Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 - AA vs river donkbet op straight board

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
106 Weergaven
Mstlc
Oldschool Grinder

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]SB$22.42:///////;BB$10.15:///////;MP2$9.71:///////;MP3$11.47:///////;CO(Hero)$10.00:///////;BU$8.80:///////;[/tg]
Preflop: Hero is CO with A:d, A:c.
2 folds, Hero raises to $0.4, BU folds, SB calls $0.35, BB folds.

Flop: ($0.90) 6:h, A:h, 3:s (2 players)
SB checks, Hero bets $0.43, SB calls $0.43.

Turn: ($1.76) 2:c (2 players)
SB checks, Hero bets $1.68, SB calls $1.68.

River: ($5.12) 4:s (2 players)
SB bets $3.90, Hero calls $3.90.

Final Pot: $12.92.

Ik had op de flop het board volledig verkeerd gelezen denk ik. Met een flush draw & verschillende mogelijkheden voor straight draws moet ik daar natuurlijk gewoon veel meer betten.

Op de turn komt dan een erg slechte kaart. Check/potbet/call.

Op de river 4 donkt hij dan plots 2/3 pot. Ik wil men Azen hier niet wegleggen maar de vraag is kan ik hier nog een raise vinden of is een call hier toch goed als dmg control?
Ik de hand niet goed gespeeld & heeft het weinig zin van men volledige stack weg te donken. Ik ga trouwens enkel gecalled worden door betere handen als ik shove denk ik... dus call op de river ok of toch liever broke?

3 reacties
Fladdermouse
Oldschool Grinder

Flop inderdaad groter maken, omdat je gewoon value wilt halen tegen elke Ax hand en moet protecten tegen een flush (straightdraw lijkt mij minder waarschijnlijk omdat 45s niet vaak gecalled wordt vanaf de SB). De meeste andere handen in zijn preflop calling range gaan gewoon folden ook al maak je een c-bet van slechts 1/2 pot.

De turn lijkt mij niet echt een slechte kaart, omdat enkel 45 een straight maakt. Moest dit het geval zijn, dan is deze hand gewoon een cooler.

Folden gaat inderdaad niet op de river.
Ik denk dat ik gewoon shove, omdat je alle handen zonder 5 verslaat.
En ik denk dat die niet vaak in zijn range zit. Met suited connectors wil hij meestal geen 3.5BB callen OOP. A5s lijkt mij preflop meestal ook een fold vanaf de SB. Wat overblijft is 55, maar hiermee kan hij onmogelijk een 2nd barrel callen.
Ik denk dat hij hier vaker een sterke A of een lagere set vast heeft.
Omdat hij toch comitted is tegen jouw shove ($3.60 extra) denk ik dat shoven +EV is, omdat je volgens mij in meer dan 1/2 van de gevallen de sterkste hand hebt.

In zijn situatie zou ik AQ ok AK ook donken op de river. Hij wil niet dat jij behind checkt met AJ-AT. Met AQ kan hij zo ook de pot iets kleiner maken als jij AK hebt. Jij gaat meestal gewoon callen en het neemt jou initiatief weg om een potbet te maken ($1.20 verschil).

Rogier
Oldschool Grinder

groter op de flop(.7$) en je krijgt t er makkelijker in^^

as played neig ik naar een flatcall.

natuurlijk zou hij deze donk kunnen maken met een behoorlijk aantal handen voor value (in zijn ogen: elke set, elke Ax 2pair, 45s/56s, heel misschien AQ) of als bluff (missed harten, het board ziet er erg scary uit).

dusja, je hebt waarschijnlijk wel de beste hand, echter moet je jezelf ook afvragen of je ooit word afbetaald door mindere handen. Ik denk dat slechts straights/sets je afbetalen, waar ik m misschien nog wel 33 kan zien wegleggen (met 66 callt ie zowieso je shove).

Dusja, waarschijnlijk is n flat goed

Fladdermouse
Oldschool Grinder

Ik denk dat je met een raise van $3.60 (= shove) niet echt veel FE hebt in een pot van bijna $13.
Je geeft hem super odds, dus ik zie hem hier AJ+ niet wegleggen.