Ga naar het forum
Confessions of a ni...

Meldingen
Alles wissen

Confessions of a nit

112 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
3,443 Weergaven
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Yep. Al hangt het er wel een beetje van de chipdynamiek aan de finale tafel af en hoeveel 'ICM-pressure' de big stack op jouw zet rond de bubble bijvoorbeeld.
Zodra je comfortabel bent op de $1,50 en mentaal klaar voor bent, geen schrik meer hebt voor de variance en natuurlijk minimaal 100 buy-inns hebt voor de $3,50 kun je up-moven. Al zal dat nog wat tijd kosten, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het je zal lukken.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Yes. Dat moet goed komen. Tijd heb ik genoeg, al probeer ik de leercurve iets omhoog te zetten zodat ik iets sneller naar de 3,50's kan. Na de 1500 games dus.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bah, wat baal ik hiervan. Het wilde totaal niet lukken, al maakte ik ook ruk beslissingen omdat ik op tilt was.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Blijf naar je ROI% kijken. Dik 7% is niet slecht.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Klopt ook. Echter is het vrij vervelend om zo'n sessie te spelen. Het werkt demotiverend om steeds te verliezen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heel tevreden over hoe het vandaag ging. Ik bleef constant registreren, dus ik had even later niet in de gaten dat ik de 3,50 sng's speelde. Dat kwam pas later. Gelukkig heeft het goed uitgepakt. Volgende keer de filters even goed zetten :)

Wat ik nu aan mijn spel merk, is dat ik betere beslissingen maak. Dit heeft mij veel geld bespaard en ik heb er uiteraard weer veel van geleerd :)

Beantwoorden
Citeren
Arjon
Oldschool Grinder

Hoeveel mans SNG's speel je? Ik ben even te lui om dat terug te zoeken :D

Ik lees je blog tbh voor het eerst (kom niet zo vaak meer op het forum), maar ziet er goed uit allemaal. Nette ROI's (hoewel nog over relatief kleine samples natuurlijk) en goed dat je probeert niet teveel result-oriented te denken, maar meer op het maken van de juiste beslissingen, hoe lastig dat soms ook is. Vooral ook blijven reviewen, dat heb ik zelf altijd veel te weinig gedaan, maar het is absoluut de basis om de games goed te kunnen beaten.

Lekker zo doorgaan. Swings waarbij je meerdere tientallen games niet of weinig casht (bij MTT SNG's) horen er ook bij, maar gewoon stug doorgaan als dat gebeurt en dan komt 't vast goed. Gl ;)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Arjon
Hoeveel mans SNG's speel je? Ik ben even te lui om dat terug te zoeken :D

Ik lees je blog tbh voor het eerst (kom niet zo vaak meer op het forum), maar ziet er goed uit allemaal. Nette ROI's (hoewel nog over relatief kleine samples natuurlijk) en goed dat je probeert niet teveel result-oriented te denken, maar meer op het maken van de juiste beslissingen, hoe lastig dat soms ook is. Vooral ook blijven reviewen, dat heb ik zelf altijd veel te weinig gedaan, maar het is absoluut de basis om de games goed te kunnen beaten.

Lekker zo doorgaan. Swings waarbij je meerdere tientallen games niet of weinig casht (bij MTT SNG's) horen er ook bij, maar gewoon stug doorgaan als dat gebeurt en dan komt 't vast goed. Gl ;)

He! Ik speel de 18 en 9 mans 1,50 sng's momenteel. Lukt opzicht prima, vooral ook omdat ik cashgames gewend ben. Reviewen probeer ik inderdaad vaak te doen. Ik heb vooral vandaag goede beslissingen genomen, waar ik vrij trots op ben. Het overshoven van middelmatige paired handjes (lees: 55+) heb ik afgeleerd als er raises voor mij zijn geweest. Hier had ik flink wat moeite mee voorheen.

Ik heb meer geduld, en het exploiten van de bubble gaat ook redelijk goed. Spelers op ranges zetten begint ook al aardig te lukken. Kortom, ik ben goed op weg :)
Welke sng's speel jij?

Beantwoorden
Citeren
Arjon
Oldschool Grinder

Aight, mooi!

Tja zelf speel ik al langere tijd niet veel. Wat minder motivatie en focus op andere zaken. Momenteel klein volume MTT's en af en toe wat SNG's, meestal multitable, turbo en avg. BI rond de $10. Daarnaast paar stakings lopen, dat vind ik wel nog altijd leuk om te doen, lui vanaf de zijlijn toekijken :D

Heb in 't verleden wel meer gespeeld en verschillende game types geprobeerd. Maar altijd discipline gemist mbt volume maken en handen reviewen, daarom dat ik 't goed vond dat bij jou wel terug te lezen ;)

Maar ga lekker zo door joh. Speel je turbo of non-turbo?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

haha :) Ook leuk toch? Ik speel eerder met het doel om over een jaartje of twee een leuk zakcentje hiermee te kunnen verdienen. Ik speel momenteel turbo's :) Vind ze veel fijner en dan kan je al wat sneller push/fold poker spelen.

Handjes:

PokerStars - $3.16+$0.34|100/200 NL - Holdem - 4 players
Hand converted by PokerTracker 4

CO: 6,775
BTN: 2,515
SB: 2,850
Hero (BB): 1,360

SB posts SB 100, Hero posts BB 200

Pre Flop: (pot: 300) Hero has J♠ A♦

fold, fold, SB raises to 2,850 and is all-in, Hero calls 1,160 and is all-in

Flop: (2,720, 2 players) 3♣ Q♣ 7♣

Turn: (2,720, 2 players) 7♠

River: (2,720, 2 players) 6♥

SB shows Q♠ K♥ (Two Pair, Queens and Sevens) (Pre 41%, Flop 86%, Turn 93%)
Hero shows J♠ A♦ (One Pair, Sevens) (Pre 59%, Flop 14%, Turn 7%)
SB wins 2,720

PokerStars - $3.16+$0.34|75/150 NL - Holdem - 6 players

Hero (SB): 1,175
BB: 3,375
UTG: 1,220
MP: 2,727
CO: 2,533
BTN: 2,470

Hero posts SB 75, BB posts BB 150

Pre Flop: (pot: 225) Hero has 4♦ A♦

fold, fold, fold, fold, Hero raises to 1,175 and is all-in, BB calls 1,025

Flop: (2,350, 2 players) 3♥ Q♠ 3♣

Turn: (2,350, 2 players) 7♠

River: (2,350, 2 players) 9♦

Hero shows 4♦ A♦ (One Pair, Threes) (Pre 33%, Flop 14%, Turn 7%)
BB shows K♥ K♦ (Two Pair, Kings and Threes) (Pre 67%, Flop 86%, Turn 93%)
BB wins 2,350

Onder het mom: Never nooit voor stacks spelen met een marginale hand en een flinke raise voor je:

PokerStars - $3.16+$0.34|10/20 NL - Holdem - 9 players

Hero (MP+1): 1,500
MP+2: 1,490
CO: 40
BTN: 1,470
SB: 1,480
BB: 3,080
UTG: 1,500
UTG+1: 1,500
MP: 1,440

SB posts SB 10, BB posts BB 20

Pre Flop: (pot: 30) Hero has A♣ Q♠

UTG calls 20, UTG+1 raises to 90, fold, Hero calls 90, fold, fold, fold, fold, fold, UTG calls 70

Flop: (300, 3 players) 2♥ Q♦ 4♣
UTG checks, UTG+1 bets 140, Hero raises to 526, fold, UTG+1 raises to 912, Hero raises to 1,410 and is all-in, UTG+1 calls 498 and is all-in

Turn: (3,120, 2 players) 9♦

River: (3,120, 2 players) 8♦

UTG+1 shows K♥ K♠ (One Pair, Kings)

Hero shows A♣ Q♠ (One Pair, Queens)

UTG+1 wins 3,120

Ik kon hier niet van af komen, terwijl het wel moest. Ik kreeg een raise, flop een Q, krijg dan weer een flinke bet. Ik moest hier denken aan wat Colin Moshman zei in een van zijn filmpjes, en wat mij echt heel veel geholpen heeft: 'Ask yourself every hand, do i want to play for stacks?' Al dacht ik het hier goed fout

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Eerste 2 handjes prima gespeeld.
3de hand zou ik pre-flop al folden tegen een UTG+1 iso-raise.
Ik denk dat de gemiddelde $3,50 regulars daar 99+ en AQ+ daar isoleren. Misschien zelfs wel tighter.
Als gespeeld zie ik weinig redenen om de flop te raisen en zou ik callen en de turn her-evalueren, omdat je door te raisen alleen actie krijgt van beter. Verder is je sizing ook wat te groot, want je committed jezelf op een shove. 400 is groot zat vind ik.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag redelijk tevreden. Ik begon slecht, en dat was te merken aan mijn spel. Heb dit geleidelijk weten te verbeteren.

De soulread van de dag, en tevens een speculatieve hand. Ik had redelijk wat stats op deze gast, en wist dat hij op LP heel loose kon zijn. Hoe dan ook, ik wilde alleen maar de blinds stelen hier. Toch wist ik zeker dat hij een zwakkere hand had dan ik. Ik zeg niet dat dit een ongelooflijk goede call was, en het was zeker -ev, maar ik ben nu eenmaal koppig en wil mijn gelijk krijgen :coolface:

Poker Stars $1.32+$0.18 No Limit Hold'em Tournament - t10/t20 Blinds - 9 players
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP1: t1440 72 BBs
MP2: t1490 74.50 BBs
CO: t1570 78.50 BBs
BTN: t1700 85 BBs
SB: t1480 74 BBs
Hero (BB): t1500 75 BBs
UTG: t1500 75 BBs
UTG+1: t1320 66 BBs
UTG+2: t1500 75 BBs

Pre Flop: (t30) Hero is BB with T♣ A♣
7 folds, SB raises to t60, Hero raises to t180, SB raises to t540, Hero raises to t1500 all in, SB calls t940 all in

Flop: (t2960) J♥ 3♠ 4♥ (2 players - 2 are all in)

Turn: (t2960) K♦ (2 players - 2 are all in)

River: (t2960) 5♣ (2 players - 2 are all in)

Spoiler

Final Pot: t2960
SB shows Ad 6s (high card Ace)
Hero shows Tc Ac (high card Ace - King+Jack+Ten kicker)
Hero wins t2960

De grafiek over 148 games:

Ik maak nog kleine schoonheidsfoutjes, waardoor ik winst laat liggen. Wat ik doe is tevens niet aan te raden, aangezien ik het meeste leer van mijn fouten aan de tafels, die tevens redelijk wat geld hebben gekost. Toch zie ik hiervan de goede resultaten ook terug komen. Nu ik de basis sng techniek heb gehad, houd ik mij bezig met isoleren van spelers, spelers op ranges zetten, blinds proberen te stelen, de bubble exploiten etc.

Grote nadeel is dat ik vandaag constant met 3 a 4 regulars aan tafel zat, en ook meestal bij de laatste 3 en/of 4 met hun zat. Ze weten precies wanneer ze moeten shoven, etc etc. Al zijn een aantal regs aan de 1,50's nog iets te tight. Dat is wel een voordeel tijdens bijvoorbeeld de bubble.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb een vraag: Wie speelt hier sng's met een hud? Ik vind het nu nog geen nut hebben. Het grootste voordeel is dat ik het aantal BB's van spelers en van mijzelf zie. Verder zit het alleen maar in de weg en is het irritant. Vooral op deze limieten vind ik het helemaal niet relevant.

Beantwoorden
Citeren
Arjon
Oldschool Grinder

Hoewel zeker deze limieten imo prima zonder HUD te spelen zijn, heeft het toch wel erg voordelen ook. Zeker als je dezelfde limiet vaker speelt en van veel tegenstanders een volume aan handen begint op te bouwen, kun je snel tighte van loose spelers en maniacs onderscheiden, info checken over o.a. 3bet activiteit, blindsteals, en postflop activiteit. Erg handig om je diverse ranges op aan te kunnen passen.

Ik heb zelf de HUD bijna altijd aan staan, het is een gewoonte geworden. Hoewel ik meestal enkel wat basisstats gebruik, vind ik het toch erg prettig. En je kunt hem altijd zo configureren dat 'ie zo min mogelijk in de weg staat. Als je hem vaker gebruikt zul je er op den duur ook wel meer aan gewend raken I guess, zelf heb ik soms niet eens door dat 'ie aan staat :D

Al met al lijkt me 't toch een goede gewoonte hem standaard aan te zetten. En sowieso kan het alleen maar +EV zijn voor je spel, zeker op lange termijn en als je hem uiteraard op de goede manier gebruikt :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Daar heb je uiteraard een punt :) Ik denk dat ik er ook meer gebruik van ga maken, al zal ik dat gaan doen zodra ik de 3,50 sng's ga spelen. Daar zitten toch al meer goede regs waar ik reads op wil hebben. Ik heb nog een vraag over de volgende handen:

Was dit een gewone flat call en dan wellicht check/fold?

