Ga naar het forum
De blog van Dietjes

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] De blog van Dietjes

98 Berichten
27 Gebruikers
0 Reacties
2,993 Weergaven
Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

vandaag 2 sessietjes van elk 6 S&G's gespeeld.
Na deze 2 sessie 7.2$ verlies gedraaid. De eerste sessie liep echt goed. Ik liep 2 keer tegen een bad beat aan maar kon er ook 1 uitdelen dus dat werd dan meteen stuk minder erg. Ik kon afsluiten met 6$ winst.
Helaas vond PartyPoker dat het daarna voldoende was geweest. Ik begon in de vooravond aan mijn 2de kleine sessie en draaide zo maar even 13.2$ verlies over 6 S&G's :(. Alles ging weer fout. Ik vloog er 4 keer uit door een bad beat en liep 1 keer op een monster. Ook die 1ne keer dat ik dan ITM geraakte mochten mijn pocket Queens geen kans maken tegen T9s. Balen!
Mijn BR staat nu op 149.15$ en ik run gigantisch slecht. Alles zit echt tegen de laatste week. Ik hoop op beterschap in de volgende weken want ik zou graag tegen eind januari terug de stap kunnen zetten naar de 6$-S&G's.
Gold tegen half januari zal waarschijnlijk wel niet lukken aangezien ik minder tijd ga hebben om online te pokeren door de combinatie studeren-examens afleggen-vriendin-pokeravondjes met vrienden-afspreken met vrienden. Dat wordt dus een doel voor februari.
Verder iedereen nog een gelukkig nieuwjaar gewenst! Mag 2009 een prima jaar worden voor jullie allemaal :)!

Ik denk eigenlijk niet dat het slim is om op partypoker te sng'en, je betaalt daar enorm mega veel rake dacht ik... $2.40 + $0.60 als ik me niet vergis (kan iemand dit bevestigen?), zijn die $6 sng's op party ook zo "duur"?

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

klopt, ze zijn idd 2.4$+0.6$ en de 6$ zijn 5$+1$ dus is ook nog duur maar mijn idee is dat als ik ze kan beaten ondanks de hoge rake, ik ook de 11$ S&G's zal kunnen beaten die wel normale rake hebben. En het is écht goed te doen hoor. Het ging zelfs vlot. Helaas betaal je hier wel een downswing 3 keer zo hard :(.

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

Vraagje: is het mogelijk om een account op pokerstars te deleten? Ik had er namelijk 1 aangemaakt om de coachings te volgen en om een aantal mensen af en toe te railen maar in al mijn enthousiasme ben ik ze vergeten linken aan PokerStrategy. Dat was tot nu toe nog geen erg, maar nu ben ik erover aan het nadenken om de overstap naar Pokerstars te maken maar dan wil ik wel een gelinkte account. Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat iemand zijn account had laten deleten en dan een gelinkte had aangemaakt maar weet dit niet zeker. Heeft er dus iemand de (hopelijk goeie) oplossing voor mijn probleem?

HannesNL
Elite Grinder

Ik heb wel gehoord dat het kon, ik zou wel even afwachten of het kan.
Je kan desnoods een e-mail sturen naar pokerstars support.

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

vandaag 24 S&G's gespeeld en uitgekomen op een verlies van 9.6$ (3 buyins dus). Het had weer mooie winst moeten zijn maar helaas pindakaas. Heb besloten om het geld van PartyPoker te halen en terug te keren naar Full Tilt. Ik ga daar met net geen 160$ beginnen met de 2$+0.25$ turbo's en af en toe de superturbo's van 3.5$+0.3$ (die zijn met slecht 300 chips :baby:). Ik hoop dan snel de overstap te kunnen maken naar de 5$+.5$ S&G's.
Waarom stap ik over? De rake en niets anders dan de rake. Op Party is hij gewoon veel te hoog en het gevolg is dat ik mijn downswings 3dubbel betaal (wat nu dus het geval is). Daarom heb ik met mijn partypoints gewoon nog 20$ gekocht en ben ik vertrokken. Hopelijk kan ik jullie morgen op de hoogte houden van mijn eerste avonturen bij mijn terugkeer naar Full Tilt. Laat ons ook hopen dat die amerikanen mij lekker afbetalen ;).
De overstap naar Stars kon ik niet maken aangezien ik dan niet linked zou zijn. Ze willen mijn account wel deleten maar kan dan niet meer op deze computer spelen onder die naam. En aangezien ik van mijn eigen pc speel was dat geen optie :).

HannesNL
Elite Grinder

Superslim, rake is inderdaad erg hoog op party.
Nu speel je tegelijk ook nog een bonus vrij van 100%. Dus als je gewoon b/e speelt, verdien je uiteindelijk toch nog $160 or w/e.

Hoeveel rake verschil is er tussen FTP en PP?

