Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] DeKuip

109 Berichten
38 Gebruikers
0 Reacties
3,698 Weergaven
DeKuip Topicstarter
DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door noisecore
Vanwaar je besluit om daar zo'n play te maken?
ik denk dat je nadat hij je c/r called er al vanuit kan gaan dat zijn hand niet zo zwak is.

Tilt?

Gewoon het vertrouwen dat weg is en mijn spel lijdt daar gewoon onder. Ben me er zelf gelukkig wel bewust van en moet er superalert op zijn dat ik dat niet vaker doe.

DeKuip Topicstarter
DeKuip
Elite Grinder

Net weer even kort wat handjes gespeeld, maar heb een beetje een probleem waardoor ik niet echt verder kan spelen. Mijn BR geeft $854 aan en dat is niet echt prettig spelen op NL200. Kan steeds niet rebuyen en moet tafels verlaten en op die manier mijn bankroll weer herverdelen over de tafels.

Geld is onderweg via Neteller, maar dat duurt waarschijnlijk even voordat het er is. Misschien dat ik tot die tijd even van skin switch, maar wil nog wel zo groot mogelijk deel van mijn FDB vrijspelen. Dus weer korte sessie gespeeld waar ik over één hand niet echt tevreden ben:

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $2(BB) Replayer
Hero ($195)
($386)

Dealt to Hero T♥ Q♥

raises to $6, Hero calls $4

FLOP ($12) 8♦ 9♠ 6♣

Hero checks, checks

TURN ($12) 8♦ 9♠ 6♣ K♣

Hero bets $9, calls $9

RIVER ($30) 8♦ 9♠ 6♣ K♣ J♣

Hero bets $23, raises to $99, Hero calls $76

shows 4♣ Q♣
(Pre 30%, Flop 16.7%, Turn 27.3%)

Hero shows T♥ Q♥
(Pre 70%, Flop 83.3%, Turn 72.7%)

wins $227

Villain is wel redelijk agressief op de river, maar had niet in die gaten dat hij best wel een grote raise maakt daar. Als ik even logisch had nagedacht zal hij 2pair nooit meer zo groot raisen en blijft er eigenlijk alleen de flush over. Dat is dus weer een call die eruit moet, moet gewoon back to basic en mensen weer respect geven voor hun lines.

Dan is er nog een hand waar ik half ontevreden over ben, ik pushte A5o na de een reeks van bijna non-stop 4bets van die gast. Had daarvoor alles nog gefold en besloot dat ik met A5 wel prima kon pushen omdat ik wel redelijk vaak een fold verwacht van iemand die zo actief is. Helaas snapcallde hij met TT en bleek hij ook tegen andere spelers steeds wel sterke hand te hebben. Maar misschien is de ontevredenheid meer result-oriented.

Verder run ik gewoon niet heel goed, denk dat ik inmiddels wel genoeg ervaring heb om zoiets objectief te kunnen zeggen. Niet alleen de ev-lijn geeft het aan, ook merk ik het gewoon aan het aantal flops wat ik hit. Maar dat is op zich wel een goede test voor nu.

Nivlem
Oldschool Grinder

Nice Kuip! Ga je zeker volgen.

Chivaz1
Elite Grinder

Je hoeft geen gekke dingen uit te halen, je hoeft alleen je tegenstander maar gek te maken en er voor te zorgen dat hij o zo weinig value krijgt terwijl jij je potten mee pakt. Degene die dat het beste doet laat de ander juist gekke dingen doen. Precies wat ik steeds liet gebeuren de laatste tijd.

oh zo herkenbaar!
Ik zal mn mislukte spazzhands ook maar eens posten. Ik schaam me er altijd een beetje voor :) De gedachtegang erachter klopt vaak wel, maar het resultaat laat maar al te vaak te wensen over, omdat er bepaalde informatie wordt genegeerd.

Rogier
Oldschool Grinder

speel je exclusief hu/3handed ?

DeKuip Topicstarter
DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rogier
speel je exclusief hu/3handed ?

Op dit moment wel.

