Ga naar het forum
A 'dummie' to anoth...

Meldingen
Alles wissen

A 'dummie' to another dummy ...

255 Berichten
12 Gebruikers
42 Reacties
31.5 K Weergaven
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dan wel natuurlijk, maar 44 blijft een close stack off denk ik op zo'n board.

Beantwoorden
Citeren
BEoWulf1979 Topicstarter
BEoWulf1979
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Ja er zijn inderdaad betere FH's of zoals quads mogelijk maar heel concreet verslaat alleen Q9 / 97 / 77 en een verdwaalde 99 je dus lijkt me folden geen optie. Zie ze dit ook wel met een A9 / K9 oid doen dus nog prima kansen op winst.

Oorspronkelijk gepost door SDK1987

Maakt niet meer uit, jongens. Het verlies is al verteerd :f_thumbsup:

Hij had al super rare moves laten zien … hij zou mij ook afbetalen met eenderwelke Qx of 9x. Nu in deze hand had hij het gewoon even.

Beantwoorden
Citeren
BEoWulf1979 Topicstarter
BEoWulf1979
Legacy Member

UPDATE

Het zit er op - jammer dat ik in het € 2000 event niet super deep ben gegaan. Was ook '2 day'- event en moest ik morgen nog voor die PC kruipen. Maar € 330 on top voor een € 1 event. Dat zou geen slechte uitbetaling geweest zijn.

Leaderboard:
Ik sta inmiddels 4de, maar of ik deze plaats kan vasthouden ??? Zullen dinsdag zien. 2 punten tekort voor 3de - jammer … echt niet goed gerund die 2de week.
Ik ben tijdens stream achtergekomen dat Uhlen Espen eerste staat in het nano-leaderboard. Dan vind ik het niet zo erg dat ik het moet afleggen tegen een pro. Andere spelers in de top tien ken ik niet echt.

4PLO
Wat 'random buttons' geclickt in Omaha om aan een opdracht te voldoen.
136 flops (680 handen)
+€ 2.34

BANKROLL € 514.48

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door BEoWulf1979

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Ja er zijn inderdaad betere FH's of zoals quads mogelijk maar heel concreet verslaat alleen Q9 / 97 / 77 en een verdwaalde 99 je dus lijkt me folden geen optie. Zie ze dit ook wel met een A9 / K9 oid doen dus nog prima kansen op winst.

Oorspronkelijk gepost door SDK1987

Maakt niet meer uit, jongens. Het verlies is al verteerd :f_thumbsup:

Hij had al super rare moves laten zien … hij zou mij ook afbetalen met eenderwelke Qx of 9x. Nu in deze hand had hij het gewoon even.

Maakt wel uit, vind het mooie discussie en daar is de site ook stiekem wel voor :f_love:. Maar gezien je read lijkt het me dan inderdaad een easy call.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde
Poker Player

Als we hier 44 gaan folden kunnen we met ze allen onze koffers pakken en nooit meer gaan pokeren

Beantwoorden
Citeren
BEoWulf1979 Topicstarter
BEoWulf1979
Legacy Member

Op plaats 6 geëindigd - jammer dat ik geen hogere plaats heb kunnen behouden, maar het is zo …
Goed voor € 50!!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Lekker extraatje toch :f_love:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Toch niet verkeerd lijkt me zo :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hoe gaat het met jou op pokergebied de laatste maand?

Beantwoorden
Citeren
BEoWulf1979 Topicstarter
BEoWulf1979
Legacy Member

Mager … het is te warm en te mooi weer om achter PC uren door te brengen :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Daar zit wat in en de warmte blijft maar aanhouden.
Vandaag hier in Leeuwarden de eerste >30C van het jaar.

Beantwoorden
Citeren
BEoWulf1979 Topicstarter
BEoWulf1979
Legacy Member

Ik ben al een paar dagen terug bezig met pokeren.
De warmte is weg en het is geen zonde meer om terug een avond achter de pc te kruipen.

De cashgames 10NL sta ik inmiddels 2BI's in de plus. Naar mijn gevoel blijf ik gewoon 'scared' poker spelen op die limit. Het gaat dan ook telkens ECHT up en dan weer down. Dikwijls wordt de favoriete hand gewoon gekraakt ... je vindt er geen woorden. Gewoon eens een paar goede sessies zouden deze twijfels wegnemen, maar win ik vandaag dan durf ik het morgen gewoon weer weg te donken.

Kortom ik win vandaag een BI en iets meer en besluit dan weer gewoon een 'Nano'-tornooitje te spelen. Gewoon uit schrik dat ik die ene BI weer verlies ... :f_thumbsup: SOLID :f_biggrin: De vrees om hogere buy-in te spelen, komt ook dat ik naar mijn gevoel echt veel moeite moet doen om de bankroll omhoog te laten gaan. Echt zweten is het :f_biggrin: :f_cool:!!

