Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen
261 Berichten
58 Gebruikers
0 Reacties
21 K Weergaven
Wolfske

Oorspronkelijk gepost door Darqmuse

je kan niet busten op 4 dagen als je BRM kent .. je kan in theorie zelfs niet busten want vanaf een bepaald bedrag kan je je zelfs niet meer an BRM houden en dan zou je grafiek trouwens plots veel trager beginnen te zakken en dat is niet zo

Asjeblieft een screenshot van mijn oude spreadsheet. Dit is een graph van 2 maanden.

Kijk is hoe mooi ie omhoog gaat. Ik weet wel hoe het hoort.

The great ones always bend the rules :P

Daar bouw je goed op. Maar plots zak je ook weer precies .. je speelt daar ook op heel andere stakes.
En zoals ik zei, in je dalingsgrafiek zak je wel heel snel en je blijft heel snel zakken .. dat kan niet als je downmoved en op lagere stakes gaat spelen omdat je BRM het niet meer toelaat .. dat tart alle logica zowat. Btw je ziet dat je op de lage limiet winstgeven speelde in je vorig foto'tje .. nu dan kan je ook niet meer onder de 50$ zijn gezakt tenzij je je niet aan je BRM hebt gehouden.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
Oh, sorry, over PLO kan ik me niet echt uitspreken.
Het is opvallend hoeveel verschillende stakes je op heel korte tijd gespeeld hebt. Met 400$ zou ik zeker niet hoger dan NL10 6max spelen. Zeker als je al een tijd niet meer online hebt gespeeld. De tegenstand is volgens mij op 7 jaar tijd ook enorm verbeterd en NL10 loopt zeker niet vol met complete donks. Veel succes.

Ja dat had ik ook wel eerder mogen zeggen. Je hebt eigenlijk dubbele bankroll nodig voor Omaha ook nog is. Hogere variance.

Ik had me voorgenomen om 0.10/0.25 te doen maar daar bleef ik maar langzaam verliezen. Duidelijke fout die ik maak is dat ik dan een stap hoger wil om in 1 keer er weer bovenop te komen.

Ik kies ook altijd 6 player tafels en zoals je kan zien zoom poker dus ik heb het nogal nodig om niet in slaap te vallen denk ik. Beetje action junkie af en toe.. of gewoon junkie in het algemeen :P

Beantwoorden
Citeren
BlubMH

Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
Dargmuse, kun je eens je stats posten van die sessies? Dan kunnen er misschien al een paar leaks geplugd worden. _thumbsup:

Ik schaam me diep maar goed..

Het probleem was duidelijk omaha.

Ik ben ofc nog maar een noob, maar is het niet vreemd, of zelfs slecht om met een bankroll van $425 100NL te spelen (al zijn dit maar een paar handjes).

Ook zie ik dat je ongeveer 12 verschillende games hebt gespeeld, in mijn fishy ogen kun je beter je focussen op 1 onderdeel... Stel je wilt geen 2NL of 5NL spelen, begin dan gewoon op 10NL of 25NL, en werk jezelf omhoog door de limieten.

Dat je beweert dat poker vooral geluk is, vind ik zelf nogal onzin. Natuurlijk kan je zonder goede kaarten niet altijd winnen, maar er bestaat ook zoiets als kansberekening. Als jij op de juiste manier omgaat met jouw kaarten, zul je meer winst maken dan iemand die dit niet doet.

Just my 2 cents

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door BlubMH
maar er bestaat ook zoiets als kansberekening. Als jij op de juiste manier omgaat met jouw kaarten, zul je meer winst maken dan iemand die dit niet doet.

Just my 2 cents

Wat maakt kansberekening dan uit als je wilt weten wat je tegenstander heeft?

Je kunt je eigen kaarten wel gaan berekenen maar ja dat kan iedereen toch?

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul

Ja, best opletten als "action junkie. Ik denk best dat je eerst gewoon plezier beleeft in het spelen en niet te veel belang hecht aan het geld. Als je veel actie wil, kun je perfect op 4 tafels 6max zoom NL2 spelen. Als je goed bent, met een loose aggressief spel haal je daar een mooie winrate ('k heb zelf de laatste weken geprobeerd, puur voor fun en ontspanning, zoals je misschien kunt lezen in mijn blog)

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door WolfskeEn zoals ik zei, in je dalingsgrafiek zak je wel heel snel en je blijft heel snel zakken .. dat kan niet als je downmoved en op lagere stakes gaat spelen omdat je BRM het niet meer toelaat .. dat tart alle logica zowat. Btw je ziet dat je op de lage limiet winstgeven speelde in je vorig foto'tje .. nu dan kan je ook niet meer onder de 50$ zijn gezakt tenzij je je niet aan je BRM hebt gehouden.

