Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Je hebt echt geen idee wat het allemaal inhoudt, daar is dit topic wel bewijs van. Het is echt heel moeilijk om na een paar maanden waar het minder gaat toch weer een paar uur per dag te spelen en tegelijk ook nog eens goed te spelen. Als je dan ook nog eens geen grote buffer hebt (wat met 1800 per maand gewoon onmogelijk is) wordt het alleen maar nog moeilijker en ben ik vrij zeker dat het je niet gaat lukken.Heb je al eens 40 (of 35 whatever) uur per week gespeeld voor maanden achter elkaar? Zo ja, dan ben je nog niet halverwege omdat je het voor de lol deed, wanneer je geld MOET verdienen zit dat altijd in je achterhoofd en het helpt niet om beter te spelen.
Dat 1800 per maand niet genoeg is bedoelde ik niet dat je er niet rond mee kan komen. Je geeft heel je leven op dat moment op. Je hebt geen baan, je kunt geen full-time studie doen, dus je krijgt een groot gat in je CV en je werkt in geen enkel opzicht aan je toekomst.
Dit is natuurlijk allemaal een fictieve situatie waarin je pro gaat met $15 SNGs te spelen wat waarschijnljik niemand verstandig doet
![]()
Ik heb het gepost voor dit soort reacties te krijgen. Jij hebt veel meer ervaring, jij kan de minder ervaren spelers zeker iets leren over dit soort dingen dus ik apprecieer je input heel erg.
Hoe zou je het realistisch gezien aanpakken dan bijvoorbeeld?
Dat stukje over geen werk/studie begrijp ik wel niet goed .. als je pro wilt worden is dat toch je werk? Misschien een domme vraag maar ben er wwel benieuwd achter