Ga naar het forum
Full Tilt Points al...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Full Tilt Points all the way

47 Berichten
15 Gebruikers
0 Reacties
1,264 Weergaven

Wow, leuke challenge! Hopelijk voor jou komen de $26 matrix sng's weer terug want die zijn al een tijdje weg omdat er een bug in zat of zo. Ik hoop het zelf ook aangezien ik zelf laatst een heleboel $26 tickets heb gekocht en mtt's spelen daarmee gaat me meestal slecht af.

Eigenlijk klinkt dit wel als een leuk idee, lekker ftp's vergaren tegen totale vissen en dat uiteindelijk om kunnen zetten naar echt geld. Wat ik me nog afvraag is of het winnen van die sng's een beetje lukt aangezien er maar twee plaatsen goed betaald worden en al die donkeys waarschijnlijk binnen no time elkaar er uit knikkeren waardoor jij een relatief kleine stack hebt. Eindig je dan niet te vaak op plek 4 of 5?

Ik krijg haast de neiging om dit zelf ook eens te gaan proberen.

Overigens moet je de rakeback-aftrek niet vergeten die je krijgt door het gebruik van ftp's. Ik weet de exacte regels niet, maar waarschijnlijk krijg je door het spelen van die sng's een rakeback-aftrek en als je (van je gewonnen ftp's) tickets koopt dan krijg je weer rakeback-aftrek. Dat is wel redelijk ongunstig, dat kan alleen gecompenseerd worden als je winstmarge groot genoeg is.

Even een rekensom:
650 ftp * 0.005 = $3.25 bruto aftrek
0.27 * $3.25 = $0.8775 netto aftrek
$26 / $0.8775 = 29,63
5800 / 29.63 = 196
(650 + 196) / 650 = 1,30
Uit deze berekening volgt dat je om breakeven te spelen in 29 sng's één $26 ticket moet winnen. Dat komt neer op een gemiddelde winst van 196 ftp per sng, ofwel pas bij een ROI van 130 speel je breakeven.

Je moet dus behoorlijk winstgevend spelen wil deze challenge +EV zijn. Zo heb ik net zelf even vier van die sng's gedaan. Ik haalde één keer de top 2 en één keer de derde plaats. Ik heb dus 2600 ftp ingezet en daarmee 3350 ftp gewonnen. Dat is een winstpercentage van krap 29%, dus feitelijk heb ik hiermee dus nog verlies gedraaid.

odacha Topicstarter
odacha
Oldschool Grinder

Om even op je rakeback te reageren...

Wanneer je een buy-in doet met ftp en je kan daarmee een toernooiticket in dollars winnen, moet je inderdaad rekening houden met rakeback-aftrek.
In dit geval zet je ftp in, waarmee je als het ware meer ftp kan winnen. In dit geval geldt de regel niet en is er geen aftrek. Enkel wanneer je voor (toernooi)dollars speelt.
(Corrigeer me als ik het fout heb?)

Wat betreft de matrix SNG's. Dit heb ik zojuist even bekeken en het lijkt er inderdaad op dat Full Tilt de Matrix van $26 en $75 heeft gewijzigd in $22 en $55. In ieder geval niet meer de bedragen waarmee je je kan inkopen met tickets. Vrij logisch dat Full Tilt dit gedaan heeft als ik er over nadenk. Echter een kleine tegenslag, aangezien je hier enorm goed je tickets in geld mee om kon zetten.

Nou moet ik toch even gaan bedenken wat ik nou met die tickets aanmoet. Iemand suggesties? Ik neig naar de 6max STT van $26,-. Heel misschien dat ik de $26,- rush sng's kan gaan grinden, als ik een stuk of 100 tickets weet te vergaren...

Gelijk een nieuw puntje. Wat doe ik met de gekochte tickets... zal ik die gelijk spelen of zal ik die sparen tot ik er behoorlijk wat heb, om vervolgens één middag lang $26 tickets te gebruiken.
Misschien een idee om een vaste middag, zeg zondag, te hebben? Dan spaar je tot op zondag en ga je dan flink cashen! Dat is wel iets _evil:

-----

Vandaag overigens maar 4 gespeeld, waarvan 3 geshipt en 1 op de 3e plek. Toch +5,7k. Wat mn FTP bankroll zet op 35k
Dat is het ook gelijk voor vandaag :P Zometeen trainen, daarna wat studeren. Héél misschien daarna nog 4 sng's.. we'll see about that :f_cool:

Btw het zou cool zijn als je het inderdaad gaat proberen en ook je bevindingen bijhoudt! :)

Copymeistrr
PokerStrategist

Ik zou ze sparen en dan een periode houden om te grinden. (zoals Nagger & co deden). Is misschien wel beter voor de mindset want anders telkens 1 of 2 spelen is wat lame en je gaat variance mss zwaarder voelen mentaal.

