Ga naar het forum
Professioneel poker...

Meldingen
Alles wissen

Professioneel poker een haalbare kaart?

78 Berichten
28 Gebruikers
0 Reacties
15.4 K Weergaven
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Je hebt echt geen idee wat het allemaal inhoudt, daar is dit topic wel bewijs van. Het is echt heel moeilijk om na een paar maanden waar het minder gaat toch weer een paar uur per dag te spelen en tegelijk ook nog eens goed te spelen. Als je dan ook nog eens geen grote buffer hebt (wat met 1800 per maand gewoon onmogelijk is) wordt het alleen maar nog moeilijker en ben ik vrij zeker dat het je niet gaat lukken.

Heb je al eens 40 (of 35 whatever) uur per week gespeeld voor maanden achter elkaar? Zo ja, dan ben je nog niet halverwege omdat je het voor de lol deed, wanneer je geld MOET verdienen zit dat altijd in je achterhoofd en het helpt niet om beter te spelen.

Dat 1800 per maand niet genoeg is bedoelde ik niet dat je er niet rond mee kan komen. Je geeft heel je leven op dat moment op. Je hebt geen baan, je kunt geen full-time studie doen, dus je krijgt een groot gat in je CV en je werkt in geen enkel opzicht aan je toekomst.

Dit is natuurlijk allemaal een fictieve situatie waarin je pro gaat met $15 SNGs te spelen wat waarschijnljik niemand verstandig doet ;)

Ik heb het gepost voor dit soort reacties te krijgen. Jij hebt veel meer ervaring, jij kan de minder ervaren spelers zeker iets leren over dit soort dingen dus ik apprecieer je input heel erg.

Hoe zou je het realistisch gezien aanpakken dan bijvoorbeeld?

Dat stukje over geen werk/studie begrijp ik wel niet goed .. als je pro wilt worden is dat toch je werk? Misschien een domme vraag maar ben er wwel benieuwd achter

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door ThPokerDog
denk ook niet dat het allemaal zo simpel is maar als je bv. $5K de maand kan grinden zou ik gewoon steeds 35% aan de kant zetten op spaarrekeningen voor belastingen later.
zou dan een 3350$ overhouden wat bijna 2600€ is.
nu moet je al een serieuze bankroll hiervoor hebben voor iedere maand $5K te kunnen maken en voor downswings op te vangen.
Ook moet je in RL al een cent aan de kant hebben voor moest er iets mis gaan.
komt allemaal veel bij kijken waar de meeste zelfs ik niet van af weet waarschijnlijk.

uiteraard zou het alleen werken met een zeer uitgebreide bankroll die uiterst veillig is natuurlijk.

de rest heb ik uitgerekend, zoveel pokerwinst, zoveel belasting dus zoveel heb je nog maar effectief.

Beantwoorden
Citeren
kalakaja
PokerStrategist

mij lijkt full time studie icm redelijk wat poker spelen eigelijk de perfecte combinatie. je studie moet uiteraard dan wel altijd de prioriteit hebben en als je tijd over hebt knal je wat tafels open en verdien je een klein beetje bij. het is uiteraard lastig om tot een behoorlijk niveau te komen in zeker de games van tegenwoordig maar als jij af en toe met je A game langskomt zit je over het algemeen wel goed als je een beetje kan kaarten.

ik heb zelf ook even full time (cash) geprobeerd en ben er achter gekomen dat ik er niet voor ben gemaakt om meer dan 20u in de week te spelen. en met een beetje variance kan je daar al horendol van worden. dus ja i guess wat ik wil zeggen is vraag je zelf echt goed af of je wel je ziel en zaligheid wil opofferen om bijna non stop achter je pc op knopjes te klikken zodat je wat meer cijfers op je bankrekening hebt terwijl dat ook met normaal werk kan. voor de doorsnee speler is er gewoon niet meer genoeg te halen om pro gaan te rechtvaardigen (5K+ euro netto per maand zou het m net aan waard maken).

wellicht nog een goeie vraag om je zelf te stellen is: waar zou je je zelf over een jaar poker wise zien?

