Oorspronkelijk gepost door bayleysa
Oorspronkelijk gepost door Flammie1983
Vandaag winstgevend afgesloten
Wel een paar 2e plekken waar ik gemakkelijk 1e had moeten worden met wat meer geluk, Laatste game was een sensatie lol..
Ik verloor KK vs A/8, Q/Q vs Q/J (?!!) en kwam al snel op 300 chips terecht. Blinds zaten na de QQ loss op 100. Ik heb me helemaal teruggeknokt naar 1200 chips, vanaf dat moment won ik een all-in met A/Q suited vs random poep hand omdat die gast dacht dat ik maar wat zat aan te kloten en kon verdubbelen naar 2500 chips op een 5 speler ring. Toen heb ik besloten om wat gas terug te nemen omdat er 2 man aan tafel zaten met veel mindere stacksize dan dat en ik besloot om enkel wat goede handen te spelen zodat ik mijn stacksize op pijl kon houden. Al snel vlogen 2 spelers eruit en toen zat ik ITM. Maar ik wilde gewoon 1e worden (ik spoil het maar alvast; is me helaas niet gelukt) omdat ik wist dat ik dat gewoon kon halen. Op een gegeven moment na wat over en weer gefold kreeg ik J/J op de BB gedealed en de speler met 3k chips besloot me te blind stealen. Ik reraise en hij called waarna ik een J op de flop krijg. Hij all-in en liet zijn A/10 zien en ik liet mijn J/J zien. Ik won en het was headsup. Deze headsup had ik gewoon moeten winnen maar mijn K/Q verloor het van zijn Q/J omdat hij een J hitte @ flop. Vond ik ergens wel jammer maar gezien het verloop van het spel vond ik het toch wel erg net uitgespeeld al zeg ik het zelf.
Ik hoor overigens nog graag wat tips over die 10/10 in de post hierboven. Had ik moeten raisen? Ik wilde hem meteen wegzetten
Beroerd gespeeld die 1010. Zoals ik al zij wil ik een hh voor je nakijken. Ik ga echter niet helemaal railen aangezien dat teveel tijd kost.
Anyways, leuk dat je winst gepakt hebt:)
Maar waarom was dat dan beroerd gespeeld? Ik flop top set in een 1.20 game. Vind je zijn call dan wel goed? Een call waarbij je 2 kaarten moet rapen.. en niet any2 cards.. nee OF deze 2 OF deze 2 OF deze 2. Als je eentje mist van de 2 was het ook al weer voorbij.
- of 2 zelfde suit kaarten voor flush
- of 2 boeren
- of 2 azen
om te kunnen winnen. Als je deze call goed vind dan snap ik niet waarom mijn all in zo slecht was. Ik zou A/J gefold hebben op een all in van de tegenstander op dit board. Je hebt immers helemaal NIKS gehit vooralsnog.
Ik wist nogmaals dat hij een drawing hand had en normaliter fold je die na een all-in tenzij je wilt gokken. En een 2-card drawing hand moet je gewoon folden tenzij je ontieglijk veel geluk hebt. De %en erbij genomen;
Preflop 10/10 vs A/J suited = 54% to win
Dit doet er niet toe echter omdat ik na-flop pas gespeeld had.
Na de flop had ik 95% om te winnen....
Na de turn had ik: 77% om te winnen
En toen hitte hij zijn flush...
Ik wil wel eens weten waarom op 95% gokken een slechte move was. Ik verlies deze wel vaak dat klopt maar toch, zou dat niet pech zijn op een 95% board?? Was de all-in slecht en had ik hier gewoon moeten raisen?
Hij ging gewoon mee hoor dat weet ik zeker. En wat dan als hij re-raise all-in deed. Moest ik dan top set folden op rainbow?
Nog iets meer informatie over deze hand:
9 spelers, chipstack 1500, niks raars aan. hij ook 1500 + het feit dat hij early pos was en ik Small blind positie. Ik zette hem op AQ of AK. Het bleek AJ te zijn
Misschien vond je die all-in maar niks? Of de call op zijn raise?
Als er geen flush draw of straight draw is en ik heb top-trips dan shove ik wel om hem de draw niet te geven, ligt deze er wel dan raise ik en hoop ik dat ik de river mag zien
Overigens bedankt voor het HH aanbod
Vind ik erg leuk en nee het hoeft zeker geen dagtaak te worden
Sowieso zullen de leaks vrij klein zijn en geen gigantische blunders dus je zult niet met je handen in het haar hoeven te zitten
Anyway; ik ben ook blij met de winst en hoop dat ik deze trent kan voortzetten
Vanavond weer verder. Y0000