Het gaat lekker. De afgelopen dagen weer wat geld aan de roll kunnen toevoegen. Ook heb ik het af en toe voor elkaar weten te krijgen om hard te lopen. Soms weet ik de fold knop nog niet te vinden als het duidelijk is dat ik verloren heb, dat blijft een issue om aan te werken. Ook weet ik nog niet altijd mezelf te vertellen welke handen me kunnen verslaan. Soms mis ik gewoon de nut straight bijvoorbeeld. Niet dat het veel uitmaakt maar het zou gewoon nice zijn als ik het wel ff snel zie. Ook heb ik alle handen uit het handbeoordelingsforum gelezen tot een zekere datum. Wat die datum uiteindleijk is is vaag omdat alles op gelezen staat waardoor ik nu niet lekker kan doorwerken met oudere posts:( Minpuntje voor pokerstrategy dus. Straks weer een coaching van Rogier. Ben benieuwd naar zijn uitleg van de handjes die hij gedeelt krijgt. Hij ziet toch nog veel meer dan ik wat ook nog niet zo gek is natuurlijk.
je doet wel veel hardlopen zo te lezen! Wel lekkerm et dit weer natuurijk. Het lijkt of je het bijna iedere dag doet? Als je het om de dag doet is ook al zeer netjes hoor, je lichaam heeft ook rust nodig ghehe. Dan kun je op die tussendage wellicht wat huishoud klusjes doen
Een keer had je erg veel verloren, 16dollar fzo waarna je weer slechter ging spelen. Ik zou iig een stoploss invoeren van 5BI, want in jouw geval dus 10 dollar is.
Verder idd goed om handjes door te nemen! GL
Hey,
Het gaat weer lekker. Inmiddels stijgt de bankroll langzaam aan naar de 100 dollar. Vandaag weer 3 dollar gewonnen, gisteren ook weer wat gewonnen. Soms heb ik het in me om AA weg te leggen na veel aktie, dat vind ik nog steeds het moeilijkste want AA is natuurlijk wel een top hand. Soms doe ik het ook niet en loop ik in het mes van een set natuurlijk, altijd jammer maar niks aan te doen.
Ook loop ik nog steeds hard vandaag weer een half uurtje gerend hier in de omgeving, het hardlopen doe ik nu om de dag. Ik hield het toch niet vol om het iedere dag te doen.
Tsjah, ik denk ook wel dat het handig is om een stop loss limiet in te voeren, maar ik vind het aan de andere kant ook wel weer zonde van mijn tijd om niet te pokeren, in principe is spelen +EV. Maar ja als je dan speelt en steeds slechter gaat spelen kan het ook -EV worden natuurlijk. Dilemma. Gelukkig komt het niet vaak voor dat ik veel verlies. Soms heb je ook gewoon pech natuurlijk....
Het gaat voor geen meter. Afgelopen week ben ik weer eens begonnen met normaal cash gamen in plaats van dat zoom. Helaas is het resultaat bedroevend en heb ik 20 dollar verloren. Ook heb ik een boek van mbml ofzo gekocht van 15 dollar dus mijn bankroll is gedaald naar 56 dollar. Dus dat moet ik weer op zien te bouwen.... Afgelopen week heb ik ook een post gedaan in de beginnerscourse op het engelse forum. En eigenlijk realiseer ik me nu pas hoeveel ik nog moet gaan leren met betrekking tot poker. Er zijn nog zoveel dingen die ik nog niet weet en die ik fout doe. Dat ik eigenlijk door de bomen het bos even niet zie. Vanmiddag ga ik weer in de bibliotheek een boek lezen. Harrington on cash games daar staan vast wat handige tips in maar eigenlijk moet ik even een goed studie plan verzinnen van onderdelen waarin ik kan groeien met betrekking tot poker. Ik denk dat ik een plan ga verzinnen op papier en dat dan in dit blogje plemp.
Ik kan je helaas geen tips geven hoe deze downswing te ontkomen.. heb onlangs mijn eigen cash weggetilt na een jaar hard werken..
