Hej Leo,
leuk van je antwoord. Het is altijd leuk om wat feedback te krijgen en bevestiging van het feit dat je blog gelezen wordt :).
Ik heb de laatste paar dagen weinig gespeeld en veel nagedacht. Zo zijn mijn doelen sinds kort veranderd. Ik ga SSS spelen op 25NL tot ik een BR heb van tussen de 350 en de 400$. Dit omdat ik bij de laatste SSS-poging gemerkt heb dat het gewoon érg goed is voor mijn vertrouwen en omdat ik de SSS wil gebruiken om de BR te hebben voor datgene wat ik écht wil bereiken. Dit is namelijk het spelen van enkel maar MTT's. Ik vind het gewoon superplezant en merk elke keer weer dat mijn hartje sneller gaat slaan als ik dicht bij het geld kom. Dat plezante gevoel krijg ik nooit bij cashgames of S&G's:).
De voorbije dagen heb ik een aantal (5 om precies te zijn) MTT's gespeeld. Ik ben in 2 tornooie ITM geraakt (helaas 2 keer vlak na bubble eruit door verloren coinflip) en in de rest wel diep maar niet diep genoeg :). Ik heb gemerkt dat ik vaak in het eerste uur lekker run en snel een mooie chipstack kan uitbouwen door TAG-spel maar ik vaak in het 2de uur compleet carddead ben. De sample is echter nog verre van groot genoeg om hier een oordeel over te vellen:).
Wat zijn nu de plannen voor de komende weken,
Ik ga mij volledig toeleggen op SSS op 25NL en dit op slechts 6 tafels om zo goed notes te kunnen nemen etc. Wanneer ik dan de kaap van de 350 of 400$ (ik twijfel hier nog...) rond ga ik enkel nog MTT's spelen. Ik begin met de 2$ 180man S&G's en grote tornooien met 2$ buyin, 2$ rebuytornooien en 3$ KO 90 man S&G's.
Ik heb de voorbije dagen ook internet afgespeurd naar leermateriaal over MTT's en ben zinnens om dat zo snel mogelijk door te lezen. Ook denk ik op mijn andere (oude) PC nog een aantal boeken in PDF over MTT's te hebben en die neem ik dan ook nog door.
Hopelijk ben ik dan gewapend om de MTT'er te worden die ik écht graag zou worden. Mijn doelen (en dromen :)) liggen daar nu eenmaal :).
Gisteren de 1ste kleine sessie SSS gespeeld en na 200 handjes afgesloten met amper 0.2$ verlies. Vandaag dan de eerste deftige sessie gespeeld en na 743 handen afgesloten met 21$ winst. Iets meer dan 4 buyins dus. Wel waren er gigantische swings bij. Ik begin meteen met een verlies van 3 buyins om er dan 5 te winnen enzovoort enzoverder. Ik ben vooral blij over hoe ik bepaalde villains kon exploiten. Notes hielpen mijn winrate duidelijk naar omhoog :). 6 tafels spelen met SSS is dan ook weinig maar goed om het spel optimaal te houden.
BR nu 152,82$ (nog 200$ te gaan dus voor het doel :)).
Vandaag weer een sessie SSS van 605 handen gespeeld en geëindigt met 7.7$ winst (1.5 BI dus:)). Was echt een ongelofelijk vreemde sessie met amper variance. Ik ben nooit meer dan 1.5 BI down geweest en nooit meer dan 1.5 BI up. Ik was ongeveer een uur compleet carddead maar door goeie notes en reads toch steeds mijn stacks op peil kunnen houwen door steals en resteals. Ik ben echt tevreden over mijn SSS-spel de voorbije 2 dagen. Het spelen op amper 6 tafels zorgt ervoor dat ik echt wel een edge lijk te hebben (al is 1400 handen nog niet voldoende om echt te spreken van duidelijk beaten van de level :)). De evolutie is in elk geval goed. Morgen een dagje waarop ik meer dan 1000 handen zou willen spelen. Hopelijk gaat het even vlot als de voorbije sessies :).
Spijtig dat je stopt met sng's, altijd leuk de blog van een medesng'er te lezen :)... Los hiervan veel succes met je SSS-avontuur.
