Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] DeKuip

109 Berichten
38 Gebruikers
0 Reacties
3,705 Weergaven

Je zegt dat je geen hobby's hebt, maar poker moet imo toch echt voor jouw een hobby zijn..

Verder zou ik gewoon af en toe (zeker met dit mooie weer) buiten een rondje gaan wandelen of fietsen. Echt heerlijk om je mind te clearen.

p.s. still jealous about your results, so stop whining. ;)

Dat lange verhaal was nog best leuk om te lezen, hoewel de inhoud er van niet altijd even vrolijk is natuurlijk. Nou ja, het feit dat je er over nadenkt en je eigen situatie bekijkt stemt natuurlijk hoopvol. Ik herken er wel dingen uit.

Ik heb zelf ook maandenlang geen winst meer gedraaid, gelukkig ook niet veel verlies. Daardoor verloor ik echter wel voor een groot deel mijn interesse in het spel. Het aparte is dat ik achteraf het gevoel heb dat die interesse en de zin om te spelen blijkbaar vooral zijn opgewekt door het feit dat er geld te winnen viel, want als dat winnen niet meer lukt dan gaat ook de zin om te spelen hard omlaag. Mijn reactie op de situatie was dat ik allereerst daalde van NL100/NL200 naar NL25 en ook daar heb ik nog moeite met winst maken. Vervolgens ben ik steeds minder gaan spelen en nu speel ik bijna niet meer. Ik speel eigenlijk alleen nog matrix sng's van tournooitickets om zo mijn punten op te maken.

Nu had ik aan het begin van mijn pokercarrière al besloten dat poker een lagere prioriteit dan zaken als studie en studentenvereniging moest krijgen. Dat is voor mijn gevoel wel redelijk gelukt want die zaken hebben er niet echt onder geleden. Maar toch merk ik wel dat ik al gauw meer dan 2 uur per dag aan het pokeren was, soms ook wel meerdere dagen 4 uur. Het slokt toch een groot deel van je tijd op. Ook al deed ik daarnaast netjes de verplichte dingen, toch merk je dan bij jezelf dat je ondertussen vaak denkt aan poker en dat het moeite kost om eens gezellig mee te doen als iemand een leuk initiatief heeft omdat jij in gedachten al een pokersessie had ingepland. Je voelt toch, ook al is het soms maar klein, een constante drang om te spelen, waardoor je minder relaxed omgaat met de tijd dat je andere dingen doet.

Als ik achteraf terugkijk besef ik dat ik teveel gespeeld heb, dat ik toch wel een beetje verslaafd was. Maar dankzij de downswing verloor ik het speelplezier en ben ik minder gaan spelen. Ik persoonlijk ervaar dit als Gods hulp, zijn ingrijpen om mij te bevrijden van de geboeidheid van poker. Het is namelijk zoals je zelf al zei in je lange verhaal: als je veel met poker bezig bent om geld te winnen dan creëer je niet méér vrijheid omdat je meer geld hebt, maar het pokeren ontneemt je juist je vrijheid. Uiteraard is zo'n downswing op het moment dat het je overkomt erg vervelend, maar achteraf ben ik dankbaar dat ik nu weer meer tijd heb om in vrijheid van andere dingen te genieten, zoals het mooie weer.

Als ik jou was zou ik lekker van het weer genieten en van andere leuke dingen zoals schaken of zo en daarnaast een pak minder gaan pokeren. Als je vrij wilt zijn en wilt kunnen genieten, laat je dan niet weer boeien door het pokerspel. Gebruik deze downswing net als ik om los te breken en voortaan poker als bijzaak of kleine hobby te zien. Overigens is het denk ik ook verstandig om wat limieten te zakken als je wilt blijven doorspelen. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, dus het feit dat je NL200 kon verslaan wil niet perse zeggen dat je het nog steeds kan. Daarnaast, als je wat limieten zakt dan speel je ook met kleinere bedragen en kun je wellicht ook makkelijker niet te veel aan poker denken.

Wryzeth
PokerStrategist

Fantastische post RealPecunia. :f_love: Heel veel herkenbare en begrijpelijke gedachten.

zazizo
Oldschool Grinder

nice post Pecunia

elderwon
PokerStrategist

Idd Pecunia, nie slecht gezegd.
En DeKuip, dat uitstelgedrag heeft een naam: procrastinatie. Als het ding al een naam heeft ben je zeker niet alleen. :D

Zo te lezen ben je ongewild je eigen doelen wat uit het oog verloren. Als je uiteindelijk vooral poker speelt en geld je grote doel is geworden zit een mens wel in de gevarenzone denk ik.
Iedereen moet denk ik een soort van veruitwendiging van zichzelf hebben, iets wat voor jezelf een erkenning is naar anderen toe, iets wat je zelf verwezenlijkt en verwezenlijkt heb, iets om fier op te zijn.
Als winst in poker op dat vlak jouw veruitwendiging is en als dat dan niet meer lijkt te lukken ga je jezelf dubbel slecht voelen. Er is op dit moment misschien te weinig waarvan je kan zeggen: "Dat heb IK nu eens waargemaakt."
Misschien moet je eerst/opnieuw eens op zoek naar datgene wat jij eigenlijk wil wat je voldoening geeft (diploma, job, gezin, iets bouwen, een project,... maakt niet uit wat).

