Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

HU tp facing turnshove

11 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
833 Weergaven
Okkernootje
PokerStrategist

Dan ook maar een handje in het leerproces.
Eerste paar handen in HU fase. Villain is op de bubble erg tight geweest en ook in het gehele spel heeft hij niet veel van zich laten gelden. Redelijk ABC tight weak.

Dit is het 5e handje HU. Villain heeft enkel nog gefold op mijn minr/cbets, hij heeft zelf enkel gefold. Ik besluit eens met mijn middel hand te limpen om hem in de hand te hebben en ip postflop te spelen met een aardige hand. Ik hit niet, maar stab om de pot op te pikken. Villain callt echter (en heeft dus een hit/edit:of draw/midpair). Turn komt Q en maakt mijn hand top pair. Hij checkt raist echter mijn tweede barrel.

Iemand?

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $200(BB) Replayer
($5,377)
Hero ($6,623)

Dealt to Hero 9♥ Q♣

Hero calls $100, checks

FLOP ($400) J♦ 6♦ 3♣

checks, Hero bets $200, calls $200

TURN ($800) J♦ 6♦ 3♣ Q♥

checks, Hero bets $400, raises to $4,977 (AI), Hero ???

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
pbijvoet
PokerStrategist

Om af te wisselen zou een limp wel kunnen, maar ben er geen fan van. Ik zou gewoon m/r. Bij een call kun je hem vaak genoeg met een c-bet oppikken en anders IP doorspelen.
As played lijkt de stab me prima, called lijkt mij ook een draw en als je actief bent geweest wellicht een trap met Jx om iedere turn de c/r.
De Turn vind ik een super lastige beslissing, maar denk dat ik hem wel call en een note maak.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
Om af te wisselen zou een limp wel kunnen, maar ben er geen fan van. Ik zou gewoon m/r. Bij een call kun je hem vaak genoeg met een c-bet oppikken en anders IP doorspelen.

Eens over limping, dit was ook echt vanuit een gedachte om eens te proberen tegen een tight weak fit/fold speler. Gedachte: hand doet het goed in een gelimpte pot en heeft nog wat draw potentie. Hand doet het wat minder goed tegen zijn callrange OOP die, zoals het nu lijkt, redelijk tight is. Mij leek dat er postflop meer value lag dan minr/stab op flop tegen deze villain.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

In de pre-flop en postflop analyse van pbijvoet kan ik me wel vinden.

Voor de turn kun je deze video en PokerStrategy equilab gebruiken om deze situatie te analyseren, want je hebt niet met ICM te maken als je heads-up speelt. Ook leer je er zelf meer van als je zelf eerst probeert met deze hulpmiddelen de turnbeslissing te nemen.

Succes en als je er niet uit komt kun je het altijd vragen.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
In de pre-flop en postflop analyse van pbijvoet kan ik me wel vinden.

Voor de turn kun je deze video en PokerStrategy equilab gebruiken om deze situatie te analyseren, want je hebt niet met ICM te maken als je heads-up speelt. Ook leer je er zelf meer van als je zelf eerst probeert met deze hulpmiddelen de turnbeslissing te nemen.

Succes en als je er niet uit komt kun je het altijd vragen.

Thnx in advance.
Maar op zich ben ik bekend met equity/cEV/$EV berekeningen. Hier is zijn range inschatten voornamelijk de crux. Heb zelf app Pokercruncher, dus zal me even een ongeluk gaan priegelen ;) thuis heb ik overigens pokerstove.

Range bepalen
Laten we het een poging geven:
- pre zet ik hem op zijn bottom 73% handen; basically all pp, suited azen, A6o+, K8+, Q9+, JTs, J9s,T9s zou mijn limp raisen denk ik en is verwijderd uit zijn range.
- op de flop verwacht ik alle Jx's, 6x's, flushdraws, 2p handen er nog in. Dit is nog zo'n 25% en dan houd ik echt alle 6x en fd handen erin
- op de turn verwacht ik dat deze range voor een groot deel bestaat uit value handen (Qx, twopair) of semi-bluffs (suited handen). Een paar combo's voor J met "aardige kicker" omdat hij denkt dat ik bluf. Dit zou een range opleveren van nog maar 13,5%

Tegen deze range heb ik: 65% equity

Optimistisch?
Nu wil het feit dat ik al zijn flushdraws erin heb en dat ik denk ik niet zo reeel gezien zijn image. We laten enkel de Qs/Js erin icm met 2p handen, dan is zijn range nog maar 10,2%.