Vandaag redelijk wat handen gespeeld en ben niet ontevreden. De dag begon niet zo goed zoals ik al had geschreven. Maar heb gelukkig een stuk beter gespeeld aan het einde van de dag. Een voorbeeldje is onderstaande hand, waarvan ik blij ben dat ik die gewoon weer kan folden :)

Hero ($304)
($339)

Dealt to Hero T♣ J♣

raises to $5, Hero calls $3

FLOP ($10) J♦ J♥ 3♥

Hero checks, bets $8, Hero raises to $25, calls $17

TURN ($60) J♦ J♥ 3♥ 8♣

Hero bets $44, calls $44

RIVER ($148) J♦ J♥ 3♥ 8♣ 7♥

Hero checks, bets $111, Hero folds

wins $147

Verder nog wel tegen wat coolers/setups aangelopen en had moeite om all-ins te winnen. Dus ben best tevreden met het uiteindelijke resultaat van vandaag. Heb in ieder geval een poging gedaan wat tighter te spelen en weer even back to basic. Op 3max kun je nog wel redelijk wachten op een goede hand en hoef je niet direct actie te geven zoals in HU.

De graph van vandaag (ja, mijn red line is horrible):

Zal morgen niet echt aan spelen toekomen, ga weer een keer een schaaktoernooitje spelen en daarna waarschijnlijk ergens de stad in. Dus volgende update vermoedelijk zondag weer.

DeKuip Topicstarter
DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
Zal morgen niet echt aan spelen toekomen, ga weer een keer een schaaktoernooitje spelen en daarna waarschijnlijk ergens de stad in. Dus volgende update vermoedelijk zondag weer.

Zojuist schaaktoernooi achter de boeg, was wel weer eens leuk om wat potjes te spelen. Er werden 7 ronden gespeeld met bedenktijd van 25 minuten per persoon per partij. Vanaf ronde 1 moest ik al flink aan de bak omdat mijn spel niet echt fantastisch was. Al met al begon ik toch met 5 uit 5 en had ik het grootste deel van mij naaste concurrenten al gehad. Daarna in ronde 6 en 7 nog twee remises om de ongedeelde toernooiwinst veilig te stellen.

Verder ga ik vanavond niet meer de stad in, plannen waren helaas wat gewijzigd. Dus wellicht dat ik nog wel wat ga spelen vanavond.

Het is zaterdagavond Kuip. Hup eruit!

Orodin
PokerStrategist

Veel succes man!! :)

Bolletje bij dezen!

DeKuip Topicstarter
DeKuip
Elite Grinder

Gisteravond toch nog langer doorgespeeld dan dat ik eigenlijk wilde. Had om 21:30 al het idee om mijn bed in te stappen, maar ik vond het echt nog veel te vroeg. Toen even filmpje gekeken en om 23:30 besloten richting bed te gaan. Onderweg kwam ik helaas mijn PC tegen die uit moest en ik besloot stiekem toch even te kijken of er niet nog wat visjes aan de tafels zaten. Die werden gespot en voor ik het wist had ik zes sappige tafeltjes lopen.

Dat ik tegen fish zat te spelen was natuurlijk heerlijk, maar één van die gasten runde zo bizar lekker. Hij vond een overcard vaak wel genoeg om flopjes en turns te callen, maar hitte ze ook nog eens heel vaak. Even ter illustratie (al loopt dit wel goed af voor mij):

SB ($207)
BB ($412)
Hero ($213)

Dealt to Hero 6♣ 7♣

Hero raises to $6, SB calls $5, BB calls $4

FLOP ($18) 7♥ 9♣ 5♣

SB checks, BB bets $8, Hero raises to $30, SB calls $30, BB folds

TURN ($86) 7♥ 9♣ 5♣ Q♠

SB bets $43, Hero calls $43

RIVER ($172) 7♥ 9♣ 5♣ Q♠ A♣

SB checks, Hero bets $134 (AI), SB calls $128 (AI)

Hero shows 6♣ 7♣

shows Q♦ K♠

Hero wins $427

Natuurlijk heel erg fijn dat hij zijn KQ zo speelt op de flop, maar goed.

Dat deed hij dus vaker, zoals ook dit handje laat zien. Hij was erg agressief op de river en repte hier eigenlijk helemaal niks door de river te betten. Dacht dus wel dat mijn 6 hier goed zou zijn omdat hij wellicht een of andere 5x of hartendraw uit zou betten. Maar ik was even vergeten dat hij ook random overcards kon hebben:

SB ($349)
Hero ($403)
BTN ($643)

Dealt to Hero J♦ 6♦

BTN raises to $6, SB calls $5, Hero calls $4

FLOP ($18) 6♠ 3♦ 9♥

SB checks, Hero checks, BTN checks

TURN ($18) 6♠ 3♦ 9♥ 4♥

SB checks, Hero bets $14, BTN calls $14, SB folds

RIVER ($46) 6♠ 3♦ 9♥ 4♥ T♣

Hero checks, BTN bets $35, Hero calls $35

BTN shows A♣ T♠
(Pre 61%, Flop 21.9%, Turn 13.6%)