Maar een stoploss van x aantal BI per sessie is wel heel goed denk ik.
Had je met hardlopen nog een bepaald doel voor ogen ?
Hey Jonkie,
Wat jammer dat je je cash hebt weggetilt na al het hard werken. Voor het hardlopen heb ik nog geen echt doel gevonden, voornamelijk fitter worden is het doel.
Vandaag ben ik begonnen wat tighter te spelen op de 6 max zoom tafels. Ik speelde wel vrij loose en lekte nog al wat geld weg tijdens het spelen. Het kon zijn dat ik American Airlines erin had gekregen tegen slechter maar dat ik aan het eind van de middag toch geen winsten had gemaakt. Natuurlijk komt het ook wel eens voor dat ik Koningen erin gooi en dan tegen Aasjes aanloop dat levelt zich vast wel uit over de lange termijn. Mijn bankroll is gezakt naar de vijftig dollar. Ik heb een boek gekocht over de microliemeten van gmbl en heb dat via mijn pokerstars account laten afschrijven, dat scheelt dan meteen weer 15 dollar. Ook heb ik wat geexperimenteerd op de FR tafels en dat is me ook niet goed afgegaan. Heb het boek overigens nog niet echt gelezen, op het eerste gezicht lijk ik er niet super veel aan te hebben wat op zich wel jammer is. Ook heb ik nog een boek over de microlimieten besteld bij Amazon, hoop dat daar wat waardevolle tips in staan. Ik ga nu nog even wat forum posts bekijken van handen die gespeeld zijn, ik loop weer flink achter en moet dat toch wat beter bij gaan houden vind ik zelf.
Hoi Allen,
Tsjah, dat hardlopen dat doe ik niet meer:P. Ik vind het veels te vermoeiend en het levert me niet echt direkt iets op. Dit was weer eens zo'n opvlieging en dan is het wel aardig voor een tijdje maar dan houdt het ook wel weer op, ik was er eerlijk gezegd al een beetje bang voor.... :(.
Met pokeren gaat het aardig de afgelopen week. Ik heb vorige week donderdag een dag gehad waarop niks lukte en ik 5 buy ins moest inleveren en daarna maar gestopt omdat het toch alleen maar meer frustreerde. In combinatie met nog een dagje waarop het niet liep. Dook ik met mijn bankroll in de 38 dollar. Daarna ging het weer redelijk, het zoomen op de 6 max tafels loopt nog niet zo echt lekker dus dat wissel ik wat af met gewone 6 max tafels en dat loopt wonder boven wonder wel lekker daardoor is mijn bankroll in de afgelopen week weer terug gekomen op de 51 dollar. Dus eigenlijk is er niet zoveel verandert ;). Ik ben van plan nu om weer meer die 6 max tafels te gaan spelen omdat het daar toch beter werkt. Er lopen daar gewoon enorme idioten die het geld graag aan anderen afgeven en ik heb besloten dat ik het geld graag aanneem.
Maak je met regelmaat gebruik van beoordleing van handen?
Met name de handen die je twijfelde, werkt ontzetend goed.
Afgelopen week heb ik Hem2 geinstalleerd op mijn computer. Nu ben ik ook weer in staat om uit de zoom sessie de handen te knippen waarover ik twijfel of waarbij ik het gevoel heb dat ik ze dom heb gespeeld. Dus de afgelopen week heb ik alweer wat flink wat handen gepost op het forum.
Om weer terug te komen op mijn vorige post. Het zoomen op de 6 max tafels werkte voor geen meter. En na een dagje verliezen op de reguliere 6 max tafels ben ik weer terug gekeerd naar zoomen op full ring. Mijn bankroll is in de tussentijd wel naar de 28 dollar gedoken maar de afgelopen 4 dagen ging het erg lekker en heb ik het weer weten te verdubbelen nu dus weer 59 dollar. Ook ben ik als een nit aan het spelen op de zoom tafels. Gewoon lekker de goede handen value betten en de slechte no pair handjes gewoon folden. Klinkt simpel maar in de praktijk soms o zo moeilijk. Ik heb nu de focus gelegd op de handen waarbij ik affstack en verlies, vaak zijn dit de grote paartjes die ik postflop niet weg kan leggen dus daar doe ik denk ik nog iets verkeerd.
