Ga naar het forum
Go for Status-Chall...

Meldingen
Alles wissen

Go for Status-Challenge: Tim & Rene Go Platinum [Gib pics ITT]

298 Berichten
40 Gebruikers
0 Reacties
11.3 K Weergaven
Lanfear81 Topicstarter
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Vraagje voor de SnG-spelers die stats gebruiken.

In de graphs die ik hierboven post, post ik nu altijd de standaard graph including de rode "luck-EV" lijn. Normaal zet ik die eigenlijk altijd uit, omdat het volgens mij voor SnG's niets/niet veel zegt.

Wat zegt deze lijn precies voor SnG's, en is het überhaupt wel ergens voor te gebruiken?

Vraag kwam nu bij me op omdat ik hem nu aan heb staan en wel zag dat ie een beetje overeen kwam met mn gevoel dat ik maandag "slecht" runde, en gisteren als een god hitte

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Luck EV, of EV Adjusted, of hoe men het ook mag noemen, gaat bij all-in handen de $EV nemen van de all-in, rekening houdend met ICM. Op die manier krijg je een $-resultaat voor een SNG dat weergeeft waar je 'recht' op had in die SNG.

De manier waarop dit berekend wordt, is door voor elke hand afzonderlijk de $EV te bekijken als volgt:
* ofwel was er geen all-in, en dan is de $EV simpelweg de toename of afname in $-equity (op basis van ICM) doordat je op het einde van de hand meer respectievelijk minder chips had dan in het begin van de hand.
* ofwel was er wel een all-in, en dan wordt de $EV effectief berekend adhv de probabilities van elke mogelijke uitkomst (opnieuw gebruik makend van ICM).

Bvb.. Stel 10-handed $1 SNG zonder rake, dus 1ste plaats is $5, dan $3, dan $2. In hand 1 krijg je aces in de BB, en je krijgt het all-in tegen iemand met kings in de SB. Deze laatste suckt out met een K op de river, en jij bust. Je equity voordat deze hand begint is $1 puur op basis van ICM. Je hebt 81.72% om te verdubbelen. In dat geval ben je nog met 9 en heb jij dubbel zoveel chips. Een ICM calculator toont dat je dan $1.844 equity hebt (en de overige spelers $1.019). De $EV adjusted graph zal dus als resultaat voor deze SNG tonen dat je 0.8172*1.844 - $1 = $0.507 expected winst had, terwijl je echte resultaat $1 verlies is. (Bemerk dat dus ook een all-in van andere spelers jouw $EV beïnvloeden - dit kan bvb significant zijn op de bubble als jij shortstacked bent en 2 bigstacks gaan all-in).

Uiteraard is het in de praktijk complexer omdat het een som is van alle handen van de SNG, maar het principe is wel duidelijk denk ik. Ook is het zo, dat de som van alle toenames/afnames van equity, zou moeten overeenkomen met het eigenlijke resultaat van je SNG. Dus maw, als je een SNG speelt en bij geen enkele hand is er een pre-river all-in (dus maw er is maar 1 mogelijke outcome), dan zou het $EV resultaat perfect hetzelfde moeten zijn als het eigenlijke resultaat. Moet er nog eens over nadenken of dat wiskundig klopt :D.

Nu, hoe belangrijk is dit ? Nauwelijks. All-in $EV is maar 1 klein aspect van geluk in SNGs. Om te beginnen zijn all-ins maar een fractie van de handen, en daardoor dus ook maar een heel klein onderdeel van de geluksfactor. Eigenlijk de enige soorten SNGs waar $EV-adjusted belangrijk is, zijn hyperturbo's, omdat daar het merendeel van de handen preflop all-ins zijn, en het daar dus ook heel belangrijk is om te zien of je eigenlijke play een positieve $EV heeft of niet (want de variance is enorm en zelfs op 1000 games kan je eigenlijk resultaat enorm afwijken van de verwachtingswaarde).

Hopelijk was het wat duidelijk :).

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Ik doe de challenge ook (go for gold) op WPT, 10NLSH en 25nlSH :)

2 dagen gespeeld en gaat lekker, kan het zijn dat er nu minder regs als vorige maand op WPT/Party spelen? (gladiator promo toen)

Is igg genoeg fish voor ons allemaal :)

Beantwoorden
Citeren
Lanfear81 Topicstarter
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Yep,

Vaak trekt de gladiator wel wat regs aan, omdat je daarmee mooie value krijgt als je dagelijks (of in ieder geval veel dagen) in een maand speelt.

