te lossen wat toch niet gaat lukken. Een tijdje werken aan een ander project is dan beter dan koppig door blijven werken aan iets ook al voelt het niet als verloren tijd wanneer je geen oplossing kan vinden.

Dus wanneer je in de toekomst een paar projecten op wilt starten, probeer er dan twee. Begin er niet aan meer, want dan spring je van de een naar de ander en wellicht dat ze niet eens af red. Twee goed uitgevoerde projecten zijn beter dan 10 slecht uitgevoerde of niet afgeronde projecten.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

###### PRIVATE COACHING CONTEST ######

As mentioned in the live coaching (which was recorded and will be avaliable soon in case you've missed it), I will be hosting a private coaching contest during the next couple of days. All you have to do to enter is to reply to this post (or add me via community tool and send me a message) about how this thread hes helped you improve your life and poker. Basically, I would like to have more case studies to inspire people (scroll down a bit to see an example).

The best case study will get a free hour of private productivity coaching (preferably skype call) with me where I will help him develop solutions to his/her problems. If there are more very good entries, I will award more coachings. So make sure that you give it a shot!

You should submit these case studies until Saturday, 14th of July 2012, 23:59 GMT. The winner(s) will be announced soon after.

################################

Als je mee wilt doen even in de originele thread posten.

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

het systeem om alles op papier te zetten is mij niet helemaal duidelijk....moet je nu 4 grote bakken gaan kopen + 1000x A4's en dan die bakken gaan vullen met velletjes A4 met daarop geschreven: naar supermarkt gaan, pokersessie review doen, email checken, tante volgende week jarig, house-warming james volgende week etc etc. ?

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Komt het eigenlijk wel op neer. Je hebt mappen (van die bruine papieren mappen, dubbelgevouwen a3tjes ofzo, of iets anders waar je die papieren in bewaart) waar je die pagina's indoet en die bakken kun je alles netjes bewaren. Later in het stuk komt hij erop hoe je dit het beste kan gaan verwerken.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

en H8.

8 Projecten

Projecten zijn in principe hulpmiddelen die je helpen je doelen te bereiken op een gestructureerde en interessante manier. Natuurlijk kun je een doel stellen om winnend te spelen op bepaalde limieten of dat je een miljoen handen speelt aankomend jaar. Maar je red die doelen waarschijnlijk niet als je het niet in delen uitsplitst en het interessant houdt.

Dus ik stel voor om deze doelen op te splitsen en korte projecten of uitdagingen te implementeren. Ze moeten kort zijn (als je net begint in ieder geval), maximaal 1 week. Dat zou net voldoende moeten zijn om genoeg voor elkaar te krijgen en dat je niet verveeld raakt en opgeeft. Je kunt ook starten met kortere 1 of 3 daagse projecten als je wilt.

Deze projecten hebben een doel. Als jij je pokerskills wilt verbeteren wil je misschien een vriend bellen om een paar sweatsessies op te zetten aankomend weekend. Of je wilt aankomende week iedere dag minimaal 5 handen reviewen en posten in de handjudging sectie van het forum. Of je wilt een videoserie kijken deze week.

Het is aan te raden om de projecten af te wisselen. Ga niet iedere keer hetzelfde doen, want dan wordt het snel saai.

Een ander goed idee is om een uitdaging op te zetten met een vriend, of maak een prob bet etc.

Als je een project hebt afgerond, zorg er dan voor dat je jezelf beloont met een paar ontspannen activiteiten die je echt leuk vindt. Je kunt gaan feesten, een goed boek lezen of even lekker weggaan. Het is erg belangrijk dat je wat tijd vrij neemt na een project. Zoals we al weten van andere aspecten van het leven, brengen perioden van hoge stress en herstel daarvan goede resultaten.

In het vorige hoofdstuk hebben we gezien dat twee taken tegelijkertijd uitvoeren de beste resultaten geeft. Hetzelfde geldt voor projecten. Wil je super productief zijn moet je altijd twee dingen te doe hebben. Daarom stel ik ook voor om een langer, niet poker gerelateerd, project te hebben. Dat kan van alles zijn. Van het leren van een nieuwe taal tot het leren van jongleren. De beste optie is om iets te doen wat je altijd al wilde leren, maar de tijd nooit voor had. Nu is het er de perfecte tijd voor.

Bijvoorbeeld, je wilde altijd al leren om een webpagina te maken, maar je houdt ook van paarden. Nu kun je gewoon handleidingen volgen over HTML en CSS, maar dit zal je niet heel ver brengen. Als je het opzet als een project, zoals het opzetten van een webpagina over paarden, is de kans veel groter dat je leert wat je wilde leren.