Vandaag heb ik de maand maar eens afgesloten. En dan is er ook even reden om terug te blikken en vooruit te blikken. In de afgelopen maand heb ik vooral de minder goede resultaten om weten te buigen en solid winnings van gemaakt. Ik heb vooral afgeleerd om te veel te slechte handen te shoven die daar helemaal niet goed genoeg voor zijn. Het niet meer callen of shoven van handen zorgt ervoor dat mijn winnings op de showdown beduidend zijn gestegen. Mijn non showdowns zijn nog wel negatief maar daar maak ik me nu nog niet zo druk over. Ook heb ik 1000 fpp's omgewisseld voor 10 dollar. Daardoor komt mijn bankroll nu op de 91 dollar uit. Dat houdt in dat ik nog maar 34 dollar bij elkaar moet sprokkelen om naar NL5 te gaan. Als ik deze winnings kan blijven laten zien denk ik wel dat het goed is om het op NL5 te gaan proberen. Ik kijk uit naar de betere tegenstand en meer winsten.... Nee laat ik me vooral concentreren op het beter spelen. Dat gaat natuurlijk nog lang niet goed. Vandaag heb ik bijvoorbeeld weer een hoop bijgeleerd. Eigenlijk zou ik mijn progressie in het leren in een word document moeten opslaan. Dan zou ik uiteindelijk kunnen zien wat ik heb geleerd, misschien ga ik daar dan aan beginnen vanaf oktober.
Vandaag dus pure frustratie. Van de 6 keer dat ik AA of KK erin kreeg. Gingen er dus 4 verloren en 2 won ik. En de winsten waren nog eens magertjes ook...... Dit voorbeeld is wel echt hoe het echt ontzettend tegen kan zitten met deze geluks/pech kaartjes. Soms twijfel ik eraan of ik KK wel all in moet gooien preflop maar ja, dan zit je daar weer eens met AK en gooi je dat all in preflop en wordt je gecalled door A4 ofzo..... Dus ik denk dat het wel goed is maar het geduld wordt wel erg op de proef gesteld zoals vandaag.
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)
Known players:
[tg]BU$2.33:///////;SB (Hero)$2.68:///////;BB$1.59:///////;UTG1$1.19:///////;UTG2$5.49:///////;MP1$1.21:///////;MP2$1.00:///////;MP3$1.72:///////;CO$1.63:///////;[/tg]
Preflop: Hero is SB with A:c, A:h.
UTG1 calls $0.02, 4 folds, CO raises to $0.08, BU folds, Hero raises to $0.24, BB folds, UTG1 raises to $1.19, CO folds, Hero calls $0.95.
Flop: ($2.48) 2:s, T:s, 8:s (2 players)
Turn: ($2.48) 4:c (2 players)
River: ($2.48) 7:s (2 players)
Final Pot: $2.48.
Results follow:
Hero shows a pair of aces(A:c A:h).
UTG1 shows a flush, ace high(A:s A:d).
UTG1 wins with a flush, ace high(A:s A:d).
Dat is pech hebben. Al gebeurd dit helaas af en toe.
Hopelijk gaat het morgen weer beter.
Ach ja, pech hoort bij het spelletje en dat zorgt ervoor dat de zwakkere tegenstanders blijven spelen omdat in principe iedereen kan winnen met any hand. Het spel zelf is break even. Maar doordat de tegenstanders fouten maken valt er genoeg te winnen.
