Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje getwijfeld wat ik nu wilde gaan spelen. Op dit forum waren de multitable SNG's in trek en mij leek dat ook wel wat. Ik ben dit jaar begonnen met 45mans SNG's van 50cent. Door dit redelijk goede begin heeft dit mij een positief gevoel gegeven om hiermee verder gegaan (ja ik ben me er van bewust dat je upswings en downswings zult hebben :)). Nu komt mijn allereerste vraag al aan jullie. Ik zou namelijk ook de 180mans willen spelen (nu of in de toekomst). Maar is het verstandig om mij bijvoorbeeld eerst volledig op de 45 te richten of zou ik de 45 en de 180 ook kunnen mixen? Of de 90mans, kan ook nog... Ook wil ik als ik er tijd voor heb de lage MTT toernooien meepakken.
Hoe ga ik te werk:
Ik speel op mijn macbook pro van 13 inch. Ik heb dus maar een klein schermpje en hier speel ik 6 tafels op. Dit is voor mij nog te overzien. Mocht ik vroeg busten open ik er nog een tafel bij of als ik veel tijd heb om te spelen. Maar meestal speel ik in sets. Verder speel ik met Pokertracker 4 en gebruik ik de volgende HUD: VPIP/PFR/3BET preflop/Fold to 3bet
Naam/Att to steal/Fold to steal/aantal handen
Nu volgt mijn tweede vraag: Wat vinden jullie van deze HUD? Ontbreken er stats of zijn er stats die overbodig zijn?
Tijdens het spelen tag ik handen waar ik onzeker over ben.Deze reviewik dan na mijn sessies of ga ik posten op het forum. Doordat ik op een macbook speel kan ik helaas geen gebruik maken van een programma als SNG WIZ. Wel kan ik 3 handen per dag invoeren in de ICMIZER en kan ik via pokertracker wat spelen met die handen.
Ik gaf aan dat ik redelijk begonnen was aan de 50centjes:

Verder begreep ik dat er een skype groep was voor de 45/180 mans SNG's. Ik vroeg me af of dit nog een beetje loopt en dit op dit moment voor mij een toegevoegde waarde kan zijn?
Nu moet ik natuurlijk ook nog een doel hebben. Dit wil ik stapje voor stapje doen:
Doel voor januari: 200/250 games spelen (nog niet te hoog inzetten haha :P).
Iets grotere doel: door stromen naar de 1,50. Ik wil dit als volgt gaan doen. Mijn bankroll is op dit moment zo'n 35$. Ik move up naar de 1,50 als ik 150 dollar heb. Verder wil ik als ik 75$ een paar tafels van 1,50 erbij pakken. Gaat dit niet goed en ben ik gezakt tot 50$ laat ik deze weg en zal ik weer alleen 50centjes spelen.
Nou dat was mijn verhaaltje. Hopelijk gaat dit een leuke blog worden voor jullie om te lezen en gaat het mijn spel ook verbeteren. En voor jullie: alles is welkom, tips, kritiek noem maar op. Ik sta voor alles open.