Ga naar het forum
Professioneel poker...

Meldingen
Alles wissen

Professioneel poker een haalbare kaart?

78 Berichten
28 Gebruikers
0 Reacties
15.4 K Weergaven
bobm78
Poker Player

Denk dat je vooral onderscheid moet maken tussen de mensen die idd een goede toekomst voor zich hebben, goede studie, kans op goed betaalde baan enz enz.
Deze mensen hebben natuurlijk veel meer te verliezen dan mensen die toch maar hooguit werk via uitzendbureau kunnen vinden.

Dan is er nog het verschil tussen een pro zoals bv Yoghi, die heel veel per maand verdiend, of de onderkant die het met 2/3K p/m moet doen.
Denk dat veel mensen zich vergissen in het aantal uur dat Yoghi achter zijn pc zit, en werkt. Meeste van ons kunnen dat helemaal niet opbrengen.
Vergelijkingen maken met pro's die je op TV ziet, wat rondreizen, live events spelen, en zo paar miljoen binnenharken is natuurlijk ook niet eerlijk.
Dat zijn de uitzonderingen, de mazzelpikken die rijk genoeg zijn, of megacashes hebben gepakt, wat dan ook..

Zie het een beetje als die kerel die verderop in je straat woont, eigen zaakje, leuke auto, mooi huis, alles lijkt hem voor de wind te gaan.. tot je hem vraagt hoe zijn 1e jaren waren zijn eigen zaakje opzetten, niemand heeft gezien dat hij toen wel 60/70 u p/w keihard moest knokken voor peanuts, alleen maar om in toekomst meer te verdienen.. en juist dat eindresultaat is wat we zien bij anderen.

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door solartje
wcgrutto; ben niet tegen pro worden hoor. Zeker niet ! ik zou liegen alsk zeg dat ik zelf ook niet eens eraan gedacht heb, maar voor mij is het gewoon uitgesloten, hoe solid ik ook word en het is een HUGE beslissing (en ik weet dat jongeren nogal impulsief kunnen zijn :rolleyes:). Games crushen is echt maar heeel klein deel van "pro" worden.

Ik ben ook niet voor pro worden hoor. :)
Heb er vroeger ook wel eens aan zo'n plan gedacht (alles uitgerekend,...) (jong en onbezonnen, gelukkig ist nu enkel onbezonnen:) ) , maar die bubble is allang gebarsten. :P

Gewoon spelen, wat geld verdienen en wat volgt, volgt.
Al die plannen en uitrekeningen zorgen later voor meer twijfels, voor meer frustratie's en een tragere groeifase.

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door bobm78
Denk dat je vooral onderscheid moet maken tussen de mensen die idd een goede toekomst voor zich hebben, goede studie, kans op goed betaalde baan enz enz.
Deze mensen hebben natuurlijk veel meer te verliezen dan mensen die toch maar hooguit werk via uitzendbureau kunnen vinden.

Dan is er nog het verschil tussen een pro zoals bv Yoghi, die heel veel per maand verdiend, of de onderkant die het met 2/3K p/m moet doen.
Denk dat veel mensen zich vergissen in het aantal uur dat Yoghi achter zijn pc zit, en werkt. Meeste van ons kunnen dat helemaal niet opbrengen.
Vergelijkingen maken met pro's die je op TV ziet, wat rondreizen, live events spelen, en zo paar miljoen binnenharken is natuurlijk ook niet eerlijk.
Dat zijn de uitzonderingen, de mazzelpikken die rijk genoeg zijn, of megacashes hebben gepakt, wat dan ook..

Zie het een beetje als die kerel die verderop in je straat woont, eigen zaakje, leuke auto, mooi huis, alles lijkt hem voor de wind te gaan.. tot je hem vraagt hoe zijn 1e jaren waren zijn eigen zaakje opzetten, niemand heeft gezien dat hij toen wel 60/70 u p/w keihard moest knokken voor peanuts, alleen maar om in toekomst meer te verdienen.. en juist dat eindresultaat is wat we zien bij anderen.