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

ik speel geen bonus meer vrij aangezien ik al op Full Tilt heb gespeeld (en helaas had ik ook geen reloadbonus :)). Maar ik krijg nu wel terug rakeback wat een leuk extratje is en ik betaal nu maar 12.5% rake ipv de 25% op partypoker en door de rakeback is het minder dan 10% rake dat ik betaal. De conclusie was dus snel gemaakt :). Eens ik dan stijg naar de 5$ S&G's betaal ik nog maar 10% rake en door rakeback nog een stuk minder :). Het geld staat er al op. Partypoker is erg snel met behandeling van afhaling. Dat is wel leuk. Helaas heb ik in het proces bijna 10$ verloren door omwisseling van $ naar € en terug (ja mijn neteller staat in euro omdat mijn account op TITAN vroeger ook in euro was:().

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

De overstap naar Full Tilt is gemaakt.
Ik heb meteen in 2 sessies 28 S&G's gegrind en uiteindelijk 1.8$ verlies gemaakt (wat overeenkomt met een ROI van -2.8%). Zoals steeds vloog ik er ook nu weer vaak op de bubble uit met de beste hand maar ik had zelf af en toe geluk (helaas op momenten dat het minder nodig is). Het is echt opvallend hoe ik af en toe geluk kan hebben als we nog met 5-6-7 man erin zitten, maar het moment dat we met 4 komen is het enkel pech dat de klok slaat. Ik ga wel mijn spel op de bubble nog eens herzien aangezien ik het bij momenten te tight vond van mezelf (dit maakt de bij momenten bizarre calls van andere spelers nog veel onbegrijpelijker maar kom) en ik vind dat ik daar nog een enorme vooruitgang kan boeken.

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

Vandaag na het blokken nog 20 S&G's gespeeld en uitgekomen op een winst van 5,4$ (of 2,5 buyins). De winst is leuk maar waar ik vooral blij om ben is het niveau van mijn spel. Heb deze middag een uur lang mijn spel aan het reviewen geweest en op zoek gegaan naar leaks en het is leuk als zich dat meteen uitbetaald :).
Morgen eerste examen, Internationaal Privaatrecht, dus kruip er nu in om uitgerust te zijn. Morgen normaal pokerloze dag want examen, klein beetje leren en dan quality-time met de girlfriend.
Goodnight you guys :)!

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

Vandaag 2 sessies gespeeld van in totaal 18 S&G's en ik moet toegeven dat ik in de eerste sessie als een raket runde (zoals AJfonso het zo prachtig stelt :D). Ik gaf een aantal suckouts en kreeg er amper te verwerken. De 2de sessie maakte dat dan goed en dus was het over het algemeen en vrij normale dag met een totale winst van 11,7$. Ik draai ondertussen een ROI van net geen 10% wat best wel ok is maar die ik toch nog een stuk hoger wil krijgen op termijn :). Ik ben echt tevreden over de vooruitgang die mijn spel de laatste dagen heeft gemaakt. De review van gisteren heeft mij echt een grote stap voorwaarts doen zetten. Zo zie je maar hoe zelfreflectie en studie voor vooruitgang kunnen zorgen.
Over studie gesproken: vandaag eerste examen gehad en het ging vlotjes. Ik zou er sterk van verschieten als ik er niet door ben (brag ;)). Op naar het volgende donderdag. Maar eerst morgen wat blokken en dan nog een hopelijk mooie sessie spelen :).

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

vandaag weer 2 sessies gespeeld van in totaal 12 S&G's en we zijn weer 3,6$ up :). De eerste sessie liep echt slecht met een hoop bad beats etc., maar de 2de maakte dat ruimschoots goed. Ik had niet geweldig veel geluk maar gewoon geen ongeluk :). Het is gewoon leuk als je monsters kunnen vasthouden tegen mindere handen.
Sinds een paar dagen hou ik me ook actief bezig met het maken van notes. Dit komt mijn spel echt enorm ten goede. Vooral op de bubble maakt dit vaak het verschil tussen bubble-boy of ITM :). Ook heb ik nu een uitgebreide lijst van multitablers met hun ROI erbij en al. Ook hierdoor heb ik een stapje voor :).
Morgen volgende examen: rechtvergelijking en -relativiteit. Zou normaal een hapje moeten worden. Laat ons hopen dat dat ook echt zo is :).

Goodnight everybody!

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

vandaag 1 lange sessie van 23 S&G's gespeeld. Uiteindelijk 4.95$ verlies gedaan. Jammer van het verlies maar al bij al is het nog heel schappelijk aangezien ik vrij in het begin op 16$ verlies stond. Het was ongelofelijk hoe ik constant tegen monsters opliep. Had ik JJ dan had er wel iemand AA, ik AQ dan iemand AK en ga zo maar door. Het spel was goed maar af en toe word je wel eens stevig cold decked :). Wel 2 compleet foute pushes gemaakt en terecht voor afgestraft. Daar leren we weer uit.
Net thuis trouwens van de allerleukste tafeltenniswedstrijd aller tijden. Tofste stel tegenstanders en supporters die ik ooit tegenkwam. En iedereen tevreden met de puntendeling. Jammer dat we door de examens niet langer konden blijven plakken :).
Goodnight everybody want morgen zware blok (het examen vandaag was trouwens weer good! Jeej daarvoor :)).

