Ga naar het forum
Confessions of a ni...

Meldingen
Alles wissen

Confessions of a nit

112 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
3,447 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oh helemaal vergeten! Maak het morgen meteen in orde :)

Heb vandaag een wisselvallige sessie gehad. Ik begon slecht op 5NL. Domme beslissingen en constant tegen de nuts aan lopen tegen beter weten in. Ik nam niet meer de moeite om naar mijn grafiek in Pokertracker te kijken, en dat ga ik tevens een hele week niet meer doen. Zodra die grafiek omlaag gaat, gaat mijn humeur mee. En dat is niet tof.

Na de wisselvallige eerste sessie ging ik naar 10NL. Een stuk meer regs, maar nog steeds vrij slecht. Ik won de ene na de andere hand, en heb het idee dat het echt super is gegaan. Een paar buyins gepakt, en verder prima gespeeld. Omdat de grafiek echt flinke invloed heeft op mijn spel, kijk ik er dus een hele week NIET meer naar :) vanaf vandaag ofc. Ik vond het zojuist al lastig, maar ik denk dat het goed voor mij is.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Exposedd,

heb je de 1e boek van Blackrain of de 2e ?

Ik heb de eerste en kan hem wel doorsturen als jij dan eventueel de 2e doorstuurd.

laat maar weten.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heb ze beide al :)

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Ah oké,

als je zin hebt mag je de 2e delen. PM me dan en dan stuur ik men e-mail adres door.

hoeft niet hoor, is maar een vriendelijke vraag hé.

grtz & GL

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heb er zelf voor moeten betalen. Dus laat het liever zo. Waarom shovingloose dan wel? Omdat wij een andere afspraak hebben gemaakt. Het 2de boek van blackrain is in ieder geval het kopen waard :)

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

okay, np

begrijp het wel, daarom dat ik eerst voorstelde om te ruilen natuurlijk.

2e boek zal ik ook wel kopen, eens ik NL10 vast aan het spelen ben.

Beantwoorden
Citeren

Waarom niet gewoon de auteur respecteren en betalen voor het boek, het is toch maar 30$..

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dus, niet naar grafieken kijken gaat lastig. Ik opende Pokertracker, en hij kwam dus uit bij de grafiek van 10NL. Dit is tot nu toe mijn shot geweest:

Ik ben blij, ook al runde ik heel goed. Daarnaast heb ik redelijk geduldig gewacht op handen en spots om te stelen. Kon echter hoger eindigen als mijn set koningen niet door runner runner flush werd verslagen xD

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik weet niet wat het is. Ik lijk constant te verliezen als ik 5NL speel, en win als ik 10NL speel. Misschien ben ik voorzichtiger op 10NL. Als iemand mij check-raised op 5NL naar $0,45 cent, dan call ik meestal omdat het zo weinig is. Maar als iemand op 10NL mij check-raised naar $1,20 , ben ik geneigd om beter na te denken wat villain voor range heeft, en op welke positie hij zit.

Ik ga GEEN 10NL meer spelen omdat ik vind dat mijn bankroll $750 moet zijn wil ik naar 10NL. Waarom? Omdat ik een goede basis wil hebben. Ik heb nu een BR van $450.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Je laat value liggen als je overrolled nl5 gaat spelen, toch jammer van je tijd zou ik zo zeggen ...

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hoe gaat het de afgelopen tijd met het cashgamen?
Verder lijkt mij 45 buy-inns ruim voldoende om NL10 te spelen, maar je moet je natuurlijk wel comfortabel voelen om daar te spelen.

Beantwoorden
Citeren
Prutserke
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Exposedd
Ik weet niet wat het is. Ik lijk constant te verliezen als ik 5NL speel, en win als ik 10NL speel. Misschien ben ik voorzichtiger op 10NL. Als iemand mij check-raised op 5NL naar $0,45 cent, dan call ik meestal omdat het zo weinig is. Maar als iemand op 10NL mij check-raised naar $1,20 , ben ik geneigd om beter na te denken wat villain voor range heeft, en op welke positie hij zit.

Ik ga GEEN 10NL meer spelen omdat ik vind dat mijn bankroll $750 moet zijn wil ik naar 10NL. Waarom? Omdat ik een goede basis wil hebben. Ik heb nu een BR van $450.

check/raise op micro's is zo al een sterke move en dat doen ze dus zelden met air maar dit terzijde...

in plaats van in $ of € na te denken kun je het beter even bekijken in bb.

wat is uw bet in bb en hoeveel x raised villain uw bet?

VB1 (5NL)

pot 5bb (0.25$)
villain checked, Hero bet 3bb (0.15$), villain raised naar 9bb (0.45$)

VB2 (10NL)

Pot 6bb (0.60$)
villain checked, Hero bet 4bb (0.40$), villain raised naar 12bb (1.20$)

In beide gevallen gaat villain 3x uw bet check/raisen wat niet abnormaal is.
Dat je dan op 10NL meer gaat nadenken over hun range dan op 5NL slaat nergens op.

Zit ik verkeerd als ik durf te zeggen dat je mss met scared money aan het spelen bent?
je BR management is heel conservatief + je redenering over de checkraise situatie (vooral omdat je er de bedragen bij zet) doen mijn denken in die richting...

Beantwoorden
Citeren