Hero shows J♦ 6♦
(Pre 39%, Flop 78.1%, Turn 86.4%)

BTN wins $114

Na een tijdje had ik hem wel redelijk door en was het gewoon wachten op de juiste spot. Die kwam gelukkig na een tijdje ook en dat was toch wel prettig aangezien we vrij deep zaten. Mijn hand was preflop natuurlijk sterk, maar wist dat ik me misschien niet heel comfortabel zou voelen als er wat overcards zouden vallen, op de flop danwel de turn. Maar top set floppen maakte het makkelijker. Zal hem even spoileren omdat hij niet extreem interessant is, maar gewoon voor het verhaal:

Spoiler

SB ($364)
Hero ($277)
BTN ($725)

Dealt to Hero T♠ T♥

BTN raises to $6, SB calls $5, Hero raises to $24, BTN calls $18, fold

FLOP ($54) 6♠ T♦ 9♦

Hero bets $35, BTN calls $35

TURN ($124) 6♠ T♦ 9♦ 4♥

Hero bets $75, BTN calls $75

RIVER ($274) 6♠ T♦ 9♦ 4♥ 9♣

Hero bets $143 (AI), BTN calls $143

Hero shows T♠ T♥

Hero wins $559

Verder heb ik heel veel mafketels aan tafel gehad waar je zeker niet zomaar abc tegen kon spelen omdat ze de meest vreemde dingen uithalen. Gelukkig runde ik in dat opzicht vrij goed dat ik vaak de juiste beslissingen maakte. Resulteerde in een herocall waar ik achteraf dus heel blij mee was:

SB ($176)
Hero ($391)
BTN ($144)

Dealt to Hero Q♠ A♦

fold, SB calls $1, Hero raises to $8, SB calls $6

FLOP ($16) 5♣ 2♣ 4♥

SB checks, Hero bets $12, SB raises to $24, Hero calls $12

TURN ($64) 5♣ 2♣ 4♥ 8♥

SB checks, Hero checks

RIVER ($64) 5♣ 2♣ 4♥ 8♥ 7♥

SB bets $60, Hero calls $60

SB shows Q♦ T♦
(Pre 30%, Flop 12.3%, Turn 6.8%)

Hero shows Q♠ A♦
(Pre 70%, Flop 87.7%, Turn 93.2%)

Hero wins $182

Deze speler had al meer fratsen uitgehaald, zoals:

Spoiler

SB ($182)
BB ($264)
Hero ($200)

Dealt to Hero K♦ T♦

Hero raises to $6, fold, BB calls $4

FLOP ($13) K♠ 2♦ 2♠

BB bets $2, Hero raises to $12, BB calls $10

TURN ($37) K♠ 2♦ 2♠ 9♥

BB bets $25, Hero calls $25

RIVER ($87) K♠ 2♦ 2♠ 9♥ 6♥

BB bets $200, Hero calls $157 (AI)

BB shows 5♠ T♠
(Pre 29%, Flop 33.1%, Turn 20.5%)

Hero shows K♦ T♦
(Pre 71%, Flop 66.9%, Turn 79.5%)

Hero wins $399

Verder nog een laydown gemaakt waar ik wederom blij mee ben omdat ik periodes heb gehad waarin ik mezelf wel in een call wist te praten:

Hero ($328)
BB ($723)
BTN ($340)

Dealt to Hero Q♥ Q♠

BTN raises to $6, Hero raises to $20, BB calls $18, BTN raises to $340 (AI), fold, fold

BTN wins $60

Vond zijn grote shove echt heel vreemd omdat je zoiest met AA/KK toch niet doet tegen een enorme fish (die BB is die gast van die overcards hitten). Maar met AK zou ik ook zeker niet zoveel geld in de pot stampen, dus dacht dat het wellicht een level zou zijn en dat hij toch met AA/KK zou zitten. Wat eigenlijk ook wel moet omdat we zo enorm deep zitten en het bestt tighte reg is voor 3max begrippen (27/22).