Succes ermee nog! :D

Oorspronkelijk gepost door odacha
Vandaag overigens maar 4 gespeeld, waarvan 3 geshipt en 1 op de 3e plek. Toch +5,7k. Wat mn FTP bankroll zet op 35k
Dat is het ook gelijk voor vandaag :P Zometeen trainen, daarna wat studeren. Héél misschien daarna nog 4 sng's.. we'll see about that :f_cool:

Vier uit vier keer itm vind ik wel knap. Ik vond het al redelijk dat ik twee van de vier keer itm wist te komen. De eerste van de vier pogingen was na een paar handen al afgelopen voor mij. Er zat toen een donk aan tafel die drie kwart van de handen direct pushte preflop. Hij had uiteraard wat mazzel en zo waren er in de eerste vijf handen al drie all-ins waardoor er twee mensen uitvlogen. Toen kreeg ik zelf AQo en ik callde zijn shove. Hij toonde K3o en won dankzij een K op de flop. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal, dus volgens mij heb je wel variance in je voordeel als je vier uit vier keer itm komt. Hoe vaak kom je gemiddeld in de top 3?

Ik heb nu zelf een stuk of 33k ftp's. Ik ga nu toch even op zoek hoe het exact zit met aftrekking van bruto rake als je sng's speelt met buy-in en prijzen in ftp's, want ik weet het ook niet zeker. Als je gelijk hebt en er inderdaad geen rakeback aftrek is voor die sng's, dan is het zeker profitabel om ze te spelen.

odacha Topicstarter
odacha
Oldschool Grinder

Pecunia1000? :P

Pecunia1000? :P

binkie777?

Napooo
PokerStrategist

lol, de mannen zitten samen zeh :D

odacha Topicstarter
odacha
Oldschool Grinder

hehe, het niveau is weer dramatisch vandaag :P

hehe, het niveau is weer dramatisch vandaag :P

Yep, wanneer niet? Hoewel er toch ook altijd wel een paar serieuzere spelers bij zitten. Ik zat laatst met drie man over, ik had ruim 3k en villains beide 5k. Ze bleven maar degelijk en beheerst spelen en een kwartier later lag er nog steeds niemand uit. Uiteindelijk werd ik toen helaas derde. Ondanks het niveau heb ik gisteren uiteindelijk 150 ftp verlies gedraaid, want in de tweede serie van 4 sng's wist ik alleen maar twee keer derde te worden.

Is wel jammer, vroeger kon je gewoon cashgamen maar dan met FTPs.

odacha Topicstarter
odacha
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Dzy
Is wel jammer, vroeger kon je gewoon cashgamen maar dan met FTPs.

Say what

True story!

Welke SNGs speel je nou met je FTPs?

Cheers

odacha Topicstarter
odacha
Oldschool Grinder

De 650 FTP Sat to $750k Sat. (deze maand $1,5mil).

Echter wil het nog niet opschieten en moet ik dit weekend nog hard knallen om me target van 100k te halen. Toch nog enorm druk naast poker.

De 650 FTP Sat to $750k Sat. (deze maand $1,5mil).

Echter wil het nog niet opschieten en moet ik dit weekend nog hard knallen om me target van 100k te halen. Toch nog enorm druk naast poker.

Speel jij dat toernooi of wat doe je als je cashed in zo'n SNG ? Je krijgt toch een ticket ipv punten niet?

odacha Topicstarter
odacha
Oldschool Grinder

Nee, je krijgt de volledige 2500 punten wanneer je je uitschrijft; geen ticket ;)

odacha Topicstarter
odacha
Oldschool Grinder

DOH! Full Tilt had deze toernooitjes veranderd in FTOPS #1 super sats, zelfde setup though...

Ik was echter in de veronderstelling dat je bij deze wél een ticket kreeg, tot ik zojuist het idee kreeg om er eens 1 te proberen, shipte m gelijk (het niveau lijkt nóg dramatischer) en wat bleek... geen ticket, maar echte ftp's.
:facepalm:

Tijd om te grinden dus :f_love:

odacha Topicstarter
odacha
Oldschool Grinder

Ok, zag vandaag toevallig dat deze sng's weer terug waren, dus ik proberen.. en ja hoor het niveau is nog altijd één groot drama!

Aan al mijn tafels zat een Nederlander waarmee ik op een gegeven moment aan de praat raakte, en ik vroeg of hij een pokerstrateeg was... wat blijkt..

Mijn blog heeft hem aangezet en geïnspireerd tot het ownen van deze sng's! Heb ik toch nog wat bijgedragen!

Anyways, nou zit ik eens na te denken en rond te spiensen in de full tilt winkel...
Nou kan ik gaan voor de cashgame tickets, voor de toernooi tickets of voor ander mooi spul.
Wat nou als ik deze sng's weer begin te grinden en daarmee weer aan mijn sng skills werk; daarnaast ook een soort van verlanglijstje maak van wat er in de store te vinden is!
Als ik dan weer dagelijks update is het plaatje weer compleet :D

Nou lijkt dat LG 27 inch scherm mij toch wel enorm aantrekkelijk, dus deze komt zeker op mijn lijstje :pokerface: Tevens wil ik een nieuw badlaken voor de zomer gnagna.

Alright, nu eventjes wat boterhammekes smeren en dan nog maar wat satellietjes openen :coolface: Zal na dat setje sng's wel even een mooi lijstje maken etc etc.

eh mja, zat alles nog eens door te lezen, had het al eens gelezen