Daarna, of tijdens promoties als de world domination / million dollar hand, wordt het dan nog iets vissiger.

In ieder geval mooi vijvertje om de go-for-gold promo te gebruiken _cool:

Good luck met de challenge!

Beantwoorden
Citeren
MonyetManis
Oldschool Grinder

Zojuist sessie 2 afgesloten :)
Sessie 1 had ik 775 hands en 4,32 rake
Sessie 2 had ik 772 hands en 4,29 rake

Huidige BR: $111,11

Is dit toeval of betekent dit iets? :D

In ieder geval, nog 18 dagen en Gold is binnen!

GL ALL!!

Beantwoorden
Citeren
Lanfear81 Topicstarter
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door MonyetManis

Huidige BR: $111,11

Op naar de 222,22 dan _biggrin:

Dag 4 van de challenge: FAILED

Ik kwam thuis.....Screenshot says it all:

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Nice MonyetManis, gaat goed zo!

Jammer genoeg ook hier Dag 4 failed. We hadden het plan om samen te grinden, dus was ik naar Rene thuis gegaan en ondervond ik dus ook hinder van zijn internetproblemen.

Vandaag moeten er dus punten gesprokkeld worden, anders dreigen we achter te raken op schema.

Jammer dat ik mijn teveel aan punten van de vorige 3 dagen niet mag inzetten :(

Beantwoorden
Citeren
Lanfear81 Topicstarter
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Nu maar hopen dat het internet het dadelijk doet als ik thuiskom.

Het is sowieso altijd een rare ervaring om geen internet te hebben vind ik. Ik ga dan altijd dingen doen als:

• Mensen proberen te skypen om te vragen of het internet het daar wel doen
  • Mijn mail checken
  • Kijken of jullie nieuwe tickets gestuurd hebben

......

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

ik reset dan meestal echt like 1000 keer men router , en zit dan altijd naar men statuslampjes te staren :D

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Ik zie op de homepage maar pas van 1 dag punten :-/

Beantwoorden
Citeren

Een paar vragen:
Hoe kunnen we zien of jullie het redden?
Hoe duur is alles eigenlijk in Gibraltar? Ze hebben daar ponden en voor zover ik weet is alles pokkeduur, of valt dit wel mee? Logischerwijs zou het eten ed op Malta veel duurder moeten zijn (huizen zijn daar geloof ik wel vrij goedkoop).
Wat is de bevolking in Gibraltar? Ik neem aan dat er veel Britten, Spanjaarden, Marokkanen en natuurlijk rijke import woont?
Hoe zit het eigenlijk met het belastingstelsel? Wordt alles betaald door GB? Of heeft Gibraltar onafhankelijke financiën ed? Is er onderscheid tussen GB en Gibraltar ponden? En zo ja, heeft Gibraltar dan het alleenrecht om de ponden te printen?

Edit:
Vergeten, is het internet in Gibraltar altijd zo kut? =p

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Hey xXShinryuuXx,

We zullen geregeld updates posten van het aantal StrategyPoints dat we verdiend hebben, zoals ook hierboven staat. Op die manier kunnen jullie zien of we het al dan niet echt gehaald hebben :) Heb jij geen interesse om mee te doen? Het kan nog steeds!

Hoe duur alles in Gibraltar is, is een moeilijke vraag. Enerzijds heb je zaken zoals eten, wat hier pakweg ongeveer hetzelfde kost als in België/Nederland. Een ietsje duurder, misschien. Natuurlijk heb je wel Spanje vlak om de hoek, waar de prijs van voedsel een heel stukje lager ligt. Relatief gezien, echter, vallen de prijzen hier nog wel mee.

Anderzijds heb je ook zaken zoals alcohol, sigaretten en benzine. Zeg maar alles waar (veel) belastingen op geheven wordt, is hier enorm goedkoop. Een pakje sigaretten kost hier bijvoorbeeld de helft minder dan in andere Europese landen. Hetzelfde geldt voor sterke dranken zoals wodka. De huurprijs voor een woning ligt wel heel erg hoog in Gibraltar, door het gebrek aan plek. Je betaalt hier voor een woning algauw 1300 pond (~1550 euro), terwijl je dan enkel maar over 2 slaapkamers beschikt.