Je moet doen wat je graag doet,daar ben je meestal goed in.
Ik heb ook risico's genomen met mijn zaak en sinds kort een investering gedaan van +150k.(boven op de 350k 5jaar terug )
Als mijn klanten wegblijven ben ik ook de sigaar.
Pluk van dit alles nu nog niet de vruchten ,hopelijk binnen jaartje of 10 wel.
Maar dit wil wel zeggen dat ik tot dan +- 80 uren per week werk.
Denk jij dat ik een big social life heb :D
Sta s'morgens op om 4.00h en kom thuis rond 19.00 uur.
Als ik de kwaliteiten had voor pro poker +- 8 uur per dag of 14 uur die ik nu doe dan wist ik het wel :D
Dan had ik die 500k wel in het poker gestoken.
Had ik 20 jaar jonger geweest zou ik toch ook een poging doen in das poker.

Ik zou zeggen ga ervoor,loop je met je kop tegen de muur dan is dat maar zo =)

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

ter info, ik ben jong en onbezonnen met men vrouw een eigen zaak begonnen. ff tellen... 10jaar geleden. denk dat we snel aan die 70/80u/ week kwamen en eerste jaren gingen goed tot een foute beslissing, die alles voor niets maakte, waar we nu pas kunnen zeggen dat we weer op 0 staan en kunnen beginnen met een schone lei en alle schulden, rechtzaken etc afbetaald zijn. Dat het niet ging lukken zagen we na 2 jaar al, maar om je dromen op te boeken pakt je meestal wel wat tijd (toch jaartje nog blijven te overleven, tot de boot al gezonken en helemaal verrot was) + jaren nanostakes interims grinden (figure of speaking) om losses coveren + cv gap omdat horeca obv niet echt telt als ervaring als je bugerlijk ingenieur bent wat maakte dat ik er heel lang over gedaan heb om ergens aangenomen te zijn , in totaal heeft het toch 10 jaar van ons leven gekost met alle bijhorende stress om er 0€ voor over te houden. maybe daarom dat ik conservatief ben, terughoudend (zie je ook wel in men pokergame) en niet zo zot ben van risico's en agressieve brm/shots/pro gaan. Ik heb er nooit spijt van gehad, en ik mis om samen met men vrouw te werken + de sfeer etc, maar het zet je toch wel met de voeten op de grond als je na zo hard werken compleet broke achterblijft

Ik vond de eigen zaak pak more rewarding dan wat ik nu doe van dayjob, maar 5k harken met 9-5 jobke vast inkomen heeft ook wel zijn voordelen. Maybe dat ik door de tegenslag wat van men jong en onschuld kwijt ben geraakt. :(

in tegenstelling tot horemanske zou ik die 80u/week nooit traden voor 40ur/week grinden. donno, kvind pokerpro worden gewoon minder rewarding dan een succesvolle zaak runnen. kan niet echt men vinger erop zetten op de why, maar voelt gewoon zo aan. Vind het moeilijk om fier te zijn omdat je goed kan kaarten. paar uurtjes van men 9-5 inruilen voor poker zou ik dan wel zien zitten. ik zie het in de toekomst voor mezelf als een bijbaantje, waarmee ik idpv 1week naar frankrijk vb 1maand naar de philipijnen kan gaan op vakantie, waar ik de laatste snufjes mee kan kopen, gewoon de foliekes die een normal earning koppel zich niet kan permiteren, maar dan zonder de nadelen van een zelfstandige of pokerpro. pokermaniez gebruiken voor foliekes is ook pak more rewarding en minder stressvol , dan die maniez te moeten grinden om eten op tafel te krijgen. heb je een bad month, is het gewoon één maand minder zot doen, maar je basisinkomen blijft.

vind het wel nice discutie en wou echt reageren omdat ik wat ouder ben, en als je 18 bent maybe nog niet denkt aan de gevolgen van pro gaan op vb je vrouw, je kids en de risico's waaraan zij ook worden blootgesteld als jij voor pro gaat.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

zeer toffe reacties jongens ! Dit wilde ik dus weten, ik vat het trouwens zeker niet licht op en poker is maar een gedachtegang voor misschien over een aantal jaar te doen .. dat zal de toekomst uitwijzen aangezien het niet voor iedereen is weggelegd.

ik heb eerlijk meer 'angst' van een 9 to 5 job dan van veel te lang achter mijn pc te zitten. Maar of ik het talent en de drive heb dat zullen we nog moeten zien.