Daarenboven lees je overal op PS dat geldwinst NIET je grote doel mag zijn, maar wel goed pokeren, anders ga je altijd minder goed runnen (maak het zelf om de zoveel tijd mee :rolleyes: ).

Ik ben sterk de mening toegedaan dat een mens mentaal/psychologisch in een soort balans moet zijn, zij het om gelukkig te zijn of poker te spelen, dat maakt uiteindelijk geen verschil.

Probeer opnieuw jouw balans te vinden en ga leuk wat pokeren op lagere limieten voor de fun (liefst niet de mijne want dan own je me keihard :D). Eens je balans terug is zie je wel weer verder.
Succes in alle geval!

TimPS
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
Dat lange verhaal was nog best leuk om te lezen, hoewel de inhoud er van niet altijd even vrolijk is natuurlijk. Nou ja, het feit dat je er over nadenkt en je eigen situatie bekijkt stemt natuurlijk hoopvol. Ik herken er wel dingen uit.

Ik heb zelf ook maandenlang geen winst meer gedraaid, gelukkig ook niet veel verlies. Daardoor verloor ik echter wel voor een groot deel mijn interesse in het spel. Het aparte is dat ik achteraf het gevoel heb dat die interesse en de zin om te spelen blijkbaar vooral zijn opgewekt door het feit dat er geld te winnen viel, want als dat winnen niet meer lukt dan gaat ook de zin om te spelen hard omlaag. Mijn reactie op de situatie was dat ik allereerst daalde van NL100/NL200 naar NL25 en ook daar heb ik nog moeite met winst maken. Vervolgens ben ik steeds minder gaan spelen en nu speel ik bijna niet meer. Ik speel eigenlijk alleen nog matrix sng's van tournooitickets om zo mijn punten op te maken.

Nu had ik aan het begin van mijn pokercarrière al besloten dat poker een lagere prioriteit dan zaken als studie en studentenvereniging moest krijgen. Dat is voor mijn gevoel wel redelijk gelukt want die zaken hebben er niet echt onder geleden. Maar toch merk ik wel dat ik al gauw meer dan 2 uur per dag aan het pokeren was, soms ook wel meerdere dagen 4 uur. Het slokt toch een groot deel van je tijd op. Ook al deed ik daarnaast netjes de verplichte dingen, toch merk je dan bij jezelf dat je ondertussen vaak denkt aan poker en dat het moeite kost om eens gezellig mee te doen als iemand een leuk initiatief heeft omdat jij in gedachten al een pokersessie had ingepland. Je voelt toch, ook al is het soms maar klein, een constante drang om te spelen, waardoor je minder relaxed omgaat met de tijd dat je andere dingen doet.

Als ik achteraf terugkijk besef ik dat ik teveel gespeeld heb, dat ik toch wel een beetje verslaafd was. Maar dankzij de downswing verloor ik het speelplezier en ben ik minder gaan spelen. Ik persoonlijk ervaar dit als Gods hulp, zijn ingrijpen om mij te bevrijden van de geboeidheid van poker. Het is namelijk zoals je zelf al zei in je lange verhaal: als je veel met poker bezig bent om geld te winnen dan creëer je niet méér vrijheid omdat je meer geld hebt, maar het pokeren ontneemt je juist je vrijheid. Uiteraard is zo'n downswing op het moment dat het je overkomt erg vervelend, maar achteraf ben ik dankbaar dat ik nu weer meer tijd heb om in vrijheid van andere dingen te genieten, zoals het mooie weer.

Als ik jou was zou ik lekker van het weer genieten en van andere leuke dingen zoals schaken of zo en daarnaast een pak minder gaan pokeren. Als je vrij wilt zijn en wilt kunnen genieten, laat je dan niet weer boeien door het pokerspel. Gebruik deze downswing net als ik om los te breken en voortaan poker als bijzaak of kleine hobby te zien. Overigens is het denk ik ook verstandig om wat limieten te zakken als je wilt blijven doorspelen. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, dus het feit dat je NL200 kon verslaan wil niet perse zeggen dat je het nog steeds kan. Daarnaast, als je wat limieten zakt dan speel je ook met kleinere bedragen en kun je wellicht ook makkelijker niet te veel aan poker denken.

