ter info, ik ben jong en onbezonnen met men vrouw een eigen zaak begonnen. ff tellen... 10jaar geleden. denk dat we snel aan die 70/80u/ week kwamen en eerste jaren gingen goed tot een foute beslissing, die alles voor niets maakte, waar we nu pas kunnen zeggen dat we weer op 0 staan en kunnen beginnen met een schone lei en alle schulden, rechtzaken etc afbetaald zijn. Dat het niet ging lukken zagen we na 2 jaar al, maar om je dromen op te boeken pakt je meestal wel wat tijd (toch jaartje nog blijven te overleven, tot de boot al gezonken en helemaal verrot was) + jaren nanostakes interims grinden (figure of speaking) om losses coveren + cv gap omdat horeca obv niet echt telt als ervaring als je bugerlijk ingenieur bent wat maakte dat ik er heel lang over gedaan heb om ergens aangenomen te zijn , in totaal heeft het toch 10 jaar van ons leven gekost met alle bijhorende stress om er 0€ voor over te houden. maybe daarom dat ik conservatief ben, terughoudend (zie je ook wel in men pokergame) en niet zo zot ben van risico's en agressieve brm/shots/pro gaan. Ik heb er nooit spijt van gehad, en ik mis om samen met men vrouw te werken + de sfeer etc, maar het zet je toch wel met de voeten op de grond als je na zo hard werken compleet broke achterblijft
Ik vond de eigen zaak pak more rewarding dan wat ik nu doe van dayjob, maar 5k harken met 9-5 jobke vast inkomen heeft ook wel zijn voordelen. Maybe dat ik door de tegenslag wat van men jong en onschuld kwijt ben geraakt.
in tegenstelling tot horemanske zou ik die 80u/week nooit traden voor 40ur/week grinden. donno, kvind pokerpro worden gewoon minder rewarding dan een succesvolle zaak runnen. kan niet echt men vinger erop zetten op de why, maar voelt gewoon zo aan. Vind het moeilijk om fier te zijn omdat je goed kan kaarten. paar uurtjes van men 9-5 inruilen voor poker zou ik dan wel zien zitten. ik zie het in de toekomst voor mezelf als een bijbaantje, waarmee ik idpv 1week naar frankrijk vb 1maand naar de philipijnen kan gaan op vakantie, waar ik de laatste snufjes mee kan kopen, gewoon de foliekes die een normal earning koppel zich niet kan permiteren, maar dan zonder de nadelen van een zelfstandige of pokerpro. pokermaniez gebruiken voor foliekes is ook pak more rewarding en minder stressvol , dan die maniez te moeten grinden om eten op tafel te krijgen. heb je een bad month, is het gewoon één maand minder zot doen, maar je basisinkomen blijft.
vind het wel nice discutie en wou echt reageren omdat ik wat ouder ben, en als je 18 bent maybe nog niet denkt aan de gevolgen van pro gaan op vb je vrouw, je kids en de risico's waaraan zij ook worden blootgesteld als jij voor pro gaat.