Ga naar het forum
Waarom SSS geen pok...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Waarom SSS geen poker is.

61 Berichten
29 Gebruikers
0 Reacties
5,265 Weergaven
NietzscheF
PokerStrategist

Reactie op dekuip, nav de blog van superjunk, die nu verwijderd zijn:(

Ik ben op vakantie maar als ik terug kom wil ik best een coaching volgen, over de squize play, het is dan een all in push met air, omdat je geen fold eq hebt als je 20 BB speelt en je een raise van 1 us wilt squizen, of een zwakere speler wilt isoleren, of omdat je de sterke speler wilt isoleren om heads up te komen tegen de zwakkere speler omdat je een postflop edge hebt. Ik neem hier het voorbeeld van 25NL, zoals ook jou vid.

In de vid die je gemaakt hebt laat je de eerder genoemde hand TT zien, je kunt in 40 procent van de tijd ook uitgaan dat hij niet zijn top pair bet, maar zijn middle pair (K7 A7) dat je hier een fold overweegd op zijn push, vind ik discussieerbaar. Defending the big blind tegen agressieve button is ook lastig met een 18,7 BB over, feit is wel dat dit veel minder zal gebeuren omdat de SSS uitgaat van 7 tot 9 man tafels, kunnen er ook 8 zijn en mss zelfs 9 spelers, daar gaat sowoeso 5 procent van mijn keniis mbt SSS:)

In het SSS systeem leer je niet advanced playes te maken, simpel weg omdat je met 20BB de ruimte daar niet voor hebt.

10 procent is nogal laag En btw ik trek ook niet in twijfel dat het SSS systeem niet werkt, maar om voluit te verkondigen dat dit pokeren is, gaat me net iets te ver omdat je zo gebonden bent aan je preflop range toz je stake size en meestal speel je sowieso geen 20BB meer na de blinds, dus dat verhaal gaat ook niet op.

Ik heb gezegd

60 reacties
Gerv
Elite Grinder

Hoi Hoi :)

Je laatste zin weergeeft een duidelijke attitude van ''Dit is het en zo blijft het'' maar ik volg je beargumentatie niet.

Wat ik wel wil zeggen dat wanneer je Gold bent, je toegang hebt tot de SSS Adv. Artikelen.

From your point of view (Bronze) kan ik begrijpen dat Basic SSS geen Poker is. Dit komt omdat de SSS ideaal is voor Beginners en wanneer je of limieten omhoog gaat of hoger in status & dus in Skill gegroeid ben is de basic SSS enkel een basis.

Dus ga je je spel uitbreiden omdat de basic SSS enkel break-even op zijn best is op 50NL+

Ik kan hier hele essays gaan schrijven maar voor jouw hou ik het kort en duidelijk:
SSS is een gametype in Poker; betekent dus dat SSS geen Poker is omdat het een onderdeel is

Van Adv. SSS heb jij alleen maar de eerste 10 seconde van een Film gezien. En je baseert je mening, standpunt en oordeel dan op die ene 10 seconde wat wel heel erg snel concluderend is.

In het SSS systeem leer je niet advanced playes te maken, simpel weg omdat je met 20BB de ruimte daar niet voor hebt.

Daar wil ik op reageren dmv een quote van een fellow SSS coach Fabian:

Originally posted by xarry2
Adv SSS Coaching - 04/29

For those of you who listened to the coaching:

quite successful :f_cool:

Besides we had of course interesting hands and discussions!

5/10 No-Limit Hold'em (10 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with J♣, J♦
4 folds, MP2 raises to $30,00, 2 folds, BU calls $30,00, SB raises to $100,00, Hero raises to $242,00 (All-In), MP2 raises to $1000,00, BU folds, SB calls $900,00.

