Oorspronkelijk gepost door SDK1987
In de pre-flop en postflop analyse van pbijvoet kan ik me wel vinden.
Voor de turn kun je deze video en PokerStrategy equilab gebruiken om deze situatie te analyseren, want je hebt niet met ICM te maken als je heads-up speelt. Ook leer je er zelf meer van als je zelf eerst probeert met deze hulpmiddelen de turnbeslissing te nemen.
Succes en als je er niet uit komt kun je het altijd vragen.
Thnx in advance.
Maar op zich ben ik bekend met equity/cEV/$EV berekeningen. Hier is zijn range inschatten voornamelijk de crux. Heb zelf app Pokercruncher, dus zal me even een ongeluk gaan priegelen
thuis heb ik overigens pokerstove.
Range bepalen
Laten we het een poging geven:
- pre zet ik hem op zijn bottom 73% handen; basically all pp, suited azen, A6o+, K8+, Q9+, JTs, J9s,T9s zou mijn limp raisen denk ik en is verwijderd uit zijn range.
- op de flop verwacht ik alle Jx's, 6x's, flushdraws, 2p handen er nog in. Dit is nog zo'n 25% en dan houd ik echt alle 6x en fd handen erin
- op de turn verwacht ik dat deze range voor een groot deel bestaat uit value handen (Qx, twopair) of semi-bluffs (suited handen). Een paar combo's voor J met "aardige kicker" omdat hij denkt dat ik bluf. Dit zou een range opleveren van nog maar 13,5%
Tegen deze range heb ik: 65% equity
Optimistisch?
Nu wil het feit dat ik al zijn flushdraws erin heb en dat ik denk ik niet zo reeel gezien zijn image. We laten enkel de Qs/Js erin icm met 2p handen, dan is zijn range nog maar 10,2%.
Tegen deze range heb ik: ~49% equity
Nu heb ik twee "(semi)bluffs" in zijn range gehouden. Dat zijn alle suited handen met een 6 en een paar combo's Jo. Alleen de Jo eraf halen zou mijn equity al enorm doen droppen. Ook de suited 6's zijn natuurlijk speculatief gezien zijn image. Fyi: de Jo eraf geeft al een equity naar 41%.
Decision time
Benodigde equity is 44%.
Met een aardig gedeelte semi-bluffs kom ik er wel, maar aan de andere kant klopt het niet echt bij zijn lijn...
edit: laat ik het dan ook maar zeggen. Gezien zijn perceived image en lijn lijkt me hier een fold op basis van bovenstaande, aangezien ik hem hier enkel valuehanden en Qxs draws zo zie spelen.