Tegen deze range heb ik: ~49% equity

Nu heb ik twee "(semi)bluffs" in zijn range gehouden. Dat zijn alle suited handen met een 6 en een paar combo's Jo. Alleen de Jo eraf halen zou mijn equity al enorm doen droppen. Ook de suited 6's zijn natuurlijk speculatief gezien zijn image. Fyi: de Jo eraf geeft al een equity naar 41%.

Decision time
Benodigde equity is 44%.
Met een aardig gedeelte semi-bluffs kom ik er wel, maar aan de andere kant klopt het niet echt bij zijn lijn...

edit: laat ik het dan ook maar zeggen. Gezien zijn perceived image en lijn lijkt me hier een fold op basis van bovenstaande, aangezien ik hem hier enkel valuehanden en Qxs draws zo zie spelen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Mooie analyse ;)

Al zou het apart zijn als hij flushdraws en top paar en beter op flop niet bet of check-raised. Aangezien de flushdraw behoorlijk wat equity gaat inleveren als hij mist op turn.
Ook fold hij normaal gesproken elke random Qx hand dat het board niet gehit heeft.
Dus denk ik zelf dat hij alleen Q6 en Q3 realistische handen zijn dat hij zo speelt.
Board: J♦6♦3♣ Q♥
       Equity   Winst   Split
SB     15.15%  13.45%   1.70% { Qc9h }
BB     84.85%  83.14%   1.70% { Q6s, Q3s, Q6o, Q3o }

Ook slaat het nergens op om op de turn de flushdraw te gaan shoven.
Dus ik fold hier.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

Ik vind je range wel heel erg nauw.

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Al zou het apart zijn als hij flushdraws en top paar en beter op flop niet bet of check-raised.

Aangezien ik redelijk aggro ben geweest kan ik het me wel voorstellen dat ie probeert de trappen.

Ook fold hij normaal gesproken elke random Qx hand dat het board niet gehit heeft.

Qxs acht ik wel reeel

Dus denk ik zelf dat hij alleen Q6 en Q3 realistische handen zijn dat hij zo speelt.

Vergeet ook zijn 2p handen (op de flop) niet, vanuit zelfde trap overweging...

Maar inderdaad (en uiteindelijk) een fold denk ik ja.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Mijn range is waarschijnlijk te nauw ja.

Al is het wel raar om zo groot te re-shoven met een hele sterke hand, want jouw range is ook vrij wijd. Dus krijgt hij zelf ook alleen actie van top paar en beter en fold je de rest. Voor mijn gevoel slaat daarom zijn re-shove eigenlijk nergens op om op de flop te trappen en op turn te check/shoven. Dan kan hij beter callen om jouw range zo wijd mogelijk te houden en op de river dat te doen.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje Topicstarter
Okkernootje
PokerStrategist

+1

Ik callde hier, villain showt 63o voor two pair

Spoiler

en ik spike mijn 9 op de river

note gemaakt

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dan was hij denk ik bang voor een lastige river-beslissing en pushed hij op de turn vooral voor protectie.
Toch mooi dat je de river nog een suck-out uitdeelde ;)

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

Ik ga het hier een beetje langs een andere kant bekijken.

Je hebt hier een duidelijke read op hem. Hij fold te veel op raises. Daar ligt massive equity hu. Deze hand limpen, daar kan ik zeker inkomen.

De grootste reden voor mij om hier te folden op de turn is dat je zoveel equity hebt tegen deze speler hu en dat je hier hoogstens een marginale call hebt. Ik wil tegen dit soort spelers in die spot geen hele stack uitbetalen zonder echt zeker te weten dat ik voorlig.

Ik twijfel er aan of je trouwens voor ligt hier. Als ik jou reads lees is dit eerder een heel goede hand dan een zwakker pair of draw.

Mooie analyse van sdk daaromtrent. Maar de eerste reden die ik hier geef is ook heel belangrijk.

Beantwoorden
Citeren