Ja, misschien begin ik er over een tijd terug mee in de hogere limieten omdat de rake daar lager is maar voorlopig is het mij puur om BR-building te doen tot ik volledig MTT's kan spelen:).
Jij veel geluk gewenst met je S&G's op Full Tilt en ik hoop dat je hierdoor niet stopt met mijn blog te lezen:).
Vandaag een vrij lange SSS-sessie gespeeld. En uiteindelijk heb ik met 14.95$ winst afgesloten. Weer een mooie 3 buyins erbij dus :). Ja het shortstacken gaat me de laatste dagen écht goed af. Het spelen van minder tafels (amper 6) optimaliseert mijn spel echt. Ik ben echt tevreden over mijn spel maar er is nog ruimte voor improvement. Zo maak ik hier en daar toch foute contibets of gooi ik het geld er toch in ook al kloppen mijn odds niet volledig en dit zuiver omdat ik villain fishy vind. Mijn gevoel klopt vaak maar die -EVmoves mag ik niet elke keer maken zuiver omdat ik een read op de gast denk te hebben (die read maakt ze uiteraard meer +EV maar toch). Anyway het gaat momenteel érg vlot. Laat ons nu hopen dat deze trend zich doorzet
(BR nu op 175.5$).
Ondertussen heb ik op PartyPoker zonder reden 15$ gratis gekregen. Ik dacht ik speel voor de fun nog eens een 11$ S&G. Ik was echt stomverbaasd over het bedroevende niveau. Mensen die in early fase pushen in een limped pot met gutshots etc. Ongelofelijk maar ik vond het wel dik ok. Haha :D. Anyway ik had het geluk 2 keer een suckout te kunnen geven wanneer ik pushte met de juiste range en zo een 2de plaats te behalen waardoor ik plots 34$ op PartyPoker heb. Jammer dat ik bij de HU dan zelf een suckout tegen kreeg of ik had op 54$ gestaan (LOL). Nog geen idee wat ik hiermee ga doen, al denk ik dat ik gewoon nog eens 3 shots ga wagen op de 11$ S&G's daar op Party. Gewoon omdat ik dat leuk vind en mijn belangrijke BR op Full Tilt sta. Indien ik hot zou runnen en wat kan verdienen dan transfer ik het naar Full Tilt om zo sneller aan mijn MTT-doel te kunnen beginnen :).
Nice om te zien dat je goed gaat met SSSen. Ik denk dat het goed is dat je jezelf toelegt op 1 variant en max 6 tafels speelt. Dat is echt de beste manier om zoveel mogelijk te leren. Gewoon vol blijven houden en je BR wordt wel groot genoeg voor die droom MTTs
Volgende week woensdag publiceren we overigens 2 nieuwe SSS artikelen, misschien wel interessant voor je. Ze zijn wel voor gold, dus ikw eet niet hoeveel je daarvan af zit, maar ik denk dat als je gewoon door blijft spelen op NL25 dit geen probleem moet zijn.
Succes!
Leo
Hej Leo,
ik zit helaas verder en verder van gold dan een paar weken terug. Op Full Tilt verdien je helaas véél minder StrategyPoints dan op PartyPoker (volgens mij kloppen de verhoudingen écht totaal niet maar ja) dus die artikelen zullen de eerste paar weken/maanden jammer genoeg niet aan mij besteed zijn. Ik hoop snel te kunnen doorgrinden naar genoeg BI's om op 50 NL te kunnen SS'en. Ik heb trouwens besloten om tot 450 of 500$ door te gaan om zo ook de 5$ MTT's al te kunnen spelen :).
Vandaag weer 1 11$ S&G gespeeld op PartyPoker en 3de geworden (Jammer van verlies van coinflip op de bubble, anders had ik waarschijnlijk de 1ste plaats kunnen binnenslepen). Bijgevolg BR daar nu up naar 43$. Ik verlies morgen helaas wel mij restricted geld dus daar blijft maar 28$ van over maar het is toch iets :).