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

Soms kan Full Tilt toch zo een ongelofelijke pain in the ass zijn é!
Ongelofelijk hoeveel pech ik vandaag had! Ik dacht ik speel een leuke sessie tijdens de S&G-madness en hoop zo nog wat extra $ te shippen. Het tegendeel was echter waar. Constant liep ik tegen suckouts en monsters aan. Toegegeven, ik maakte ook 3 heel domme pushes of calls, maar de andere keren was het 1 en al ongeluk. Echt ongelofelijk hoe vaak mijn KK, QQ, AK en JJ gekraakt werden door pure shit en telkens op de bubble. Ik heb vandaag 27 S&G's gespeeld en ben geëindigd op een verlies van zo maar even 19$ :(. Het werk van een week is volledig weg en heb er zelfs nog 6$ extra verlies bovenop!
Deze middag speelde ik ook nog een 180 man S&G (buy-in 2$) en strande op de 88ste plaats nadat ik preflop een raise en 3 callers reraise naar potsize voor ongeveer 1/3de van mijn stack met AA. Ik push op de droge flop en merk dat ik gecalled word door iemand die zijn pocket 6'en volledig overplayed had maar mij wel bust met een set. Typisch! Weet er trouwens iemand waar die strategie over die 180-man S&G's staat die ooit gepost is op het forum? You would do me a favor :).
Een enorm frustrerende dag zoals jullie waarschijnlijk wel merken. Hopelijk brengt morgen een mooiere dag met eerst een prachtig examen insolventierecht en dan een prachtige sessie waarbij de $'s mij om de oren vliegen :D.
goodnight!

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

Het blijft me ook vandaag weer tegenzitte.
Vandaag sessie gespeeld van 30 S&G's. Uiteindelijk uitgekomen op 0.45$ verlies (LOL). Het is echt superfrustrerend om te weten dat ik eigenlijk minstens 15$ winst had moeten doen. Ik blijf maar tegen monsters inlopen en bad beats krijgen. Neemt de spelvreugde een beetje weg. Vandaag maar 1 grote fout gemaakt (er is dus verbetering :)) en daarvoor meer dan terecht afgestraft.
Ik ben ook begonnen met het spelen van de 180 man S&G's. Dit als eerste stap in mijn MTT-project waar ik vanaf half februari volledig mee wil starten. Ik stel daarom nogmaals de vraag: Weet er iemand waar die strategie over die 180-man S&G's staat die ooit gepost is op het forum? You would do me a favor :). Ik heb er vandaag 2 gespeeld en ben 2 keer tussen de 80ste en 90ste plaats gestrand terwijl ik push met betere hand en 1 keer 80/20 situatie verlies en andere keer 65/35 situatie. Jammer maar helaas.

welke 180-man sng ga je spelen?? 2$ op stars??

Hey Dietjes! Leuke blog en leuk op eens een antwerpenaar tegen te komen!! Waar exact woont ge precies?

Ikzelf ga naar school in de KdG op de groenplaats!

Wanneer is't eens een homegamepje bij u? :P

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door calimero1981
welke 180-man sng ga je spelen?? 2$ op stars??

nee de 2$ op full tilt :)

Dietjes Topicstarter
Dietjes
Oldschool Grinder

Vandaag 1 180 man S&G gespeeld en 3 18 man S&G's ik had eens zin in iets anders en vooral wat ontspanning. Helaas was het weer een vrij frustrerend avondje. Van de 3 18 man S&G's ben ik er in 2 op de bubble uitgegaan telkens omdat degene die laatste is in chips doodgeblind is en net dan back to back monsters vind waardoor ik toch nog bust (1 keer ging ik all in als 70/30 favo maar dat hielp niet en 1 keer als 40/60 underdog maar kreeg geen hulp). In de 3de haal ik het feld en bust ik dan als 4de wanneer mijn QQ gekraakt wordt door K3o (zuur!).
In de 180 man S&G dubbel ik vrij vroeg en kan ik mijn chipstack vrij vlot uitbouwen en blijf ik steeds rond average hangen met een M tussen de 15 en 25. Dan halveert mijn stack in 2 handen waar ik met AQs en AKs raise maar niet hit en mijn contibet gereraised worden. Even later heb ik plots nog een M van 6. Ik krijg A5o in BB en 5 limpers. Na lang twijfelen beslis ik te checken. Op de flop valt er A67. Ik push dus potsize met mijn toppair en redraw naar straight. De absolute chipleader callt mij met de flushdraw en hit die natuurlijk. Zo bust ik dus op de 31ste plaats en op 13 plaatse van het geld (weeral als favoriet erin maar Full Tilt hates me again de laatste week :().
Morgen dagje met minder poker en hopelijk komt er dan vanzelf weer een hot run mijn richting uitgelopen :).

Hey Dieter,

Tuurlijk, die hotruns komen vanzelf. Gewoon rustig je Agame proberen te blijven spelen dan gaat dat helemaal goed komen. Heb je verder voor jezelf doelen gesteld om je spel te verbeteren?

Keep us posted!
Leo