Ga naar het forum
De laatste strohalm

Meldingen
Alles wissen

De laatste strohalm

142 Berichten
14 Gebruikers
23 Reacties
14.5 K Weergaven
TeamSchijtlijster Topicstarter
TeamSchijtlijster
Legacy Member

Vanavond weer wat meer kunnen spelen. Op Stars weer kunnen banken: $7.67, en op 888 weer 24 centjes erbij middels een freeroll.

Het was genieten. Buiten klaterde de regen van tijd tot tijd, en binnen lekker knus.

Wederom op het laagste level in de min, en op het hogere level weer plussen. Ik heb wel het idee dat er meer vis in de pot zwemt. Dat is mooi meegenomen.

Nu nog wat muziek en een pilsje. Nou ja....ben flink aan het hijsen. Mag af en toe wel eens een keertje.

Beantwoorden
Citeren
batsie85
Legacy Member

Bij Stars is het op het moment harken geblazen :f_tongue:.
je zit toch mooi boven de $100:f_thumbsup:

proost:f_drink:

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Oei!

Hijsen is heel vaak lozen ... Hopelijk geen tiltmomentje vandaag :(

Beantwoorden
Citeren
TeamSchijtlijster
Legacy Member

Thanks Batsie! Yup, heerlijk dat ik boven de honderd zit. Geeft vertrouwen en meer armslag.

Hahaha, heb idd flink moeten plassen afgelopen nacht. Tilt was er niet. Wel trouwens bij mijn dagelijkse schaakpartijtjes online. Ik kan er totaal niet tegen als het niet zo gaat zoals ik het wil. Maar goed. Ben toen wat anders gaan doen.

Vanavond weer kunnen banken. Maar ik ga ook doen wat Zee doet. Van de winst heb ik ruim een dollar afgepakt, en daarmee ga ik zo meteen vrij spelen. Benieuwd wat daar uitkomt. Tien dollar heb ik gehouden. Gisteren de beginpost niet bijgewerkt, dus nu maar even doen. Gewoon lekker omhoog!

Beantwoorden
Citeren
batsie85
Legacy Member

Lekker bezig! ga zo door :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
TeamSchijtlijster
Legacy Member

Thanks Batsie! Zojuist nog geprobeerd met $1.05 die ik uit de roll hield. Daar kon ik daadwerkelijk nog $2.06 aan toevoegen. Wilde nog wel upmoven ermee, maar het werd te laat. De helft van deze winst steek ik in eigen zak, dus $2.08 is voor de volgende vrije poging.

Als dit principe succesvol is kan ik dan ook eindelijk echt proberen om resultaat te halen op het laagste level, want het doel is om vanaf het laagste level te upmoven zover ik maar kan komen.

Benieuwd wat Zee vindt van dit idee.

Voor nu welterusten!

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Waarom niet?

Ik denk alleen wel dat je jezelf moet wapenen om bij eventueel verlies niet te proberen het weer goed te maken met hoger inzetten. Dan werk je namelijk het hele principe om zeep ;)

Deze 'chips' verliezen is gewoon busten in een 'MTT', waarin je al in het geld bent gekomen :)

Beantwoorden
Citeren
TeamSchijtlijster
Legacy Member

Zoals je het omschrijft is het precies. Voor het eerst had ik dat gevoel en kennis dat het zo moet. Ik ga dan ook proberen om van de roll af te blijven. Alles wat ik win met die vrije roll verdeel ik gelijkelijk, zodat het speelrolletje kan groeien, maar ook de mainroll. Ik heb heel veel kleingeld liggen, dus kan zo een speelrolletje bijkopen, zolang ik maar van de grote roll afblijf. Thanks voor je uitleg keer op keer. Ik wil het echt zo gaan proberen. En dan kan ik ook eens een toernooi spelen of andere dingen.

Zojuist op 888 weer over de dollar heen gegaan middels een winst van een gratis blasttoernooitje. Zo meteen de wat grotere Neptunusfreeroll. Ben benieuwd.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Zelf net lelijk gebust in een MSS NL2 (QQ tegen river A) en een MSS op ZNL2 (KK tegen AA)
Die laatste was wel lelijk. Ik had mijn eerdere verlies al goedgemaakt, klikte op sitout BB, kreeg ineens 2x keer een SB en daarna nog een hand in EP en die nekte mij. Dat is best een tiltgevoeletje, dus maar gestopt.

