Ik speel vanaf nu 2 tafels zolang ik boven de $100 sta.
Ik blijf maar schommelen tussen $110 en $85.
Zit er over te denken om extra te storten om iig boven de 200 te komen en dan heb ik tenminste een BRM van 40 om mee te spelen op NL5.
Is het niet verstandiger voor mij nu om ff wat extra te investeren nu zodat ik niet onder mijn BRM blijf zitten..?
Dan ben ik ook sneller bij de 400 en kan ik naar de volgende limiet.
Spoiler
PokerStars - $0.05 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4
Hero (BTN): $5.00
SB: $7.28
BB: $5.00
UTG: $3.28
MP: $1.18
CO: $15.50
SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05
Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has 4♥ 5♥
UTG calls $0.05, MP calls $0.05, fold, Hero calls $0.05, fold, BB raises to $0.45, UTG calls $0.40, fold, Hero calls $0.40
Flop: ($1.42, 3 players) 4♠ 7♠ 6♣
BB bets $4.55 and is all-in, UTG calls $2.83 and is all-in, Hero calls $4.55 and is all-in
Turn: ($13.35, 3 players) 5♠
River: ($13.35, 3 players) 7♣
BB shows Q♣ A♣ (One Pair, Sevens) (Pre 29%, Flop 14%, Turn 5%)
Hero shows 4♥ 5♥ (Two Pair, Sevens and Fives) (Pre 23%, Flop 42%, Turn 55%)
UTG shows Q♦ Q♠ (Two Pair, Queens and Sevens) (Pre 48%, Flop 44%, Turn 40%)
Hero wins $3.30
UTG wins $9.50
Oorspronkelijk gepost door Darqmuse
Ik blijf maar schommelen tussen $110 en $85.Zit er over te denken om extra te storten om iig boven de 200 te komen en dan heb ik tenminste een BRM van 40 om mee te spelen op NL5.
Is het niet verstandiger voor mij nu om ff wat extra te investeren nu zodat ik niet onder mijn BRM blijf zitten..?
Dan ben ik ook sneller bij de 400 en kan ik naar de volgende limiet.
Spoiler
PokerStars - $0.05 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4Hero (BTN): $5.00
SB: $7.28
BB: $5.00
UTG: $3.28
MP: $1.18
CO: $15.50SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05
Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has 4♥ 5♥
UTG calls $0.05, MP calls $0.05, fold, Hero calls $0.05, fold, BB raises to $0.45, UTG calls $0.40, fold, Hero calls $0.40
Flop: ($1.42, 3 players) 4♠ 7♠ 6♣
BB bets $4.55 and is all-in, UTG calls $2.83 and is all-in, Hero calls $4.55 and is all-inTurn: ($13.35, 3 players) 5♠
River: ($13.35, 3 players) 7♣
BB shows Q♣ A♣ (One Pair, Sevens) (Pre 29%, Flop 14%, Turn 5%)
Hero shows 4♥ 5♥ (Two Pair, Sevens and Fives) (Pre 23%, Flop 42%, Turn 55%)
UTG shows Q♦ Q♠ (Two Pair, Queens and Sevens) (Pre 48%, Flop 44%, Turn 40%)
Hero wins $3.30
UTG wins $9.50
Als je zo je handen speelt kom je er nooit nee. Meelimpen kan nog, maar zo'n grote raise kan je nooit callen. Folden Pre.
En als je bijstort houd je alleen maar jezelf voor de gek. Blijf gewoon spelen, ooit haal je variance wel in. Of niet, dan kan je beter stoppen
Oorspronkelijk gepost door ItsTeddyKGB
En als je bijstort houd je alleen maar jezelf voor de gek. Blijf gewoon spelen, ooit haal je variance wel in. Of niet, dan kan je beter stoppen![]()
Ok ik zal niet bijstorten.
En als je bijstort houd je alleen maar jezelf voor de gek. Blijf gewoon spelen, ooit haal je variance wel in. Of niet, dan kan je beter stoppen![]()
Ok ik zal niet bijstorten.
Over die 45 hand, op de vorige pagina heb je precies hetzelfde geval. Je luistert niet naar het advies dat hier gegeven wordt?
Maar ja, niet bijstorten. Pak er anders wat freerolls bij als je je BR wilt laten groeien.
Over die 45 hand, op de vorige pagina heb je precies hetzelfde geval. Je luistert niet naar het advies dat hier gegeven wordt?
Huh? Ik snap je niet helemaal.
Je doet net alsof het dezelfde situatie is terwijl ik hier 2 keer zoveel waar voor mijn geld krijg omdat er 2 mensen all in gaan...
Je benadrukt "precies" ook nog is.
