Ga naar het forum
DerSchnee in de SnG

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] DerSchnee in de SnG

66 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,262 Weergaven
Ben2m2
Oldschool Grinder

Leuke blog

Goed bezig met je plan, houden zo :D

mocht je deze video nog niet gezien hebben dan kan ik hem aanraden:
http://nl.pokerstrategy.com/video/5054

Ook nog iets waar je misschien wat aan hebt, nu of in de toekomst, is het downloaden van de pokerstrategy equilator en daar mee leren werken (als je dat nog niet doet).

Succes vandaag :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Jaaa, die video moet ik nog kijken, staat op mijn to-do list.

En die Equilator, daar zal ik binnenkort eens naar kijken. Mag je die eigenlijk wel gebruiken tijdens het pokeren?

Momenteel speel ik nog even op een oude Windhoos pc, op een oude PartyPoker account. Maar zodra ik daar klaar ben, gaat alles over naar Pokerstars, zodat ik op m'n Apple kan spelen. En dan kan ik helaas geen gebruik meer maken van Equilator (en ICM Trainer Light).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Overigens heb ik al een week niet gespeeld omdat die fijne pc ermee gestopt is, dus die moet ik eerst even maken (wat een mooi stukje software is dat toch, van Microsoft...). En ik was even een paar daagjes in het buitenland. Vanavond eerst maar eens die pc openschroeven.

Ben2m2
Oldschool Grinder

Ja hoor mag je gewoon gebruiken en ik denk dat het je een stukje begrip geeft wat je mischien nog niet hebt :)

Ik heb er in ieder geval een hoop van geleerd door handranges in te vullen van mensen tegen wie ik speel en dan te kijken wat ik had. Vooral voor c-betten en andere zaken heeft t mn ogen wel geopend af en toe :)

kijk maar of je eraan toekomt. Als het lastig is aan het begin (had ik ook), post even in mn blog en dan wil ik je best een keer helpen.

pokerse en succes,

xordeh
PokerStrategist

Goed bezig,

Las even van in het begin en je hebt duidelijk de goede ingesteldheid.

Let wel: Je speelt momenteel 1 tafel tegelijk, en op lange termijn is veel volume pompen toch een belangrijk aspect van sit and go's.

Maar het is een goed idee dat je eerst de basis onder de knie wil krijgen. Dan komen de resultaten wel van zelf. en meer tafels spelen is een kwestie van oefenen. Zolang je maar het plezier in het spelletje behoud.

Jeroen

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bij mijn laatste sessie van 7 SnG's heb ik er wel steeds 2 tegelijk gespeeld. Dat gaat op zich al prima. Ik heb wel het gevoel dat ik de charts aardig in m'n hoofd heb zitten. Heel af en toe moet ik nog even spieken als het om blindstealen of restealen gaat. Ik lees ook regelmatig de artikelen nog eens over, dat helpt natuurlijk ook.

En plezier in het spel vind ik ook heel belangrijk. Ik heb verschillende soorten poker geprobeerd, cash games NL en FL, SnG's en ook MTT's. Maar die toernooien vind ik toch het mooiste, vanwege het competitie element.

Gisteren ben ik nog even met de pc bezig geweest, maar dat ding is nu echt overleden ('t was al een oud baasje hoor). Ik ben blij als ik over kan stappen naar Stars om via de Apple te spelen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net weer een sessie achter de rug van 7 SnG's. Wel goed gespeeld, minder goed resultaat in geld uitgedrukt.

1. 4e geworden. Ik push KJs < AKo
2. 6e geëindigd. Nog geen enkele hand gespeeld, blinds zijn nu 50/100. Ik push AJs met een stack van t1910 (M < 13). Ik wordt gecalld door KK.
3. Bij de vierde hand krijg ik QQ op de button. UTG shortstack doet minraise naar t200, iedereen fold, ik raise naar t800, UTG gaat all-in (t1025 totaal) en ik call. Villain showt TT. Op de flop komt Td, 7c, Kd, dan Kc en 8s. Ik ben dus meteen een groot deel kwijt. Dat haal ik een beetje omhoog door wat blinds te stelen, maar ga uiteindelijk all-in met TJs. Villain heeft A4s en hit z'n A op de flop. 9e.
4. 6e geworden. Met AJo onderuit tegen KTo vanwege een K op de river.
5. 5e geëindigd. Ik push Q2 van harten bij M = 1,5. Er komen vijf schoppen op tafel. Normaal split pot, ware het niet dat villain een schoppen in z'n hand heeft.
6. Weer 6e. Stack is t2900 bij blinds 300/600. Ik push KJo en wordt gecalled door QQ die z'n set compleet maakt op de flop.
7. Eindelijk ITM: 2e. Laatste hand K9o < ATo, met board 7c, 8d, 8c, 9h, Ad. Jammer van die river, anders stond ik ineens flink voor op villain.

