Ga naar het forum
Al scheurend door N...

Meldingen
Alles wissen

Al scheurend door NL 10 MSS

81 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
2,437 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Handreading etc op NL10 is bullshit. Al helemaal op een visvijver zoals 888. Als je beter wil worden is het slimmer om op PokerStars te beginnen met NL25 100 BB deep ipv fancy te gaan spelen op 888 NL10 met 40 BB.

En lol @ die fancy play syndrome met die AK hand. Slaat helemaal nergens op. Als ie dan zo wijd called zorg dan dat je meteen iets hebt als je all-in gaat. Kan toch niet zo moeilijk zijn om een overpair of iets te hebben?

Die QQ hand ook al, gewoon raises callen met KJ. Ik zou zelf daar pas turn raisen. Flop is droog, raisen slaat nergens op als die dombo misschien de turn ook nog donkt met pure air. Maar ja, als ze zo gaan callen dan is strategie niet eens nodig.

Wat kom jij hier wat lopen zeveren, blaaskaak?

Beantwoorden
Citeren
noisecore
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door xLadyFx

Oorspronkelijk gepost door noisecore
Dan zijn er nog altijd veel betere plays waardoor je meer value kan halen uit zijn hand zoals klein betten voor een raise van hem te inducen als hij hier heel veel spazzt. Als hij gaat floaten zie ik helemaal al niet in waarom je niet zelf bet...

Voorbeeldje

Stel villain heeft hier KQ en wij cbetten, villain called. Turn is K , dan haal je max value uit je hand want hij gaat vrijwel niet meer folden gezien de stacksizes. Als je in diezelfde situatie de flop c/r (implying dat hij bet als jij checkt) en je shoved gaat hij nooit callen en gooi je gewoon al je value die je kan halen weg.

speel gewoon je equity en laat hem maar floaten.

Daar zit wat in. Hij limp-called broadway achtige kaarten zoals j10, q9 enz. Dus de turn kaart is eigenlijk geen goede kaart die zijn range meer hit als de mijne. Elke 9,10,j en Q is beter voor hem.

Wat dan? Nogmaals betten en hopen dat geen 10 heeft of checken en opgeven? De pot hier oppakken, was voor mij al goed, dus vandaar deze misschien vreemde play.

Elke 9, T, J Q kan ook een scarecard zijn voor hem. als hij met 2 overs gaat callen moet je er rekening mee houden dat hij maar 6 outs heeft als z'n beide holecards live zijn. Denken dat elke 9-Q beter is voor hem is een foute denkwijze.

Pot oprapen op de flop kan ook met een cbet, zo hou je ook je cbet range balanced.
Als hij elke broadway en handen als 9T's op dergelijke flops gaat floaten is het enkel maar profitabel voor jou.

Je wil value, als je c/shipped gaat worse je (normaalgezien) nooit callen, als je cbet kunnen ze wel floaten met worse en laat je ruimte voor hen om te raisen met broadways als bluf e.d

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Handreading etc op NL10 is bullshit. Al helemaal op een visvijver zoals 888. Als je beter wil worden is het slimmer om op PokerStars te beginnen met NL25 100 BB deep ipv fancy te gaan spelen op 888 NL10 met 40 BB.

nee dat is geen bullshit, 90% van heel jou post is bullshit ...

hij is zelfs te dom om mijn argumenten te geven waarom het zo is want die zou je toch niet snappen als je zo'n statements maakt..

maar om het kort te houden : handreading is nooit bullshit.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Elke 9, T, J Q kan ook een scarecard zijn voor hem. als hij met 2 overs gaat callen moet je er rekening mee houden dat hij maar 6 outs heeft als z'n beide holecards live zijn. Denken dat elke 9-Q beter is voor hem is een foute denkwijze.Pot oprapen op de flop kan ook met een cbet, zo hou je ook je cbet range balanced. Als hij elke broadway en handen als 9T's op dergelijke flops gaat floaten is het enkel maar profitabel voor jou.Je wil value, als je c/shipped gaat worse je (normaalgezien) nooit callen, als je cbet kunnen ze wel floaten met worse en laat je ruimte voor hen om te raisen met broadways als bluf e.d

Mij reraisen zag ik hem niet doen, deed die niet als bluff, als ik een bluff inducing bet zou zetten. Maar eerder een goedkope manier voor hem om naar de turn te gaan.

Hoe moet het dan op de turn als ik niet hit? Opgeven toch? Daarom koos ik om die 18bb (helft van men stack zogezegd) op te rapen na een c/r. Dat leek me beter dan een guessing game te spelen op de turn. Ship ik, of niet, bij die 10.

Maar normaal gesproken, speel ik het wel zoals jij het beschrijft.

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Handreading op 10NL 888 is vrij lastig, aangezien deze spelers vrij wijde ranges hebben soms. Dit kan je filteren met een programma, zoals Hold Manager. Het is zeker een aanrader om een deel van je pokerwinst te investeren in een zo'n programma. Men zegt dat op andere sites op de 10NL 'beter' gespeeld wordt, maar vissen vind je overal. Zwem je heerlijk op je gemak rond in de vijver die 888 heet, dan is er geen reden om te verkassen.

En lol @ die fancy play syndrome met die AK hand. Slaat helemaal nergens op. Als ie dan zo wijd called zorg dan dat je meteen iets hebt als je all-in gaat. Kan toch niet zo moeilijk zijn om een overpair of iets te hebben?

Bij de AK hand, heb je de 'nut nop pair' (aas hoog, met een K kicker) op een paired board. De preflop actie van je tegenstander suggereert geen goede hand (limp/call) en kan je aannemen dat je alleen tegen de paartjes van de utg+1 limprange achterloopt. Als je hier een goede hand hebt, continuationbet je de flop ook gewoon. Voor meer foldequity, zou je hier kunnen checkraisen, maar ziet er misschien blufferiger uit?

Die QQ hand ook al, gewoon raises callen met KJ. Ik zou zelf daar pas turn raisen. Flop is droog, raisen slaat nergens op als die dombo misschien de turn ook nog donkt met pure air. Maar ja, als ze zo gaan callen dan is strategie niet eens nodig.

QQ: well played. Flop heeft slechts een flushdraw en een onwaarschijnlijke flushdraw, maar een raise lijkt mij goed; er liggen nog kansen voor villain om te verbeteren en een raise op de turn ziet er altijd erg nutsachtig uit. Uit deze handen blijkt wel dat de 10NL op jouw site genoeg EV heeft om te spelen en gewend te raken aan de MSS strategie. Veel plezier en succes en ik zal af en toe een kijkje nemen in je blog, maar bijna nooit meer zo'n lange post schrijven ;)

Beantwoorden
Citeren
noisecore
Oldschool Grinder

Elke 9, T, J Q kan ook een scarecard zijn voor hem. als hij met 2 overs gaat callen moet je er rekening mee houden dat hij maar 6 outs heeft als z'n beide holecards live zijn. Denken dat elke 9-Q beter is voor hem is een foute denkwijze.Pot oprapen op de flop kan ook met een cbet, zo hou je ook je cbet range balanced. Als hij elke broadway en handen als 9T's op dergelijke flops gaat floaten is het enkel maar profitabel voor jou.Je wil value, als je c/shipped gaat worse je (normaalgezien) nooit callen, als je cbet kunnen ze wel floaten met worse en laat je ruimte voor hen om te raisen met broadways als bluf e.d

Mij reraisen zag ik hem niet doen, deed die niet als bluff, als ik een bluff inducing bet zou zetten. Maar eerder een goedkope manier voor hem om naar de turn te gaan.

Hoe moet het dan op de turn als ik niet hit? Opgeven toch? Daarom koos ik om die 18bb (helft van men stack zogezegd) op te rapen na een c/r. Dat leek me beter dan een guessing game te spelen op de turn. Ship ik, of niet, bij die 10.

Maar normaal gesproken, speel ik het wel zoals jij het beschrijft.

Dat 1e weet je niet als je niet een paar 100 handen al met hem hebt gespeeld (of zelfs een 2-3k)

Op de turn bet je gewoon door, want zoals ik zei , de kans dat hij hit is <25%.

Jou play is net de guessing game spelen, je zit OOP dus je wilt het initiatief bij jezelf houden met jou niet al te sterke hand, anders wordt je er gewoon van af gebluft.

Beantwoorden
Citeren
noisecore
Oldschool Grinder

sorry dubbelpost

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Toch even een shotje op NL 30 gewaagd. NL 20 is de moeite niet, omdat je op NL 30 met hetzelfde bedrag, 40bb kan inkopen dan de verplichte 50 op NL 20.

Het geluk zat niet aan men zijde, een vis 3 bet mij, een nog grotere vis called die 3bet en ik ship er over, hopend dat de eerste vis fold. Helaas. De grootste vis, won de pot, met A7. Runner runner straight. :facepalm:

AQ er in gegooid, misschien beter niet gedaan maar ja. Kreeg daarna geen goede kaarten meer om met de vissen te spelen, ze zijn bankroet van tafel gegaan voor het zover was. Toen werd het tighter en ben ik ook maar verdwenen.

Eerste impressie: verschilt op het eerste zicht niet veel van NL 10, met genoeg vis, al zullen de regs hier wel wat beter zijn dan op NL 10.