En ja ik probeer zeker te luisteren naar advies daarom ben ik hier maar ik blijf wel zelf nadenken en improviseren.
Over die 45 hand, op de vorige pagina heb je precies hetzelfde geval. Je luistert niet naar het advies dat hier gegeven wordt?Huh? Ik snap je niet helemaal.
Je doet net alsof het dezelfde situatie is terwijl ik hier 2 keer zoveel waar voor mijn geld krijg omdat er 2 mensen all in gaan...
Je benadrukt "precies" ook nog is.
En ja ik probeer zeker te luisteren naar advies daarom ben ik hier maar ik blijf wel zelf nadenken en improviseren.
Je krijg niet de juiste odds pre-flop om de call te maken met 54, dat is mijn punt. Ook al callt er iemand anders die heeft gelimpt een raise naar 8bb, betekent niet dat jij ook 'makkelijk' kan callen.
No offence hoor, maar ik snap het niet helemaal. Je geeft aan al eerder hogere limieten te hebben gespeeld en nu zit je te strugglen op NL5? Dat zou dan toch peanuts moeten zijn..
Je graph is ook wel erg swingy, oke ofc loop je tegen coolers en bad beats aan, maar volgens mij maak jij ook wel vaker van die 45 handjes mee. Speel gewoon ABC op die lage limieten. Speel je big hands en haal er value uit, thats it. Gaan bluffen of crazy gaan met wat karige handjes is alleen maar money burnen daar.
Bijstorten heeft ook geen zin, zie maar gewoon skillwise te upmoven ipv bijstorten wise, heb je later ook veel meer aan.
En zoals teddy al zei, die 45 is wel terrible gespeeld. Pre dikke fold. En as played op de flop alsnog dikke fold
Succes
Oorspronkelijk gepost door divvieJe geeft aan al eerder hogere limieten te hebben gespeeld en nu zit je te strugglen op NL5?
Wat nou strugglen? Niet zo snel willen uitspreken dat het slecht zou gaan..
Omdat ik 1 dag geen winst maak maar gelijk speel?
Ik sta nu weer op 98
Oorspronkelijk gepost door divvie
Speel gewoon ABC op die lage limieten.
Oh gewoon ABC poker! Zeg dat dan meteen weet je.
Had een hoop moeite gespaard.
Bovendien maak ik rake dus zelfs als ik de hele tijd gelijk speel verdien ik.
Wat komen jullie nou opeens negatief doen na 3 dagen...
Terwijl ik 3 keer mijn inzet heb verdient..
Bovendien maak ik rake dus zelfs als ik de hele tijd gelijk speel verdien ik.Wat komen jullie nou opeens negatief doen na 3 dagen...
Terwijl ik 3 keer mijn inzet heb verdient..
1. Je wilt geen rakebakegrinder worden, vooral niet op NL5
2. Speel zoals gezegd gewoon abc poker, op de lage limieten hoef je geen Phil Ivey moves te gaan vertonen zoals met troephanden als 54s spelen.
3. Je plaatst zelf de handen hier, daar geven wij feedback op. Ga dus niet in een keer op de tour van 'wat komen jullie hier negatief doen.' Dit is een forum, die dingen zijn gemaakt voor discussies.
4. Welterusten
2. Speel zoals gezegd gewoon abc poker, op de lage limieten hoef je geen Phil Ivey moves te gaan vertonen zoals met troephanden als 54s spelen.
De ene had AQ en de andere had QQ. Wat is er nou op tegen om dan een hand als 45 te spelen in positie. Dat is toch juist een perfecte counter?!
Hoe meer callers hoe meer je hand waard wordt dus.. Als de hele tafel all in gaat leg je die hand toch ook niet neer of wel?
Hoe meer er all in gaan hoe meer waar voor je geld dus ok je wilt me advies geven. Vertel me dan op welk punt ik deze hand niet moet neerleggen.. Hoeveel mensen moeten er all in gaan voordat ik deze call van je mag maken?
Of mag het nooit? Ook niet als ik 20K kan winnen met mijn 5 dollar inzet?
Dus waar ligt die grens dan. Ik bedoel als je mij advies geeft zal je dat ongetwijfeld precies weten hoeveel mensen er all in moeten zijn voordat je die call mag maken.
En niet stiekem opzoeken heh gewoon vanuit je hart..
3. Je plaatst zelf de handen hier, daar geven wij feedback op. Ga dus niet in een keer op de tour van 'wat komen jullie hier negatief doen.' Dit is een forum, die dingen zijn gemaakt voor discussies.
Jullie spreken jezelf tegen. Jullie hebben het over varriance en dan tegen mij zeggen na 1 dag ff een terugval van 4BI.. Dat ik teveel heen en weer swing ofzo.