Kben overigens wel iemand die bekend staat als niet erg impulsief en vrij realistisch dus geen nood ik ga geen domme dingen doen, ben echt wel serieus werk aan het zoeken en ga zowiezo wel werken voordat ik... ooit misschien als ik goed genoeg ben... mijn kans in poker zou wagen.

Mag ik jullie vragen dan wat dan een soort 'mikpunt' zou zijn .. hoe doet een echte pro zoals Yoghi het dan ? Welke spelletjes , welke planning enzoverder ? ZOdat ik nog een concreter beeld krijg

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Er zijn voor de meeste pro's geen mikpunten of bepaald ritme of iets dergelijks. Ze staan gewoon op en gaan spelen wanneer ze er zin in hebben.

Beantwoorden
Citeren

Waarom niet samen grinden met je vrouw, solartje? Jij, zij, 80 tafels 45 mans. $240 hourly. Oh, zo romantisch.

Als je trouwens met 5k per maand niet alles kan kopen wat je wil hebben dan...wil je wel HEEL erg veel hebben.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

of je hebt een vrouw die chronisch ernstig ziek is, die geen inkomen meer heeft en waar de behandeling je een 5 figures/jaar kost en je met je eigen loon alles moet betalen (is btw 5k brut :rolleyes: ben (nog) geen cao ofzo of hoge piet). Nog een voorbeeld van het voordeel van vaste job. ik zou zot komen als ik zou moeten grinden om haar medicatie te betalen en dan te moeten zeggen sorry schat,khad set op de flop maar hij hitten zijn gutshot, geen medicatie deze maand.

ps funny sidenote: men vrouw grind men fpp's op en ik genereer ze. is toch ook beetje pokerromantiek niet? :f_love:

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Er zijn voor de meeste pro's geen mikpunten of bepaald ritme of iets dergelijks. Ze staan gewoon op en gaan spelen wanneer ze er zin in hebben.

Dat geldt misschien voor jou?

Ik ken pro's die wel een bepaald ritme etc hebben.

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Nog iets ,als ik zou moeten kiezen in wat voor game ik mij zou toeleggen als pro zou ik cashgame's nemen.
Waarom?Is zoals hier gezegd sit&go's moet je enorm veel tafels per dag spelen wil je iets verdienen.Ik denk dat dit bij cash niet het geval.
Neem nu je speelt 12 a 16 tafels cash 3 a 4 sessies van 2 uur per dag?
Is natuurlijk maar een voorbeeld , jullie mogen mij verbeteren als ik fout zit.
Ben ook terug begonnen en gestart met cashgame's ( gewoon omdat dit voor mij het makkelijks is na een werkdag lekker 9 tafels +- 2 uurtjes per avond )
Mijn doel is op termijn naar nl100 en nl200.
Als jij een goede reg word op deze stakes kan je toch een aardig centje verdien niet?Denk dat je een dikke sit&go speler moet zijn voor die tekloppen?

Shoot :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Yoghi
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
Mag ik jullie vragen dan wat dan een soort 'mikpunt' zou zijn .. hoe doet een echte pro zoals Yoghi het dan ? Welke spelletjes , welke planning enzoverder ? ZOdat ik nog een concreter beeld krijg

Lijkt me logisch dat je de game(s) speelt waar je het beste in bent, wat dat is weet je tegen die tijd wel.