Flop: ($2272,00) 2♣, 3♠, J♥
Turn: ($2272,00) 2♠
River: ($2272,00) K♦

Final Pot: $2272,00

MP2: 17/11, MP OR 14%
BU: 18/12, 3bet% 3%
SB: 16/14, not enough hands however for a reliable 3bet% or squeeze%

MP2 is an aggressive openraiser and BU shows some loose tendencies, is however not passive. This is, even though the initial raise is from MP2, a nice spot for a squeeze. That's why I would give SB not only JJ/AK. I think of other hands like e.g. TT and mabye AQs. More reads would be nice since every single player has its own squeeze tendencies. I for example often like to coldcall TT or AQs here in order to avoid isolating me against better hands in a big pot OOP. But according to my experience most NL 1000 TAGs like to squeeze looser than I do.

How much equity do I have against possible SB ranges?:

- JJ+/AK (which would be tight), 36.6%
- TT+/AK, 43.2%
- TT+, AQs, AK, 44.2%
- TT+, AQ+, 46.9%

Most of the time I'm behind. That's why my push can definetely be seen as risky and maybe too loose. I think it can be folded. However I considered the fact that I play on NL 1000 where players do not only squeeze with value hands. I think it is possible to give SB some semibluff squeezes with hands like low pockets or suited connectors - since he plays against other aggressive TAGs this is imo very realistic. Looking at his small raisesize he can definetely throw in some since he gets a good risk/reward ratio. How much he includes such hands is unsure. I would say in 10%+. If I assume 10% low pockets/suited connectors I have usually more than 50% equity. Considering the deadmoney which is already in the pot this is more than enough for a positive EV. Lets start with an easy calculation and assume that MP2 and BU always fold and SB calls my raise with any2 he raised before and giving me 50% equity against his range.

I will use my EV calculator with the following underlying formula:

EV = Pot*Foldequity + (1-Foldequity)[(eff.Stack+Deadmoney)*Equity – ((eff.Stack-Blind)*(1-Equity))]

However no FE, thus the Pot field is unimportant.
eff. Stack is 242$, its important to take the stack at the start of the betting round since SB has to bring exactly this amount of money if he calls me.
DM is 70$, i can win the initial raise, the coldcall and the BB. The SB does not count since SB is still in the game and the 5$ are counted in the 242$ already. Equity is 0.5 and blind is 10$.

EV = 1*[(242$+70$)*0.5 – ((242$-10$)*0.5)] = 40$

Thats a nice EV (without rake). What would be my breakeven EV?
=> ~ 42.65% remaining equity in case I get called.
So even without the semibluffs I not -EV. However its still a very risky and swingy play.

Finally we can consider that MP2 does not fold. BU will fold in 99% imo. Only if he's really tricky and there's much history between those three he could trap here with a monster maybe.
I assume MP2 only continues with JJ/AK. this is 3% range (of a total of 14% this makes up 21%) and thus we have 79% FE for him. It is not easy to state if MP2 mostly calls my raise only or pushs over the top. Most of the time the latter is more likely. Just because if he calls my raise only he commits himself to the pot, even if SB pushs. And if SB also only calls the pot is so big that he can't get out of it with any of his JJ+/AK. Thus I assume he pushs in 3%. If he pushs SB will then fold his semibluffs and only go broke with top hands. Imo he should be able to fold AQ and TT, too. he didn't invest much money so far and a push from MP2 is really strong here since the pot is already protected through my all-in. If he folds JJ is very hard to say. I assume no for this hand (the difference is not that big since I already have JJ and there's only 1 possible combination left) I will give him JJ+/AK as calling range.

The situation changes though:

- in 79% I play against SB alone
- in 21% I play against SB and MP2 both with JJ+/AK

I then have ~24% equity left. And I will try to take into account that if SB folds (in ~40% when MP2 pushs) we have another 100$ deadmoney in the pot. And only play against 1 time JJ+/AK and have 36.6% equity.

The EV is now the following:

EV = 0.79*[(242$+70$)*0.5 – ((242$-10$)*0.5)] + 0.21*0.4[(242$+140$)*0.366 – ((242$-10$)*0.634)] + 0.21*0.6[(484$+40$)*0.24 – ((242$-10$)*0.76)] = 31.6$ - 0.61$ - 6.37$ = 24.62$

I hope this was correct :) So even with more realistic assumptions our EV stays pretty great.

