Ga naar het forum
De Kals GG Rush & C...

Meldingen
Alles wissen

De Kals GG Rush & Cash challenge

157 Berichten
9 Gebruikers
5 Reacties
7,992 Weergaven
Rra1der
PokerStrategist

O ik zie dat je nog steady BR hebt niet zo hard naar beneden gaat zoals bij mij afgelopen weken.

Ja de ondergrens is het probleem van iedereen en die omhoog krijgen zal heel lastig zijn. Ik heb zoon gevoel dat de pre-flop game heel veel kan bepalen hoe je post gaat spelen daarom heb ik van BBZ een pre-flop oefen tool met de ranges in elke positie en mogelijkheid. Dit heeft mij al veel elende gescheelt.

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Ik denk juist dat bij mij de ondergrens wel makkelijk omhoog kan, het is bijna 100% grote riverbets (soms turnbets) callen en AA en KK niet kunnen wegleggen.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Zo herkenbaar, die calls tegen beter weten in :(

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Week 30 alleen maar op mijn telefoon R&C gespeeld, vooral tijdens het voetbal kijken. Dat is niet echt een aanrader, maar ging ook weer niet heel slecht. Beetje afwisselend NL5 en NL10 gespeeld. Eind resultaat zo goed als 0, maar tussendoor wel redelijk op en neer gegaan. Veel meer grote turn- en riverbets gefold, dus waar de focus op moest is grotendeels wel gelukt. Wat niet heel goed ging is waarde halen uit mijn sets, waarschijnlijk hadden mijn tegenstanders ook vaak echt helemaal niks, want zelfs de kleine continuation bets werden al niet gecalled. Aankomende weken nog steeds EK, dus er zal niet heel veel gespeeld worden. Focus blijft de ondergrens omhoog krijgen: in mijn gevalgeen grote riverbets (soms turnbets) callen en AA, KK folden als het wel duidelijk is, dat ze niet meer goed zijn.
Om mijn handen beter te reviewen, ga ik mijn sessies opnemen met OBS Studio. Hopelijk pik wat op van mijn eigen spel;-)

Week 30:
GG $280 -> $285 starting bankroll $100
UB EUR263 -> EUR263 starting bankroll EUR30
Bet365 EUR84 -> EUR84 starting bankroll EUR50

Zoals eerder gezegd, moet ik echt van mijn grootste leaks af: grote turn- en riverbets callen en grote handen niet kunnen folden. Het tight en agressief spelen gaat stukken beter, nu zaak om de ondergrens omhoog te krijgen.

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Ik dacht wel weer klaar te zijn om 10NL te spelen en dat denk ik eigenlijk nog steeds, maar het zat niet erg mee. $25 down, helaas set over set met TT tegen AA en nog een all-in met top pair, OES en flush draw ook weer tegen AA. Helaas hield AA stand. Ach ja, we zullen zien, voorlopig nog even op 10NL , maar bij te veel tegenslag toch maar terug naar 5NL.

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Weer een week met een netto resultaat van ongeveer 0, afwisselend NL5 en NL10 gespeeld. Niet zo slecht gezien ik halverwege op -$30 stond. Focus blijft de ondergrens omhoog krijgen: in mijn gevalgeen grote riverbets (soms turnbets) callen en AA, KK folden als het wel duidelijk is, dat ze niet meer goed zijn. Dit ging goed, ook het normaal blijven spelen bij tegenslag ging wel ok. Op 10NL had ik iets te vaak de neiging om te bluffen en dat kostte veel, beetje jammer en ook nutteloos. Maar goed: de ondergrens is omhoog en daar ging het om deze week. Nu vasthouden en deze week gaan werken aan gedisciplineerd spel uitgebreid met veel 3-betten. Dit kan wat kosten,. maar het zit nog te weinig in mijn spel, dus even kijken hoe ver ik kan gaan. En als we toch meer gaan 3-betten, gaan we ook proberen meer te check-raisen op de flop. Eigenlijk dingen die ik al eerder noemde,. maar nog te weinig doe.

Week 31:
GG $285 -> $288 starting bankroll $100
UB EUR263 -> EUR263 starting bankroll EUR30
Bet365 EUR84 -> EUR84 starting bankroll EUR50.

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Week 32:
GG $288 -> $300 starting bankroll $100
UB EUR263 -> EUR277 starting bankroll EUR30
Bet365 uitgecashed en mee gestopt, speelt niet lekker.
Wel winst, maar toch een beetje teleurstellend. Na eerst $20 verloren te hebben, kreeg ik een welkome heater tot $330. Daarna een combinatie van overmoed en helemaal niks meer hitten, nou ja toch nog geëindigd op $300. Speel afwisselend 5NL en 10NL en dat bevalt wel prima. Redelijk aan mijn voornemen gehouden om meer te gaan 3-betten, maar toch ook best veel passief gespeeld met de nuts, wat dit keer erg veel opleverde.

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Week 33:
GG $300 -> $340 starting bankroll $100
UB EUR277 -> EUR272 starting bankroll EUR30

Leek weer een week met resultaat, maar erg weinig, totdat de laatste sessie ineens alles mijn kant op vloog. En omdat ik veel meer 3-bette, waren dit ook allemaal grote potten. Helaas wel op 5NL, maar daar hoor ik op dit moment thuis denk ik. Zo nu en dan ook wel weer even de ondergrens aangetikt, maar niet zo vaak meer en erg kort. Hopelijk kan ik dit doortrekken, doel voor deze week blijft hetzelfde:
1. Niet meer die ondergrens aantikken, dus geen grote (slecht getimede) bluffs en geen all-ins callen op turn en river.
2. Meer 3-bet en meer check-raise op de flop & turn.