Deze week ben ik even naar Benidorm geweest in Spanje, daar heb ik even mijn vader opgezocht in zijn caravan. Die staat daar altijd een paar maanden in de herfst. Ik heb als voorbereiding op de reis twee boeken gekocht, die ik een half uurtje voordat ik vertrok pas kon ophalen bij bol.com. Ik heb er een gekocht over heads up play omdat ik dit waarschijnlijk wel wil gaan proberen in de toekomst en me daar alvast een beetje voor in wou lezen. Nou om het boek te evalueren kan ik best wel kort zijn. Het is overigens dit boek: http://www.bol.com/nl/p/expert-heads-up-no-limit-hold-em/9200000004997804/. Het boek zelf is denk ik wel aardig goed geschreven. Echter ik ben een beginner in heads up en kan ook nog nauwelijks lopen in full ring laat staan in six max. Dus ik vind het boek gewoon veels te moeilijk en te theoretisch. Het gaat vooral over het vinden van de meest exploitive range tov de range van de tegenstander ook gaat het over het definieren van de meest optimale range tov de range van villain dus het nash equilibrium wordt uitgebreidt behandelt en daar ben ik in het kort gewoon nog lang niet aan toe.
Het tweede boek wat ik heb gekocht is professional no limit. http://www.amazon.com/Professional-No-Limit-Hold-Matt-Flynn/dp/188068540X. Dit boek is echter wel een aanrader voor een beginnende maar wel eentje met minmale ervaring. Het leert je op een constructieve heldere manier nadenken over je pre flop spel, flop spel, turn spel en river spel. Alle aspecten komen aan bod. De nadruk ligt op de one pair handen. Die speel je heet vaakst in no limit. En deze worden gekaraktiriseerd middels enkele kengetallen. Deze kengetallen kun je gemakkelijk toepassen in je no limit spel en vergt de nodige training en concentratie. Ik ga het zeker uitproberen in mijn zoom spelletje. Echter moet ik het boek dan wel voor een tweede keer of misschien zelfs derde keer gaan lezen want lang niet alle kleine details zijn blijven hangen.
Dan nog even over poker zelf. Afgelopen weken heb ik het aardig goed gedaan. Ik heb met het weinige spelen wat ik in Benidorm deed en de week daarvoor aardig goed gespeeld en mijn bankroll is weer 10 dollar oid gestegen. Ik sta nu weer voor de psychologische grens van 100 dollar namelijk 99 dollar. Ik hoop dat ik er volgende week over heen ga en dan nog een weekje en dan moet ik al aardig richting de 125 dollar zitten en dan mag ik gaan shotten op NL5. Dat lijkt me ook een aardige uitdaging. Allereerst dat nieuwe boek theorie toepassen en dan ook nog eens shotten op NL5. In 2 weken mits alles goed gaat..... Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik van die combinatie moet vinden. Eigenlijk is de doelstelling voor nu dat ik zoveel mogelijk leer en aan mijn zwakke plekken blijf werken. De zwakke plek is toch wel te grote potten spelen met te kleine handen. Of gewoon bluffen als de tegenstander 100% een betere hand vast heeft..... Dat moet er echt uit zien te worden gesleuteld want anders blijf ik pielen op NL2.....
Tot slot, doelstelling van Oktober is het aanleren van de strategieen in professional no limit holdem en het beaten van NL2. Kijk ik in November weer verder :).
PokerStars - $0.02 NL FAST - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4
BTN: 219 BB (VPIP: 6.67, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)
SB: 74.5 BB (VPIP: 6.90, PFR: 3.45, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 31)
BB: 111.5 BB (VPIP: 4.00, PFR: 4.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 50)
UTG: 88.5 BB (VPIP: 50.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)
UTG+1: 100 BB (VPIP: 5.45, PFR: 1.82, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 57)
UTG+2: 104.5 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
MP: 132 BB (VPIP: 50.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)
MP+1: 88.5 BB (VPIP: 16.00, PFR: 8.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 25)
Hero (CO): 170.5 BB
SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB
Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q♠ A♥
fold, fold, UTG+2 calls 1 BB, fold, MP+1 raises to 3 BB, Hero calls 3 BB, fold, fold, fold, UTG+2 calls 2 BB
Flop: (10.5 BB, 3 players) A♣ T♣ 2♣
UTG+2 checks, MP+1 bets 11 BB, Hero calls 11 BB, fold
Turn: (32.5 BB, 2 players) 9♠
MP+1 bets 31 BB, Hero raises to 156.5 BB and is all-in, MP+1 calls 43.5 BB and is all-in
River: (181.5 BB, 2 players) 8♦
MP+1 shows A♦ K♦ (One Pair, Aces) (Pre 76%, Flop 86%, Turn 93%)
Hero shows Q♠ A♥ (One Pair, Aces) (Pre 24%, Flop 14%, Turn 7%)
MP+1 wins 175 BB
Een handje waarbij ik terrible shove. Even later heb ik AK en doe ik hetzelfde en wordt gecalled door AQ. Maar toch denk ik dat deze play niet goed is. Maja, foutjes mag je maken he.....
Het gaat weer lekker. Ik heb sinds mijn verjaardag een nieuwe laptop gekregen en ik kan daar heerlijk op pokeren. Ik poker nu met 2 zoom schermpjes tegelijkertijd. Er is op deze manier nog genoeg tijd om na te denken over de moves maar ook voldoende tijd om de saaie muck handjes weg te klicken. En ik heb pokertracker 4 aangeschaft.
Mijn bankroll is sinds 20 minuten geleden gestegen naar 125 dollar, dat houdt in dat ik vanaf maandag mijn eerste shotje ga doen voor nl 5. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Het zal wel even wennen zijn aan de grotere bedragen. Maar voor de rest verwacht ik niet dat er veel anders is.
Morgen zal ik hier ook nog een handje posten zodat jullie mijn spel nog eens goed kunnen bekijken. Morgen ga ik ook weer handjes posten op het forum, ik leer heel erg veel van de handjes die ik verkeerd heb gespeeld en dat zijn er nogal wat. Gemiddeld zo'n 3 a 7 per dag.
Bad beat.
PokerStars - $0.05 NL FAST - Holdem - 9 players
Hero (BTN): 240.6 BB
SB: 53.6 BB (VPIP: 7.69, PFR: 7.69, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 56)
BB: 42.2 BB (VPIP: 16.67, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 13)
UTG: 98.6 BB (VPIP: 15.22, PFR: 11.96, 3Bet Preflop: 2.35, Hands: 280)
UTG+1: 100 BB (VPIP: 13.61, PFR: 12.24, 3Bet Preflop: 12.50, Hands: 147)
UTG+2: 100.4 BB (VPIP: 19.35, PFR: 9.68, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 33)
MP: 34.2 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
MP+1: 103.4 BB (VPIP: 10.00, PFR: 10.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 43)
CO: 72.4 BB (VPIP: 36.67, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 30)
SB posts SB 0.4 BB, BB posts BB 1 BB
Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Hero has 8♥ 8♠
fold, fold, fold, fold, fold, CO raises to 2 BB, Hero calls 2 BB, fold, fold
Flop: (5.4 BB, 2 players) A♥ 9♥ 8♣
CO checks, Hero bets 5 BB, CO calls 5 BB
Turn: (15.4 BB, 2 players) 7♦
CO checks, Hero bets 14 BB, CO calls 14 BB
River: (43.4 BB, 2 players) A♠
CO checks, Hero bets 219.6 BB and is all-in, CO calls 51.4 BB and is all-in
Hero shows 8♥ 8♠ (Full House, Eights full of Aces) (Pre 57%, Flop 83%, Turn 91%)
CO shows 9♠ A♣ (Full House, Aces full of Nines) (Pre 43%, Flop 17%, Turn 9%)
CO wins 140.2 BB
Slecht gespeeld
BTN: 319 BB (VPIP: 12.78, PFR: 8.27, 3Bet Preflop: 7.50, Hands: 138)
SB: 102.8 BB (VPIP: 34.78, PFR: 26.09, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 23)
BB: 57.2 BB (VPIP: 18.67, PFR: 10.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 77)
UTG: 51.8 BB (VPIP: 15.22, PFR: 7.69, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 95)
UTG+1: 128.8 BB (VPIP: 36.36, PFR: 27.27, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)
UTG+2: 107.8 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)
MP: 97.6 BB (VPIP: 12.39, PFR: 9.87, 3Bet Preflop: 1.03, Hands: 807)
MP+1: 62.2 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 10)
Hero (CO): 225.6 BB
Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Hero has Q♥ A♥
fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to 3 BB, fold, SB calls 2.6 BB, fold
Flop: (7 BB, 2 players) 7♥ 6♦ 2♥
SB checks, Hero bets 6 BB, SB calls 6 BB
Turn: (19 BB, 2 players) J♦
SB checks, Hero bets 16 BB, SB raises to 32 BB, Hero calls 16 BB
River: (83 BB, 2 players) A♣
SB bets 61.8 BB and is all-in, Hero calls 61.8 BB
SB shows 7♦ 7♣ (Three of a Kind, Sevens) (Pre 52%, Flop 75%, Turn 84%)
Hero mucks Q♥ A♥ (One Pair, Aces) (Pre 48%, Flop 25%, Turn 16%)
SB wins 198 BB
Cowboys die stand houden in een 3way pot.