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

ik heb nergens gezegd dat ik wil pro worden he.. ik denk erover gewoon, maar ik wil nu dus al die zaken horen die niet kloppen in mijn redenering zodat ik een realistisch beeld krijg.

Daarom dat yoghi zijn reactie zo super is trouwens.

Eerlijk zie ik op het moment weinig problemen met achter mijn pc zitten en op knopjes duwen. Maar het is uiteraard stresserender als dat.

Waar ik me over een jaar zie weet ik niet, heb ik te weinig ervaring voor.. niet als pro in ieder geval.. kzou op zijn minst héél voorzichtig willen zijn met een bankroll van pakweg $ 10 000 die ik zelf heb opgebouwd. Dat zal wel niet lukken op een jaar en zowiezo dat ik niet genoeg kennis heb op een jaar hoor.

Het gaat er gewoon om, is het mogelijk ? en hoe zou je het doen?
Ik heb dan een aanzet gegeven met een fictief voorbeeld wat zou kunnen maar wat ver van ideaal is

Beantwoorden
Citeren
raymond20001
PokerStrategist

mis twee belangrijke dingen in je aanpak, eigenlijk 3. Eerste is jezelf pushen, en de tweede is een verlengde daarvan, een doel stellen. Een doel is uiteraard veel meer dan jezelf onderhouden, het moet een duidelijke vooruitgang zijn.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door raymond20001
mis twee belangrijke dingen in je aanpak, eigenlijk 3. Eerste is jezelf pushen, en de tweede is een verlengde daarvan, een doel stellen. Een doel is uiteraard veel meer dan jezelf onderhouden, het moet een duidelijke vooruitgang zijn.

Ik stel toch duidelijk criteria over volume enzo? Is toch een doel ? of wat bedoelk je ? :D

Beantwoorden
Citeren
kalakaja
PokerStrategist

Ja je kijkt er ook verstandig naar, stuk verstandiger dan ik iig ooit heb gedaan :P

en tja criteria om in te stappen.. belangrijkste is dat je in je zelf gelooft en weet dat je beter kan worden en hoger kan spelen op redelijke termijn

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door kalakaja
Ja je kijkt er ook verstandig naar, stuk verstandiger dan ik iig ooit heb gedaan :P

en tja criteria om in te stappen.. belangrijkste is dat je in je zelf gelooft en weet dat je beter kan worden en hoger kan spelen op redelijke termijn

Ik ben vrij zeker dat ik het zou kunnen op lange termijn. Ik kan goed logisch redeneren , ik leer heel snel en heb doorzettingsvermogen. Dat zijn mijn sterke punten. Kan ook goed met stress om.

Maar ik denk dat heel veel mensen het kunnen als ze écht willen .. en dat wil ik nagaan .. wil ik dit écht ? Wat is realistisch ? Is het makkelijker als ik hier schets, zie ik iets over het hoofd ?

Heel mijn leven wil ik al iets 'speciaal' doen .. eerst wilde ik topsporter doen, helaas zit het niet in mijn genen en ben ik te laat begonnen + blessuregevoelig (zeker sinds mijn gescheurde voorste kruisband) .. uiteindelijk heb ik gewoon gestudeerd, heb een professionele bachelor en een master ... ben ook volop aan het solliciteren nu. Maar ben eens benieuwd hoe mijn leven er zou uitzien met poker ipv gewoon werk.

Ik ben vrij filosofisch en trek het normale leven in twijfel, daarmee dat ik geen problemen heb met op knopjes te rammelen :tongue: maar ik ben ook heel competitief en ik wil geen gewone werknemer worden maar ik zou idealiter iets competitief willen doen waarin ik kan tonen dat ik iets écht goed kan..

Dus vandaar .. wat zou ik moeten doen om prof te worden en te blijven elke dag .. ben wel benieuwd hoe mijn leven er dan zou uitzien, want zoals uit mijn voorbeeld blijkt heb ik daar blijkbaar nog geen realistisch beeld over !