De Nano Deep Impact heb ik nog eens een keertje op mijn naam geschreven. In deze structuur/niveau blijf ik het toch goed doen. Ik ben goed voor 3x goud, 2x zilver, 2x brons en tal van finaletafels en cashes .... whoop whoop :f_drink: :f_drink:
De Nano Event Horizon 2 plaatsen voor het geld eruit. Laatste hand was voor 12BB en ik krijg KK gedeeld - 2 calls en één ervan maakt 2 paar met J7. Bummer!

BANKROLL € 584.05

Morgen probeer ik nog wel een grafiekje te plaatsen ... nu slapen

Beantwoorden
Citeren
BEoWulf1979 Topicstarter
BEoWulf1979
Legacy Member

Overall grafiek is een stijgende lijn naar boven. Ik zal er niet over klagen. :f_biggrin:

Bij 10NL zit ik nog altijd met een negatieve winrate van -1.71bb/100 op een kleine 24000 handen. Belangrijk is om die tiltsessies te mijden waarin ik toch blijf doorspelen om de verliezen goed te maken. Het zijn die sessie die mij mijn geduld en geld kosten. Al bij al 17 cents op 100 handen - een goedkopere hobby dan dat heb ik nog niet gehad :f_cool:

Strategie voor volgende sessies is 1 BI in de min gewoon stoppen en s'anderdaags nieuwe poging.
Zondagavond ben ik weer vrij snel in het begin 2.5 BI's achter gekomen en heb dan tot 2 uur s'nachts zitten pokeren om de verliezen goed te maken en voor hetzelfde geld had ik het nog veel erger gemaakt, want ik ben dan echt in lichte tot halfzware tiltmodus.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

lekker met de toernooitjes nog steeds. Al valt 4 buy-inns verlies op al een best redelijke sample nog best mee en je gaat weer de goede kant op :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Hmmm herkenbaar dat tilten als je weet dat je op verlies staat. Het is iets lastigs maar voor mijn eigen gevoel heb ik wat meer rust in mijn kop en dat scheelt al heel veel. Die rust moet jij denk ik ook proberen te vinden.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hoe gaat het de laatste week en hopelijk heb je het tilten nu onder controle?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Chasing losses is inderdaad de grootste verliespost, ook bij mij.

Ego opzij zetten is stap 1 in poker, maar ook de moeilijkste :(

Beantwoorden
Citeren
BEoWulf1979 Topicstarter
BEoWulf1979
Legacy Member

Voor het weekend ging het nog de goede kant op. Vrijdagavond gestopt met BR van € 598. Dan zaterdag de kaap van € 600 proberen te bereiken, maar niet gelukt.
3,25 BI gezakt - mij niet echt aan de regels van 1 BI in de min en stoppen kunnen houden. Maar het verlies is echt te wijten aan 4 handen die elkaar héél snel opvolgden.

1. AA < K8s: 3bet pot - slecht gespeeld, ik had op de flop all-in moeten gaan - hij had flushdraw - op de turn all-in, maar ik heb hem er de prijs voor gegeven. Niet dat ik denk dat hij in pot-odds dacht. Had ik op de flop all-in gegaan, had ik mij zelf minder moeten verwijten in deze hand. Op de river maakt hij zijn flush.
2. 66 < 99: board is 3Q6 9 3 - ik bet op elke straat en hij callt telkens en op de river gooit hij ze erin - onmogelijk om hier nog een fold te vinden - allebei een fullhouse
3. AA > A2s: ik 3bet en hij callt - op de flop heeft hij flushdraw - ik ga all-in en hij callt maar hit niet.

Toen stond ik plusminus 1 BI in de min. Maar ik was eigenlijk rustig aan het spelen, tilt was eigenlijk niet aanwezig. En na deze winsthand toch nog voldoende vertrouwen om verder te spelen. In dezelfde orbit krijg ik terug AA tegen dezelfde spelers als bij de 3de hand.

4. AA < TT: preflop all-in en er valt een T op de turn.

Ik was na deze hand eigenlijk nog altijd rustig, maar uiteindelijk toch maar beslist om te stoppen. Al bij al met elke keer als ik onder 100bb's zat bij te stacken 3BI's in de min. Maar ik was tijdens het spelen toch wel rustiger dan anders. Het frustrerende is wel als ik win, is het altijd maar 1BI of iets meer dan dat, maar als ik verlies zijn het er altijd minstens 2+. Misschien stop ik gewoon te snel met een winnende sessie, maar zou het weleens fijn vinden om ook eens een keertje met 4 BI's in de plus te eindigen. BR toen € 564 en 2 dagen niet gespeeld op Unibet.

Inmiddels terug 2 kleine sessie gespeeld met kleine winsten en zit de BR € 570.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Dromen is niet de manier om te winnen (zoals 4 BI winnen).

Gewoon gedegen spel spelen en de statistieken en dromen even vergeten en je ben voorbij die 600 voordat je het weet ;)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Wat ik bij mezelf doe is gewoon een tijdslimiet opleggen, vaak mag ik tot max 21.30 spelen en dan stop ik ongeacht het resultaat. En dan kijk ik tussendoor niet naar stand van BR, je hebt natuurlijk altijd wel een gevoel maar de echte cijfers weet ik tijdens spelen niet.

Beantwoorden
Citeren