Dit project zou wat langer moeten duren en je zou er iets minder tijd in moeten investeren. Dat is omdat pokerprojecten belangrijker zouden moeten zijn en je geen twee intensieve projecten tegelijkertijd zou moeten doen. Dat zal je opbreken. Je kunt het project wat uitrekken tot een maand of zo en dan met een lagere intensiteit. 15 minuten per dag eraan werken is al prima als je het iedere dag doet, maar je zou het alleen moeten doen als je wat tijd over hebt en productief wilt zijn.

8.1 Makkelijke dingen vs. Moeilijke dingen

De meesten mensen pakken meestal de weg van de minste weerstand. Ze willen een examen gewoon halen zonder de ambitie om een 10 te halen. Daarom zal hun kennis over dat onderwerp maar middelmatig zijn. Maar jij bent een pokerspeler. Je bent competitief en je wilt de beste zijn! Dus die manier van denken gaat je niet brengen waar je wilt zijn. Het is prima om middelmatig te zijn in de dingen die je minder belangrijk vind, maar je zou snel van die gedachte af moeten stappen als je iets gaat doen wat je wel belangrijk vind en je er echt goed in wilt worden.

Als je een gemakkelijk project opstart, zul je niet het gevoel krijgen dat je iets bereikt hebt wanneer je klaar bent. Je zult geen stress voelen. Je voelt je niet uitgedaagd. En je wilt niet verbeteren. Je zult stagneren en middelmatig blijven. Wil je dat echt?

Als je een moeilijk project opstart, zul je veel problemen tegenkomen. Maar die zul je oplossen en je zult jezelf verbeteren. Je zult je voldaan voelen nadat je het afgemaakt hebt. Het zal je motivatie naar toekomstige projecten verhogen. Om te zorgen dat je het project niet opgeeft, moet je ervoor zorgen dat het niet te lang is. Je geeft een project van een maand sneller op dan een project van een week.

Tot conclusie, als je de moeilijke dingen blijft proberen en altijd de moeilijke route kiest in plaats van de makkelijke, zal je vooruitgang ongelooflijk zijn. Je zult het aan het begin niet zien, maar dat komt met de tijd. Na verloop van tijd zul je zien dat de dingen die je vroeger moeilijk vond, nu als gemakkelijk ervaart. En dit is het teken dat je op de juiste weg zit om ergens echt goed in te worden.

Om ergens beter in te worden moet je buiten je ‘comfort zone’ stappen. En dat is precies wat je hier doet.

8.2 Dingen afmaken

Ik was altijd zo iemand die altijd veel dingen te doen had. Ik startte veel verschillende projecten, maar ik rondde ze nooit af. Het is misschien leuk om veel verschillende dingen te proberen, maar dit levert op de langere termijn maar weinig op. Je voelt geen voldoening als je iets start maar nooit afrondt. Je zult gerust iets leren, maar je kunt niet zeggen dat je het echt onder de knie hebt. En ja achteraf realiseer je jezelf dat dat niks waard is.

Je geeft snel op in een project wanneer het moeilijk wordt. Of, als het project te lang is, geef je op omdat je verveeld raakt en er iets nieuws op je pad komt. Of je geeft op omdat je teveel projecten tegelijk bent gestart. We hebben het er al over gehad hoe je dat kunt vermijden.

Maar er is nog één belangrijk aspect waar je op moet letten. Een middelmatig afgerond project is nog steeds veel beter dan een perfect uitgevoerd project die je niet afmaakt. Je zult beter worden in een onderwerp als je een paar extra projecten doet. Maar als je opgeeft, zul je nooit beter worden.

Dus de volgende keer dat je iets begint, zorg er dan voor dat je het afrondt. Dat moet de hoogste prioriteit hebben. Het maakt niet uit of er een paar dingen niet goed zijn uitgevoerd, je word beter naar gelang je het vaker doet. Het belangrijkste is dat je niet opgeeft.

Als je met een paar nieuwe ideeën komt tijdens dat project, voeg ze dan toe aan je Dromenlijst en dan kun je later beslissen welke je wilt doen als je dit project afgerond hebt. Start geen extra projecten als je er al twee hebt lopen, tenzij het iets super belangrijks is zoals een droombaan of zo. Je huidige project is toch relatief kort en er zijn maar weinig dingen die niet een week kunnen wachten.

Dit sluit het projectgedeelte af. Hier zijn nog wat actiestappen die je helpen om dit advies te implementeren.