Vandaag een sessie van 776 handen gespeeld en geëindigt met 0.4$ winst (LOL!). Ik begon met meteen 4 BI's verlies door 4 coinflips te verliezen met 2 maal QQ tegen AK en AK tegen QQ en JJ. Jammer maar that's poker. Uiteindelijk ondanks heel stuk carddead te zijn toch nog breakeven kunnen draaien. Wel in totaal 2.9$ verlies want ik heb nog een 3.3$ Ko 90 man S&G gespeeld. Ik vond dat ik dat wel verdiend had na al dat blokken de laatste maand :). Ik vloog er jammer genoeg als 50ste uit met een M van 15 wanneer ik mijn coinflip met AKs verlies van JJ (jammer want als ik die had gewonnen was ik klaar geweest voor een deep run :)).
Vandaag tijdens het studeren 2 tornooien gespeeld om een beetje te ontspannen. Eerst speelde ik een tornooi van 2+0.25$ met een 160 inschrijvingen. Ik buste vrij vroeg toen ik bij een freeplay met A3o 2 pair hit maar verlies van A4o die limpt van MP2 en higher 2 pair krijgt. Jammer maar that's poker :).
Een kwartiertje later begon ik dan aan de 3+0.3$ KO met 296 inschrijvingen. Ik start vrij slecht en ben een halfuur compleet carddead. Dan vind ik AQs op de button en raise na een limp van UTG. UTG callt en donkt potsize op een board dat ik volledig mis. Ik leg de hand neer en hoop op betere spot. Volgenden hand vind ik in de CO ATo (M is op dat moment 9). Ik raise en wordt gecalld door de ultra-loose button die op dat moment chipleader is en de BB. Ik hit TPTK en push. De chipleader callt met second pair en de flushdraw maar mijn hand houdt stand en ik dubbel. De laatste hand voor de pauze dubbel ik nogmaals met JTo door een freeplay tegen T9o (we hitten beiden trips) en ik ga de pauze in met een stack die op avarage zit en een M van rond de 30. Klaar voor een diepe run m.a.w. Ik ben dan weer een half uur carddead en vind met een M van 15 AKs. UTG limpt (wat hij elke hand doet) en ik raise naar 3.5 BB's. Iedereen fold en UTG pusht (een move die ik hem al een paar keer zag maken en ik wist dus dat ik op zijn range voorlag). Ik maak de call voor ongeveer 2/3de van mijn chips en hij draait A3o om. Helaas hit hij natuurlijk zijn 3 (damn you Full Tilt!) en heb ik nog maar een M van 4. Ik push dan met A7s om gecalld te worden door KJo en wederom te verliezen en gebust te worden op de 57ste plaats (30 plaatsen van het geld). Echt gewoon dikke pech dus. Als ik die hand van AKs win kom ik op een M van 25 en een Q van 1. Alles was dus aanwezig om diep te gaan. Jammer genoeg dacht Full Tilt daar anders over. Het zei zo. Mijn diepe finish komt nog wel :).
Vandaag ook rakeback gekregen dus de BI's voor de tornooien zijn meteen goedgemaakt. BR staat nu op 172.87$.
Vandaag net als gisteren tijdens het leren weer de 3+0.3$ KO gespeeld op Full Tilt (deze keer met 495 inschrijvingen). Ik dubbelde vrij vlug toen mijn set 8'en afbetaald werd door AQ die zijn A hitte. Op het einde van het eerste uur verdiende ik een bounty toen mijn AKs standhield tegen AQo van een shortie. Ik ging dan ook de pauze in met een stack van 4500 wat mij een M gaf van 30 en een Q van ongeveer 1,3. In het 2de uur was ik ass usual carddead en door een aantal steals zakte ik niet volledig weg. 20 minuten voor de 2de pauze vond ik met een M van 10 AKs op de button. 2 mensen limpen en de SB raiset naar 3,5 BB's. Ik besluit te pushen aangezien ik zelf nog maar een 15 BB's had. De SB callt en toont QQ. Een coinflip die ik uiteraard verlies en ik dus bust op de 106de plaats (op 60 plaatsen van het geld). Full Tilt doesn't like me in tournaments, it's obvious! Elke keer als ik kans maak om diep te gaan verlies ik wanneer ik stevig voorlig of wanneer ik een coinflip moet aangaan. Nu ja, ik zal wel eens een keer wel al het geluk meehebben en een mooie cash kunnen neerzetten zeker:).
