Zo even weekje Mallorca zonder poker, best lekker. Daarna ook niet veel gespeeld, maar wel wat. Beetje op en neer, maar goede nieuws was dat ik niet in de neerwaartse spiraal bleef hangen. Relaxed en geduldig gespeeld, hopelijk hou ik dat nu eens een keer vol;-)
Wat ook echt beter gaat is het folden van (grote) handen op grote turn- of river-bets. En ook het 3-betten gaat beter en gebruik ik veel meer. Wat ik nog niet vaak doe, maar in ieder geval zo nu en dan is een check-raise bluf bij een kleine continuation bet op flop of turn.
Kijk nog steeds met jaloezie naar een aantal spelers die elke dag met 3-4 stacks van 8-10 buy-ins zitten, maar goed die lijken ook wel 10+ uur per dag te spelen. Hopelijk speel ik nog een paar weken goed en zitten de resultaten mee, dan kan ik wel weer eens proberen of ik mee kan op 10NL.
Week 23:
vakantie
Week 24:
GG $225 -> $245 starting bankroll $100
UB EUR246 -> EUR246 starting bankroll EUR30
Bet365 EUR75 -> EUR75 starting bankroll EUR50
Oorspronkelijk gepost door DeKals
Waarom een blog? Tsja, hopelijk helpt het me om wat meer discipline er in te krijgen en wie weet kan ik wat tips krijgen hier op het forum. De challenge is met name om van een ongedisciplineerde 5NL een solide 10NL speler te worden, maar dan moeten er wel wat leaks uit bij mij;) Ik heb de theoretische basiskennis denk ik om 5NL winnend te spelen, maar het ontbreekt aan discipline om die kennis ook toe te passen. Puur in dollars ben ik sinds mei een winnende speler, maar dat is vertekend, want ik heb in juli het geluk gehad om in 1 weekend 3 keer de badbeat bonus te ontvangen. Ik heb ook een aantal maanden winnend NL10 gespeeld, maar ik betwijfel of dat niet gewoon een "heater" was, want nu heb ik moeite met 5NL. En 5NL is toch wel een stuk softer.
Okay, genoeg geluld, nu doelen stellen. Ik zal dat, in navolging van Rraider, per week doen. Ik start met een bankroll van $100 en wil in 2023 minimaal eindigen op $200. Boven de $200 gaan we weer 10NL spelen. Maar zoals gezegd, belangrijker is om elke week een/ meer leak(s) goed aan te pakken.
Overall: speel gvd eens met discipline en pas je (beperkte) kennis toe.
Week 13-bet veel meer i.p.v. call in de blinds, maar ook vanaf de button.
vpip/pfr ongeveer 20-15
geen calls van turn of river bets/ raises als je eigenlijk wel door hebt dat je beat bent
geen (grote) bluffs
niet meer dan 3 tafels en alleen Rush&Cash 5NL
Als ik mijn eerste post van november '23 terug lees, dan had ik eigenlijk toen al wel door wat er aan mankeerde: Overall: speel gvd eens met discipline en pas je (beperkte) kennis toe.
En als ik dan terug kijk, dan ben ik eigenlijk wel tevreden, op alle punten heb ik me verbeterd en na een half jaar heb je ook iets meer handigheid in "standaard situaties". Ik lees/ luister ook nog best veel theorie en daar steek ik veel van op. Het leek eerst alsof de theorie en het spelen 2 totaal verschillende werelden waren, maar nu krijg ik steeds meer het gevoel dat ik delen van de theorie ook echt kan verwerken in mijn spel. Waar ik me wel op verkeken heb, is dat winnend spelen een stuk lastiger is dan ik dacht. Wat me meevalt is dat ik het vol houd en het nog steeds leuk vind om te spelen en me te verbeteren. Erg blij ook dat ik aan het mentale aspect extra aandacht heb besteed, want tegen mijn tilt gedrag was niet op te spelen.
Doel voor de komende maanden:
Gedisciplineerd, maar niet te passief spelen op 5NL, zodat ik de overstap kan maken naar 10NL
Discipline:
* tilt onder controle
* tight openen, vpip/pfr richtlijn 18-15
* geen calls van grote turn of river bets/ raises zonder de nuts/ nut draws
* geen (grote) bluffs (30% pot bets werken al bijzonder vaak)
* niet geforceerd gaan spelen, geduld is een schone zaak
Niet te passief:
* 3-bet meer vanaf btn, sb en bb, zeker tegen kleine bets vanuit late positie
* check-raise meer (kleine) continutation bets
* nuts/ grote handen: build the pot
* niet gaan auto-clicken, het is een hobby, geen werk
Laatste is ook wel belangrijk, ik moet er wel lol in blijven houden. Winnen speelt daar (helaas) een grote rol in, maar het verbeteren van mijn spel gelukkig ook.