BTN: 113.6 BB (VPIP: 35.71, PFR: 26.83, 3Bet Preflop: 18.75, Hands: 42)
SB: 137.8 BB (VPIP: 41.18, PFR: 35.29, 3Bet Preflop: 20.00, Hands: 17)
BB: 78.6 BB (VPIP: 10.00, PFR: 10.00, 3Bet Preflop: 20.00, Hands: 10)
UTG: 105.4 BB (VPIP: 10.89, PFR: 8.98, 3Bet Preflop: 3.53, Hands: 262)
UTG+1: 105.4 BB (VPIP: 28.57, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 7)
UTG+2: 51.4 BB (VPIP: 17.78, PFR: 11.11, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 92)
MP: 154 BB (VPIP: 18.75, PFR: 18.75, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)
Hero (MP+1): 103 BB
CO: 53.6 BB
Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Hero has K♦ K♣
fold, fold, fold, fold, Hero raises to 3 BB, CO raises to 7 BB, fold, fold, BB calls 6 BB, Hero raises to 103 BB and is all-in, CO calls 46.6 BB and is all-in, BB calls 71.6 BB and is all-in
Flop: (211.2 BB, 3 players) 3♣ 5♥ 5♠
Turn: (211.2 BB, 3 players) K♠
River: (211.2 BB, 3 players) T♦
BB shows 8♥ 8♣ (Two Pair, Eights and Fives) (Pre 15%, Flop 8%, Turn 0%)
Hero shows K♦ K♣ (Full House, Kings full of Fives) (Pre 67%, Flop 83%, Turn 100%)
CO shows J♥ J♣ (Two Pair, Jacks and Fives) (Pre 18%, Flop 9%, Turn 0%)
Hero wins 202.4 BB
Het gaat eigenlijk best wel lekker de laatste week. Afgelopen maandag was het vooral even wennen aan het hogere niveau. Andere betsizings en iets lastiger geld winnen van de tegenstanders. Met wat pech had ik 3.5 dollar verloren. Maar Dinsdag, Woensdag en vandaag gingen erg goed. Daardoor is de bankroll inmiddels gestegen naar de 180 dollar en kom ik snel maar zeker in aanmerking voor nog een niveau'tje hoger. Hierboven heb ik wat interessante handjes gepost. In de post hieronder komt mijn grafiek van de afgelopen maand. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar want die heb ik nog niet gezien. Ik ben vooral tevreden over het gemiddelde niveau van mijn spel. Dat gaat echt met stappen vooruit, ik ben aggressief, speel winnend maar ook lekker tight. Gewoon kwestie van weinig starthandjes maar goed dat is ook zeker een leer proces. Ook weet ik in de handjes steeds beter te herkennen wanneer ik way behind lig en daardoor al snel kan opgeven. Gelukkig heb ik ook wel wat geluk af en toe.