After writing this I say that I like my push. But be aware to do this on lower limits or against players who are just not that aggressive. Imo below NL 1000 most players don't squeeze loose enough.

regards,
xarry

Ik kijk uit naar uwe reactie
Groeten,

Gerv

Ik ben het totaal niet met je eens. Je argumentatie is helder. Maar niet juist.Om te stellen dat SSS geen pokeren is natuurlijk bulshit.

Een zwemmer die alleen maar vlinderslag doet zal ook nooit beweren dat schoolslag geen zwemmen is. Net zo min als een F1 coureur zal zeggen dat dat Nash car geen racen is. Het is gewoon een ander klasse. Net zo als SSS een andere strategie als BSS. Zijn FL HE en PLO ook geen pokeren dan?

Omdat je niet alle moves kunt maken met SS zoals isolatie play e.d. is een beperking die bij de strategie hoort. Een voetbal team waarin alleen maar verdedigers zijn opgestelt en 4-4-2 speelt zal ook nauwelijk kunnen aanvallen maar ze zijn nog steeds voetballers.

Zo ook met SSS bij NL HE. Je bent beperkt maar wel aan het pokeren !

Greetz Judego

Smal stack player en SnG player

NietzscheF Topicstarter
NietzscheF
PokerStrategist

Je bent voorspelbaar, lage suited connectors kun je nooit spelen, tenzij je in de BB zit en er naar je wordt toeglimpt.

Je hebt geen impied odds, postflop als je een open ender nastreeft (8 outs) wanneer je diep speelt en je out hit en zijn hele stake kunt krijgen, liggen de de implied odds heel anders, en heeft wel degelijk met poker te maken en is dus een beperking in de SSS.

Je speelt geen poker: post flop requirements, adv het schema wat op deze site staat, bijv TT KQs fold UTG, EP. Dus wederom een beperking. Je speelt dus heel statisch en dat moet ook, omdat je anders teveel verliest in de long run.

Je speelt altijd je kaarten ipv je tegenstander in 80 procent van de gevallen, dit maak ik op uit de vid van de kuip waar hij zegt altijd de C-betten op een preflop raise (mee eens overginds, en hij zal dit ook bedoelen op bepaalde board stucturen) maar mocht je geraised worden, lol dan zset hij je dus all in, verlies je de helft van je stake als je fold, dit komt mij toch redelijk over dat je in 70 procent van de gevallen gewoon pot committed bent. Aangenomen dat je handselectie to enter the pot wel heel tight is, waardoor je vaak voor zal liggen en odds to call hebt, maar is dit pokeren? (push/fold zijn de enige concepten die je hier tot je beschikking hebt, waardoor je nooit een 5bet light kunt maken, uitgesloten.

Er bestaat een groot onderscheid tussen een pokerspeler en een cardplayer, de laatste categorie past in het SSS systeem.

Note:

Voor een beginnende speler is dit systeem heel erg goed asl hij/zij zich aan de regels houdt en op deze manier veel leert over preflop play, dat en het feit dat je op de micro en de lage limieten tegen aanzienlijk meer idioten speelt. Het risco veel lager is, en dat je beslissingen makkelijker te maken zijn, omdat je voornamelijk all in bent preflop of op de flop, waardoor je amper turn/river plays kunt maken en daar geen extra geld kunt verliezen. (je beperkt je zelf natuurlijk wel, een double up tegen een 100BB speler als jij ook 100BB hebt, scheelt al toch al 80 procent van je mogelijke profit) Dus een redelijk systeem met als uithangboord de risico controle.

NietzscheF Topicstarter
NietzscheF
PokerStrategist

"From your point of view (Bronze) kan ik begrijpen dat Basic SSS geen Poker is. Dit komt omdat de SSS ideaal is voor Beginners en wanneer je of limieten omhoog gaat of hoger in status & dus in Skill gegroeid ben is de basic SSS enkel een basis."

