Mooie grafiek. Heb je de stijgende lijn weten vast te houden de afgelopen 2 weken?
Verder wens ik je alvast veel pokersucces voor oktober.
Beste pokerstrategen,
Ik heb gezondigd. Nou, dat ook weer niet, maar ik ben cashgames gaan spelen, en ben mij meer daar op gaan concentreren. Waarom? Het fijne aan CG vind ik dat ik tussentijds kan stoppen. Iets dat lastiger gaat met SNG's. Tevens vind ik het fijn om zo diep te zitten in plaats van de push en fold strategie.
Ik ben dus begonnen op NL5 fullring. Ik heb het boek van Blackrain79 gekocht (crushing the micro stakes) en ben gaan lezen. Zoals jullie straks gaan zien in de grafiek, ging het de eerste sessie vrij goed en won ik zeer snel tien buyins. Niet veel later ging het bergaf. Dit komt omdat ik 3 en 4-bets niet respecteer, en teveel potten probeer te pakken. Dit lukte in het begin prima, maar dat deed ik zonder HUD. Nu doe ik het met HUD, en ook nadat ik zo'n 100 pagina's van het boek heb gelezen.
Uiteindelijk wil ik naar 6-max cashgames gaan. Al merk ik dat daar de swings veel groter zijn. Dus ik moet even zien wat ik ga doen. Wat je veel ziet op NL5 is toch wel dat mensen 3-betten of re-raisen met de nuts. En ik moet afleren om ze niet te geloven hier in. Ook op 6-max is een 3-bet niet altijd een lichte 3-bet. Daarin is mijn HUD ook heel erg handig.
De sessie van vandaag ging goed. Ik ga nooit meer met 250bb aan tafel zitten nadat ik een aantal stacks gewonnen heb. Ik verloor een behoorlijke cooler met set over set tegen iemand die net zo diep zat. Daarna verloor ik twee maal flush over flush. Verder gewoon door gespeeld, en heb toch nog iets moois neer kunnen zetten.
Graph deze sessie: (12 tafels)

De rode lijn
(niet bewust op gelet, maar wel trots op)

En de volledige graph:

Ook nog even een hand waar ik te passief was, waardoor een vis zijn 2-pair op de river wist te hitten. Een kleine re-raise had hier wel gemogen.
PokerStars - $0.05 NL - Holdem - 7 players
Hand converted by PokerTracker 4
CO: $8.79
BTN: $6.08
SB: $5.00
Hero (BB): $5.00
UTG: $5.75
UTG+1: $5.00
MP: $9.97
SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05
Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has Q♠ Q♥
UTG raises to $0.17, fold, MP calls $0.17, fold, fold, fold, Hero calls $0.12
Flop: ($0.53, 3 players) T♣ 6♣ J♠
Hero checks, UTG bets $0.30, MP calls $0.30, Hero calls $0.30
Turn: ($1.43, 3 players) 4♥
Hero checks, UTG bets $0.90, MP calls $0.90, Hero calls $0.90
River: ($4.13, 3 players) 8♣
Hero checks, UTG checks, MP checks
Hero shows Q♠ Q♥ (One Pair, Queens) (Pre 61%, Flop 72%, Turn 83%)
MP shows J♥ 8♦ (Two Pair, Jacks and Eights) (Pre 9%, Flop 12%, Turn 7%)
UTG mucks A♦ J♦ (One Pair, Jacks) (Pre 30%, Flop 16%, Turn 10%)
MP wins $3.96
Verder nog geen echte doelstellingen. Al zal ik ze ooit hier wel neerzetten. Hoop hier ook verder niet echt van af te wijken. Ook cashgames kunnen slecht zijn voor je mindset btw. Dat is wel te merken na een paar setups.
Veel dingen wat je in je laatste post schreef zijn voor mij ook zeer herkenbaar!
Ik heb het ook moeten afleren om een hand passief te spelen (met als doel de pot groter te laten worden). Anders krijg je te vaak "suck-out"...
Succes!
Succes met je overgang naar de full ring cashgames.
Verder zou ik 3 betten met QQ in de bb pre-flop, want dan heb je de initiatief in de hand en kun je al iets meer value halen uit je tegenstanders. Ook speelt QQ wat makkelijk tegen 1 speler dan multi-way als je uit positie speelt vind ik.
Leuke sessie gehad
Deed eerst een shotje 10NL fullring, maar dat ging niet heel erg goed helaas. Vervolgens toch maar verder gegaan met 6-max 5NL.
Leuke sessie

Dat ziet er niet verkeerd uit jouw grafiek van gisteren.
Hou het vol en een prettige weekend gewenst.
Oorspronkelijk gepost door ShovingLooseHeb je een vriendenverzoek verstuurd.
Als je hem even accepteert kan ik je vragen of je interesse hebt in een deal
Oorspronkelijk gepost door Vincee95
Wat vind je van het boek crushing the micro stakes? Goede aankoop? Leerzaam?
Crushing the micro stakes, zijn eerste boek, is ontzettend leerzaam. Al merk je dat het voor beginners is bedoeld, en het daarom ook nogal ABC is allemaal. Hij zegt vaker: "Dit is er aan de hand, dus zo moet je het doen om het op te lossen". Begrijp me niet verkeerd! Soms is het prettig om weer bij de basis te beginnen.
Ik heb zijn eerste boek volledig uit gelezen, en ben nu bezig aan zijn meer geavanceerde boek: "modern small stakes" . Ook echt een aanrader. Boek 1 ging vooral over fullring micro cashgames, en gaat goed op de materie in hoe je de vissen kan verslaan en genoeg value kan halen. Boek 2 daarentegen gaat vooral over 6-max en fullring 10NL en hoger (tot aan 100NL). Waar boek 1 handig was voor spelen tegen vissen, is boek 2 handig om regulars te exploiten.
Goed, voor zo ver de review
De grafiek van vandaag:

Handen komen morgen!
Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Oorspronkelijk gepost door ShovingLooseHeb je een vriendenverzoek verstuurd.
Als je hem even accepteert kan ik je vragen of je interesse hebt in een deal
Done
Status update
Leuke sessie achter de rug.

Ik vraag me af wat deze gast hier moet met zijn rakeback status:

Goed, even een paar handen:
Wat had ik hier beter kunnen doen?
PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
CO: $5.34
BTN: $5.61
SB: $6.97
Hero (BB): $5.07
UTG: $5.14
Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has A♦ A♠
fold, fold, fold, SB raises to $0.12, Hero raises to $0.50, SB calls $0.38
Flop: ($1.00, 2 players) 7♥ 5♥ 2♥
SB checks, Hero checks
Turn: ($1.00, 2 players) 4♦
SB bets $0.96, Hero calls $0.96
River: ($2.92, 2 players) K♣
SB bets $2.80, fold
SB wins $2.80
Isolate ze fish ;D
PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
SB: $9.43
Hero (BB): $8.22
UTG: $3.97
MP: $5.55
CO: $5.14
BTN: $7.21
Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has Q♠ K♥
UTG raises to $0.10, fold, fold, BTN calls $0.10, SB calls $0.08, Hero raises to $0.75, fold, fold, fold
Hero wins $0.40
De hand waarmee ik het meest mee heb verdiend:
PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hero (CO): $6.60
BTN: $7.29
SB: $5.00
BB: $4.98
UTG: $7.63
MP: $5.22
SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05
Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has T♠ J♠
fold, MP raises to $0.12, Hero calls $0.12, fold, fold, BB calls $0.07
Flop: ($0.38, 3 players) 9♠ 8♥ 6♠
BB checks, MP bets $0.36, Hero calls $0.36, BB raises to $1.55, MP raises to $5.10 and is all-in, Hero raises to $6.48 and is all-in, BB calls $3.31 and is all-in
Turn: ($15.44, 3 players) Q♦
River: ($15.44, 3 players) 2♣
MP shows 6♦ 6♣ (Three of a Kind, Sixes)
Main Pot [$14.96]: (Pre 16%, Flop 5%, Turn 2%)
Side Pot#1 [$0.48]: (Pre 48%, Flop 60%, Turn 23%)
Hero shows T♠ J♠ (Straight, Queen High)
Main Pot [$14.96]: (Pre 44%, Flop 44%, Turn 81%)
Side Pot#1 [$0.48]: (Pre 52%, Flop 40%, Turn 77%)
BB shows 8♣ 8♦ (Three of a Kind, Eights)
Main Pot [$14.96]: (Pre 40%, Flop 51%, Turn 17%)
Hero wins $14.80
Ik dacht eerder tegen een overpair te moeten 'flippen'. Al was het vrij obvious even later dat dit een set over set situatie was. Kon de hand na een tijdje nadenken maar niet los laten.
Goede vraag waarom een supernova speler NL5 speelt.
Ik denk dat je toch wel 24 tafels tegelijkertijd moet spelen en de hele dag lang om zo deze status te halen.
Al ga ik ervan uit dat hij/zij normaal hoger speelt.
AA hand zou ik nog wel Cbetten om me hand te beschermen tegen :heart:-draws.
Als gespeeld hangt het er een beetje af wat voor type speler het is. Al komt zo'n pot-bet op turn wel sterk over.
Dus neig naar een fold daar.
Andere 2 handen lijkt me redelijk standaard gespeeld
Heb redelijk veel swings. Komt mede door te veel all-ins. Moet ik toch verminderen en meer kleine potten IP spelen.
Ohjee! Al tijden geen update meer geplaatst. Gaan we nu toch maar eens gauw doen dan
Ik heb veel gelezen en geleerd van het boek van Blackrain79. Voor de beginnende maar ook geavanceerde cashgame speler tot 50NL, kan ik dit boek zeker aanraden! Vooral heb ik veel geleerd van het spelen in positie, initiatief nemen in potten, spelen in 3-bet potten, cbetten en het kunnen loslaten van goede handen. Dat in combinatie met veel geduld, laat toch weer een mooie grafiek zien

Het uiteindelijke doel blijft toch om een 100NL reg te worden. Ik wil eerst minstens 50K handen winnend afsluiten op 5NL, om dan door te gaan naar 10NL 6-max. Ik speelde altijd al winnend fullring, maar op 6-max wilde het nooit lukken. Ik ben heel blij dat dit nu wel lukt!
De webshop van Zerosum79 (google). Je kan per CC betalen, maar ook via pokerstars.
Ah bedankt, ik zag dat je hem nog niet gemaild had dus ik gok zo dat ie ook niet meer mijn kant op komt.
Mis je de SNGs nog een beetje of ben je helemaal in love met cashgames nu?