Dit moet een van de scherpste analyses ooit zijn. Dat is ook echt exact hoe ik het ervaar.

DeKuip Topicstarter
DeKuip
Elite Grinder

De dingen die jullie allemaal zeggen zijn echt heel erg waar. Het lezen ervan zorgt er ook voor dat je het makkelijker herkent.

Heb net al mijn geld uitgecashed, aangezien ik een beetje als kip zonder kop maar wat rond liep op de sites. Dat heeft me inmiddels redelijk wat geld gekost en het ziet er voor deze maand ook alweer heel belabberd uit.

Zoveel geld verliezen is gewoon niet leuk meer en daarom wil ik gewoon opnieuw gaan beginnen. Dit heb ik vroeger wel eens vaker gedaan, gewoon uitcashen tot bepaald bedrag en weer opnieuw gaan beginnen. Alleen nu heb ik er ook nog niet echt de motivatie voor en/of de juiste mindset. Heb in ieder geval alles op mijn Neteller staan en ga eens nadenken wat ik er mee wil gaan doen. Weet gewoon op het moment niet of ik verder wil gaan met poker en zo ja, in wat voor vorm.

Heb op het moment het gevoel dat ik niks beat. De vraag is wanneer dat gevoel weer terug komt of dat mijn spel in deze periode zo slecht is geworden dat ik het inderdaad niet echt meer beat.

Aan de ene kant wil ik niet stoppen met poker, omdat ik vroeger ook gewoon geld ermee heb kunnen verdienen. Dat dat nu even niet lukt betekent niet dat het in de toekomst ook niet meer zou kunnen. Aan de andere kant heb ik er gewoon geen vertrouwen in dat dat ooit nog gaat lukken.

Misschien beetje een whinepost, maar wel hoe de vlag er bij mij (mentaal) bij hangt.

To be continued!

Arjon
Oldschool Grinder

Als jij dat momenteel zo voelt dan lijkt me dit de enige juiste beslissing.

Ik hoop dat het je de komende dagen lukt om voor jezelf op te maken hoe je ermee verder wilt. Als je een goed overwogen keuze neemt en de motivatie weer kan opbrengen voor een gesteld doel te gaan, dan komt het vast goed!

En vergeet niet dat na zo'n periode alles misschien even kansloos lijkt (dat is met elk spel of bezigheid als je een tijd geen successen meer hebt geboekt), maar dat vertrouwen snel weer kan groeien. Zolang je maar een duidelijk doel stelt waar je vol voor wilt gaan kan het er allemaal op korte tijd weer anders uitzien. Wellicht betekent zo'n doel wel dat je op lagere limieten gaat spelen of je met een andere spelvariant bezig gaat houden, maar so be it. Zolang je het met plezier kunt combineren met de rest van je leven ben je al een heel eind.

Sterkte!

Succes Kuipje! Hoop dat je weer snel een goede mindset verkrijgt om te gaan pokeren! Lees altijd met plezier naar je handen + gedachten erachter.

Hope to see you soon!

Gerv
Elite Grinder

Als ik in A-town was had ik je meteen opgehaald om nieuwe hobby's te zoeken :evil:
Anders vlieg je een keer naar Denemarken (kost 88eu atm van Schiphol naar Kopenhagen) ;)

Ik heb niet alles doorgelezen dus excuses als dit al eerder gestate is maar ehm:
Als ''geld'' je enigzins toch boeit waarom speel je niet ietwat lager

En elke Pro (van elke Trainingsite on earth) is het met mij eens dat je afwisseling moet hebben. Voor mij is dat bijv. Erasmus friends & Parties. Voor jou is dat ongetwijfeld Schaken maar vind iets waarin je mind niet hoeft te arbeiten....!

Naja ik kan je helaas geen schop onder je kont meer geven net als vorige keren :f_biggrin:

Jeg glæder mig!
- Gerv

Yo man,

Play live! je had er zoveel plezier in! De grijs was niet van je hoofd af te krijgen. Wellicht kun je op die manier weer een nieuwe uitdaging vinden in het spelletje wat aan je blijft trekken.

Succes alvast!

Ik zou ook gewoon wat live gaan spelen in HC... Ik speel momenteel ook weer veel liever live dan online :)

Succes

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door calimero1981
Yo man,

Play live! je had er zoveel plezier in! De grijns was niet van je hoofd af te krijgen. Wellicht kun je op die manier weer een nieuwe uitdaging vinden in het spelletje wat aan je blijft trekken.

Succes alvast!

Pimh112
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth

Hahahaha +1

Nivlem
Oldschool Grinder

Hahaha nice one! :D

:D Nice man!

Arjon
Oldschool Grinder

Wryzeth :f_love: