Ga naar het forum
Big Stack Strategy ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Big Stack Strategy NL5

50 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
2,923 Weergaven
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Hoi Allen,

Ik zal me eerst even voorstellen. In de pokerwereld ben ik bezig onder de naam advancedtn. Ik ben eigenlijk weer begonnen met pokeren omdat ik het spelen van spelletjes leuk vindt en er voldoende uitdaging in bijvoorbeeld pokeren te vinden is. Anderzijds ben ik ermee begonnen omdat ik me stierloos verveel thuis. Ik ben namelijk werkloos en op zoek naar een baan. Vorige maand heb ik 20euro gestort op de pokerroom 770. Hier heb ik eerst de SnG'os gespeeld maar niet met veel resultaat. Je bent toch wel vrij lang bezig voor minimale winsten. Ook heb ik in het begin FullRing cash games geprobeerd maar zonder veel resultaat eigenlijk verloor ik 2 Buy Ins per uur. In de afgelopen weken ben ik me daarom flink gaan verdiepen in de theorie. Ik heb bijvoorbeeld op deze site artikelen gelezen maar heb ook een aantal boeken gekocht. En eentje had wat praktische tips om het niveau van kaartlezen bijvoorbeeld op te krikken. Gelukkig is dit niet zonder resultaat gebleven en heb ik mijn eerste paar potjes op de shorthanded(6 personen per tafel) gewonnen. Mijn bankroll is inmiddels opgeklommen naar 28 dollar. En aan de tafels ben ik dan vrij vaak degene met de grootste stack na een uurtje spelen. Ik probeer mijn spel te verbeteren met de tips die ik krijg van dat boek ook probeer ik handen te begrijpen die gepost wordt in het forum. En ik moet het me nog eigen maken om zelf ook handen te posten en erover te discussieren. Ik denk dat dat je ook een betere speler maakt. Ook kreeg ik de tip om even een dagboek voor jezelf bij te houden. Nu heb ik bedacht dat ik dat het beste online kan doen en vandaar dat ik dit dagboek ook hier begin om jullie mee te nemen in het wel en wee van een beginnende speler.

49 reacties
Horemanske
PokerStrategist

Wow lange zin. :P

Welkom :D

Ik heb niet zoveel verstand van cashgames, maar probeer structuur in je posts te plaatsen! Dan is het makkelijker lezen!

Oja, welkom! :D

advancedTN1984 Topicstarter
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Ach ja, structuur.... Dank je voor de bijdragen aan dit forum. Vandaag heb ik weer even geoefend met het leggen van kaartjes in de trein, vooral het herkennen van gevaren en structuur van het board is nog lastig voor me. Ook heb ik een stuk gelezen in het boek waar ik mee bezig ben. No-Limit Texas Hold'em van Angel Largay. Het boek heeft geen kant en klare antwoorden op welke kaarten je moet spelen bijvoorbeeld maar heeft wel goede tips om te oefenen met het lezen van het board bijvoorbeeld. Ook staan er quizzes in om pot odds te berekenen bijvoorbeeld. Gisteravond heb ik nog enkele handjes gepost in het hand beoordelingsforum en heb hier inmiddels kritische kanttekeningen bij gekregen waar ik weer mee verder kan. Vanavond ga ik nog even wat handen spelen. Dit keer ga ik me concentreren op 1 tafel in plaats van te multi tafelen. Multi tafelen geeft wel wat meer aktie dus ik moet vanavond vooral discipline opbrengen om niet te veel handen te willen spelen.

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Gisteren heb ik ruim 8 dollar verloren met de NL 2.0.... Het ging niet zo goed, ik gebruikte charts voor de shorthanded maar ik had het idee dat ik door die charts erg loose was gaan spelen en in allerlei marginale en vervelende situaties terecht ben gekomen. Vandaag heb ik dan weer de charts gebruikt van de big stack strategy en met resultaat. Ik heb vandaag met single tablen weer 5 dollar gewonnen en het verlies van gisteren dus grotendeels goed gemaakt.

Vandaag heb ik ook weer even geoefend met het lezen van het board door wat kaartjes op tafel te leggen. Ook ben ik weer boeken aan het doorgronden om beter te leren pokeren. Vanavond als ik weer thuis ben ga ik mijn gespeelde potjes weer analyseren en er enkele van op het handbeoordelingsforum zetten.

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Het gaat met pokeren de laatste tijd best wel aardig. Ik ben na een poosje toch overgestapt op zoom omdat je hier minder lang moet wachten op een handje en de fold fast button best wel aardig werkt. Je komt in meer handjes terecht en het postflop spel van de tegenstanders op NL2 is bedroevend, die van mij ook natuurlijk, maar wel steeds goede winsten gemaakt. Vandaag 2 Buy ins gewonnen. Straks ga ik weer een aflevering van High Stakes poker kijken. Best aardig om te doen. Met handen posten gaat het de laatste tijd niet zo goed, ik heb weinig handjes gepost en krijg steeds een rare foutmelding op weaktight als ik iets wil analyseren.

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Vandaag weer lekker bezig geweest op zoom. Ik had natuurlijk wat pech maar ook wat geluk. Zo kreeg ik een straat tegen m'n trips koningen. Maar kreeg ik ook twee maal American Airlines er in tegen slechter. Dus in totaal 9 dollar up en mijn bankroll is gestegen naar 36 dollar. De andere 5 dollar heb ik dus gewoon gewonnen in postflop spel. Dat gaat ook steeds beter. Ik krijg steeds meer gevoel voor welke boards lekker lopen en welke boards ik maar beter kan ontwijken. Al met al maak ik best goede stappen met m'n abc spelletje. Morgen ga ik proberen weer wat van m'n spel te analyseren op het forum dat is er de laatste tijd niet erg van gekomen en kan mijn spel verder verbeteren.

Jonkie76
PokerStrategist

Je bent goed bezig Advanced.. leren en het dan in praktijk brengen is de basis van een goede speler.

Je had meerdere boeken geocht zeg je.
Welk boek is hetgeen waar in je refereert naar die praktische tips ove het lezen van karten ?

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Hey Jonkie,

Ik weet niet meer uit mijn hoofd welk boek, ik zal hem morgen eens opzoeken. In het begin vond ik het nogal lastig om uit te vinden wat ik nou eigenlijk had gehit op de flop, turn, river. De tip die in het boek stond was om een pakje kaarten te pakken en dan 5 kaarten eruit te pakken en dan gewoon systematisch de nuts op te noemen, second nuts, third nuts etcetera. Dit heeft me heel erg geholpen in het leren lezen van de kaarten en er staan in het boek ook nog wat meer oefeningen om beter te worden in het spel als je nog niet echt de basis onder de knie hebt. Inmiddels ben ik die oefening echt wel ontgroeit en ik denk dat je wat geoefend bent in het spel dat je dat zo kunt doen zonder erbij na te hoeven denken.

Vandaag ben ik weer lekker bezig geweest op zoom, niet zolang maar 2 uurtjes. In die 2 uurtjes heb ik toch weer 2 dollar gepakt van de vis. Helaas was ik ook even fishy in een pot waar ik 0,80 cent te veel had verloren. Ik had trips achten gehit wat natuurlijk altijd lekker is. Ik slowplayde het geheel om wat betjes uit mijn tegenstander te krijgen. Ik had denk ik zelf moeten reraisen. Maar toen viel er een river 3de club ofzo en ging ie stevig betten. Liep ik tegen een flushje aan. Deze play zal ik posten morgen op het forum om wat commentaar te krijgen op mijn gedachtegang die niet helemaal ideaal is volgens mij. Mijn bankroll dus gestegen naar 38 dollar :-).

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Hey Jonkie,

Het boek heet No Limit Texas Holdem, A complete course met als schrijver Angel Largay.

Vanmiddag heb ik weer een sessie gespeeld maar het ging niet heel erg lekker. Mijn straatjes werden gekraakt door hogere straatjes. Trips ging er natuurlijk weer uit tegen flushes en mijn top pair top kickers hadden ook al steeds problemen. Uiteindelijk ging het in het tweede deel van de sessie wel lekker en heb ik de sessie break even afgesloten.

Vanavond is er weer een coaching van rogier en daar ga ik aan deelnemen. Morgenochtend weer het forum lezen en morgenmiddag en avond weer zelf spelen. Dat zijn de korte termijn plannen. Ook is er een iets langere termijn planning om de NL2 Zoom limit te beaten. Maar dat gaat nog wel even duren ben ik bang.

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Vandaag weer een lekkere sessie gehad op de middag. Ik heb 7 dollartjes gewonnen. Met redelijk spel, soms had het beter gekund want ik merkte dat mijn concentratie na 3.5 uur spelen wel echt dalende was en maakte daardoor wat stomme calls en wat nog stommere blufs. Ik heb echt het idee dat bluffen niet werkt op NL2 dus daar ben ik ook maar weer gelijk mee gestopt.

NewwWorld
PokerStrategist

Goed dat je een dagboek bijhoudt. GL!
En een uit niewusgeirigheid, heb je gwoon een stuk kaartjes gehad, gewoon echte kaarten, en als je dan in de trein zit heb je die zegmaar op je tafeltje neergelegd om te kijken naar verschillende flop structures?

Baas haha! Respect

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Hoi Allen,

Het weekend is een beetje in mineur verlopen. Afgelopen Zaterdag had ik na 6 uurtjes spelen een dikke min van 4 dollar te pakken. Het kwam uiteindelijk 2 maal door American Airlines in een multiway pot te overspelen. Jammerlijk genoeg kan ik ze niet analyseren omdat ik de spel geschiedenis niet heb opgeslagen. Dat heb ik dan gisteren maar meteen aangepast. Zondag ging het ook niet lekker. Na 2 uurtjes spelen stond ik nog met even veel dollartjes als dat ik begonnen was. De kaarten zaten niet echt mee denk ik. Vandaag ging beter. Uiteindelijk zo'n 1.5 dollartjes gewonnen. Ik speelde niet echt mijn a-game nadat de sessie vorderde. Ik heb dan ook besloten niet meer sessies langer dan 3 uur te gaan spelen. Na drie uurtjes heb ik toch echt wel last van concentratie problemen. Ook heb ik nieuwe doelen bedacht qua gewicht. Ik ben echt veels te zwaar en kan bijna niet meer in de shirts en truien van afgelopen Winter aan dus ben ik voornemens om na 3 uurtjes overdag te pokeren even een break te nemen en te gaan hardlopen. Ik hoop dat ik het hardlopen lang weet vast te houden, ik ga morgen beginnen. Mijn bankroll is dus gedaald naar 42 dollar.

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Beste Newworld,

Ja zo heb ik dat inderdaad aangepakt, het heeft me die basis bij gebracht en ik vind het echt een aanrader voor beginnende spelers.

Jonkie76
PokerStrategist

Succes met hardlopen , als je tips nodig hebt :D dan vraag je maar..

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Vandaag heb ik een goede dag gehad. In de vroege middag heb ik poker gespeeld tot een uurtje of drie, dit ging lekker en ik had 2 volledige stacks te pakken. Van drie tot half vijf heb ik besteed aan hardlopen, douchen en fiets van het station ophalen. In de late middag nog een sessie gespeeld en ook dit met hetzelfde resultaat. De bankroll dus gestegen en leuke potten gespeeld, ik ben er helemaal happy mee. Nu ga ik de coaching van rogier volgen. Hopelijk steek ik daar nog wat van op.

@Jonkie, voor het hardlopen ga ik de podcast van Evy Gruyeairt ofzo gebruiken. Lekkere beat tijdens het lopen.

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Vandaag voor de afwisseling een slechte dag gehad. In de ochtend donkte ik er lekker 4 dollar doorheen. In de middag wist ik dit verlies niet om te draaien maar te beperken met een upswing van 3 dollar. Dus in totaal 1 dollar verloren. Jammer morgen maar weer proberen. Ik heb vandaag niet de moed gehad om te hardlopen. Dat doe ik morgen weer. Ook ga ik nu weer wat handjes van het forum doornemen, hopelijk dat ik er nog wat van opsteek.

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Gisteren had ik weer eens een slechte dag. Ik maakte slechte calls, deed domme all ins en zo nog meer. Wel weer een hoop geleerd over het gedrag van mijn tegenstander op NL2 maar het is niet goed voor de bankroll.....