Voortgang: 35/200
Bankroll: $ 55,80 (- $ 4,60)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag heb ik het grootste deel van mijn bankroll overgeboekt naar Moneybookers met als doel het naar PokerStars te zetten. Twee hoofdredenen hiervoor:

• De rake op PokerStars is in verhouding veel lager dan op PartyPoker ($ 1 + $ 0,10 vs. $ 0,80 + $ 0,20)
  • Op PokerStars zijn er volgens mij ook non-turbo SnG's op de laagste limieten
  • En als het al turbo's zijn, gaan de blinds per 5 minuten omhoog, i.t.t. 3 minuten bij PartyPoker

Vanavond maar eens testen hoe het daar gaat.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Gisteravond is het testen van PokerStars er niet van gekomen, er lagen nog wat huishoudelijke klussen op de loer.

Nog een reden trouwens, waarom ik PokerStars prefereer:

• PokerStars heeft software voor de Apple (en die software ziet er nog goed uit ook)

Vanavond een nieuwe poging ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb gisteravond wel de centjes op PokerStars gezet, met de first deposit bonus code om mijn account te koppelen. Maar daarnet zag ik dat de koppeling nog niet gemaakt is? Er staat bij dat dat binnen 24u geregeld is, dus ik hoop dat ik vanavond al kan beginnen met de bonus vrij te spelen.

Oorspronkelijk gepost door derschnee
Ik heb gisteravond wel de centjes op PokerStars gezet, met de first deposit bonus code om mijn account te koppelen. Maar daarnet zag ik dat de koppeling nog niet gemaakt is? Er staat bij dat dat binnen 24u geregeld is, dus ik hoop dat ik vanavond al kan beginnen met de bonus vrij te spelen.

Hey schnee,

Wanneer je netjes de stappen voor het aanmaken van een account bij een nieuwe room hebt gevolgd, dan zal dat koppelen vanzelf gebeuren. Gewoon een kwestie van tijd, dus je kunt al wel direct gaan spelen, dan komen die punten er vanzelf bij. :)

Veel succes op PokerStars ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb de stappen netjes gevolgd hoor. Ik zal het vanavond wel zien als ik ga spelen. Dat wordt ook wel tijd, want m'n 100 SP van de Moneybookers registratie verdwijnen bijna uit de kalender ;) Het zou een slechte zaak zijn als ik terug zou vallen naar een basic speler ;)

Arjon
Oldschool Grinder

Basic zal niet gebeuren, sowieso blijf je altijd minimaal brons :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oh, dat is al een hele geruststelling :D

Sutra1981
PokerStrategist

Veel suc6 colega! :f_cool:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nou, gisteravond m'n eerste acties op PokerStars. Wát een verschil!

Bij PartyPoker zijn er op de $ 1,00 alleen maar turbo's waar elke 3 minuten de blinds omhoog gaan. Dat houdt dus in dat in één orbit de blinds soms wel twee keer verhoogd worden. Ik heb het vaak genoeg gehad dat ik al 45-50% van m'n stack kwijt was aan blinds, voordat ik m'n eerste speelbare hand kreeg.

Daarom heb ik maar gekozen om met een non-turbo te beginnen op Stars. Haha, ik viel bijna in slaap, zo langzaam gaat dat! :f_zZz: Je beginstack is wel minder, 1500 tegen 2000 bij PP, maar je kan wel lekker de goede handen afwachten.

Toernooitje met goed resultaat afgerond: 2e geworden.

Ter vergelijking qua tijdsduur: op PP duurt een turbo waarbij ik ITM geraakte gemiddeld 18 minuten. Dit toernooitje op Stars duurde 47 minuten. En dan begin je met een lagere stack en start je met één persoon minder aan de tafel (9 i.p.v. 10).

Ik heb het, vanwege diverse verplichtingen die niet poker-gerelateerd zijn, bij dit ene toernooitje gelaten. Maar ik heb wel een goed gevoel bij PokerStars. Hopelijk binnenkort meer toernooitjes daar!

Bankroll (start): $ 60,40

Voortgang: 36/200
Bankroll: $ 61,90 (+ $ 1,50)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Jaa, m'n PokerStars strategypoints zijn bijgeschreven! En vandaag is trouwens de laatste dag dat ik zilver ben, morgen val ik terug naar brons. Maar dat is niet zo erg, ik ben toch nog niet toe aan de zilveren artikelen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

En inderdaad brons geworden ;)

Vanavond heb ik als het goed is weer een avondje voor mezelf. Plan: video's kijken :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Mijn kennis is weer wat bijgespijkerd, ik heb de twee live video's van de $ 3,30 Turbo SnG's gekeken. Vooral wat opgestoken over het wanneer en waarom van het stealen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vanavond heb ik m'n eerste MTT gespeeld, sinds ik weer met pokeren ben begonnen. Een private freeroll van een niet nader te noemen collega-pokerforum met een prijzenpot van $ 100,00. Er waren 392 deelnemers en de eerste 72 vielen in de prijzen. Ik ben uiteindelijk 56e geworden en beloond met het gigantische bedrag van $ 0,38 :f_grin:

Voortgang: 36/200
Bankroll: $ 62,28 (+ $ 0,38)