Lol is echt het belangrijkste, zolang je happy bent gaat je spel vaak ook beter. En voor succes is dicipline echt een must, ik merk in mijn spel dat er een dun succeslijntje is tussen te aggressief en te passief en alleen focus en veel studie helpen mij om beter te worden. Maar als ik je post zo lees ben je goed onderweg, zolang je je eigenspel blijft analyseren word je steeds beter en ga je no-time naar die 10NL
Tot nu toe geen resultaat deze week, beetje op en neer. Toch wel lastig om goed te blijven spelen na een cooler of als je een tijdje niks krijgt en/ of hit. Een aantal coolers had ik kunnen voorkomen, door op de turn al all-in te gaan (en dan eventueel voor de cash-out optie gaan). Maar dit blijf ik lastig vinden, want je wil natuurlijk villain wel in de hand houden als je op de turn de nuts hebt. Bijvoorbeeld de volgende hand:
Ik 3-bet met K♠:Q♠: en wordt gecalled, flop 9♠:T♥:J♣:, ik bet en wordt gecalled. Turn 6♦:, ik check en villain bet, ik doe een min raise om 'm in de pot te houden en op de river gemakkelijk all-in te kunnen gaan. River J♦: en ik ga all-in en wordt gecalled door 6♥:6♣:. Hier had ik achteraf op de turn all-in moeten check-raisen, maar ja
Somige handen kun je van te voren niet weten natuurlijk maar nu ben ik wel benieuwd hoeveel jou cbet was en die van hem op de turn. Mijn optie zou wel all in zijn op zijn cbet maar dan denk ik dat hij nog called aangezien hij flop ook called met een flop waar hij gewoon beat is. Ik denk dat dit van die handen zijn waar je helaas niet veel mee kan behalve +ev spelen.
Ik vraag me echt af of je hier een ander resultaat had kunnen krijgen door anders te spelen. Met deze turn gaat villain al niet echt meer folden waarschijnlijk. Had je met een paired board misschien iets minder aggressief moeten spelen op de river? Al blijft de vraag of je zelf nog kan folden met deze hand.
Nee linksom of rechtsom waren we all-in gegaan, maar als dat op de turn gebeurt, dan kan ik voor de cash-out optie kiezen. Niet dat dat EV+ is, maar daarmee voorkom je wel de ellende/ het gedrag dat (soms) bij mij op een cooler volgt;)
Misschien dat ik door ze in de hand te houden ook wel een beetje de coolers uit lok:nh:, ze krijgen waarschijnlijk wel vaak de odds om nog te callen, en dat is dan mijn fout.
Anyway, ik heb ook besloten om te gaan stoppen met roken, dat is nog eens EV+, scheelt bijna 2 BI per dag:truestory:
Weinig aan te doen. Hij hit gewoon beter dan jij, maar die had op de turn nooit meer weggelegd imo. Denk wel dat ik hem de turn all-in had willen krijgen en dus had gebet-pushed.
Of je dan van cash-out gebruik had gemaakt is persoonlijk.
Ben in ieder geval pushen op de turn meer gaan doen en pakte wonderbaarlijk goed uit. Ik werd 3 keer gewoon gecalled door een (veel) mindere hand. Ik mocht natuurlijk ook niet mopperen over de kaarten. Ook wel lekker was met een cash drop, dat button all-in ging met AQs, helaas voor hem had ik KK. Allebei een stack van 150+ bb, dus dat was lekker meegenomen
stoppen met roken scheelt heel veel bbs.... succes en ik hoop dat je het wint!
Dat alles hier naar het midden gaat is niet vreemd... maar de turn was wel de plek geweest denk ik.
Anyways.... je shove is een beetje vreemd denk ik... gezien het board ga je nooit meer gecalled worden dan een straight -hand.. ten minste dat zou niet moeten.. dus wat bereik je met een shove?
50% raise en met een reraise ... een freaking moeilijke fold... tenzij het een braziliaan is... dan gewoon callen
wat je zegt klopt, maar de all-in bet was nog maar 2,20 in een pot van ongeveer 6. Ik probeer het niet recht te praten, ik vind ook dat ik dit anders had moeten spelen, maar die 2,20 had ik ook gecalled , dus dan zelf maar betten en hopen op een fold of call met AJ of zoiets. Op 5NL gebeurt dat wel regelmatig, maar niet door de goede regulars. Maar goed, ik vind het wel leuk dat er reacties komen en heb er wel van geleerd dat ik op de turn veel meer value kan halen dan ik dacht. En gelukkig heb ik dit ook een paar keer in de praktijk kunnen brengen. Soms verbaas je je er over waarmee je gecalled wordt, maar meestal is het gewoon ook een hele goede hand. Aan de andere kan maak(te) ik mij hier ook wel eens schuldig aan, meestal verkerend in een of andere tilt stand.