Wat de ponden betreft: je hebt inderdaad Gibraltese ponden en Britse ponden, maar ze worden hier door elkaar gebruikt. Ze worden allebei geaccepteerd.

Zo ziet een briefje van 5 / 20 Gib pond er uit:

En zo ziet een Britse note er uit:

Andersom geldt hetzelfde overigens niet: in de UK kun je niet betalen met Gibraltese ponden.

Wat de bevolking betreft, tot slot, is het inderdaad een mengeling van Britten en Spanjaarden. Zelf heb ik de indruk dat het ongeveer 50/50 is, maar de exacte cijfers ken ik niet. Marokkanen heb je hier nauwelijks of niet.

Zo, hopelijk is het nu wat duidelijker. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! :)

Groetjes,

Tim

Beantwoorden
Citeren
Nuk3F4rt
Elite Grinder

En de puntjes zijn weer binnen :) 5 out of 5 dagen _cool:

Beantwoorden
Citeren

Ja ik zou wel mee willen doen maar dat gaat op dit moment niet. Ben momenteel staked bezig op stars sinds FTP kaboom ging en op andere sites is er gewoon geen volume. Heb een tijdje op Betfair/888/ipoker geprobeerd maar niet genoeg FR tafels en zelfs op 45 mans duurt het 30 min voor er een low/mid stakes vol is. Als je een beetje wil grinden is stars nu gewoon de enige en je weet hoe die zijn met retracken...

En pfft, die Queen Elizabeth II of wie het ook is op die notes ziet er op die Gibraltar notes veel hotter uit. Weg met die GB ponden! Het is trouwens precies dezelfde exchange rate? 1 Gibraltar pond is altijd precies hetzelfde waard als 1 GB pond?

En sinds die crisis is Spanje echt wel duurder dan NL. Was er een tijd geleden en ik betaalde gewoon voor alles behalve verse vis veel meer dan in NL. Melk is al helemaal niet te doen, maar tot de sinaasappels aan toe was het pokkeduur daar. Vroeger was het natuurlijk el cheapo daar, maar dat is echt veranderd sinds de Euro.

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Nice, Nuk3, je ligt al een dagje voor op mij en twee dagen op Rene :P

Dag 4 ook zo net succesvol afgerond en eindelijk ook eens resultaat geboekt:

Paar aanpassingen aan mijn spel gemaakt, met vooral de nadruk op veel tighter OOP spelen. Hopelijk kan ik dit bevestigd zien in de komende dagen. Geeft eindelijk wel weer vertrouwen.

In totaal ben ik nu 5 BI's op, voor de hele challenge.

Beantwoorden
Citeren

Lekkere sessie sir! :)

Beantwoorden
Citeren
Nuk3F4rt
Elite Grinder

Lekkere sessie Tim, hopelijk volgen er zo meer :)
Ik heb denk zo'n 7-8 buyins gewonne tijdens de challenge, dus het gaat wel lekker.
Net even de laatste punten voor dag 6 binnengehaald :D

Beantwoorden
Citeren
MonyetManis
Oldschool Grinder

Lekker hoor Tim!
Zo begon mijn graph voor vandaag ook zo rond de 26bb/100
Eindig ik met -5bb/100.. :facepalm:
In ieder geval weer meer dan genoeg punten voor dag 4 :)

Als jullie zo doorgaan is die platinum over een kleine 3 weken binnen heren! :D
Zet 'em op!

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Thanks guys! Ik ben ook blij te lezen dat jullie ook goed op schema zitten :pokerface:

@MonyetManis: dat is wel zuur, speel je ook shorthanded? Ik kan wel bevestigen dat het er daar tamelijk swingy aan toe gaat, maar leuk is het natuurlijk niet om - na een mooie winst - met verlies te moeten afsluiten.

Speaking of swings, vandaag ook een super vreemde sessie gespeeld. Good news upfront: Dag 5 succesvol afgerond.

