Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

KK in sb NL5

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
154 Weergaven
Horemanske
PokerStrategist

Preflop iets groter like 80c
Maar tis voor de rest van de hand :P

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $4.33 (86.6 bb)
Hero (SB): $5.23 (104.6 bb)
BB: $5.34 (106.8 bb)
UTG+2: $6.15 (123 bb)
MP1: $5.52 (110.4 bb)
MP2: $5 (100 bb)
MP3: $1.47 (29.4 bb)
CO: $14.58 (291.6 bb)

Preflop: Hero is SB with K K
UTG+2 folds, MP1 raises to $0.15, 2 folds, CO calls $0.15, BTN folds, Hero raises to $0.55, BB folds, MP1 calls $0.40, CO calls $0.40

Flop: ($1.70) Q 8 2 (3 players)
Hero checks, MP1 checks, CO checks

Turn: ($1.70) 9 (3 players)
Hero bets $1.40, MP1 folds, CO calls $1.40

River: ($4.50) Q (2 players)
Hero checks, CO bets $3.28, Hero folds

Results:

Spoiler

$4.50 pot ($0.19 rake)
Final Board: Q 8 2 9 Q
Hero mucked K K and lost (-$1.95 net)
CO mucked and won $4.31 ($2.36 net)

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
CastAside
PokerStrategist

Hoi Horemanske

Ff mijn gedachten hier over moet ook oefenen he :)

Pre zou ik inderdaad wel groter raisen je hebt een monster en oop!
zou initiatief houden jij bent de raiser in dit geval, en nu check je de flop ik zou
daar leaden en iets meer dan 1/2 pot betten, omdat hier een Q wel in allebei hun range kan zitten, en de na een callde turn verder evalueren.

Je geeft nu zwakte aan en geeft ze allebei een freecard!
nu je zo klein raised kunnen ze goedkoop setminnen of suited broadways spelen.
River lijkt me wel een fold

Bey

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Hey,

Pre idd groter raisen. IP kan je het hier wel gewoon 0,60 maken, nu oop vind ik 0,70 wel prima.

Flop ga ik sowieso groot cbetten, je ligt hier vaak nog wel voor maar er zijn veel ugly turn cards dus je wil hier betten voor value en protection. Ik bet hier iets van 1.40, want ik verwacht dat Qx en flushdraws sowieso wel callen, en daar wil ik value uit. Ik snap dan niet waarom je nu opeens turn wel bet en flop niet, explain? :P Maar verder barrel ik deze turn card gewoon door, want gezien flopplay hebben ze hier of Qx of flushdraw. Sets kun je wel wegstrepen want die betten of flop wel/raisen turn wel.

River is dan lelijk want Qx heeft je nu beat en die kan villain zeker hebben gezien hij de hand speelt. Ik speel hier ook gewoon c/f, want ik denk dat busted draws wel behind gaan checken hier en zich niet veranderen in een bluff, dus zie vrijwel alleen Qx uitbetten. Als je hier zelf bet laat je al het slechtere folden en word je gecallt door beter, wat ook niet echt opschiet. C/c loop je ook vaak in Qx, tenzij villain erg aggro is en zn busted draws omzet in bluffs, maar gezien hij de hand speelt zie ik hem dat niet doen en hier alleen maar betten met Qx. C/f is dus fine!

Beantwoorden
Citeren
Horemanske Topicstarter
Horemanske
PokerStrategist

Hmm ik wou de pot niet opblazen heb tenslotte maar 1 paar he.
Daarom wou ik eigenlijk niet leaden hier.
QQ of FD zou wel in hun range kunnen liggen als het preflopspel bekijk?

Beantwoorden
Citeren
PotSplitt
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door Horemanske
Hmm ik wou de pot niet opblazen heb tenslotte maar 1 paar he.
Daarom wou ik eigenlijk niet leaden hier.
QQ of FD zou wel in hun range kunnen liggen als het preflopspel bekijk?

Raise/call is niet bepaald het spel met QQ van de gemiddelde micro-stakes speler. FD als in Ah of Kh misschien, maar daar houdt het wel mee op. Denk dat je vaak tegen PP of broadways aanzit, waarmee vooral fit-fold wordt gespeeld. Je kan ook tegen KQ of AQ aanzitten, waar je nog wel lekker value uit kunt halen.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Hehe. Ik snap niet waarom mensen telkens denken dat villain altijd nuts heeft oid, want zo kun je op any board wel bepaalde combis bedenken die jou beaten :P

Hij kan QQ/andere set/geflopte flush hebben, maar is dit perse het geval? Hij kan ook genoeg Qx/PPs/Ah of Kh flushdraws hebben. Als je AA hebt op K52 flop 'kan' villain ook K5, K2, 55, 22 hebben.. maar dit denk je toch ook niet meteen? Als je hier telkens over nadenkt ben je je hersenen veel te veel aan het overbelasten imo :P Je kunt beter kijken naar hoe villain reageert in bepaalde situaties en daaruit conclusies trekken over wat hij kan hebben.. ipv meteen maar van uit gaan dat hij dit of dat heeft.

Zoals in deze hand: wat wil je doen als je hier niet gaat cbetten? C/f is veel te nitty met een overpair. Met c/c weet je totaal niet waar je staat op de turn.. alleen op een heart turn kun je dan easy c/f. En met c/r overspeel je je hand en krijg je wss alleen actie van beter. Oftewel, je moet hier wel gewoon zelf betten en dan gewoon met de gedachte bet/fold spelen. Als villain hier QQ of andere set/random 2p heeft op de flop gaan die sowieso raisen want die zijn bang voor de 4e heart, dus dan kun je easy folden. Als hij callt zal vaak Qx/draw hebben waar je ook nog op een blank turn value van kunt krijgen (ja er is een kans dat hij een geflopte flush slowplayed, mja die kans is erg klein en als die dat heeft is het gewoon ul). Dus je moet hier wel bet/fold spelen voor value (want je ligt hier nog wel vaak voor) en om het jezelf een stuk makkelijker te maken, want villain zal op zon board als deze wel eerlijk terugspelen.

Beantwoorden
Citeren