Om het verhaaltje nog even compleet te maken de graph van gister:

Al met al echt wel een slopende dag en gister veel te lang door gespeeld, dus was echt kapot en heb ook heeeerlijk geslapen. Er was ook nog een boeiende hand tegen een andere regular, maar die heb ik bij de handjudges neer gelegd, omdat ik in zulke situaties wel wat leaks heb:
NL200 flushdraw deep 3bet pot

DeKuip Topicstarter
DeKuip
Elite Grinder

Was bijna vergeten te zeggen dat ik gisteren ook gezondigd heb door NL400 te spelen... Maar er zat een behoorlijke fish en dat kon ik toch niet laten. Gelukkig liep ik tegen de zeldzame soort "miss and run"-fish aan. De match duurde één hand, dus nog niet direct rampzalig :)

NL Holdem $4(BB) Replayer
($315)
Hero ($400)

Dealt to Hero 5♣ J♥

Hero raises to $12, calls $8

FLOP ($24) 3♣ A♥ 6♥

bets $6, Hero raises to $21, calls $15

TURN ($66) 3♣ A♥ 6♥ K♦

checks, Hero bets $50, folds

Hero shows 5♣ J♥

Hero wins $65

Prima dag gehad gisteren zo te zien;O. Bij deze dan ook mijn felicitaties voor zowel je schaaktitel als je prima prestaties aan de pokertafels.

Gerv
Elite Grinder

Marked, Good luck met je A2s plays op Ongame :D

DeKuip Topicstarter
DeKuip
Elite Grinder

Tijdje geen update gemaakt, dus wordt weer eens tijd.

Qua poker gaat het nog steeds wat moeizaam. Mijn spel ben ik ontevreden over, maar ik run ook niet super. Heb eergisteren de NL2k HU video van Josh en Robin gekeken. Vond het wel interessant, alleen wat weinig situaties en soms daardoor iets langdradig. Maar wel veel gedachtegangen langs horen komen.

Verder binnenkort nog wat Twisted vids kijken, die zijn de nuts. Volg nu ook zijn coaching een klein beetje op de achtergrond. Ben altijd slecht geweest in het volgen van coachings, maar dit is toch wel vrij leerzaam.

Voor vanavond staan een paar toernooitjes op het programma en daarnaast zal ik nog wel wat cashtafels laten lopen. Zojuist weer een royal flush gehit en nog mooi afbetaald gekregen ook :D

SB ($194)
BB ($207)
Hero ($303)

Dealt to Hero Q♥ 5♥

Hero raises to $6, SB calls $5, fold

FLOP ($14) K♥ A♥ 5♣

SB bets $11, Hero calls $11

TURN ($36) K♥ A♥ 5♣ J♥

SB bets $36, Hero calls $36

RIVER ($108) K♥ A♥ 5♣ J♥ T♥

SB checks, Hero bets $74, SB raises to $141 (AI), Hero calls $67.65

SB shows 9♥ K♠
(Pre 61%, Flop 52.0%, Turn 0.0%)

Hero shows Q♥ 5♥
(Pre 39%, Flop 48.0%, Turn 100.0%)

Hero wins $389

---

Verder nog wel wat interessante handen, zal ik wellicht binnenkort een keertje dumpen. Mijn graph sinds ik deze blog ben begonnen:

WTF met je non-sd wins?

DeKuip Topicstarter
DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Fabuleuss
WTF met je non-sd wins?

Altijd al zo geweest bij mij, sinds ik hoger speel dan NL50.

Boeit me niet echt, als die groene maar goed gaat :)

Oorspronkelijk gepost door DeKuip

Oorspronkelijk gepost door Fabuleuss
WTF met je non-sd wins?

Altijd al zo geweest bij mij, sinds ik hoger speel dan NL50.

Boeit me niet echt, als die groene maar goed gaat :)

Als goede reg zou die toch wel minstens rond de BE-lijn kunnen liggen imo. Zeker zo'n speler als jij, mag dat toch iets beter imo. Ik wil je niet dwingen fso of betweterig zijn maar ik denk dat je echt té veel geld met je non sd verliest...

Gabba1988
Oldschool Grinder

Mijn non-sd ligt ook een pak lager dan mijn sd.
Echt geen idee hoe dat komt. Mss dat ik te vaak de river check ipv te betten, als ik denk dat ik geen call meer kan krijgen.

Maargoed, 10K handjes op 1 dag gespeeld? Lekker ziek ben jij:p

Umag0n
PokerStrategist

Dat is headsup/3handen , daar pak je ook gewoon veel meer handen dan SH / FR. Evengoed vrij sicke graph.

Meer rivers shoven voor die red-line nit!