las vandaag ineens uit ut niets op pokernews dat de ept in berlijn overvallen is ziekelijke shit hoe is dat mogelijk zo een groot tournooi met zoveel geld dat hoort toch na mijn mening vet niet te kunnen maja leipe shizzle
toch vind ik het vet ziek hoort vet niet te kunnen zeker niet bij zo een grote organisatie
De gemaskerde overvallers stormden zaterdag om half drie het luxehotel op de Potzdamer Platz in het centrum van de stad binnen. Ze hadden pistolen en kapmessen bij zich. Een overvaller zou hebben geroepen dat er een bom in de speelzaal lag.
Op het moment van de overval was het hoofdtoernooi van de European Poker Tour Berlin bezig en ook enkele side-events. Onder de spelers brak paniek uit. Ze renden weg of doken onder de speeltafels. Enkele pokeraars zijn daarbij lichtgewond geraakt.
Paniek bij spelers
De live-uitzending van de EPT Berlin op internet registreerde de paniek van de spelers en dealers, maar stopte na een aantal seconden de uitzending.
Het prijzengeld van de toernooien bestaat uit miljoenen euro's. Het grootste deel van het prijzengeld was echter niet in het hotel aanwezig. Vandaag startte ook het zogenoemde highroller-event, waarvoor zich meer dan 80 man hadden ingeschreven voor elk 10.000 euro. Het hoofdtoernooi was afgelopen dinsdag al begonnen met 950 spelers. Op het moment van de overval waren nog 22 spelers overgebleven.
In het hotel zijn Nederlandse spelers, toeschouwers en commentators aanwezig. Zo spelen Joris Jaspers en Noah Boeken een Pot Limit Omaha toernooi en Paul Berende, Johan van Til, Koen Berendsen en Bijan Zahmat spelen in het highroller-toernooi.
Volgens de politie wisten de overvallers een geldbedrag buit te maken en te vluchten. Om hoeveel geld het gaat wilde de politie niet zeggen.
Op foto's van de overval die Bild Zeitung vandaag op haar website plaatste is te zien dat beveiligingsmensen van het hotel een overvaller wisten te overmeesteren. Hij zou echter zijn ontkomen.
Een Nederlandse getuige heeft van deze worsteling opnamen gemaakt en zou de beelden voor 4500 euro hebben verkocht aan de Duitse omroep RTL.
PokerStars hoopt later vandaag het hoofdtoernooi te kunnen voortzetten. Of de spelers dan nog steeds een strakke pokerface kunnen opzetten is zeer de vraag.
Toernooidirecteur Thomas Kremser heeft alle spelers aan het eind van de middag toegesproken. De side-events zijn inmiddels weer begonnen. Bij twee van deze toernooien, waaronder het Ladies event, mogen de deelnemers zich uitschrijven als ze niet meer verder willen kaarten. Dit leidt tot wat ophef, omdat vooral deelnemers met weinig chips hier gebruik van maken. (ad/mvdb)
Ik heb het overleefd :D.
Kwas bang maar ik heb niet geweend. Idd echt crazy hoe slecht het geld bewaakt werd.
Maja nu heb ik ook eens paracommandostyle door een EPT-pokerroom kunnen kruipen.
Gelukkig dat jullie ongedeerd zijn. Het is echt wel shocking dat zoiets gebeurt. Het is inderdaad een prima target vanwege het aanwezige geld, maar toch zou zoiets niet zomaar moeten kunnen.
En nu maar zien hoe de toernooien voortgezet worden....?
overal is natuurlijk criminaliteit, maar hier had ik niet aan gedacht.
gelukkig was het alleen maar geld
Nee was niet afgelast.
Begon om 14u. Tijdens de eerste hand begon die overval. Hand 2 was dan om 16u. Maar toen zijn we opnieuw begonnen. Omdat eerst het gecancelled werd. Dus alle chips weer op een hoop. Toen ging Fatima naar de floor en zij dat iedereen verder wou spelen. Toen hebben we de stacks gerecontrueerd. Dit lukte omdat iedereen de 2 handne nog wel herinnerde. Toen wouden ze toch dat iedereen weer met 6k begon. Een beetje gedoe dus.
Niet gewonnnen. Kon me niet meer concentreren na die traumatische gebeurtenis.
thx voor de info, shownieuws kan j nooit vertrouwen he:D
btw. *** (lees: spijtig) dat j nie kon shippe; I had such high hopes;)