Wat de sessie betreft, ben ik tevreden over mijn spel. Ik heb opnieuw het gevoel dat ik degelijk speel en dat het op deze manier wel in orde moet komen. Helaas geen sessie zoals die van gisteren. Beetje een cooler sessie, vond ik zelf, maar ik laat jullie zelf mee oordelen:

Eerst begon het hiermee, tegen een super aggro tegenstander. Dus ik dacht: ik laat hem wel het werk doen, zoals hij de voorgaande handen ook deed. Ik denk dat ik daar met een cbet op de flop bijna alles laat folden. Er is nog maar één ace left die hij kan hebben en omdat hij aggro was, vond ik dit gewoon de juiste manier van spelen.

$0.10/$0.20 No Limit Holdem
iPoker
5 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Athenese ($37.18)
CO N3verEasy ($27.69)
BTN Porshen79 ($20)
SB yalana ($20)
BB 1benjaminz1 ($15.45)

Pre-Flop: ($0.30, 5 players)
1 fold, N3verEasy raises to $0.60, 2 folds, 1benjaminz1 calls $0.40

Flop: 4♥ A♠ 9♣ ($1.30, 2 players)
1benjaminz1 checks, N3verEasy checks

Turn: 10:diamond: ($1.30, 2 players)
1benjaminz1 bets $1.30, N3verEasy calls $1.30

River: 5♠ ($3.90, 2 players)
1benjaminz1 bets $13.55, N3verEasy calls $13.55

Final Pot: $29.45
1benjaminz1 shows
3♥ 2♦
N3verEasy shows
A♣ A♥

1benjaminz1 wins $29.45 (net +$14.00)

N3verEasy lost $15.45

Tegen dezelfde tegenstander, 4-tal handen erna. Nu bet ik wel zelf, omdat hij me heeft zien checken met de nuts in een paar handen voordien en ik max value wil van zijn pocketpairs die hij niet kan folden en zijn weaker aces. Ik kan hier op de river misschien wel weg, misschien... Ik snap callde wel, maar achteraf gezien... Nuja, ik vind het nog steeds oke:

iPoker
6 Players

Stacks:
UTG buIIdozer ($25.40)
UTG+1 yalana ($20)
CO 1benjaminz1 ($28.35)
BTN Athenese ($35.78)
SB N3verEasy ($26.02)
BB Porshen79 ($20.73)

Pre-Flop: ($0.30, 6 players)
2 folds, 1benjaminz1 calls $0.20, 1 fold, N3verEasy raises to $1, 1 fold, 1benjaminz1 calls $0.80

Flop: 7♣ A♣ 8♠ ($2.30, 2 players)
N3verEasy bets $1.80, 1benjaminz1 calls $1.80

Turn: 9♠ ($5.90, 2 players)
N3verEasy bets $4.60, 1benjaminz1 calls $4.60

River: 5♥ ($15.10, 2 players)
N3verEasy checks, 1benjaminz1 bets $15, N3verEasy calls $15

Final Pot: $42.75
1benjaminz1 shows
6♦ 6♥
N3verEasy shows
A♦ J♥

1benjaminz1 wins $42.75 (net +$20.35)

N3verEasy lost $22.40

Deze hand is tegen een unknown, die 10 handen aan tafel zit, en 40% daarvan ge-3-bet heeft. 99 is zeker geen standaard stack-off, maar omwille van de eerste indruk die ik had, was ik blij om het er in te krijgen. Obv krijg ik insta azen te zien :D

iPoker
6 Players

Stacks:
UTG RaiseFoldLoL ($5.95)
UTG+1 IsmellMoneys ($20)
CO maxmuda ($20)
BTN 3betmen ($33.30)
SB N3verEasy ($20)
BB bzbeee ($21.84)

4 folds, N3verEasy raises to $0.60, bzbeee raises to $2, N3verEasy raises to $6.20, bzbeee goes all-in $21.84, N3verEasy goes all-in $13.80

Flop: K♦ 3♥ 6♥ ($44.74, 2 players, 2 all-in)

Turn: 4♦ ($44.74, 2 players, 2 all-in)

River: 7♠ ($44.74, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $39.84
N3verEasy shows
9♣ 9♠
bzbeee shows
A♠ A♦

bzbeee wins $39.84 (net +$18.00)

N3verEasy lost $20

Deze vond ik het meest questionable. Villain is zo'n 59/10 speler, die tamelijk spewy is. Ik weet op dat moment niet wat een donk betekent, dus ik value raise (vind ik goed), maar als hij dan nog eens raised... Mhm, dunno. Jammer, maar helaas:

iPoker
6 Players

Stacks:
UTG naxiaosong ($29.55)
UTG+1 emsalis ($28.14)
CO BigFrozenFish ($19.70)
BTN N3verEasy ($20)
SB QPLVD333 ($59.61)
BB lexakopyo ($20)