Ja op het einde dacht ik echt fuck it allemaal to hell. Maar goed dat deed verder geen pijn het was meer soort test om consistent op dezelfde manier te spelen en op het einde ging ik gokken met wat ik had..

Zonde maar ja.

Ik weet dat ik et kan.. Maar ik heb zwakke momenten.

Beantwoorden
Citeren
divvie

Vind je stats op NL50 eerder nitty overkomen dan TAG. Wat je verder zegt over TAG spelen en geen actie krijgen omdat tegenstanders je op big hands zetten klopt ook niet. Ben je eerder een rock dan een TAG. Met TAG spel heb je hier echt geen last van.

Je conclusie dat poker voor het overgrote deel geluk is, is natuurlijk ook bs..maar dat hebben mensen hiervoor ook al gezegd. Ook dat je na 7 jaar poker en naar eigen zeggen verstand hebt van waar je mee bezig bent alsnog met zon thread aankomt zetten, ja dat vind ik pas 'Tragisch'.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door divvieOok dat je na 7 jaar poker en naar eigen zeggen verstand hebt van waar je mee bezig bent alsnog met zon thread aankomt zetten, ja dat vind ik pas 'Tragisch'.

Ja want jij zou het voor jezelf houden toch. De slechte kant.

Beantwoorden
Citeren

_love:

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

qua plo,
lijk je me te tight
teveel limpen
te weinig 3bets
en vooral denk ik dat je iets moet doen aan je cbetFlop(als dit het laatste kolommetje is. er staat CBet F..., Want kzie daar meestal minder dan 50%, en das heel weinig, denk ik.) Kdenk dat je hier beter rond de 70 zit dan rond de 30. Lijkt alsof je enkel Cbet als je hit?
en plo25,plo50 spelen met $400 is imo tragisch, maar dat is al wel duidelijk, hoop ik.

Ahja, en variance, wat zijn 5-6k plo handen. 10BI up of down. whatever. Niet dat ik er veel van ken, ma heb zelf toch al een 20BI up of 15BI down op PLO gehad op 4k handen. En dan was men Ev ook nog eens tegenovergesteld, dus gewoon mee leren leven of ander spel spelen.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door divvie
Vind je stats op NL50 eerder nitty overkomen dan TAG.

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
qua plo,
lijk je me te tight
teveel limpen
te weinig 3bets

Realiseer jullie je wel dat het zoom PLO/NLH is?

beinvloed wel de range en ook de mate waarmee je je tegenstander op iets anders dan een goede hand kunt zetten want je blijft van tafels wisselen. Dus..

Ik probeer wel hetzelfde te spelen als in een ring game maar ok..

Als ik top trips heb op de flop met omaha en er is nog geen straight mogelijkheid maar wel straight en flush draws all kanten op.. Als ik dan 4bet all in met weet ik veel 100 dollar en 2 gasten callen me.. Wat doe ik dan fout als ik verlies vertel het me asjeblieft.

Als ik aces heb en op de flop valt er een K en een 7 en een 2.. Als hij raised en ik 3bet en hij 4bet en we gaan allin en ik verlies tegen trip 7 wat had ik dan in gods naam anders kunnen doen?

Dat zijn het soort handen waar ik altijd in 1 keer alles weer mee verlies wat ik had opgebouwd.

Als je de beste hand hebt op de flop of voor de flop hoe kun je dan folden?? Dan moet je wel mee.. En als je tegenstander dan uitdrawed op je dan ja bad luck. En het vervelende bij mij is dat het verdomme altijd mis gaat op het moment dat ik hoger ga spelen.. Dan ga ik in de pot met 90% kans om te winnen en hoppa.. halve bankroll weg met aces kings etc. vaak voor de flop all in. Wat kan ik daaraan doen. Niks.. BRM.. Maar dan wel eerst een bankroll hebben anders kun je managen wat je wilt. :P

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

:coolface:

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

ahja, en

Amaai, wat een pech heb jij. Dat heb ik nog nooit gezien. Bij mij wint de beste hand altijd. Missschien eens bij pokerstars horen of je geen refund krijgt.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door wcgruttoMissschien eens bij pokerstars horen of je geen refund krijgt.

Hmm wat zou ik daarvoor moeten doen dan? Orale sex zeker..

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Oorspronkelijk gepost door divvie
Vind je stats op NL50 eerder nitty overkomen dan TAG.

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
qua plo,
lijk je me te tight
teveel limpen
te weinig 3bets

Realiseer jullie je wel dat het zoom PLO/NLH is?

beinvloed wel de range en ook de mate waarmee je je tegenstander op iets anders dan een goede hand kunt zetten want je blijft van tafels wisselen. Dus..

Als ik top trips heb op de flop met omaha en er is nog geen straight mogelijkheid maar wel straight en flush draws all kanten op.. Als ik dan 4bet all in met weet ik veel 100 dollar en 2 gasten callen me.. Wat doe ik dan fout als ik verlies vertel het me asjeblieft.