Kan gebeuren, maar voelde wat vreemd.

Beantwoorden
Citeren
TeamSchijtlijster
Legacy Member

Phoeh, dat is rot, man :( Ik ken het gevoel, en zelf was ik dan niet zo slim als jij….. Goed gedaan om te stoppen. Hier vol goede moed begonnen aan de grotere freeroll, maar dat ging compleet mis. Dan maar beginnen met het MGT (hopelijk mag ik het zo noemen). Goede start, met na een paar handen al een volle BI in de plus op PLO 1/2. Dan proberen uit te bouwen. En dat kan het beste door gewoon break even te spelen, al wachtende op een volgende lekkere hand. Die kwam, en.....weg internet! Een forse storing. Echt weer iets voor mij….was hevig geirriteerd! Dan maar de vuilnis buiten zetten, en een mok halfom thee naar binnen gooien. Het net kwam terug. En geleidelijk verloor ik een halve BI. Dan maar upmoven naar 2/5. Dat ging weer wat beter, en het spel werd weer stabieler. Toen een paar goede handen, en zo kwam er soepel een BI erbij, en daarna nog een paar dollar.

Zo kon ik een winst optekenen van $11.16 in totaal. $5.58 naar zowel MGT roll als main roll. De start is gemaakt.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Nja, het is het beste wat je kunt doen wanneer je wat klappen krijgt. Weinig spelers zijn daartegen bestand en voor iedereen is die grens anders. Merk je dat je die grens nadert, neem dan een break want de tafel wacht wel.

Ik heb ff breakje genomen en vervolgens in 22 handjes het meeste teruggepakt. Uiteindelijk maar $0.59 verlies dus ;)

Daar ik in de eerste sessie verloor en pas in de tweede won, is gewoon de eerste sessie als verlies afgeboekt op de MGT-roll en de helft van de winst in sessie 2 er bij geschreven. De andere helft gaat gewoon naar de COP (Cash Out Pot). In mijn MGT-saldo dus een wat groter verlies, maar zo zijn mijn regels :P

Beantwoorden
Citeren
batsie85
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door TeamSchijtlijster
Phoeh, dat is rot, man :( Ik ken het gevoel, en zelf was ik dan niet zo slim als jij….. Goed gedaan om te stoppen. Hier vol goede moed begonnen aan de grotere freeroll, maar dat ging compleet mis. Dan maar beginnen met het MGT (hopelijk mag ik het zo noemen). Goede start, met na een paar handen al een volle BI in de plus op PLO 1/2. Dan proberen uit te bouwen. En dat kan het beste door gewoon break even te spelen, al wachtende op een volgende lekkere hand. Die kwam, en.....weg internet! Een forse storing. Echt weer iets voor mij….was hevig geirriteerd! Dan maar de vuilnis buiten zetten, en een mok halfom thee naar binnen gooien. Het net kwam terug. En geleidelijk verloor ik een halve BI. Dan maar upmoven naar 2/5. Dat ging weer wat beter, en het spel werd weer stabieler. Toen een paar goede handen, en zo kwam er soepel een BI erbij, en daarna nog een paar dollar.

Zo kon ik een winst optekenen van $11.16 in totaal. $5.58 naar zowel MGT roll als main roll. De start is gemaakt.

lekker ga zo door. jij bent zo sneller bij de $1000 dan ik :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
TeamSchijtlijster
Legacy Member

Goed te begrijpen dat je het zo afboekt, Zee. Elke sessie apart. Zelf zie ik het als een lange sessie per dag. Zojuist ging ik geweldig de mist in op PLO 1/2. In een hand BI naar de haaien. Gewoon geupmoved als tiltje, maar wel mezelf gelijk herpakt, en zo in de plus gekomen voor dik een dollar. Even een break, en dan weer verder.