Vandaag weer een redelijke dag achter de rug. In de ochtend pakte ik 3.80dollar en na het hardlopen in de middag pakte ik nog eens 2 dollar. Dus ik heb dat weer lekker aan mijn bankroll kunnen toevoegen.

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Het afgelopen weekend is niet zo lekker verlopen. Afgelopen Zaterdag een stevige min van 16 dollar weten te incasseren. Ik weet niet wat er mis ging maar al mijn grote handen, streets, flushes, etc. gingen verloren. Best wel zuur eigenlijk. Daardoor ging ik slechter spelen en callde ik all ins met top pair top kicker bijvoorbeeld. Duidelijk te weak om all ins mee te callen maar goed het gebeurde toch gewoon.

De Zondag verliep in hetzelfde stramien, veel handen gingen verloren en uiteindelijk stond ik 4 dollar down. In de avond dit nog goed gemaakt dus al met al niet een super dag maar ook niet super slecht. Ook wist ik op Zondag nog even te hardlopen. Dit ging ook wel lekker, ik krijg er echt conditie van!

Vandaag is best wel aardig verlopen. Eerst dacht ik dat het net zo'n dag als gisteren of eergisteren ging worden maar na 4 uurtjes spelen stond ik toch weer op een plusje van 5 dollar. In de middag ook een plusje van 4 dollar. En ik ben begonnen aan een klein onderzoekje. Ik ben aan het turven hoe vaak een cbet wordt gecalld, gecheckt, gecheckraised, gedonkt of wat dan al niet meer, om hier dan later mijn standaard spelletje wat op te gaan aanpassen, want ik heb het gevoel dat ik uiteindelijk met die cbets toch geld leak, als ik ze dan later op de turn of river alsnog moet opgeven.

Vanavond heb ik weer even het strategie forum bekeken, ik loop wat achter met handen die ik nog niet gelezen heb, dus dat heb ik vandaag maar wat bijgehaald.

Ook heb ik een nieuw doel geformuleerd, ik wil mijn huis netjes en op orde krijgen dus vanaf vandaag ga ik elke dag iets aan mijn huishouden doen. Opruimen, schoonmaken, of wat dan ook. Hoop dat dit me net zo vergaat als het hardlopen.

advancedTN1984
Oldschool Grinder

Het gaat weer redelijk. Gisteren had ik een uitstekende dag. Ik had een net profit van meer dan 10 dollar denk ik. Het grootste gedeelte van de profit kwam doordat mijn american airlines stand hielden in een 4 way pot pre flop all in. Dat was echt bizar en de kansen dat je daar wint is ongeveer 50% dus dat was een lekkere meevaller van de dag. Gisteravond tijdens de coaching van rogier ben ik gesweat en dit leverde een leuke interessante maar ook moeilijke discussie op. Het is echt zo lastig om in te schatten hoe je tegenstanders spelen als je zelf nog maar nauwelijks de fold knop weet te vinden. Uiteindelijk wel weer wat van geleerd dus dat is positief. De sessie liep ook een uurtje uit, wat ook wel aardig was.

Vandaag ging redelijk, in het begin van de ochtend was ik niet zo geconcentreerd en leakte ik weer wat dollars weg in spots waar ik duidelijk had moeten folden. Blijft lastig om te folden. De latere middag ging wel weer lekker en uiteindelijk break even afgesloten. Ook realiseer ik dat het nog een lange weg te gaan is voordat ik een limiet hoger mag spelen. Ik kijk er wel naar uit. Maar eerst nog lekker de basics leren op NL2 dat is mijn doel.

Met hardlopen gaat het ook lekker, gisteren een lekkere run gemaakt, vandaag weer even rusten en dan morgen weer even lopen. Huis op orde krijgen ben ik nog niet zo goed in.... Naja, ook morgen maar weer eens proberen.

Vanavond ga ik eerst lekker forum topics doornemen van handen die gespeeld zijn, dat is altijd leerzaam. Even mijn achterstand weer inhalen. Ik hoop dat ik dit toch vaker kan doen. Is goed voor mijn kennis.