Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 77 vs donk

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
289 Weergaven

Wat was villain zijn plan hier? strange :D

Goede bets wel van mij deze keer imo :)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]BU$2.27:///////;SB (Hero)$3.34:///////;BB$4.35:///////;UTG1$2.00:///////;UTG2$2.00:///////;MP1$1.62:///////;MP2$2.05:///////;MP3$2.83:///////;CO$2.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with 7:s, 7:h.
6 folds, BU calls $0.02, Hero calls $0.01, BB raises to $0.12, BU calls $0.10, Hero calls $0.10.

Flop: ($0.36) 7:d, 2:c, 6:s (3 players)
Hero bets $0.48, BB folds, BU calls $0.48.

Turn: ($1.32) Q:d (2 players)
Hero bets $0.68, BU calls $0.68.

River: ($2.68) 2:h (2 players)
Hero raises to $2.06(All-In), BU calls $0.99.

Final Pot: $5.73.
Results follow:

Hero shows a full-house, sevens full of twos(7:s 7:h).
BU shows a pair of twos(5:h A:s).

Hero wins with a full-house, sevens full of twos(7:s 7:h).

7 reacties

betsize kan beter hoor...
Wrm overbetten op de flop en halve potbet op de turn?
vb flop 0.30 en turn 0.85(pot is dan 0.96) betten is hier beter , op de river schuif je dan as played de rest erin

Jup, ik raise deze ook wel preflop. As played snap ik ook het nut niet van een donkbet op de flop op zo'n droog board. Aangezien hij de preflop agressor is kan je best de actie aan hem overlaten.

Maar ja, je maakt hier imo zelf toch wat een rare bets hoor en misschien vond villain dit verdacht en callt ie met deuces A kicker :)

Neoken
PokerStrategist

Raise preflop. Een open limper op de BU is echt zooooo zwak.

As played, is er een reden waarom je de flop overdonkbet, en vervolgens de turn amper de helft van de pot bet???

De flop is droog, en de kans is klein dat iemand die flop gehit heeft. Je moet dus niet noodzakelijk donkbetten ter protectie. Je kan hier best gewoon villain laten cbetten, en daarna raisen. Of flatcallen en de turn leaden/checkraisen.

As played moet je gewoon doorbetten op de turn. 2/3 pot op zijn minst. Dan kan je river makkelijk shoven.

yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Neoken
Raise preflop. Een open limper op de BU is echt zooooo zwak.

As played, is er een reden waarom je de flop overdonkbet, en vervolgens de turn amper de helft van de pot bet???

De flop is droog, en de kans is klein dat iemand die flop gehit heeft. Je moet dus niet noodzakelijk donkbetten ter protectie. Je kan hier best gewoon villain laten cbetten, en daarna raisen. Of flatcallen en de turn leaden/checkraisen.

As played moet je gewoon doorbetten op de turn. 2/3 pot op zijn minst. Dan kan je river makkelijk shoven.

dit , vind het raar dat je zegt dat je je betsizes ok vindt .
je bet eerst overpot op gortdroog board OOP zonder ini , en dan als het drawy kan worden ga je plots kleiner?

paulverme
PokerStrategist

zoals de meesten al aangeven: je betsizing is verre van ok

preflop: in principe raisen want call van btn is heel zwak

as played volg je de basis bss en dat is ok. Call in sb met 77 want er heeft iemand gelimpt en daarna call de 3bet owv call 20 regel.

flop: betsize trekt - pardon my french - op geen kl*te. Eerst en vooral kan je beter gewoon checken naar de preflopraiser toe en hem zijn ding laten doen.

As played kan je beter 2/3 a 3/4 pot betten.

turn: hier doe je totaal tegenovergestelde van flop waar je een overbet maakt. Hier slechts halfpot bet. Hier had je gewoon moeten doorbetten 2/3 pot of hoger

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

1) wat als de preflopraiser op de flop checkt?
Dan ben ik al 1 betkans kwijt en heeft de preflopraiser er een extra gratis kaart bij.

na de turn bet ik dan wel 2/3 of 3/4 van de pot? makes no sense to me :D

2) de preflopraiser bet op de flop:
ik call of ik raise naar 2/3 a 3/4 van de pot?
=> hiermee bedreig ik toch serieus de preflopraiser zijn hand en bestaat de kans dat hij fold => minder winnings voor mij?

Heb ik nu een totaal verkeerd zicht op pokerbetting/psychologie van de tegenstander? plz explain :D

Neoken
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door JackiiBE
1) wat als de preflopraiser op de flop checkt?
Dan ben ik al 1 betkans kwijt en heeft de preflopraiser er een extra gratis kaart bij.

na de turn bet ik dan wel 2/3 of 3/4 van de pot? makes no sense to me :D

2) de preflopraiser bet op de flop:
ik call of ik raise naar 2/3 a 3/4 van de pot?
=> hiermee bedreig ik toch serieus de preflopraiser zijn hand en bestaat de kans dat hij fold => minder winnings voor mij?

Heb ik nu een totaal verkeerd zicht op pokerbetting/psychologie van de tegenstander? plz explain :D

1. Ofwel heeft villain overcards, ofwel een overpair. (misschien ook een underset, maar dat speelt zichzelf...) In het geval van een overpair zal villain altijd betten. Heeft hij enkel overcards, dan zal hij allicht folden op een bet in een multiway potje is, zeker wanneer je begint te overbetten. Dus de enige kans om nog value te halen uit overcards is door hem de gelegenheid te geven om te bluffen met een cbet. :)

2. Indien villain cbet en je raised hem, dan zal hij nooit direct folden met een overpair. --> meer winnings! ;) Zijn overcards zal hij allicht wel wegsmijten, maar dat zou hij sowieso ook doen bij een overbet van u.