Dat ik niet eens de lage limieten kan beaten.. dat ik zit te "strugglen" Dat wordt gewoon gezegd dude.
Dus ja negatief doen ja.
Ik sta nu weer op 115 ik heb 20 gewonnen in het laatste half uur. Ben ik nu opeens niet meer aan het "strugglen"? Jullie weten toch zelf dat als je een maand gespeeld hebt en 100 winst hebt dat je dan inmiddels 500 bent verloren en 600 hebt gewonnen? Dus ja het gaat op en neer inderdaad. Das poker weet je nog?
Denk toch ff na voordat je iets zegt dan hoef ik me verder ook niet boos te maken.
Ik hoef geen advies van mensen die zelf niet nadenken over hun eigen woorden en te snel oordelen.
Ik ben hier verdomme niet om me ff snel te bewijzen om jullie respect te winnen ofzo. Als je dat soms dacht? Ik ben hier om stelselmatig winst te maken met poker en aan ongegronde negatieve opmerkingen heb ik echt helemaal jack.
Ik zal 45 niet meer spelen als je daar beter van slaapt.
Trusten.
die 45s is te vergelijken met het callen van een laag pocketpair preflop.
Stel je called met een laag pair puur voor setvalue (net als je met 45s called puur om 44x,55x,45x,combodraws te floppen).
Dan moet je met de keren dat je daadwerkelijk je set maakt genoeg geld 'terug' verdienen van de keren dat je moet folden op de flop.
Je hit je set ongeveer 1 op de 8 keer. (hoevaak je exact met 45s goed genoeg flopt weet ik niet precies maar het is wel kwetsbaarder, want als je bijv 458 flopt en het tegen KK erin krijgt is je equity een stuk slechter dan als je 44 erin krijgt op dat board.)
En de keren dat je daadwerkelijk je magische hand hit krijg je ook zeker niet afbetaald, bijv als je 448 flopt en hij heeft AK en je krijgt niet z'n hele stack.
Daarom gaan mensen vaak uit van een 20-1 regel. Dat je maximaal 1/20e van je stack preflop called.
Hier call je $0.40 met een $5 stack. Wat 12.5/1 ratio geeft en dus niet genoeg is om te callen preflop. Dit maakt het een preflop fold.
Oorspronkelijk gepost door robinripper
Je hit je set ongeveer 1 op de 8 keer.
Dus. Als er 7 mensen all in zijn theoretisch kun je altijd callen met je lage pocket pair toch als je 1 op 8 kans hebt?
In de hand met 45s ging ik op de flop pas allin. Op dat moment had ik 40% kans om de hand te winnen. Er gaan 2 mensen voor mij all in. Dan heb ik mijn kans er toch al uit om iig gelijk te spelen?
Als ik elke keer call als er 2 mensen all in gaan met 45s en met dat board. Dan win ik toch 4/10 keer.. Dus laten we zeggen dat ik en ook mijn tegenstanders een stack hebben van 5 dollar..
Nou dan verlies ik dus 6 keer $5 = $30. Dan win ik 4 potten van $15 = $60 (waarvan 20$ van mijzelf is) ...
Dussss ik win op lange termijn met deze call met iig 2 andere all ins.
Je hit je set ongeveer 1 op de 8 keer.Dus. Als er 7 mensen all in zijn theoretisch kun je altijd callen met je lage pocket pair toch als je 1 op 8 kans hebt?
Ik weet niet of je reactie serieus bedoeld is maar het is bs.
Het hitten van een set is geen garantie op het winnen van de hand. Je kunt tegen hogere sets, staight, flushes aanlopen.
Oorspronkelijk gepost door shevas7
Je hit je set ongeveer 1 op de 8 keer.Dus. Als er 7 mensen all in zijn theoretisch kun je altijd callen met je lage pocket pair toch als je 1 op 8 kans hebt?
Het hitten van een set is geen garantie op het winnen van de hand. Je kunt tegen hogere sets, staight, flushes aanlopen.
Ja en dat zal gebeuren 7/8 keer en in die ene keer dat jij wint win je weer 8x je inzet.
Oorspronkelijk gepost door shevas7
Het hitten van een set is geen garantie op het winnen van de hand. Je kunt tegen hogere sets, staight, flushes aanlopen.Ja en dat zal gebeuren 7/8 keer en in die ene keer dat jij wint win je weer 8x je inzet.
Het is ingewikkelder hoor .. 7/8 keer zal je niets hitten en verlies je vrijwel zeker tegen 7 all ins
Die overige 1/8 ga je ook niet altijd winnen.. als er namelijk 7 andere spelers all in zijn gaan ze sterke handen hebben en ook nog regelmatig iets hitten waardoor je ook in die 1/8 niet wint. In dat opzicht is dat dan dus ook weer een fold