Op PartyPoker is mijn BR ondertussen 84$. Ik speelde gisteren nog 2 11$ S&G's waarvan ik er 1 won en 1 2de werd. Zo is 28$ natuurlijk snel 84$ (LOL!)... Ik blijf daar voor de lol af en toe die 11$'s spelen en als ik de kaap van de 150$ zou overschrijden, haal ik 100$ af en zet ik die 100$ ook op Full Tilt om daar sneller full time te kunnen MTT'en :).
Hoe kan ik ooit cashe in een MTT als ik altijd suckouts en badbeats om mijn oren krijg :(? Vandaag 4 MTT's gespeeld en eruit met respectievelijk JJ tegen A9o (preflop all in, op flop meteen trips 9 voor de donk), AQo tegen AJo (all in op turn en hij hit J op river). Dan nog AKs tegen TT (ik hit tptk en nutflushdraw op de flop en kom tegen set T'en maar ik hit mijn flush natuurlijk niet terwijl de vorige 2 handen ik wel 2 keer een flush moet verdragen wanneer ik voorlig op de flop). In de 4de heb ik een M van 5 en 9 BB's, ik vind J9s op de SB en na 3 limpers push ik. Ik wordt gecalled door de limper op de button die AJo omdraait. Compleet fout gespeeld van de man maar uiteraard wordt hij daarvoor beloond.
Ik snap het echt niet meer. Ik speel echt geconcentreerd, doe er alles aan om juist te spelen en mijn geld er goed in te gooien maar Full Tilt hates me. Ik ben het echt even beu. Cashen in een MTT mag ik duidelijk niet. Zouden ze bang zijn dat ik te veel geld op mijn account krijg? Ik weet het niet maar het lijkt écht wel alsof ze alles doen om mij dwars te liggen voor eens mooi te cashen.
BR nu terug gezakt naar 157$.
Heb nog een laatste MTT gespeeld en daar wel gecasht. Ik werd 18de uit een veld van 371 en ontving 5.56$ voor mijn moeite (buyin was 2+0.25$). Helaas vloog ik er ook nu weer uit ook al lag ik ver voor. Preflop all in met JJ wanneer ik een M van 6 heb tegen iemand die limpt met A9o. Hij hit zijn 9 op de flop en op de turn lig ik dan 9 tegen 1 voor om te dubbelen en avarage te worden in chips maar nee, een Ace on the river (zoals beschreven door Barry Greenstein) bust mij op de 18de plaats. Ik blijf hier achter met verdeelde gevoelens. Enerzijds ben ik supertevreden dat ik een mooie diepe finish kan bereiken anderzijds is het gewoon dik klote dat mijn kans op een final table en goed geld verloren gaat door puur ongeluk. Hoe jammer het ook is, het zei zo en het vertrouwen is er wel door verbeterd dus hopelijk kan ik dit resultaat opvolgen met betere resultaten :).
Vandaag weer het 2+0.25$ tornooi gespeeld waarin ik gisteren cashte en ook vandaag haalde ik het geld weer :). Ik werd uiteindelijk 11de uit een veld van 226 spelers en shipte 5.65$. Helaas vloog ik er 2 spelers voor de FT uit met AQo tegen AKo maar als absolute shortstack met een M van 6 moest ik natuurlijk iets ondernemen. Ik vind echt dat ik goed speelde en jammer van het missen van die FT maar dit was écht goed voor mijn vertrouwen. Ik merk dat ik mijn spots om te stealen steeds beter uitkies en zo zelden mijn M onder de 10 laat zakken. Ook let ik meer op wat villains doen en haal meer value uit mijn moves. Laat ons hopen dat ik die positieve lijn kan doortrekken :).
Verder was ik zinnens om na Top Gear (hoe goed is die show :D) nog een uurtje of 2 SSS te spelen. Helaas deed Full Tilt nogal lastig en dus speelde ik maar een 50tal handjes en ben dan van pure frustratie om elke keer disconnected te zijn gestopt. Wel kon ik 1 keer dubbelen met ATs tegen KTo na een freeplay in de BB. Zo sloot ik die minisessie toch nog met een dikke 6$ winst af.
De BR is terug vlak voorbij de 170$.
Op PartyPoker teruggezakt naar 64$ door verlies met JJ tegen AKs en QQ van KK in 11$ S&G's. Jammer maar je kan ze nu eenmaal niet allemaal winnen :).
