Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AK op NL25 FR

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
152 Weergaven

Ik reraise hier preflop in de SB en wordt ge-4bet door de originalraiser. Nou is mijn vraag: moet ik hier folden, callen of nog een keer raisen (all-in)? Ik zelf koos voor een call om op een A-high - of misschien K-high - board te shoven. Koos voor de call door de pot odds die ik kreeg: +/- 3:1. Had verder geen reads op hem(hij speelde 11/5 over +/-30 handen)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Play hand

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]BU$25.00:///////;SB (Hero)$25.00:///////;BB$10.60:///////;UTG1$25.00:///////;UTG2$27.62:///////;MP1$21.71:///////;MP2$47.06:///////;MP3$32.11:///////;CO$29.43:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A:d, K:h.
4 folds, MP3 raises to $0.75, CO folds, BU calls $0.75, Hero raises to $3.50, BB folds, MP3 raises to $7.00, BU folds, Hero calls $3.50.

Flop: ($15) T:c, 5:d, 6:d (2 players)
Hero checks, MP3 bets $8.00, Hero folds, MP3 gets uncalled bet back.

Final Pot: $15.

2 reacties

Shove preflop. Nooit 4bets callen uit positie met 100bb stacks.

Je squeezet hier, dus MP3 kan iets lichter 4betten, dus je hebt ook nog wel een beetje fold equity op een shove.

EDIT: Woeps, even vergeten dat het FR is.

Shove of fold preflop. Als je er zeker van bent dat zijn 4bet range QQ+/AK is, is het een fold, als ze looser is, is het een shove.

Wat je met AK na een 3bet of 4bet moet doen hangt vooral af van je tegenstander(s). Een 11/5 speler is over het algemeen zo nitty dat je AK moet folden tegen een 4bet of 5bet. Als hij in die 30 handen nog maar 0 of 1 keer eerder ge3bet heeft (3bet percentage is een handige waarde om in je HUD te hebben) dan kun je wel met redelijke zekerheid zeggen dat zijn 4bet range waarschijnlijk niet wijder is dan QQ+, AK en als je pech hebt is het zelfs maar KK+.

Anderzijds krijg je wel redelijke odds om te callen, maar tegenover zo'n nitty speler is een fold toch net iets beter denk ik. Tegenover een wat loosere speler kun je zo'n call wel maken als je goede odds krijgt. Maar een 4bet callen speelt meestal niet zo fijn, omdat je eigenlijk altijd moet folden als je mist. Dus je kunt beter zo veel mogelijk kiezen tussen folden of pushen. Als je tegenover een regular zit die wel van light 3betten houdt en die ook wel af en toe bluf-4bet tegen andere light 3betters, dan kun je wel pushen tegen hem (maar eigenlijk alleen als jouw eigen 3bet niet onder de 5% zit).

Probeer dus tijdens het spelen in te schatten met hoe grote range villain zo'n move maakt.

Om er een beetje gevoel voor te krijgen zou je de quiz van laatst kunnen doen door hier te klikken, als je die nog niet gedaan hebt. Deze quiz gaat wel uit van shorthanded tafels en de spelers zijn er iets looser, maar het is toch een goede oefening, vooral als je ook de uitleg leest achteraf.