Als ik aces heb en op de flop valt er een K en een 7 en een 2.. Als hij raised en ik 3bet en hij 4bet en we gaan allin en ik verlies tegen trip 7 wat had ik dan in gods naam anders kunnen doen?

Dat zijn het soort handen waar ik altijd in 1 keer alles weer mee verlies wat ik had opgebouwd.

Als je de beste hand hebt op de flop of voor de flop hoe kun je dan folden?? Dan moet je wel mee.. En als je tegenstander dan uitdrawed op je dan ja bad luck. En het vervelende bij mij is dat het verdomme altijd mis gaat op het moment dat ik hoger ga spelen.. Dan ga ik in de pot met 90% kans om te winnen en hoppa.. halve bankroll weg met aces kings etc. vaak voor de flop all in. Wat kan ik daaraan doen. Niks.. BRM.. Maar dan wel eerst een bankroll hebben anders kun je managen wat je wilt. :P

100 dollar inzetten met je beperkte bankroll, dat doe je dan erg verkeerd. Voor de rest ken ik niks van omaha maar ik heb niet de indruk dat een set erg sterk is in omaha .. en waarschijnlijk boven je limiet spelen.

Jouw probleem is dat je kleine potjes wint en grote verliest .. volgens mij speel je gewoon boven je stakes ..

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

trouwens als 400$ geen bankroll is die te managen is dan is er echt wel iets héél fout met je gedachte gang .. ik ben met 10$ begonnen, daar kan je nu eens geen bankroll mee spelen. Daarmee kan je busten op een dag terwijl je toch goed speelt. En dat kan je pech noemen, maar 10$ verliezen in poker is nu ook geen tragie ...

400$ verliezen en er van overtuigd zijn dat je goed speelt dat is wel tragisch. En dan ook nog professionele pokerspeler worden en zeggen dat het bijna puur geluk is , dat noem ik ook tragisch ...

Ik wil je echt niet beledigen , maar voor je gaat pokeren, doe aub iets aan je mindset. Ik zou niet willen dat je opnieuw zoveel geld verliest. Alst toch geluk is kan je beter op euromillions spelen.

Beantwoorden
Citeren
Yordi85

Omdat Omaha zeer veel varriance kent. 1,5 keer zoveel als hold'em zou ik een coach nemen om je mentaal te ondersteunen en zou ik een BRM van 150BI nemen ofzo.... Veel succes ermee

Beantwoorden
Citeren
Rogier

Ik hou ervan om een loose aggresive stijl te hebben omdat dat de enige manier is om te weten en te leren wat je tegenstander heeft als hij met je meegaat of jou 3bet. Want je weet geen fucking moer als je alleen maar je kaarten speelt. Je moet je tegenstander spelen en dat is een kwestie van je grensen verleggen. Als je alleen maar raised als je een goede hand hebt en als je dan semi bluffed ook altijd wel fold voor een 3bet.. Dan red je het toch ook niet.
ging.

probeer dat op een game te spelen die actie aanmoedigt aka deep/ante games :) dan zou je jezelf met een wat loose/aggressievere stijl thuis moeten voelen (NLHE). Bevalt mijzelf iig best goed (speel rond de 32/25 daar). Min of meer worden mensen eigenlijk door de antes gedwongen om meer handen te spelen (ook OOP), zoniet geef je constant je blinds+hoop antes op. t feit dat t 250bb deep is zorgt ook voor wat meer speelruimte postflop, wat betekent dat fouten zullen worden uitvergroot en dat de variance (doordat de gemiddelde potgrootte groter is) ook iets groter is. Slechte spelers zullen er harder verliezen en ook nits zullen zichzelf in t algemeen te makkelijk laten overrunnen preflop iig

Omaha is inderdaad 1 en al variance, waar uiteindelijk de goeie speler wel wint ( als voorbeeld) maar je kan niet op een klein sample bepalen of je wint en dat kan wel nasty zijn.

voorderest zal je jezelf wel overschatten, net zoals zo goed als iedereen dat doet. t is menselijk om optimistisch te zijn over je eigen skillevel :)

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
Toen je zei dat het een gokspel was besliste ik dit: je hoort hier niet thuis. Waarom zou je je anders ooit registreren op een site die gokkenstrategy heet?

:]

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag

Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
Toen je zei dat het een gokspel was besliste ik dit: je hoort hier niet thuis. Waarom zou je je anders ooit registreren op een site die gokkenstrategy heet?

:]

Ja ok ik begrijp het jullie zijn een groep en je wilt graag afstoten.

Alles wat niet volgens jullie regels is is fout nou goed.

Wees er trots op. Grotbewoners.

Beantwoorden
Citeren