Gold status ga ik never nooit halen, omdat ik die moet halen op greaking poker heaven, drama site, weliswaar 40 us profit geboekt. Zie mijn comment daarover in de blog over die betreffende site in het forum, mocht je daar meer over willen weten. Op ftp mijn main site had ik al een account en dat geld eveneens voor pokerstats. Ik wilde perse een Bronze status hebben ipv basic, zodat mensen ook weten dat ik echt speel. Daarnaast ben ik een speler die korte sessies speelt in cash games, max 3 tafels, omdat mijn spel heel LAG is en ik uitga tegen ik welke speler ik bepaalde moves kan maken en ermee weg kan komen, daar ligt dus mijn edge en dat kan ik niet door meerdere tafels te gaan spelen en statisch te gaan spelen, vandaar ook dat ik 6max prefereer boven 9max. Actiejunk:)

In de sample die je liet zien ga ik er ook niet vanuit dat je 1000NL op 8 tafels speelt en het feit dat de sample niet heel groot is, is er amper sprake van variance. En ik denk verder ook niet dat je niet weet wat je aan het doen bent, dus respect. En ik denk verder ook dat jij het prettig vind spelen met een 100BB buy in ipv van dat (zwakke) 20BB gedoe op de hogere limieten.

Ik zelf heb een tijdje short stake gespeeld op 50NL 6max tafels, en daarin een profit behaald van plus minus 500 us, kan ook nog meer zijn. Ik heb helaas alleen een sample vanuit HEM omdat ik dit programma pas sinds mei gebruik en geen aantoonbare data heb, om dit te bewijzen. 158 US is wel aantoonbaar over 1200 handen en hier krijg ik altijd het commentaar dat mijn sample te klein is. Wat mij ook logisch lijkt omkdat je aanzienlijk minder handen speelt, na een 50 procent stake improvement of hoger verlaat je nl de tafel als je de big blind krijg.

Het systeem is in the long run winstgevend, zeker. En als het je dag niet is, moet je gewoon stoppen met spelen, die downswings/coolers krijg je nu eenmaal, fact of poker. Dus een short term thinking player red het ook niet in dit systeem en dat is zeker 75 procent van de populaitie, lees beginnende spelers.

Verder heb ik het uitdrukkelijk, jeetjke klinkt wat bot. Ik heb het dus over No limit holdem en in dit systeem speel je niet optimaal poker in NL, en hebben de berperkingen een dusdanig effect dat je niet leert om goed te pokeren, maar om vanuit je preflop range te denken. En omdat die prefloprange zo ontzettend dun is, speel je geen poker.

Echt serieus, hoe groot kan het bord voor je kop zijn.....

Zoals anderen al hebben geprobeerd aan te geven is SSS gewoon poker!!!!

Het is anders, dus met andere advanced moves en andere richtlijnen en criteria. Kijk als je iets vind: Prima, maar onderbouw het eens met redelijke feiten. Ik kan gemakkelijk concluderen dat je nog niet een klein beetje een idee hebt wat de strategie inhoudt.

-Je praat over squeezen wat niet kan? Hoe groot squeeze jij dan? naar >20BB? Kijk en dan kun je vertellen dat je minder kunt winnen met 20BB, maar in geval van een beat oid verlies je ook minder. Als je nu netjes verteld dat je met een volle stack over een langere termijn en bij goed spel mogelijk meer BB/100 kan halen, kunnen we het eens zijn.

-Je praat over een cardplayer en een pokerplayer. Als jij vanaf de button opent en de BB restealt maar je ziet aan zijn stats dat ie dat veel te vaak doet en je pushed je pocket 2en.... Speel je dan je hand of speel je poker. Kijk advanced SSS is veelal gebaseerd op geweldige rekenkunde en ook stats van tegenstanders, Je speelt dus misschien wel meer op je tegenstanders dan op je eigen kaarten als bij BSS.

-Heb je ooit weleens gehoord van stealen van blinds? Je praat alsof je nooit een suited connector kan spelen. Dit is totaal onjuist! Vanaf de latere posities kun je prima connecters e.d. spelen met SSS. Of wil jij zeggen dat jij met je volle stack 45s wel UTG raist? Kijk dat je implied odds anders zijn heb je gelijk in, maar maakt het dat dan minder moeilijk/boeiend met SSS?

