Hoi mensen.
Ik ben de Eddie, 28, Groningen. Heb me al onlangs geïntroduceerd. Wat is het idee van deze blog? Simpelweg, beter worden. Handjes plaatsen, leaks wegwerken en misschien zelfs vrienden maken. Ik ben van plan om komende maanden bij FullTilt 25NL te gaan spelen. Twee dagen geleden stortte ik ook ong. $545 en dacht ik blijf nog ff 10NL-len tot ik de gewenste 25 buyins van $625 heb bereikt. Dat ging al veel sneller dan verwacht. Mijn username daar is EscapeTheSystem. In 2009 heb ik er nog op gezeten maar toen ging ik vrij snel door me bankroll heen omdat ik.. guess what.. ja idd. te hoog was gaan zitten en ook nog eens vrij slecht was. Nu is het toch even wat anders. Ik heb me op andere sites moeizaam naar 545$ omhoog weten te grinden. Het verzamelde geld heb ik opgenomen en alles naar FT gestort.
Wat ik wel van me weet is dat ik 10NL makkelijk kan verslaan. 25 echter, dat is een flinke hap in een keer. Pokertechnisch en qua niveau zal er geen wereld van verschil tussen liggen en toch. Ik vind het ergens wel scary. Live speel ik met gemak 1-2 Eu. limieten. Online is het toch een ander verhaal.
Ik heb dan ook binnen 3 sessies $630 weten te bereiken en probeerde dan rustig over te stappen. Ik speel zowel SH als FR. SH begin ik mee, en als het lekker gaat blijf ik het doen. Als ik 1 a 2 buyins SH verloren heb dan ga ik soms tussendoor aan de full ring zitten waar ik vanzelf iets tighter ga spelen. Als ik SH speel dan meestal 4 tafels maar 6 wil ook als ik me erg fit voel. FR is het dan 4-9 tafels, ook weer afhankelijk van gemoedstoestand, spitsuren etc.
Vanmorgen heb ik ge4tabled. Twee 10NL, twee 25NL tafels. En wat een swings maakte ik mee. Uiteindelijk werd het een losing session waarin ik een fout maakte. Er zat namelijk een enorme "bet pot" fish aan een van me 25NL tafels, heelaas links van me. Ik dubbelde vrij snel doordat hij into me nuts ging beuken. Top. Maar hij zat er voor nog $95(!), dus dan blijf je nog ff zitten. Op een gegeven moment zijn we erg diep. Hij 3bet 32% van zijn handen (72VPIP/44PFR) en ik pikte QQ op. Het ging er mooi in, en zijn 9s maakten een set. Toch n pot van $120. Misschien had ik moeten opstaan en wegwezen. However, ik merkte dat ik daardoor toch niet meer op mijn best was. Het zijn toch wel 12 buyins op 10NL, wat ik gewend ben, en dat is een goede halve bankroll. Later kwam ik nog in een lastige spot.
KK (nooit zo lastig eigenlijk..maar ja) in MP. UTG raised naar 3.5 BB, ik reraise naar 9, en SB reraised naar 22. De SB volgens mij HUD zo nitty als het maar kan, 3bette geen enkele keer in 120 handen. PFR van 4. En NU ging hij dus 4betten. Toch, ook al was ik nog zo close kon ik me kings natuurlijk niet folden. En ja, rockets hoor.
Toch zal ik me niet door laten afschrikken. Ik heb mijn geld mooi ingekregen en sta nu nog steeds op $630.
Dit is so far mijn graph. Er is een winning session ($15) niet in verwerkt omdat ik bij een vriend zat te pokeren.

En ter afsluiting nog een leuk handje van 10NL. Tegenstander cbette opmerkelijk weinig (1/2 pot) terwijl hij anders 2/3 á 3/4 cbet. Zeker nadat hij mijn lead op de turn reraisde voelden mijn 7s toch erg goed.
Ik call dan met gemak zijn potsized riverbet omdat er een "blank" valt.
Ik hoop dat dit een leuk project gaat worden. Het idee van een eigen pokerblog schrijven bevalt me wel. Het werkt motiverend want dan heb ik de indruk dat ik het niet alleen aan mezelf moet bewijzen maar aan iedereen die hier af en toe komt kijken.
Genoeg!
Full Tilt Poker Game #29256097643: Table Fleagle (6 max) - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 18:02:16 ET - 2011/03/22
Seat 1: EscapeTheSystem ($12.26)
Seat 2: TripsParker ($10.31), is sitting out
Seat 3: entony84 ($10.05)
Seat 4: sunastian ($10)
Seat 5: ggnoobs ($21.48)
Seat 6: roge33 ($11.72), is sitting out
ggnoobs posts the small blind of $0.05
EscapeTheSystem posts the big blind of $0.10
The button is in seat #4
HOLE CARDS
Dealt to EscapeTheSystem [7h 7s]
entony84 folds
sunastian raises to $0.30
ggnoobs folds
EscapeTheSystem calls $0.20
FLOP [Jd 5c Qs]
EscapeTheSystem checks
sunastian bets $0.35
entony84 has been disconnected
EscapeTheSystem calls $0.35
TURN [Jd 5c Qs] [Qh]
EscapeTheSystem has 15 seconds left to act
EscapeTheSystem bets $0.70
entony84 has reconnected
sunastian raises to $2
TripsParker has returned
EscapeTheSystem has requested TIME
EscapeTheSystem calls $1.30
RIVER [Jd 5c Qs Qh] [5d]
EscapeTheSystem checks
sunastian bets $4
EscapeTheSystem has requested TIME
EscapeTheSystem calls $4
SHOW DOWN
sunastian shows [2d 2h] two pair, Queens and Fives
EscapeTheSystem shows [7h 7s] two pair, Queens and Sevens
EscapeTheSystem wins the pot ($12.46) with two pair, Queens and Sevens
SUMMARY
Total pot $13.35 | Rake $0.89
Board: [Jd 5c Qs Qh 5d]
Seat 1: EscapeTheSystem (big blind) showed [7h 7s] and won ($12.46) with two pair, Queens and Sevens
Seat 2: TripsParker is sitting out
Seat 3: entony84 didn't bet (folded)
Seat 4: sunastian (button) showed [2d 2h] and lost with two pair, Queens and Fives
Seat 5: ggnoobs (small blind) folded before the Flop
Seat 6: roge33 is sitting out
PS: Ben nog niet zo handig met het importeren van handen naar het forum maar dat zal ik snel genoeg gaan uitzoeken.
Adieu!