ACTIESTAPPEN:

- Zet een klein pokerproject op voor jezelf.
- Schrijf erover in een blog als je die hebt. Dit zal je helpen om jezelf verantwoordelijk te voelen en zal je helpen een partner in je uitdaging te vinden als je dat wilt.
- Denk aan wat je echt zou willen doen. Maak hier een langer, niet poker gerelateerd, project van. Je kunt dit project beginnen met vrienden om het interessant te houden.
- Zorg ervoor dat je de projecten afrond!

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

OP bijgewerkt!

Beantwoorden
Citeren

Damn, goed stukje zeg! Ik ben weer helemaal gemotiveerd :)

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

bump

Beantwoorden
Citeren

Top onderwerp. Ik ben momenteel het boek "dit jaar wordt jouw jaar" van Be Eigenaar aan het lezen. Ik denk dat deze 2 goed te combineren zijn. Morgenochtend starten met mijn volgende 30-dagen ga ik denk... doen :-)

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Nog een update van SF

Goals spreadsheet

Hey there,

as promised during the last live coaching, Demarcohsp and me designed a simple worksheet for easier tracking of your habits and goals. It can either be used in the electronic form or printed out. You can download the spreadsheet here, the file is called Habits_goals_spreadsheet (I hope that everyone can open .xlsx files).

Here are a couple of instructions on how to use the spreadsheet:

Habits section: Write the habits that you want to take up. But start with 1 or 2 max., you don't have to do all of them. The bolded words are just suggestions, which you should change according to your own personal needs. For example, if you wanted to take up jogging, you would write "jogging" instead of "exercise".

Next to that, you have some cells. those are used to make ticks/crosses to track your progress. And there's also a line for comments if you had any problems etc.

Goals section: Again, this can be modifiable. You can add some areas of life or remove some of them. You don't have to fill everything out. Fill as much as you think you need to. Don't set 30 goals, you'll never complete them. Set a realistic number of goals. Try to be specific with goals. Comments section is there for tracking problems and progress.

You can either print this out or use it as an excel file electronically. It's designed so that it can be printed out on 2 pages :). I do recommend printing it out and having it in front of you at your work environment.

A big thanks to Demarcohsp for helping out with this worksheet!

The next live coaching

The next live coaching is already scheduled. It will happen this Sunday, 22th of July, at the same time as the previous time, so at 20.00 CEST. The short info in the link I gave you is wrong, please look at the "Start" and "End" for the correct times. You can also check the coaching schedule.

The topic will most likely be energy management, so some info on how to manage your energy and achieve high performance by implementing good nutrition, exercise and recovery into your life.

Guide update

There is a big guide update coming very soon, so stay tuned :).

-SF

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977
Oldschool Grinder

Ik heb dit topic even appart gezet om in de zomervakantie eens rustig door te lezen.

Denk dat dit zeker iets voor mij is aangezien ik het gevoel heb dat ik op dit gebied nog zwaar te kort schiet.

Beantwoorden
Citeren

Begin post in het topic moet nog even bijgewerkt worden, wordt de rest nog vertaald ? Nogmaals groot respect voor diegenen die het hebben willen vertalen!

Beantwoorden
Citeren

Ow nice!! :D ik was hier aan begonnen in de engelse thread en had al wat stappen afgewerkt....maar liep eigenlijk wat vast door het engels, of iniedergeval dan komt het toch minder binnen bij me :D dus ik ga dit zeker nog eens goed doornemen van de week en waarschijnlijk ga ik er dan even goed mee bezig als het me nog aanspreekt.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door levensgenieter2
Begin post in het topic moet nog even bijgewerkt worden, wordt de rest nog vertaald ? Nogmaals groot respect voor diegenen die het hebben willen vertalen!

Komt er nog zeker aan, maar moet het weer in mijn eentje doen denk ik. Zodra ik weer wat tijd heb ga ik verder met de volgende hoofdstukken.

Beantwoorden
Citeren

Prima, moet er nog mee beginnen maar weet dus dat alles nog wordt vertaalt :) Thanks!

Beantwoorden
Citeren
Iamallsuited
Poker Player

Mooi stukje !

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Het heeft even geduurd mijn excuses hiervoor. Maar hier Hoofdstuk 9. Ik zal binnenkort ook hoofdstuk 10 doen.

9. Tijd maken voor de dingen die je leuk vind

Wanneer ik met vrienden praat hoor ik veel te vaak dingen als:”Ik zou dat allemaal zo graag doen, maar ik heb er de tijd niet voor. Ik heb het te druk.” Maar hebben ze er echt geen tijd voor, en hebben ze dus geen keuze? Mensen zijn levende wezens en maken onze eigen keuzes.

