Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Fout in FL quiz

29 Berichten
4 Gebruikers
1 Reacties
5,515 Weergaven
Sailer85
PokerStrategist

Dit is een vraag (+antwoord) in een van de FL basic quizen.

WISKUNDE VAN POKER - ODDS EN OUTS
Klik hier voor het artikel: De wiskunde van het poker - Odds & Outs

Opgave 1.
Je hebt 78 op een T9Q flop. Je bevindt je met 4 tegenstanders in een multiway-situatie.

Hoeveel discounted odds kun je jezelf geven?

5 (2 Punten)
7 (1 Punten)
9 (0 Punten)

Jouw antwoord: 5 (2 Punten)
Je hebt met 87 een openendedstraightdraw. Een J of een 6 geeft je een straight. Een OESD heeft 8 outs. Je moet echter bedenken dat het board 2-suited is. Je moet dus de J en de 6 van alvast eraf halen. Blijven er dus nog 6 outs over. Op de 8 en de 7 heb je geen outs meer omdat er 3 overcards liggen. Je moet er ook mee rekening houden dat met eenJ een koning een betre straight maakt. Je moet dus nog minstens nog een J als out er afhalen en komt daarom op 5 discounted outs uit.

Je kan jezelf daar geen discounted outs geven, het is namelijk (goed) mogelijk dat je niet meer kan winnen en beat bent vs KJ, het beste waar je dan op kan hopen is een split, die niet echt waarschijnlijk is met een kans van (6/44)*(5/43) = 1.5% of minder dan 1 out....

Beantwoorden
Citeren
28 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Zou je de link van deze quiz ook kunnen posten. Dan kunnen we er naar kijken.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Link

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Heb het intern doorgegeven, maar aangezien het weekend is kan het even duren voor je een goed antwoord zult krijgen.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Geen probleem, valt me trouwens wel erg op dat alle FL informatie erg oud is. Er zijn geen nieuwe bronzen video's of artikelen bijgekomen in de afgelopen 2jaar... verandert het spel niet (meer)?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Heb je het over de Nederlandse sectie? Daar worden niet of nauwelijks meer vids gemaakt, denk dat er op Engelse sectie wel wat meer te vinden is.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Ik heb het over beide, ik zoek op NL en ENG vids. Er komen gewoon geen nieuwe meer bij laatste is van 2014.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Er zijn volgens mij op dit moment ook geen Engelstalige FL coaches. Dan zul je denk ik al Duitse FL video's bekijken en dat is een uitdaging voor de meeste denk ik. Al is Duits nog wel redelijk te volgen als je het op school hebt gehad.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Ik heb het gehad, aber es ist nicht einfach fur mir. sicher nicht es geredetet Deutsch.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nou gaat je nog gut af :f_p:

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

meh... is er btw al een antwoord op mijn OP?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Nog niet. Heb het weer intern neergelegd en dit keer bij degene die er volgens mij overgaat.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Al een antwoord gekregen?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Helaas nog niet en het kan zijn dat hij het heel druk heeft, maar zal er maandag nog eens een shot aan wagen om je verder te helpen. AAngezien het in het weekend weinig zin heeft om dat voor elkaar te krijgen.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Het heeft niet echt haast, maar lijkt me vreemd dat niemand dit eerder gezien heeft...

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

enige voortgang?

Ik begin het een beetje vervelend te vinden dat er geen definitieve antwoorden komen van mensen van deze website.

Zo heb ik meerdere vragen over de strategie-artikelen uitstaan en het enige dat ik krijg te horen is: "we weten het niet"
Dit zou een pokersite moeten zijn waar je kunt leren pokeren, maar hoe kan ik hier leren als ik er niet vanuit kan gaan dat de leerstof nog up-to-date is.
Het enige antwoord dat ik gekregen heb ik van iemand met een beetje verstand van FLHE (geen Pokerstrategy medewerker) is dat het waarschijnlijk niet meer klopt....
Graag zou ik hier een duidelijk en inhoudelijke reactie op hebben van een pokerstrategy medewerker, want blijven aanmodderen met achterhaalde informatie lijkt mijn zinloos.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat kan ik me wel voorstellen dat je het vervelend vindt.
Al denk ik dat de mensen die hierover gaan of al weg zijn of andere prioriteiten hebben en zeker de FLHE sectie is een ondergeschoven kindje hier vind ik.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Dan moeten ze de informatie weghalen en niet promoten dat ze er iets vanaf weten.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is ook weer waar. Al zou het mooi voor je zijn als er weer meer belangstelling zou komen voor het FLHE. Nu moet je al bij de Duitsers terecht wil je wat goede content hebben denk ik zo.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

mijn duits is erg matig....

Beantwoorden
Citeren