Vandaag voor de 3de dag op rij gecasht in hetzelfde tornooi (deze keer met 286 deelnemers), en wat voor 1. Ik behaalde de 3de plaats voor een prijs van een mooie 71.50$! Jammer genoeg liep ik toen we met 3 waren 2 keer tegen monsters in. Zo verloor ik eerst met ATo van AKo om dan de volgende orbit met A8s tegen KK op te lopen. Superjammer maar ik vond ze beiden goed gespeeld van mezelf en ik klaag zeker niet :). In elk geval een prachtige sessie en zo ging ik van 170$ meteen naar 239$. Ik heb dan mijn geld van PartyPoker ineens getransferred naar Full Tilt en sta daar nu dus te blinken met een mooie BR van 299.89$! Ik heb wel geen SSS-sessie meer gespeeld daarna want had daar écht geen zin in en dan zou ik toch maar verliesgevend spelen. De rakeback zal volgende week dus vrij laag zijn maar so be it :).
Ik ga nu iets meer dan anderhalve week niet pokeren. Morgen mijn laatste examen en dan 3 dagen drunkament om dan voor 10 dagen op skivakantie te vertrekken (= skiën én drunkaments!). Tot over 2 weken dus :).
Hey dietjes,
Nice results! het klopt inderdaad dat het verschilt wat je per pokerroom krijgt.
Anyway, om op een eerdere post terug te komen van je: De reden dat je 100 buyins aan dient te houden als BRM voor MTTs is dat het weinig gebeurt dat je echt flink cashed.
Hopelijk gaat het allemaal goed met de examens en veel plezier met je vakantie en drunkamentz!!
Leo
Hello everybody,
het is érg lang geleden sinds ik jullie nog eens een update gaf. Er is de voorbije 2 weken erg veel verandert en daar wil ik jullie natuurlijk in laten delen :).
Na mijn terugkeer uit skivakantie begon ik weer met volle moed te pokeren. Helaas wou Full Tilt weer niet mee en eindigde ik regelmatig dicht tegen de bubble door suckouts en coolers. Ik sloeg dan even aan het tilten en begon weer 25NL te spelen met 10 BI's (niet slim). In het begin draaide ik een mooie winst en ik was na 2 sessies 2.5 BI's up. Jammer genoeg draaide Full Tilt ook dan weer de doomswitch op on en ik verloor in no time 5 BI's (AA en KK verliezen van respectievelijk 56s, AJo, QQ etc en allemaal preflop all in :() waardoor ik terug op 200$ kwam. Na wat getwijfel trok ik dan met de helft van mijn roll naar Stars waar ik dan toch een gelinkte account wist aan te maken. Sinds dinsdag speel ik daar nu enkel nog tornooien van 1$ en 2$ Buy-in en dat met voorlopig goed succes. ik cash gemiddeld 1 op 4 en draai een ROI van 104%. 2 x cashte ik goed in een 180man S&G (5de voor 23.5$ en 6de voor 18$) en 1 x in een 90man S&G (2de voor 33.3$). De 90man werd ik helaas geen eerste alhoewel ik tot 2 maal toe voorlag maar suckout kreeg. Eerst AKs verliezen van K8o preflop allin waardoor mijn tegenstander dubbelt en daarna AQs tegen KQs waardoor ik niet 1 maar 2 word. Maar niet getreurd, ik heb af en toe ook mijn gelukjes gehad :).
Op Full Tilt ga ik af en toe nog SSS spelen zodat ik wel silver blijf en niet terugzak naar brons. Maar als het zo goed blijft gaan op Stars kan het dat ik met volledige roll naar daar ga en ook daar af en toe SSS speel voor de points :).
Verder waren de examens een succes. Slechts 1 buis en de rest mooie punten. Wich is nice :).
Dit waren mijn resultaten van de voorbije week. 4 cashes op 19 tornooien is een mooi resultaat me dunkt :).
> PokerStars Toernooi #141587481, No Limit Hold'em
> Buy-In: $2.00/$0.20
> 180 spelers
> Totale Prijzenpot: $360.00
> Toernooi gestart 17/02/2009 14:30:57 ET
>
>
> Beste brotherHans,
>
> Je bent op de 5de plaats in het toernooi geëindigd.