Beantwoorden
Citeren
kalakaja
PokerStrategist

herkenbaar beeld die aantrekkingskracht dat het mysterieuze poker heeft. is echter wel zo dat je vroeger als matige speler met veel werk op redelijke stakes aardig wat bijeen kon schrapen. nu heb je ook nog matige spelers die bikkelen maar dat zijn vooral rakeback profs. en dat is gewoon een ellendig bestaan waarvan ik niet begrijp hoe sommige het volhouden want poker houd redelijk snel op aangenaam te zijn als je het veel doet. zodra je hoger komt, kom je gasten tegen die wel zoveel hebben weten te verdienen dat het het wel waard voor hun was om te blijven spelen. er zijn zeker nog wel spots om geld te verdienen(vind een niche of wees de trend voor) maar de moeite die het kost om daar eerst te komen en om te blijven is de beloning waarschijnlijk niet waard. maar goed ik ben ook een fish die vreest dat hij zijn plafond een beetje heeft bereikt :D

het is iig uiteindelijk een hele lange grind/martelgang die gecompenseerd word door hoeveel je weet binnen te trekken en dat moet dan dus redelijk wat zijn

wil ook weer niet te bitter over komen hoor maar poker is echt niet zo glansrijk als je niet meer dan 40k euro per jaar kan shippen en genoeg tijd voor je zelf overhoud

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

uiteraard en wat je nu zegt is idd iets wat ik wil nagaan. Interessant wat je dus zegt!

Beantwoorden
Citeren
5BetAny2
PokerStrategist

Lees deze thread anders eens mocht je dat nog niet gedaan hebben =).

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

nice man ! thnx

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Wie gaat je een hypothecaire lening geven denk je, als je geen vast netto-inkomen kan voorleggen?
En €1800 kan je toch makkelijk verdienen met je bachelor/master?
Ik ben gewoon technish geschoold en verdien al beter :)

Voor dit maandelijks bedrag moet je binnen 30-40jaar nog altijd spelen om je rekeningen te betalen, das lange termijn, en wie weet of het binnen 10 jaar nog mogelijk is om online te spelen?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik denk dat je sowieso naar een ander land dan België moet verhuizen...

Wanneer je geen/weinig belasting hoeft te betalen over je winsten wordt het al een stuk gemakkelijker.

Ik denk dat je rustig kunt aannemen dat Yoghi gelijk heeft en dat het meer is dan een baan. Het is een radicale verandering in je leven en de vraag is of je dat de moeite waard vindt.

Beantwoorden
Citeren

Studeren - Poker
Werken - Poker

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel
Wie gaat je een hypothecaire lening geven denk je, als je geen vast netto-inkomen kan voorleggen?

Voor dit maandelijks bedrag moet je binnen 30-40jaar nog altijd spelen om je rekeningen te betalen, das lange termijn, en wie weet of het binnen 10 jaar nog mogelijk is om online te spelen?

1800 verdienen lol .. ze nemen me zelfs nergens aan .. gak voor de masterfuncties dan zeggen ze dak te weinig ervaring heb. Gak voor de bachelor functies dan is mijn diploma te hoog en willen ze liever iemand waar ze ofwel subsidies voor krijgen of waar ze van weten dat die zowiezeo geen ambitie heeft denk ik :facepalm:

Echt vernederend hoor 6 maanden aan een stuk bijna elke week moeten horen dat je niet goed genoeg bent .. of een examen moeten maken met 20-150 andere deelnemers voor een plaatsje .. had ik maar techniek ofzoiets gedaan .. nu zit ik hier met mijn humane wetenschappen enzoverder :facepalm:

Maar het is eigenlijk ook wel heel fel uit nieuwsgierigheid .. ben al vrij zeker dat het geen prof poker zal worden , maar dan ben ik eigenlijk nog wel benieuwd wat zo een prof moet doen .. dus als iemand een voorbeeld zou kunnen geven . ?(

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Ik denk dat je sowieso naar een ander land dan België moet verhuizen...

Wanneer je geen/weinig belasting hoeft te betalen over je winsten wordt het al een stuk gemakkelijker.

Ik denk dat je rustig kunt aannemen dat Yoghi gelijk heeft en dat het meer is dan een baan. Het is een radicale verandering in je leven en de vraag is of je dat de moeite waard vindt.