Planning is meestal niet echt nodig imo. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk te spelen, vind het vaak zonde dat ik een uur niet op tafels zit wanneer dat wel zou kunnen. Mijn situatie is wel iets anders omdat ik maar 30% van de tijd speel natuurlijk.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door bobm78
Denk dat je vooral onderscheid moet maken tussen de mensen die idd een goede toekomst voor zich hebben, goede studie, kans op goed betaalde baan enz enz. Deze mensen hebben natuurlijk veel meer te verliezen dan mensen die toch maar hooguit werk via uitzendbureau kunnen vinden.

Als je maar gelukkig bent.

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door rrrood

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984

Dat geldt misschien voor jou?

Ik ken pro's die wel een bepaald ritme etc hebben.

Ik zei ook niet alle pro's ;). Ik zei de meeste.

Beantwoorden
Citeren
Lamapalooza
PokerStrategist

Dit is een leuk topic. Iedereen is zo lief en er wordt (nog) niemand gebashed. Wat kan het internet soms mooi zijn. :f_grin:

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Yoghi

Oorspronkelijk gepost door Wolfske

Lijkt me logisch dat je de game(s) speelt waar je het beste in bent, wat dat is weet je tegen die tijd wel.

Planning is meestal niet echt nodig imo. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk te spelen, vind het vaak zonde dat ik een uur niet op tafels zit wanneer dat wel zou kunnen. Mijn situatie is wel iets anders omdat ik maar 30% van de tijd speel natuurlijk.

Is wel tof om het zo eens te horen hoe het nu echt in elkaar zit.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik het op termijn misschien wel wil, maar alleen als blijkt dat ik er érg goed in ben en als ik het nog altijd even graag doe als nu ..

Maar dan praat ik over minstens 3 jaar denk ik en mogelijk nog langer en waarschijnlijk nooit.

Kvind het al tof dat jullie hier allemaal zo respectvol hebben op gereageerd en dat jullie ook realisme hebben bij gebracht en niet alleen negatief zijn geweest!

Ik denk dat heel veel beginners zoals ik zelf iets hebben aan het lezen van de topic .. of ze er wat mee doen is een andere zaak uiteraard .. meer als informeren kan je toch niet doen !

Bedankt jongens !

Beantwoorden
Citeren
Umag0n
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
Dit is een leuk topic. Iedereen is zo lief en er wordt (nog) niemand gebashed. Wat kan het internet soms mooi zijn. :f_grin:

Daar ben ik ook nog wel vrij verbaasd over. Het kan dus wel!

Verder hele interessante posts in ieder geval. :D

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977
Oldschool Grinder

Ik heb hele blog doorgenomen en vindt het interessante discussie.

Waarom 100% voor pro gaan als je ook een regulier baan kan hebben en poker er bij kan doen. Ik vindt dit voor mij persoonlijk prima werken.

Als je echt 100% voor pro wilt gaan dan zou ik het doen zoals ik las op andere pokersite. Gast had 1 jaarsalaris van wat hij met zijn reguliere baan zou verdienen van zijn br gehaald en jaar onbetaald verlof genomen op zijn werk. Met restant van br is hij gaan grinden dit is goed uitgepakt en na dat jaar had hij genoeg vertrouwen om zijn baan op te zeggen.

Ik overweeg zelf in de toekomst minder te gaan werken maar dan denk ik bv aan 75% ofzo. Dit is nog wel onzeker want als ik 1 ding de afgelopen maanden heb ontdekt dan is het wel dat een pokercarrière lastig te plannen is. Ik denk dat sample size in je spel echt de doorslag moet geven, iedereen kan 100K hot runnen op nl200 maar ik ben nu van mening dat je minimaal 500K moet spelen (cashgames) op een limiet voor je iets kan zeggen over of je die games beat.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

voor mij persoonlijk omdat ik graag iets anders doe of anders ben denk ik .. heb altijd al iets speciaal willen doen , iets competitief waarin ik goed kan worden. Nu of poker dat voor mij zal worden weet ik wss pas zeker over een jaar of 3 en vanaf dan kan ik er nog altijd meer pijlen op richten.

Beantwoorden
Citeren