Dank je allemaal en sommige voor zeer uitgebreide reacties..
Je hebt wel gelijk als je zegt dat ik niet zomaar moet binnenvallen met een huilverhaal zonder sporen achter te hebben gelaten die zouden indiceren dat ik mijn best heb gedaan om te leren pokeren.
Ik ben echt iemand die ergens het liefst induikt zonder teveel voorinformatie.
Er is voor allebei wat te zeggen denk ik. Als je alleen maar luisterd naar wat andere zeggen dat je moet doen en verder niet nadeknkt dan zal je nooit creatief worden of zijn. Alleen een amateur kan creatief zijn. Een professional die weet hoe je moet reageren in bepaalde situaties en legt zich daarbij neer.
De tussenweg daar heb ik het over. Je weet wat andere zeggen dat je moet doen, En dat weet ik. Je weet wat je zelf het liefste wilt doen, Want dat deed ik in eerste instantie.. En dan ga je een werkbaar geheel ervan maken.
Als je je 100% aan de regels houdt. Dan red je het ook niet. Het gaat om de combinatie van kundigheid, creativiteit en de nodige agressie. Dat kun je niet allemaal leren. Dat moet je voelen.
We hebben het hier trouwens wel over CASH games heh. In tournaments speel ik altijd tight aggresive want daar zijn je tegenstanders veel vaker gedwongen om actie te ondernemen en risicos te nemen.
Maar kom op nou denk even na plz. Loose aggressive is de toekomst. Veel moeilijker om onder de knie te krijgen omdat dat echt poker is. The eye of the tiger. Niet alleen maar je kaarten spelen maar aanvoelen waar je tegen stander precies mee bezig is. Aggresief zijn en altijd druk uitoefenen zodat ALS ze met je mee gaan.. Dat je dan 90% zeker weet dat ze je daadwerkelijk hebben.
Over dat skill percentage ik verzin ook maar iets met die 3% en ik weet zeker dat er grote verschillen zijn. Poker is absoluut het meest beinvloedbare gokspel tussen alle andere gokspelen. Als dat het wat gemakkelijker maakt om te accepteren.
Wat ik wel nog steeds geloof is dat geluk vaak wordt geinterpreteerd als skill. Bijvoorbeeld. Je bent heel aggresief op een tafel en iedereen is bang voor je. Dan heb je zeker skill maar zeker ook het geluk dat die andere spelers niet nog agressiefer zijn dan jijzelf. Iedereen heeft elkaar nodig. Je kan nog zoveel skill hebben maar als je tegenstander niet meewerkt krijg je helemaal geen malle moer.
PS: Handig om te weten ook dat die graph over een periode van 4 dagen is.