Jep ben ik ondertussen ook van overtuigd en dacht ik ook wel .. merkte ik toen ik mijn voorbeeld was aan het uitwerken dat het bijna onmogelijk is in België hehe :tongue:

maar ik herhaal, ben nog altijd benieuwd wat een prof pokerspeler in België zou moeten doen eigenlijk .. ik vind het wel een interessant thema :D

Beantwoorden
Citeren
kalakaja
PokerStrategist

je moet echt drive hebben, dit kan ook in de vorm van verslaving. verder moet je de boel ook heel goed in perspectief kunnen zetten d.w.z. herkennen wat wel en niet goed is en werkt en waarom wel of niet pokerwise

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

1800 per maand verdienen met poker en er van leven?
hmm zo iemand noem ik geen proffesional poker player maar iemand die niet goed om gaat met zen leven.
Ja het is zeker mogelijk om proffesional poker te spelen als je hard werkt motivatie en nog 100 doet en hebt. Maar denken ik word proffesional pokerspeler gaat hem imo niet worden en zeker niet op de manier hoe jij hem schets.
Professional poker moet je denk ik gewoon overkomen en dan bedoel ik niet geluk hebben maar gewoon fanatiek jezelf steeds beter maken en proberen met goed BRM omhoog te komen tot je op een gegeven moment op staat na jaren hard werken (en fun met je BRM omhoog te brengen en steeds beter worden) de computer aan zet en kijkt naar de grap van je laatste 3 maanden en ziet dat je laatste 3 maanden meer dan 10k per maand hebt verdiend. Dan kun je jezelf de vraag stellen hmm zou dit eigenlijk wel voor men living kunnen doen.
15$ pro ? die limieten spelen en pro zijn slaat nergens op imo. + als je eenmaal geld gaat ontrekken uit je BR is het wel gedaan met je vooruitgang in limieten lijkt me dus geen doorgroei mogelijkheden meer.

Lees je blog welleens en natuurlijk mag je best dromen van dat en het is mogelijk zeker maar je zult gewoon eerst heel veel tijd en moeite in poker moeten steken en dat je over jaar 10k hebt. Het is mogelijk maar dan zul je je wel van zo'n beetje iedereen hier in de community moeten onderscheiden die al jaren lid zijn en blij mogen zijn als ze 7$ breakeven spelen en 200$ in de maand pakken(wat natuurlijk niks mis mee is want die hebben ook andere dingen in het leven, kinderen etc. en die zien het gewoon als leuk zakcentje ipv making a living).

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Wolfske

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel

1800 verdienen lol .. ze nemen me zelfs nergens aan .. gak voor de masterfuncties dan zeggen ze dak te weinig ervaring heb. Gak voor de bachelor functies dan is mijn diploma te hoog en willen ze liever iemand waar ze ofwel subsidies voor krijgen of waar ze van weten dat die zowiezeo geen ambitie heeft denk ik :facepalm:

Echt vernederend hoor 6 maanden aan een stuk bijna elke week moeten horen dat je niet goed genoeg bent .. of een examen moeten maken met 20-150 andere deelnemers voor een plaatsje .. had ik maar techniek ofzoiets gedaan .. nu zit ik hier met mijn humane wetenschappen enzoverder :facepalm:

Maar het is eigenlijk ook wel heel fel uit nieuwsgierigheid .. ben al vrij zeker dat het geen prof poker zal worden , maar dan ben ik eigenlijk nog wel benieuwd wat zo een prof moet doen .. dus als iemand een voorbeeld zou kunnen geven . ?(

Nouja zou iig niet treuren dat er geen baan voor je is. Is nou eenmaal zo deal with it (als je eenmaal verder in poker bent ga je ook zo over dingen nadenken) Maar je hebt bakken met tijd dit geeft je een kans om als je echt wil heel wat vooruitgang te boeken op poker gebied.
Wat een prof moet doen is vooral $$ verdienen en wel veel meer dan waar die maandeljk van leeft iig. En zeker in westerse landen zul je echt wel hoge limiets moeten spelen met meer variance en hoger skill level dan 15$.

Beantwoorden
Citeren