Ga naar het forum
Je grootste downswi...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Je grootste downswing ooit?

65 Berichten
31 Gebruikers
0 Reacties
3,502 Weergaven
nickvdb1990

Ik ben 1/3 van mijn roll kwijtgeraakt, min of meer aan één stuk door op twee weekjes tijd. $1000/$1500 resterend.

Kan gewoon geen value halen, 't is alsof mensen gewoon mijn handen zien. Voorbeeldje: $0.25/$0.50 No Limit Holdem
AbsolutePoker
8 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG KHICON915 ($108.05)
UTG+1 HOMMIEDCLOWN ($11)
MP1 BLINDDATE ($50)
MP2 1ONLYONE ($7.50)
CO Hero ($50)
BTN WEEKNWARRIOR ($46.35)
SB FUNKY6APUK ($19.70)
BB TASKFORCE141 ($29.60)

Pre-Flop: ($0.75, 8 players) Hero is CO 6♦ A♦
KHICON915 raises to $1 ($107.05), 3 folds, Hero calls $1 ($49.00), WEEKNWARRIOR calls $1 ($45.35), 2 folds

Flop: 9♦ 3♣ 5♦ ($3.75, 3 players)
KHICON915 bets $0.50 ($106.55), Hero calls $0.50 ($48.50), WEEKNWARRIOR calls $0.50 ($44.85)

Turn: Q♥ ($5.25, 3 players)
KHICON915 checks ($106.55), Hero bets $3 ($45.50), WEEKNWARRIOR calls $3 ($41.85), KHICON915 folds ($106.55)

River: J♦ ($11.25, 2 players)
Hero bets $7.50 ($38.00), WEEKNWARRIOR calls $7.50 ($34.35)

Final Pot: $26.25
WEEKNWARRIOR shows
K♦ Q♦
Hero shows (Flush ace high)
6♦ A♦

Hero wins $24.45 (net +$12.45)

WEEKNWARRIOR lost $12
KHICON915 lost $1.50

64 reacties
Timmaywin

snap niet wat hier het probleem is, verwacht je dat WEEKNWARRIOR reraised met zijn K hoge flush? Ik zie die $7,50 toch zeker als een valuebet op de river!

kan dit niet echt downswing noemen... (je wint toch?)

caroline29632
raymond20001

ik ben onder de indruk :D

Yoghi

Cereus netwerk?

nickvdb1990 Topicstarter
nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door Timmaywin
snap niet wat hier het probleem is, verwacht je dat WEEKNWARRIOR reraised met zijn K hoge flush? Ik zie die $7,50 toch zeker als een valuebet op de river!

Ja, ik maak duidelijk een valuebet, maar hij kan hier natuurlijk ook valueraisen. Vanuit zijn POV zijn er duizend-en-één handen waarmee ik hem nog betaal, voornamelijk twopairs, setjes, straights en flushes.

Ik won deze hand wel, maar het is omdat ik tegenwoordig amper value haal van mn goeie handen zoals hier, dat mijn verliezen niet gecompenseerd worden.

@ Yoghi, yep yep, volges mij zit het nog vol superusers ofzo :]

Mstlc

Jah want je kan hier nooit valuebetten met minder dan een K high flush op de river... wat een bs. In die spot niet raisen met de second nuts is gewoon terribad, klaar tenzij de speler in kwestie echt specifieke reads heeft op Hero... en dan nog.

Maar ja, Absolute Poker... en dan verschieten en de indruk hebben dat mensen je hand kunnen zien. Misschien eens googlen naar "Absolute Poker Scandal" xD

nickvdb1990 Topicstarter
nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door Mstlc

Maar ja, Absolute Poker... en dan verschieten en de indruk hebben dat mensen je hand kunnen zien. Misschien eens googlen naar "Absolute Poker Scandal" xD

Over welk schandaal heb je het dan :f_cool:
Maja, NL10 op FT stemt overeen met NL50 op cereus qua niveau, of 't zal nie veel schelen :D Bad beat jackpot => vissen ruiken geld en gaan 25/5 spelen om die jackpot te hitten

Waarom raist die trouwens niet de turn? :P

Jah want je kan hier nooit valuebetten met minder dan een K high flush op de river... wat een bs. In die spot niet raisen met de second nuts is gewoon terribad, klaar tenzij de speler in kwestie echt specifieke reads heeft op Hero... en dan nog.

lol. stel dat hij had kunnen zien dat hero Ahigh flush had. waarom zou hij dan nog callen :D

nickvdb1990 Topicstarter
nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door Rienk

lol. stel dat hij had kunnen zien dat hero Ahigh flush had. waarom zou hij dan nog callen :D

Touché. Maja, ik beschuldig hem ook helemaal niet ofzo.

Het verbaast me dat hier nog geen grafieken zijn gepost van mensen die 20 stacks onder ev runnen in een maand ofzo :rolleyes:

Dit is een schoolvoorbeeld van een downswing.

Je beat NL50 daar twijfel ik geen seconde aan, maar je zit nu gewoon in een mindere periode. Een tijdje geleden had ik zelf ook een periode dat ik aan mijn eigen kunnen twijfelde, maar toen was er een zeker iemand die mij terug het steuntje in de rug gaf dat ik nodig had.

Laat ik bij dezelfde wederdienst bewijzen, blijf in jezelf geloven. Post twijfelhanden, maar vooral laat je niet ontmoedigen door een downswing. Want anders geraak je in life-tilt en stop je tout court met poker.

Lees bij gelegenheid "the poker mindset" eens. Begeleidende lectuur voor als het even wat minder gaat.