Het is waar dat de meeste mensen het niet leuk vinden om keuzes te maken, omdat ze zich dan oncomfortabel voelen. Ze zoeken excuses om die keuzes niet te maken en leggen de verantwoordelijkheid bij iemand anders neer. Dat heet afhankelijkheid – Ze zijn afhankelijk van anderen en externe factoren en zijn dus niet onafhankelijk.

Als iemand veel succes wil behalen, moet hij onafhankelijk worden. Maar om onafhankelijk te worden, moet hij het afhankelijke verlaten en proactief en onafhankelijk worden. Ik begrijp dat dit een beetje verwarrend is, maar ik zal een voorbeeld geven:

Iemand die blijft zeggen:”Ik run slecht, de vis blijft me maar suckouts geven, ik loop altijd tegen beter handen aan, ik heb gewoon niet genoeg geluk bij het poker, ik ben te dom voor poker,etc.” is een afhankelijk persoon. Hij praat vaak over de dingen die hem ervan houden om te winnen en focust zijn energie op dingen waar hij geen effect op heeft. Dit zorgt ervoor dat hij tilt en meer geld verliest, of dat hij op de automatische piloot begint te spelen, niet nadenkt en dus ook geld verliest.

En onafhankelijk persoon zou zich realiseren dat hij een keuze heeft om te zeuren en stagneren, of om te beginnen om zich te verbeteren. Hij zou artikelen lezen, zijn handen analyseren, video’s kijken, boeken lezen over poker en zelfontwikkeling, zijn eigen spel te ontwikkelen en dus te verbeteren.

Een onafhankelijk persoon zou dit nog upgraden door de interactie met andere personen te zoeken. Ze zullen zich bij studiegroepen voegen, handen posten in de handbeoordelingsfora, over handen en strategieën discuteren met ander mensen, sweatsessies regelen, een coach of mentor regelen, etc. Met deze instelling zullen ze boven de afhankelijke personen uitgroeien.

Dit mag dan wat buiten het topic omgaan, maar we kunnen dit ook naar andere delen van het leven vertalen.

Een afhankelijk persoon zal excuses zoeken om geen tijd te maken voor de dingen die hij leuk vind. Een onafhankelijk persoon zal er wel tijd voor maken. Een onafhankelijk persoon zal er tijd voor maken en proberen om dit in te voegen met zijn vrienden en andere aspecten van zijn leven.

Dus stop met zeuren dat je geen tijd hebt om deze dingen te doen. Als het belangrijk voor je is, moet je prioriteiten stellen. Zet ze boven aan je prioriteitenlijst. Het maakt niet uit of het basketballen is, of tijd doorbrengen met je vriendin, familie of vrienden, feesten, een boek lezen, wandelen….. maak er tijd voor.

Dit zal voordelig voor je zijn omdat je jezelf dan blijer en voldaan voelt. Je voldoe dan ook aan je waarden. Daarbij zullen deze activiteiten zorgen dat je je beter en sterker voelt en je energie, motivatie en herstelvermogen geven. Dit betekend dat je productiever bent als je 7 uur werkt en een uur met familie doorbrengt dan wanneer je 8 uur had gewerkt. Veel mensen realiseren zich dat niet.

De beste ideeën en oplossingen ontwikkelen zich meestal buiten de werkplek, wanneer je echt tijd hebt om ervoer na te denken.

Dus zelf wanneer je veel werk hebt, zou je ervoor moeten kiezen om tijd vrij te maken voor jezelf. Dat is een beslissing waar je geen spijt van zult krijgen.

AKTIESTAPPEN

- Denk na over de dingen die je leuk vind om te doen, maar waar je weinig tijd voor vrijmaakt.
- Zorg dat je het minimaal 1 keer in de week doet. Bij voorkeur een vast tijdstip, zet het op je kalender en maak er een gewoonte van.
- Wanneer wilt beginnen met sporten of een studie, vraag familie/vrienden/vriendin of ze geïnteresseerd zijn om met je mee te gaan.

Beantwoorden
Citeren

Hey guys!

I didn't even know there was a translation for this in Dutch language :O!

The productivity guide is now finished (has been for a while), so feel free to translate it :).

I also wanted to let you know that:

1) I've introduced some new coaching packages and have a 20% discount on them within the next 48 hours
2) I have a couple of new slots open for Life Mentoring. There are now 8 students in the group, the atmosphere is amazing, there have been many big wins and inspirational stories so far, as well as some awesome challenges.

For more info, check this thread :).

Thanks for reading,

-SF

Beantwoorden
Citeren