Nog wel een bijzonder handje, waar ik overigens niks mee gewonnen heb:
Ik open met 5♦:7♦: vanaf de button, SB fold en de BB gaat ineens all-in!? Uiteraard fold ik en ik zie nog net de flop 3♦:4♦:6♦::f_biggrin:
Laatste grote hand was wel 300BB. Ik open met 5♦:5♥: en wordt gecalled, flop 4♦:5♠:K♣:, hij bet en ik call, turn:5c:, niet verkeerd. Weer bet call, river weet ik even niet meer, maar ik bet klein en wordt all-in geraised. Waren ze allemaal maar zo gemakkelijk, hij bleek 4♣:4♥: te hebben.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der
PokerStrategist

Coolers winnen is altijd lekker maar ze tegen krijgen wat minder. Maar goed te zien dat het de goede kant op gaat.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Winnen is winnen :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door Rra1der
Coolers winnen is altijd lekker maar ze tegen krijgen wat minder. Maar goed te zien dat het de goede kant op gaat.

Je hebt helemaal gelijk, kreeg m nu zelf om de oren 33 op een KK3xx board. Jammer genoeg zat ik tegen KK😂😂.
Wel een sessie in de plus gelukkig, $15, als het zo door gaat hoor je mij niet klagen

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Tsja, en nu zit het een aantal keer achter elkaar wel erg tegen. Gelukkig geen tilt gedrag, maar blijft zuur. Uitdaging is nu wel om de rest van de week (en daarna uiteraard 😉) geconcentreerd te spelen. Maar ja dat is eigenlijk niet anders dan anders. Behalve dat het gemakkelijker is zonder bad beats. En dat waren het: QQ VS JJ op de flop all-in: turn J. KK vs 55 op board 346T, all-in: river 7. Beide keren geen cash out gedaan. Misschien toch maar weer standaard doen

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

En toen sloeg de tilt helaas toch weer toe... Ik had mijn bankroll na een paar coolers (4 BI down) lekker opgebouwd van $340 ($320 na coolers) naar $365, maar toen mijn AA 2 keer achter elkaar werden gekraakt, raakte ik toch weer de controle kwijt. Jammer, maar gelukkig nog wel voorkomen dat ik helemaal veel kwijt was. Week geëindigd met $320. Was een tijd geleden dat ik last van tilt had, maar ligt natuurlijk altijd op de loer. Unibet ging wel lekker, daar ben ik definitief naar 10NL gegaan. Wel een beetje aan tafelselectie doen, wat best lastig is, omdat je je tafel niet kan uitkiezen. Ik open er dan maar een stuk of 8 en kijk op welke 2-3 tafels ik wel of niet spelen.
Week 34:
GG $340 -> $320 starting bankroll $100
UB EUR272 -> EUR315 starting bankroll EUR30
Inmiddels weer een aantal keer mijn AA gekraakt, set over set, maar gewoon alles onder controle. Dat betaalde zich gelukkig ook uit met als uitschieter set over set over set (QQQ, JJJ, 888). Wissel nog steeds 5NL en 10NL af, waarbij ik wat pech heb op 5NL en geluk op 10NL. Op dit moment een positief resultaat ($350) en weer een wijze les gehad: tilt is nooit helemaal weg, dus ik moet me er tegen blijven wapenen. Los van die ene tilt sessie, lukt het me vrij aardig om de ondergrens wat hoger te houden en hopelijk is dat genoeg om winnend te (blijven) spelen op 5Nl en 10NL. Het 3-betten gaat me steeds beter af en lijkt ook best succesvol.

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Einde van de week weer iets minder, waarbij ik soms nog net even te hard op zoek ga naar de winst (lees: veel te veel handen speel en gokken op draws;-). Geen dramatische dingen, maar wel moet ik echt blijven opletten.
Week 35:
GG $320 -> $340 starting bankroll $100
UB EUR315 -> EUR345 starting bankroll EUR30.
Unibet gaat lekker, helaas zelfs nog EUR15 kwijtgeraakt in de laatste hand. JJ vs AT op een ATJAx board. Ik moet eerlijk zeggen dat ik m'n winst al telde, zag de A wel aankomen maar had geen rekening gehouden met ook nog een kicker gepaird. Dat is eigenlijk best slordig, maar goed: folden met JJJAA is ook niet echt een optie. Nu 3 weken op vakantie, en waarschijnlijk geen updates. Misschien ook wel helemaal niet meer, want eerlijk gezegd voegt deze blog niks toe en het forum heeft voor mij ook geen toegevoegde waarde. Succes allemaal en misschien tot ziens.

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen
PokerStrategist

Je kan voor activiteit beter naar het engelse gedeelte gaan, daar wordt veel meer gepost. Ik heb hier ook een blog dat ik vooral bijhou voor de BR challenge, maar zit zeker 50% van de tijd op de engelstalige site en forum.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Jammer, maar wel te begrijpen :(

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

En Kals nog bezig geweest of ben je helemaal gestopt.

hoop dat je nog speelt want is gewoon te leuk soms en je leert echt dingen bij.

Beantwoorden
Citeren