PokerStars - $1.32+$0.18|50/100 NL - Holdem - 9 players

UTG: 1,644
UTG+1: 1,289
MP: 1,554
MP+1: 1,177
MP+2: 1,920
Hero (CO): 1,430
BTN: 1,350
SB: 1,515
BB: 1,621

SB posts SB 50, BB posts BB 100

Pre Flop: (pot: 150) Hero has K♠ A♣

fold, UTG+1 raises to 200, fold, fold, fold, Hero raises to 1,430 and is all-in, fold, fold, fold, UTG+1 calls 1,089 and is all-in

Flop: (2,728, 2 players) T♦ 4♦ 2♦

Turn: (2,728, 2 players) T♠

River: (2,728, 2 players) 7♣

UTG+1 shows 8♠ 8♣ (Two Pair, Tens and Eights) (Pre 55%, Flop 72%, Turn 86%)
Hero shows K♠ A♣ (One Pair, Tens) (Pre 45%, Flop 28%, Turn 14%)
UTG+1 wins 2,728

Callen was denk ik wel prima geweest. Ik houd zo nog chips over, maar niet veel. Dus dat zou betekenen dat ik snel een spot zou moeten vinden om te pushen. Ik had 'm al gezet op een kleiner paar, maar ik was er niet zeker van of dit een +ev push was.

PokerStars - $1.32+$0.18|75/150 NL - Holdem - 5 players

BTN: 2,640
Hero (SB): 1,370
BB: 2,305
UTG: 5,700
CO: 1,485

Hero posts SB 75, BB posts BB 150

Pre Flop: (pot: 225) Hero has 4♥ A♥

fold, fold, fold, Hero raises to 1,370 and is all-in, BB calls 1,220

Flop: (2,740, 2 players) 4♠ K♦ 7♦

Turn: (2,740, 2 players) 3♣

River: (2,740, 2 players) 8♦

Hero shows 4♥ A♥ (One Pair, Fours) (Pre 34%, Flop 19%, Turn 11%)
BB shows 9♦ 9♣ (One Pair, Nines) (Pre 66%, Flop 81%, Turn 89%)
BB wins 2,740

Mehhh, Ik had hier misschien beter een fold pre kunnen doen. Blinds zijn niet hoog genoeg om hier te stelen naar mijn idee. Er zijn ook nog geen ante's in het spel.

PokerStars - $1.32+$0.18|150/300 Ante 25 NL - Holdem - 5 players

BTN: 3,982
Hero (SB): 1,062
BB: 4,342
UTG: 2,205
CO: 1,909

5 players post ante of 25, Hero posts SB 150, BB posts BB 300

Pre Flop: (pot: 575) Hero has K♠ J♥

fold, CO raises to 1,884 and is all-in, fold, Hero calls 887 and is all-in, fold

Flop: (2,499, 2 players) 6♥ 6♦ 8♣

Turn: (2,499, 2 players) A♥

River: (2,499, 2 players) K♥

Hero shows K♠ J♥ (Two Pair, Kings and Sixes) (Pre 49%, Flop 38%, Turn 24%)
CO shows 2♦ 2♥ (Two Pair, Sixes and Twos) (Pre 51%, Flop 62%, Turn 76%)
Hero wins 2,499

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Vind ze beide wel prima. De eerste kan je callen, maar het is nogal zonde om geen A of K te floppen en te moeten folden op een c-bet. De 2de is echt standaard, daar folden is niet zo goed.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Vind ze beide wel prima. De eerste kan je callen, maar het is nogal zonde om geen A of K te floppen en te moeten folden op een c-bet. De 2de is echt standaard, daar folden is niet zo goed.

Thanks. Dat dacht ik dus ook al. Die A4 hand kon niet anders denk ik.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Weinig op toe te voegen. Alle 3 de handen heb je prima gespeeld.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het lijkt alsof ik met de dag meer leer, en dat voelt ontzettend goed :) Toch moet ik nog de discipline hebben om NIET de 3,50's te gaan spelen, en om even bij de STT's te blijven in plaats van de 18 mans. Vandaag een kleine sessie achter de rug. handen posten is niet echt nodig deze keer, aangezien het veel standaard situaties waren.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Als je nog niet het gevoel hebt dat je klaar bent voor stapje omhoog moet je het ook nog niet doen. Je kunt deze stap beter laat nemen dan te vroeg dus pas als je BR en gemoedstoestand het toelaten :pokerface:.

Beantwoorden
Citeren