Mvg
Raika

nickvdb1990 Topicstarter
nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door Raikaclaws

Je beat NL50 daar twijfel ik geen seconde aan, maar je zit nu gewoon in een mindere periode. Een tijdje geleden had ik zelf ook een periode dat ik aan mijn eigen kunnen twijfelde, maar toen was er een zeker iemand die mij terug het steuntje in de rug gaf dat ik nodig had.

Laat ik bij dezelfde wederdienst bewijzen, blijf in jezelf geloven. Post twijfelhanden, maar vooral laat je niet ontmoedigen door een downswing. Want anders geraak je in life-tilt en stop je tout court met poker.

Lees bij gelegenheid "the poker mindset" eens. Begeleidende lectuur voor als het even wat minder gaat.

Mvg
Raika

Bedankt! Ik kan twijfelhanden niet posten wegens geen zilver status, en ik heb (nog) geen zin om naar FT te trekken hiervoor. Maar ik zet ze wel altijd op mijn weaktight en vraag anderen hun mening. Bij deze, iedereen is welkom om op http://weaktight.com/nickvdb1990 wat handen te bekijken en te becommentariëren (hopelijk geen shitstorm van mods over die link:D )
Niet alle handen daarop zijn twijfelhanden, sommige dienen als voorbeeld (cfr. OP)

Nu wordt het voor mij waarschijnlijk weer $250 aan NL10 grinden ofzo, om weer 25BI+ te hebben en NL50 verder te grinden. Ik ben in 't gedacht om op $2,000 wat uit te cashen en een paar dingen te kopen zoals The Poker Mindset en HH van NL50 omdat de spelerspoel zo gigantisch is.

Eigenlijk kan die $500 me niet eens wat schelen, ik vermoed/weet toch dat ik NL50 beat, maar ik haat het om de roll er niet meer voor te hebben :(

Mvg
Raika

en wat is je redenatie hierachter?
lijkt me nogal loos om iets op een downswing af te schuiven zonder duidelijke symptomen..
Voordat je een downswing de schuld geeft zou ik eerst je spel eens goed analyseren, misschien speel je te voorspelbaar? Spew je teveel of ben je juist een ubernit etc..
ik denk dat 90% van de keren een "downswing" eigenlijk gewoon slecht spel is..
ik zeg dit niet om je proberen neer te halen, trust me i've been there, maar het beste advies dat ik je kan geven is echt serieus je spel analyseren en niet, zoals zovelen, blijven geloven dat je echt een supergoede reg bent en niets actiefs doen om je spel te verbeteren..

trouwens van wat ik zie lijk je nogal weaktight (scared money etc.) kan dit kloppen?

TimPS

Howly crap _ugly: Eerste keer dat ik dat verhaal lees. Shit seg... Zo is het wel makkelijk pokeren, natuurlijk :D

Oorspronkelijk gepost door markuselitus

Mvg
Raika

lijkt me nogal loos om iets op een downswing af te schuiven zonder duidelijke symptomen..
Voordat je een downswing de schuld geeft zou ik eerst je spel eens goed analyseren, misschien speel je te voorspelbaar? Spew je teveel of ben je juist een ubernit etc..
ik zeg dit niet om je proberen neer te halen, trust me i've been there, maar het beste advies dat ik je kan geven is echt serieus je spel analyseren en niet, zoals zovelen, blijven geloven dat je echt een supergoede reg bent en niets actiefs doen om je spel te verbeteren..

Ik beweer ook niet dat zijn spel perfect is. En ik geef hem juist het advies om aan zijn probleemhanden te blijven werken. Ik wou enkel duidelijk maken dat verlies ook het gevolg kan zijn van factoren waar je géén invloed op hebt.

Ik wil alleen niet dat hij te gefocused gaat zijn op korte-termijnresulaten, vervolgens aan zijn spel begint te twijfelen, radicale (foute) aanpassingen gaat maken, in een vicieuze cirkel komt, op lifetilt gaat en stopt met pokeren...

nickvdb1990 Topicstarter
nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door markuselitus

Mvg
Raika

Bedankt voor de positieve feedback, allereerst. Ik zat eigenlijk net met het omgekeerde gedacht, dat ik teveel spew en dat villain dan toch die geturnde flush laat zien ofzo, maarja, ik doe wat ik kan. Na de examens heb ik weer tijd om me bezig te houden met videos/artikels. Tot dan kan ik niet heel veel anders doen dan autopilot vermijden, kritisch blijven nadenken en probleemhanden analyseren met co-pokerliefhebbers.

@ Markus, over Raika's post: (om het met een metafoor te zeggen) soms is het beter tegen uw vriendin te zeggen dat haar gat niét te dik staat in die rok, onafhankelijk van het uitzicht van haar gat hé.

I know maar het gaat hier om geld, als je blijft pokeren en hoger up komt dan ga je vaak zien dat je soms echt best veel verliest, ook al speel je goed. En dan is het aan jou om jezelf onder controle te houden en niet op tilt te gaan. Het kan bijvoorbeeld best dat je nl400 easy beat en toch binnen een paar dagen 7k down bent. Maar dat is hier natuurlijk nog niet aan de orde, als jij leert om hier beter van te worden dan kan je "echt" een goede pokerspeler worden, negeer je het en blijf je hersenloos doorspelen dan is die kans veel kleiner.

Dat wil ik je meegeven, zie het als een soort wake-up call. Wil je nog verder praten dan kan je me adden op skype. succes alvast.

nickvdb1990 Topicstarter
nickvdb1990

Ik zie het inderdaad als een wake-up call. Eentje die mijn beide voeten op de grond houdt. Bedankt, ik stop nooit meer met aan mijn spel te werken :D

Niet dat ik het met je stellingen oneens ben, maar op NL400 is je spel ook wel veel swingier dan door op NL50 te spelen waar 5/9 spelers het type speler is dat één keer in de week eens gaat pokeren ("misschien win ik wel veel geld").