Week 25:
GG $245 -> $260 starting bankroll $100
UB EUR244 -> EUR250 starting bankroll EUR30
Bet365 EUR75 -> EUR78 starting bankroll EUR50
Week 26:
GG $260 -> $280 starting bankroll $100
UB EUR250 -> EUR250 starting bankroll EUR30
Bet365 EUR78 -> EUR78 starting bankroll EUR50
Mooie consistente weken op GG poker, 2 grootste winstpunten van de afgelopen 2 weken:
Het lukt me veel beter geduldig te zijn, ook na groot verlies. Dit komt vooral omdat ik het vertrouwen heb dat er wel weer een hand/ spot komt, die wel goed uitpakt voor me. Dit helpt ook met het wegleggen van grote handen.
En hoe heb ik me gehouden aan de doelen voor de komende maanden:
Op een schaal van 1-10
* tilt onder controle: 9
* tight openen, vpip/pfr richtlijn 18-15: 8
* geen calls van grote turn of river bets/ raises zonder de nuts/ nut draws: 6
* geen (grote) bluffs (30% pot bets werken al bijzonder vaak): 8
* niet geforceerd gaan spelen, geduld is een schone zaak: 8
Niet te passief:
* 3-bet meer vanaf btn, sb en bb, zeker tegen kleine bets vanuit late positie: 5
* check-raise meer (kleine) continutation bets: 3
* nuts/ grote handen: build the pot: 8. Ik realiseer me nu dat ik erg veel heb laten liggen door vaak veel te klein te betten op de turn en river. Een pot- of overbet all-in wordt veel vaker gecalled dan ik dacht, dus met de nuts vaak gewoon all-in.
* niet gaan auto-clicken, het is een hobby, geen werk: 8
Het helpt natuurlijk heel erg dat ik win, want eerlijk gezegd zijn verleizende sessies gewoon nooit leuk;-)
Het niet auto-clicken heb ik ook wel moeite mee aangezien ik in sommige situatie vrij snel speel. Vaak zijn dat wel handen tegen slechte spelers waarvan je de hand al praktisch weet en je de volgende zet al bedacht hebt.
Gisteren per ongeluk $20 kwijt door met 2 tafels deel te nemen aan 1000NL, 2 bb kwijt, helaas slechte kaarten. Die $20 heb ik maar terug gestort, jammer.
Oorspronkelijk gepost door Rra1der
Wat had je gedaan als je met AA of KK daar had gezeten?
All-in uiteraard, er zat ook maar 1 iemand anders aan tafel.
Oorspronkelijk gepost door Rra1der
Het niet auto-clicken heb ik ook wel moeite mee aangezien ik in sommige situatie vrij snel speel. Vaak zijn dat wel handen tegen slechte spelers waarvan je de hand al praktisch weet en je de volgende zet al bedacht hebt.
Bij mij is het altijd maar gedachteloos callen, dat werkt in ieder geval niet;-)
Tsja, en dan gaat het eventjes niet zo goed en dan heb ik gelijk geen zin meer om mijn blog aan te vullen:f_biggrin: Beetje aan het experimenteren geweest met 10NL en wat meer tafels (niet tegelijk). Niet zo'n succes, maar uiteindelijk lukte dit wel. Dat is ook wel een beetje een nadeel van een bankroll challenge: te veel focus op winst en te weinig op experimenteren en kijken wat wel en niet werkt. Dat was niet het enige trouwens, ook tussendoor erg slecht gespeeld. Ineens kon ik het toch weer niet laten om grote turn- en riverbets te callen en grote handen niet te kunnen folden. In week 29 wel weer goed gespeeld, dus vandaar weer een vervolg aan dit blog...
Week 27:
GG $280 -> $260 starting bankroll $100
UB EUR250 -> EUR250 starting bankroll EUR30
Bet365 EUR78 -> EUR70 starting bankroll EUR50
Week 28:
GG $260 -> $250 starting bankroll $100
UB EUR250 -> EUR256 starting bankroll EUR30
Bet365 EUR70 -> EUR84 starting bankroll EUR50
Week 29:
GG $250 -> $280 starting bankroll $100
UB EUR256 -> EUR263 starting bankroll EUR30
Bet365 EUR84 -> EUR84 starting bankroll EUR50
Zoals eerder gezegd, moet ik echt van mijn grootste leaks af: grote turn- en riverbets callen en grote handen niet kunnen folden. Het tight en agressief spelen gaat stukken beter, nu zaak om de ondergrens omhoog te krijgen.