-Light 5betten dan. Ik weet niet met welke range je dit zal doen, maar ga er vanuit dat deze move op NL25 zoals je zelf zegt, echt niet winstgevend gespeeld wordt. Voordeel aan je kleine stack is dat je sneller all-in bent. Dit zijn dus voor- en nadelen die tegen elkaar opwegen.

Begrijp me niet verkeerd: Ik wil je niet afkraken oid, maar vind alleen dat je erg kortzichtig naar een prima systeem kijkt waar wel degelijk heel veel poker bij komt kijken.

Misschien is het een leuk idee om eens een tafel te organiseren waaraan mensen als DeKuip, Gerv en KeesAZ positie op je hebben. Misschien dat je na zo'n sessie met wat meer respect over shortstackers zult praten en ook hebben ervaren dat het spelen tegen ervaren en goede shortstackers geen pretje is!

Groetjes

raymond20001
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door NietzscheF

Er bestaat een groot onderscheid tussen een pokerspeler en een cardplayer, de laatste categorie past in het SSS systeem.

Op microstakes zijn veruit de meeste spelers cardplayers, althans die indruk heb ik aan de tafels. Daarnaast je komt als shortie vaak headsup zitten, het werkt kennelijk dus. In het begin was mijn bezwaar aan sss, dat je als shortie niet in multiway potten wil terecht komen, omdat je voorzichtiger moet gaan spelen, terwijl aggressie binnen de strategie belangrijk is.

NietzscheF Topicstarter
NietzscheF
PokerStrategist

@calimero1981

Leuke uitdaging die ik ook best wil aangaan op een 6max tafel. 25NL/50NL geen probleem op ftp BRM wise.

Maar dan krijg ik weer het bla bla dat het SSS niet werkt op 6max en dat snap ik ook wel omdat de blinds ten opzichte van je stake te snel gaan.

9 handed is een berperking tegen een SSS speler, omdat ik bijv 67s in MP?CO/Buttom vrijwel altijd zal openen. In het voorbeeld van 25NL.:

zwakke speler limpt elke hand, heeft een stake van 80BB ( 20 US) de rest fold ik krijg op de button 76s en raise naar 1.25. Ik heb wel langer de vid van dekuip bekeken, en daarin zegt hij dat als je meer dam de he;ft van je stake moet betten, je beter meteen all in kunt gaan.

Stel jij zit in de BB met AKs en pushed all in, het risco dat jij zo'm type hand hebt is groter omdat je meer handen ziet langs komen omdat je 9 handed speelt en dus minder de blinds krijgt langs krijgt.

De orginele limper/zwakke speler/ I wanne see all flops type, fold.

En daar zit ik dan met een leuke hand waar ik totaal geen odds heb om jouw all in push te callen. Mijn edge postflop/betting patroon/check reraise/ float is dan uitgeschakkeld en kan niks anders doen dan te folden of te callen met de wetenschap dat ik minimaal 1/2 achter lig. Dat is dus geen poker vanuit mijn perspectief, omdat ik zonder ook maar 1 kaart te hebben gezien een beslissing moet maken waar ik in het verloop geen invloed meer op kan uitoefenen.

De 67s is een voorbeeld, lastiger wordt een hand als AQ/ pocket pairs below QQ. Een short stake, SSS speler speelt dus altijd preflop omdat hij meteen all in pushed/moved bij zijn voorgeschreven handselection, sorry maar ik vind dit dus geen pokeren!

Quote: -Je praat over squeezen wat niet kan? Hoe groot squeeze jij dan? naar >20BB? Kijk en dan kun je vertellen dat je minder kunt winnen met 20BB, maar in geval van een beat oid verlies je ook minder. Als je nu netjes verteld dat je met een volle stack over een langere termijn en bij goed spel mogelijk meer BB/100 kan halen, kunnen we het eens zijn.

Waar heb ik gezegd dat ik een squize play maak van 20BB? Ik bedoel dat een SSS speler dit instrument niet heeft. MP riased naar 1, SB called en jij op de BB kunt niet meer squizen, omdat je 3bet uit meer dan de helft van je stake bestaat en dus all in moet gaan. Is all in gaan squizen?, nee omdat squized play met air gemaakt wordt en een SSS speler zal in 99,9 procent niet in staat zijn zo'n move te maken op dit limiet.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik hier dus voornamelijk uitga van de vid van dekuip, waar hij 25NL 9 max speelt en waar dus een 3bet meteen een all in is, en dit op 50NL en hoger niet meer van toepassing is.

Gerv
Elite Grinder

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik hier dus voornamelijk uitga van de vid van dekuip, waar hij 25NL 9 max speelt en waar dus een 3bet meteen een all in is, en dit op 50NL en hoger niet meer van toepassing is.

Juist en hier ga je dus de fout in ;)

raymond20001
PokerStrategist

Mijn ervaring is als je als shortie cold callt, in een vervelende situatie met AK terecht kan komen, anderzijds (bv QQ) wijst deze move erop dat ik reeds een made hand heb, waardoor voor jouw makkelijker wordt. Dus een shortie pusht meteen. Ik ben je eens dat vanaf bepaalde limieten voor een shortie lastiger wordt om value uit de handen te halen

NietzscheF Topicstarter
NietzscheF
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Gerv

Juist en hier ga je dus de fout in ;)

ja sorry je hebt de voorgaande disscusie gemist op de blog van superjunk, dit gaat dus alleen over 25NL SSS. Superjunk speelt momenteel 25NL SSS en ik maakte (terecht, lol) dat op 25NL SSS geen pokeren is.

Dat was zo niet duidelijk, maar aangezien superjunk alle berichten verwijderd heeft en ik het toch wel de wel de moeite vond om hier enkele meningen te zien, heb ik deze blog hier naartoe verhuisd, helaas zonder de eerdere communicatie tussen mij en dekuip.

Ik snap ook wel dat bij 100NL en hoger je wel poker speelt, omdat je stake veel hoger is tov de blinds en je daardoor in staat bent om wel te pokeren en alle moves te kunnen maken. In 25NL kan dat gewoon niet/nauwelijks en daar ging het over. SSS 25NL

naar mijn weten is poker nogaltijd een kaartspel waar je mbv de beste combinatie van 5kaarten de pot probeert te winnen
en aangezien dat juist je doel is met SSS is het dus wel poker

QED

NietzscheF Topicstarter
NietzscheF
PokerStrategist

@ Gerv, ik kan toch niet meer slapen en iik vermoed dat jij nog wakker bent. Even een heads upje doen op ftp/stars? Ik speel alleen tegen jou NL,PLO, STUD high Mixed game en maximaal 50us buy in, sng heads up is ook prima tot 26 US.

NietzscheF Topicstarter
NietzscheF
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
naar mijn weten is poker nogaltijd een kaartspel waar je mbv de beste combinatie van 5kaarten de pot probeert te winnen
en aangezien dat juist je doel is met SSS is het dus wel poker

QED

LOL

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Wat wil je nou eigenlijk bereiken met je hetze tegen SSS?

Eerlijk gezegd vind ik die kruistocht nogal bevreemdend...

Okee, ik ben wat melig, maar ik vraag me af wat er achter zit???

Laten we het zo zeggen: heb ik een read?

NietzscheF Topicstarter
NietzscheF
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Wat wil je nou eigenlijk bereiken met je hetze tegen SSS?

Eerlijk gezegd vind ik die kruistocht nogal bevreemdend...

Okee, ik ben wat melig, maar ik vraag me af wat er achter zit???

Dat je op 25NL geen SSS kunt spelen, dat Short Stacken op 6max tafels vanaf 50NL ook behoorlijk winstgevend kan zijn. (niet voor een beginnende speler obv).

Mijzelf beschouw als een pokerspeler en een hekel heb om een all in te callen, tegen SSS. Play some freaking poker you idiot _evil: (voornamelijk in sngtjes, omdat mijn tafelselectie louter bestaat uit 4 spelers met 100BB and above, af zou stappen als minder dan 3 spelers minder dan 80BB zouden hebben)

Ik nog wakker ben en het alweer veel te laat heb gemaakt, om nog te kunnen slapen, omdat ik om 05:15 op schiphol moet zijn voor mijn vlucht.

Ik ook weleens een keer gelijk wil hebben.