1 fold, emsalis calls $0.20, 1 fold, N3verEasy raises to $0.90, QPLVD333 calls $0.80, 1 fold, emsalis calls $0.70

Flop: 8♣ 9♠ A♠ ($2.90, 3 players)
QPLVD333 checks, emsalis bets $1, N3verEasy raises to $4, QPLVD333 folds, emsalis raises to $7.45, N3verEasy calls $3.45

Turn: 3♥ ($18.80, 2 players)
emsalis bets $19.79, N3verEasy goes all-in $11.65

River: J♥ ($50.24, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $47.19
emsalis shows
8♦ 9♣
N3verEasy shows
A♣ Q♥

emsalis wins $47.19 (net +$19.05)

QPLVD333 lost $0.90
N3verEasy lost $20

Maar goed, geen swings zonder winning hands uiteraard:

iPoker
5 Players

Stacks:
UTG lexakopyo ($20)
CO emsalis ($47.46)
BTN KrOmbO ($21.04)
SB N3verEasy ($34.79)
BB QPLVD333 ($56.92)

Pre-Flop: ($0.30, 5 players)
lexakopyo raises to $0.80, 1 fold, KrOmbO calls $0.80, N3verEasy raises to $3.40, 1 fold, lexakopyo folds, KrOmbO goes all-in $21.04, N3verEasy calls $17.64

Flop: 10:club: 3♣ K♣ ($43.98, 2 players, 1 all-in)

Turn: 8♦ ($43.98, 2 players, 1 all-in)

River: 2♠ ($43.98, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $40.93
KrOmbO shows
Q♠ Q♦
N3verEasy shows
A♣ A♠

N3verEasy wins $40.93 (net +$19.89)

lexakopyo lost $0.80
KrOmbO lost $21.04

Solid flop :P

iPoker
6 Players

Stacks:
UTG 3bFTW ($20.70)
UTG+1 buIIdozer ($22.11)
CO yalana ($20)
BTN o1ena ($34.86)
SB Athenese ($40.57)
BB N3verEasy ($21.80)

4 folds, Athenese raises to $0.60, N3verEasy raises to $1.80, Athenese raises to $4.40, N3verEasy raises to $9.60, Athenese goes all-in $40.57, N3verEasy goes all-in $12.20

Flop: 5♦ Q♣ K♣ ($69.47, 2 players, 2 all-in)

Turn: 8♣ ($69.47, 2 players, 2 all-in)

River: 9♠ ($69.47, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $60.19
Athenese shows
K♦ A♦
N3verEasy shows
Q♥ Q♦

N3verEasy wins $41.42 (net +$19.62)

Athenese collects $18.77 (net -$21.80)

Ook hier weer super happy om het er tegen een tilted villain in te krijgen, deze keer loop ik niet tegen de nuts aan:

iPoker
6 Players

Stacks:
UTG o1ena ($20)
UTG+1 lexakopyo ($46.42)
CO tonizajla ($10.18)
BTN N3verEasy ($24.64)
SB Davidian13 ($23.07)
BB gatas123 ($13.25)

2 folds, tonizajla raises to $0.60, N3verEasy raises to $2, 1 fold, gatas123 calls $1.80, tonizajla raises to $9.40, N3verEasy goes all-in $24.64, gatas123 folds, tonizajla goes all-in $0.78

Flop: 10:club: 9♠ 3♦ ($39.52, 2 players, 2 all-in)

Turn: Q♣ ($39.52, 2 players, 2 all-in)

River: J♠ ($39.52, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $35.80
tonizajla shows
J♥ A♥
N3verEasy shows
Q♦ A♦

N3verEasy wins $35.80 (net +$11.16)

tonizajla lost $10.18
gatas123 lost $2

Om dan uiteindelijk gewoon exact op het punt te eindigen waar ik gestart was:

Beetje een verloren dag dus, maar wel de benodigde punten gehaald en met een algemeen tevreden gevoel gestopt.

Beantwoorden
Citeren

Enkel AQ vs 89 was fold op flop :)

Nice hands voor de rest. wp

Beantwoorden
Citeren