Misschien dat ik nog wel shotjes neem.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door rrrood

Handreading op 10NL 888 is vrij lastig, aangezien deze spelers vrij wijde ranges hebben soms. Dit kan je filteren met een programma, zoals Hold Manager. Het is zeker een aanrader om een deel van je pokerwinst te investeren in een zo'n programma. Men zegt dat op andere sites op de 10NL 'beter' gespeeld wordt, maar vissen vind je overal. Zwem je heerlijk op je gemak rond in de vijver die 888 heet, dan is er geen reden om te verkassen.

Bij de AK hand, heb je de 'nut nop pair' (aas hoog, met een K kicker) op een paired board. De preflop actie van je tegenstander suggereert geen goede hand (limp/call) en kan je aannemen dat je alleen tegen de paartjes van de utg+1 limprange achterloopt. Als je hier een goede hand hebt, continuationbet je de flop ook gewoon. Voor meer foldequity, zou je hier kunnen checkraisen, maar ziet er misschien blufferiger uit?

QQ: well played. Flop heeft slechts een flushdraw en een onwaarschijnlijke flushdraw, maar een raise lijkt mij goed; er liggen nog kansen voor villain om te verbeteren en een raise op de turn ziet er altijd erg nutsachtig uit. Uit deze handen blijkt wel dat de 10NL op jouw site genoeg EV heeft om te spelen en gewend te raken aan de MSS strategie. Veel plezier en succes en ik zal af en toe een kijkje nemen in je blog, maar bijna nooit meer zo'n lange post schrijven ;)

Hem gebruikte ik niet, alleen om stats te bekijken enzo, maar ga dat nu wel doen.

Ik wist wat die had, paartjes raisde die met 1 BB, sterke azen naar 4 en JJ+ naar 10 zelfs. Lage suits enz zag ik hem niet limpen/callen, dus schieten enkel die broadway achtige dingen over.

Bedankt voor de gelukswensen, je bent steeds welkom :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

2de poging is ook fout afgelopen. Zie hem daar nooit AA of KK shippen. Eerder AK om mij all in te krijgen en die andere er uit te houden. Dus ik call, maar helaas. Mja, men zin met shotjes is meteen over. :)

Pacific, $0.15/$0.30 No Limit Hold'em Cash, 7 Players

MP3: $149.56 (498.5 bb)
CO: $30 (100 bb)
BTN: $36.12 (120.4 bb)
SB: $46.67 (155.6 bb)
BB: $44.17 (147.2 bb)
MP1: $20.79 (69.3 bb)
Hero (MP2): $10.05 (33.5 bb)

Preflop: Hero is MP2 with J♦ J♣
MP1 folds, Hero raises to $1.05, MP3 folds, CO calls $1.05, BTN folds, SB raises to $46.67 and is all-in, BB folds, Hero calls $9 and is all-in, CO folds

Flop: ($21.45) T♣ K♥ 3♣ (2 players, 2 are all-in)
Turn: ($21.45) 2♦ (2 players, 2 are all-in)
River: ($21.45) T♥ (2 players, 2 are all-in)

Results: $21.45 pot ($1.07 rake)
Final Board: T♣ K♥ 3♣ 2♦ T♥
SB showed A♣ K♦ and won $20.38 ($10.33 net)
Hero showed J♦ J♣ and lost (-$10.05 net)

Beantwoorden
Citeren
pokerliz
PokerStrategist

Hey xLadyfx,

Zonde inderdaad, wel leuk dat je van die shotjes probeert.
Blijf je blog met interesse volgen.
Uiteraard zelf blijf ik ook mss spelen en probeer mijn spel te improven.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Men roll staat het wel toe om dat te proberen. Ook al zei ik dat ik deze maand enkel NL 10 ging spelen. Ik wou het toch eens proberen. En zo heb ik de eerste ervaring al gehad, ook al was die qua resultaat niet geweldig.

Het niveau is toch wel aanzienlijk beter, gekke vissen daargelaten.

Dus eerst nog maar wat op NL 10 spelen, roll aandikken en aan men spel werken, speel te tight bij momenten, en dat wordt exploitable.

Leerrijke video gezien gisteren, over spelertypes en hoe ze te verslaan. Iets wat ik deels al wel wist, uit ondervinding; maar het was redelijk uitgebreid met verschillende elementen.

En een video over de meest voorkomende fouten in fullring, waar ik me ook schuldig aan maak soms, ga daar wat meer op letten.

Videos waren van splitsuit, dus hier helaas niet te vinden.

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

2de poging is ook fout afgelopen. Zie hem daar nooit AA of KK shippen. Eerder AK om mij all in te krijgen en die andere er uit te houden. Dus ik call, maar helaas. Mja, men zin met shotjes is meteen over. :)

Juist omdat je het niet verwacht, doen ze het wel. Ik ook bijvoorbeeld, omdat het eruit ziet als AK.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door rrrood

Juist omdat je het niet verwacht, doen ze het wel. Ik ook bijvoorbeeld, omdat het eruit ziet als AK.

Een tiental handen ervoor cold callde hij de azen al in MP, dus de kans dat die ze opnieuw had is redelijk klein, maar niet onbestaande. Maar hij leek toch value te willen hebben, zeker met een big stack naast hem, dus voor mij waren KK en AA uitgesloten op dat moment.

JJ is uiteindelijk toch maar een matige hand om het er in te krijgen, een coinflip vaak tegen AK. In het vervolg maar folden.

Miss wou die men all in range eens bekijken, als nieuwe MSS speler daar, die toch lastig kunnen zijn om tegen te spelen.

Beantwoorden
Citeren

Een tiental handen ervoor cold callde hij de azen al in MP, dus de kans dat die ze opnieuw had is redelijk klein, maar niet onbestaande.

Je weet dat elke keer dat er een hand gedeeld wordt de kans op AA even groot is, ongeacht hoe vaak je daarvoor al AA hebt gekregen? ;)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Slechte 4bet bluff langs mijn kant, en nog slechtere 5 bet call. Het was onderhand al wel duidelijk dat die gewoon de nuts had.

888 Poker - $0.10 NL - Holdem - 9 players

UTG: $10.00
UTG+1: $10.00
Hero (UTG+2): $3.85
MP: $12.41
MP+1: $10.00
CO: $6.49
BTN: $18.91
SB: $9.16
BB: $16.86

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has A♦ A♠

fold, fold, Hero raises to $0.35, fold, fold, fold, BTN raises to $0.60, fold, fold, Hero raises to $1.95, BTN raises to $18.91, Hero calls $1.90

Flop: ($7.85, 2 players) T♦ 3♣ J♣

Turn: ($7.85, 2 players) 7♠

River: ($7.85, 2 players) 9♥

Hero shows A♦ A♠ (One Pair, Aces) (Pre 83%, Flop 27%, Turn 18%)
BTN shows T♥ J♠ (Two Pair, Jacks and Tens) (Pre 17%, Flop 73%, Turn 82%)
BTN wins $7.46

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

3de keer, goede keer zeggen ze. Niet veel handen gespeeld, 40 ofzo, maar toch 1,5 BI up. Daarna geen goede tafel meer gevonden. Af en toe toch maar eens een tafel er tussen nemen en verder zien hoe het loopt.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ook wat nieuws geprobeerd: Push or fold. Je koopt in met 1/20 van de echte stacksize op 6 max tafel. 2,50$ op NL 50 dus. En dan wordt er bijna elke hand gepushed en/of gefold.

De strategie er achter is, dat je hopelijk zonder al te veel kleerscheuren kunt dubbelen, zelfs trippelen en dan je kaarten afwacht. Want ze gooien echt met de grootste junk alles all in, al was het maar om blinds te kunnen stelen.

Omdat er zoveel variance is, kost het soms wel 3 buy ins om rond de 10$ te geraken. Dat is me een aantal keren gelukt. Maar toen zat het geluk niet mee.

Kreeg ik zwakkere spelers all in met pre flop de beste kaarten. Schuif AK er in voor 10$ op een limper die called met 76o en een straat haalt. Of AK die verliest van A6o omdat die zen 6 hit. KK, 4 callers enz.

Uiteindelijk zo 30$ kwijtgespeeld, het had andersom kunnen en miss wel moeten zijn.

Ik geloof wel in de strategie, maar door die pech, ben ik niet meer zo happig om het meteen weer te proberen. Het heeft meer weg van gokken dan poker, omdat ze zo licht callen, wat je wel wil uiteindelijk, maar ja.

Roll stond gisteren zowaar weer op 350. Al heb ik hem kunnen terugbrengen naar 375 na een ware rollercoaster. Fuck sake.

Beantwoorden
Citeren
pokerliz
PokerStrategist

Hoi Xladyfx,

Interessant dat push en fold.
Erg hoge variance lijkt me inderdaad, zeker als er meerdere mee gaan preflop.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ga het zeker meer proberen. Maar eerst wat roll grinden.

Niet veel gespeeld laatste tijd, 2k handen ofzo dus veel valt er niet te vertellen.

Roll terug op 400.

Ga wat meer spelen komende weken dus meer updates.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ben het cashgamen even zat, het is tijd voor wat anders.

Ga nu wat SNG's spelen, min 100 en ga zien hoe het loopt.

Beginnend bij de 1$ (nuja, 96c) 40 mans.

Heb al wat ervaring opgedaan op de 10c 60 mans de voorbije dagen. :D

16x gespeeld, 2x 1ste en 1x 3rde en aantal x ITM. Niet dat dat wat voorstelt maar goed, toch zo'n 4$ gewonnen en ervaring opgedaan en wat goede moed.

Ben benieuwd.

Beantwoorden
Citeren