Op 888 de eerste poging gewaagd om die $1.14 wat te laten groeien. Dat was goed raak na een paar handen. Kon daar zomaar $2.78 bijvoegen. Om met die roll te MGT-en is het nog wat vroeg. Eerst maar eens kijken of ik kan klimmen. Zou ik boven de tien dollar kunnen komen, dan ga ik het fifty-fifty systeem toepassen.

Nu even wat anders doen, en dan weer door. Tenzij ik er alsnog geen zin meer in heb.

Beantwoorden
Citeren
TeamSchijtlijster
Legacy Member

De speeldag afgesloten. Was er niet tevreden over. Te vaak een tiltgevoel, was te onrustig. Gelukkig is dat niet in de cijfers te zien. Op 888 $2.78, en op Stars $9.45 buitgemaakt. Dagwinst $12.23. Dat is een lekkere winst, maar de volgende keer wil ik wel beter in mijn vel zitten. Maar goed, dit hebben we weer binnen.

Trusten!

Beantwoorden
Citeren
TeamSchijtlijster
Legacy Member

Vanavond ruim vijftien dollar in de plus. Het draaide niet al te goed voor mijn gevoel. Toch weer winst. Opnieuw mooi meegenomen.

Helaas kan ik de komende tijd niet meer spelen. Dit agv prive-aangelegenheden. Kan wel even duren vooraleer ik weer terug aan het spelen kom. Het is zelfs mogelijk dat ik helemaal niet meer kan spelen. Maar goed, soms zijn er dingen die belangrijker zijn dan poker.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Goed gedaan man! Room je nou ook af?

Hopelijk komen die privé-aangelegenheden snel op hun plek.

Succes en sterkte in ieder geval!

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Nee man, hij komt het verbrassen op nl10.

Als ie dan aan een van me tafeltjes gaat zitten kan ik weer een goede avond hebben :)

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Zeezout, vraagje: Hou je ook bij hoeveel tijd je hebt gepokerd hebt, wat je ROI is, wat je winst is, wat je hebt afgehaald is en wat je per uur zoal verdient? Best intrigerend om te lezen dat je na 15k posts op een pokerforum, als moderator dan nog, toch nog steeds op NL2 zit te klikken en dan nog spreekt over tilt. Meer dan een starthandenkaart komt er niet bij kijken om van NL2 weg te raken, durf ik zo toch wel luidop te denken, niet?! Een sessie van 22 handen, is net zo random als een halve sit en go te spelen, lijkt mij?!

Laat ik het samenvattend nog eens vragen: Geld wegzetten van je bankroll die amper zoveel is dan wat je zou kunnen verdienen door een dag te werken op eender welke job, is dat niet wat een vreemd advies?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Nee, dat is geen vreemd advies voor iemand die steeds zijn roll wegtilt op een slechte dag.

Qua poker bij mij ...

Dat ik hier al 13 jaar actief ben, is omdat ik het leuk vind om anderen te (proberen te) helpen. Voor mij is dat geen geldkwestie, maar hobby.

Afgelopen jaar pakte ik netto ongeveer $100 per maand winst. Niet veel, maar wel leuk en een aanvulling op een karig gezinsinkomen. Geld is voor mij echter geen levensdoel.

Ik speelde tot nog toe dit jaar ca. 600 handjes, meest NL2/Zoom NL2 en 4 toernooien. Poker is voor mij momenteel een hobby, geen inkomen. Qua winst zit ik nu dit jaar op een ruime $500, waarvan ik de helft gebruik voor andere hobbies. Een baan/ander inkomen is voor mij momenteel niet mogelijk, dus dit verdient voor mij beter dan niets doen. Ik steek er echter bijna geen tijd in.

En ja, 600 handjes is niets qua sample, maar dat heeft toch niets te maken met of je het leuk vindt en of je wilt afromen?

Poker is voor mij gewoon interessant om te onderzoeken, maar de hele dag spelen is niet mijn ding.

Beantwoorden
Citeren
batsie85
Legacy Member

Erg jammer dat je moet stoppen, je ging zo lekker, maar wat je zelf ook al aangeeft er is meer dan poker.

Succes en hopelijk tot snel!

Beantwoorden
Citeren