Mijn pokerkennis wil toetsen, verbeteren en benieuwd ben naar wat andere ervan vinden. (totale bs tot nu toe, hahaha)

Ik redelijk strijdlustig ben, soms even te. Ik moeilijk te overtuigen ben.

Dat er in de quiz erg veel aandacht aan wordt besteed, terwijl ik helemaal geen SSS wil spelen en mijn aandacht daar ook totaal niet naar uitgaat mbt 9 handed play.

Dat SSS een klein beetje overtrokken is doordat er zoveel aandacht aan besteed word. Ja ik weet dat deze community veelal bestaat uit beginnende spelers die een start kapitaal van 50 US hebben ontvangen en dat pimping up ur bankroll via dit systeem dus werkt, dat ik voor meer in depth play op 2+2 moet zijn. Maar ach, een beetje feedback op dit systeem kan ook geen kwaad en wat betreft de 25NL SSS denk ik dat 80 procent van mijn argumentatie stand houd.

Een disscussie gevoerd moet kunnen worden!

Veel plezier met melig zijn, wheee :D

NietzscheF Topicstarter
NietzscheF
PokerStrategist

@ calimero19**

-Je praat over een cardplayer en een pokerplayer. Als jij vanaf de button opent en de BB restealt maar je ziet aan zijn stats dat ie dat veel te vaak doet en je pushed je pocket 2en.... Speel je dan je hand of speel je poker. Kijk advanced SSS is veelal gebaseerd op geweldige rekenkunde en ook stats van tegenstanders, Je speelt dus misschien wel meer op je tegenstanders dan op je eigen kaarten als bij BSS.

Met 22 lig je sowiesie 51/49 voor tegen non pairs en zal deze push in de long run een plus EV move zijn. Dus dat voorbeeld gaat niet helemaal op.

Wat doe je bijvoorbeeld met AJ? Graag aan de hand van 25NL 20BB buy in.

Goed je called en mist de flop, en speelt een marginale hand als AJ ook uit positie.

Rogier
Oldschool Grinder

mjah ik vermijd shortstacks ook in algemeen, als ik wil flippen voor stacks preflop ga ik wel omaha spelen~
wat dat betreft ben ik n speler die zich meer focust op flopspel dan op preflop waarschijnlijk, maargoedd ieder zn ding :P

maargoed, als shortstackhaters hebben wij altijd nog de DEEP(op ftp) of 50bbmin(op stars) tafels ;).

maargoed, laten we SSS bijvoorbeeld vergelijken met iets anders (LIMIT HE), is dit poker? we krijgen eigenlijk zeker postflop altijd enorm goeie odds om met ace high en een backdoorflushdraw ofzo te callen, zeker in een 3bet pot :P

NietzscheF Topicstarter
NietzscheF
PokerStrategist

Geen idee eigenlijk, als je bijv 5/10fixed speelt en je doet een buy in van 10 Big Bets (50US) is het handiger om alleen je premium handen te spelen, nadeel van fixed is dat je postflop niet echt van odds kunt spreken, daar je in verglijking met NL tegen zulke bets altijd de odds to call hebt. (maar ik ben geen fixed speler en heb mij hierin eigenlijk ook nooit zo verdiept)

Daarbij ga je veel vaker naar een showdown, waardoor ik denk dat suited connecors meer value hebben omdat je vaak speelt tot de river, maar ik kan er gruwelijk naast zitten hoor.

Ik denk verder dat het niet heel veel uitmaakt of je tegen een SSS speelt, omdat in fixed je maar gelimiteerd kunt betten preflop en dat dat dus niet zoveel uitmaakt. All in kun je immers niet gaan als SSS.

Je moet het meer hebben van je image denk ik en je wordt gedwongen om meer marginale handen te spelen vanuit de BB.

Anyway I hit the shower en leave you 5 days alone, bedankt voor deze disscusie, volgens mij hebben er 4 coachen, en 2 moderaters gepost, niet slecht voor deze tread:)

blowkonijn
Oldschool Grinder

Onder welke naam speel je? die wil ik wel eens opzoeken op de bekende sites daarvoor :D