> Een prijs van $23,40 is gecrediteerd naar je Echtgeldaccount.
>
> Je hebt 81,13 klassementspunten verdiend in dit toernooi.
> PokerStars Toernooi #142379728, No Limit Hold'em
> 90 spelers
> Totale Prijzenpot: $180.00
> Toernooi gestart 20/02/2009 18:06:42 ET
>
>
> Beste brotherHans,
>
> Je bent op de 2de plaats in het toernooi geëindigd.
> Een prijs van $33,30 is gecrediteerd naar je Echtgeldaccount.
>
> Je hebt 90,71 klassementspunten verdiend in dit toernooi.
> PokerStars Toernooi #142381125, No Limit Hold'em
> 180 spelers
> Toernooi gestart 20/02/2009 18:05:10 ET
>
>
> Beste brotherHans,
>
> Je bent op de 17de plaats in het toernooi geëindigd.
> Een prijs van $4,32 is gecrediteerd naar je Echtgeldaccount.
>
> Je hebt 44 klassementspunten verdiend in dit toernooi.
> PokerStars Toernooi #141789295, No Limit Hold'em
> 180 spelers
> Toernooi gestart 18/02/2009 10:42:06 ET
>
>
> Beste brotherHans,
>
> Je bent op de 6de plaats in het toernooi geëindigd.
> Een prijs van $18,00 is gecrediteerd naar je Echtgeldaccount.
>
> Je hebt 74,06 klassementspunten verdiend in dit toernooi.
Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten ben ik reeds een tijdje bezig met een MTT-project. En ik moet zeggen, dat gaat voorlopig érg goed. Zo wist ik donderdag mijn grootste cash ooit te versieren. Hier komt ie dan:
ID: 81577525
Starttijd: Feb 26 14:36ET
Naam: $2 + $0.25 R+A Turbo
Buy-in: $2.00 + $0.25
Deelnemers: 188
Positie: 2
Gewonnen: $176.12
Voor een inleg van 6$ (1 R + 1 A) cashte ik een mooie 167$!!! Een superleuke prijs en mega-bankrollboost! Zo heb ik nu op Full Tilt 275$ en op Stars 125$ wat samen 400$ geeft wat het hoogste is dat ik tot nu toe al gehaald heb! Jeej daarvoor :). Wel jammer dat ik de eerste plaats niet kon halen maar mijn top 2 pair werden gekraakt door een set toen ik de stacks na lang werken terug in evenwicht had gebracht. Jammer maar helaas :).
Ook op Stars blijf ik momenteel een postieve ROI spelen. Ik cashte ook deze week een aantal keer in grote MTT's (ook al speelde ik eerder weinig door het vele werk voor universiteit):
PokerStars Toernooi #142279313, No Limit Hold'emBuy-In: $1.00/$0.104500 spelersTotale Prijzenpot: $4500.00 Toernooi gestart 26/02/2009 11:00:00 ET
Beste brotherHans, Je bent op de 153de plaats in het toernooi geëindigd. Een prijs van $4,95 is gecrediteerd naar je Echtgeldaccount.
PokerStars Toernooi #142279394, No Limit Hold'emBuy-In: $2.00/$0.206408 spelersTotale Prijzenpot: $12816.00 Toernooi gestart 24/02/2009 13:40:00 ET
Beste brotherHans, Je bent op de 742de plaats in het toernooi geëindigd. Een prijs van $3,84 is gecrediteerd naar je Echtgeldaccount.
Het is nu op Stars nog wachten op dé grote cash die mijn BR een enorme boost geeft. Maar ik heb geduld en vertrouwen :). Ik ben trouwens ook begonnen met een klein projecte PLO SH en ik ben begonnen op PLO5. Totaal geen scared money en slechts op 2 tafels om zo rustig te leren. Het niveau is overduidelijk érg makkelijk te beaten :). Ik heb nu 2 sessies achter de rug en heb over 175 handen 3.5$ winst gedraaid. Niet veel maar het spel is al ok. Geen idee hoe lang ik op PLO5 blijf maar ik denk toch nog een paar 1000 handen om mijn spel te verbeteren :).