Ga naar het forum
Grinding the DoN

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Grinding the DoN

320 Berichten
26 Gebruikers
0 Reacties
6,401 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag winstgevend afgesloten :)

Wel een paar 2e plekken waar ik gemakkelijk 1e had moeten worden met wat meer geluk, Laatste game was een sensatie lol..

Ik verloor KK vs A/8, Q/Q vs Q/J (?!!) en kwam al snel op 300 chips terecht. Blinds zaten na de QQ loss op 100. Ik heb me helemaal teruggeknokt naar 1200 chips, vanaf dat moment won ik een all-in met A/Q suited vs random poep hand omdat die gast dacht dat ik maar wat zat aan te kloten en kon verdubbelen naar 2500 chips op een 5 speler ring. Toen heb ik besloten om wat gas terug te nemen omdat er 2 man aan tafel zaten met veel mindere stacksize dan dat en ik besloot om enkel wat goede handen te spelen zodat ik mijn stacksize op pijl kon houden. Al snel vlogen 2 spelers eruit en toen zat ik ITM. Maar ik wilde gewoon 1e worden (ik spoil het maar alvast; is me helaas niet gelukt) omdat ik wist dat ik dat gewoon kon halen. Op een gegeven moment na wat over en weer gefold kreeg ik J/J op de BB gedealed en de speler met 3k chips besloot me te blind stealen. Ik reraise en hij called waarna ik een J op de flop krijg. Hij all-in en liet zijn A/10 zien en ik liet mijn J/J zien. Ik won en het was headsup. Deze headsup had ik gewoon moeten winnen maar mijn K/Q verloor het van zijn Q/J omdat hij een J hitte @ flop. Vond ik ergens wel jammer maar gezien het verloop van het spel vond ik het toch wel erg net uitgespeeld al zeg ik het zelf.

Ik hoor overigens nog graag wat tips over die 10/10 in de post hierboven. Had ik moeten raisen? Ik wilde hem meteen wegzetten :)

bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door Flammie1983

Wel een paar 2e plekken waar ik gemakkelijk 1e had moeten worden met wat meer geluk, Laatste game was een sensatie lol..

Ik verloor KK vs A/8, Q/Q vs Q/J (?!!) en kwam al snel op 300 chips terecht. Blinds zaten na de QQ loss op 100. Ik heb me helemaal teruggeknokt naar 1200 chips, vanaf dat moment won ik een all-in met A/Q suited vs random poep hand omdat die gast dacht dat ik maar wat zat aan te kloten en kon verdubbelen naar 2500 chips op een 5 speler ring. Toen heb ik besloten om wat gas terug te nemen omdat er 2 man aan tafel zaten met veel mindere stacksize dan dat en ik besloot om enkel wat goede handen te spelen zodat ik mijn stacksize op pijl kon houden. Al snel vlogen 2 spelers eruit en toen zat ik ITM. Maar ik wilde gewoon 1e worden (ik spoil het maar alvast; is me helaas niet gelukt) omdat ik wist dat ik dat gewoon kon halen. Op een gegeven moment na wat over en weer gefold kreeg ik J/J op de BB gedealed en de speler met 3k chips besloot me te blind stealen. Ik reraise en hij called waarna ik een J op de flop krijg. Hij all-in en liet zijn A/10 zien en ik liet mijn J/J zien. Ik won en het was headsup. Deze headsup had ik gewoon moeten winnen maar mijn K/Q verloor het van zijn Q/J omdat hij een J hitte @ flop. Vond ik ergens wel jammer maar gezien het verloop van het spel vond ik het toch wel erg net uitgespeeld al zeg ik het zelf.

Ik hoor overigens nog graag wat tips over die 10/10 in de post hierboven. Had ik moeten raisen? Ik wilde hem meteen wegzetten :)

Beroerd gespeeld die 1010. Zoals ik al zij wil ik een hh voor je nakijken. Ik ga echter niet helemaal railen aangezien dat teveel tijd kost.
Anyways, leuk dat je winst gepakt hebt:)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door bayleysa

Beroerd gespeeld die 1010. Zoals ik al zij wil ik een hh voor je nakijken. Ik ga echter niet helemaal railen aangezien dat teveel tijd kost.
Anyways, leuk dat je winst gepakt hebt:)

Maar waarom was dat dan beroerd gespeeld? Ik flop top set in een 1.20 game. Vind je zijn call dan wel goed? Een call waarbij je 2 kaarten moet rapen.. en niet any2 cards.. nee OF deze 2 OF deze 2 OF deze 2. Als je eentje mist van de 2 was het ook al weer voorbij.

- of 2 zelfde suit kaarten voor flush
- of 2 boeren
- of 2 azen

om te kunnen winnen. Als je deze call goed vind dan snap ik niet waarom mijn all in zo slecht was. Ik zou A/J gefold hebben op een all in van de tegenstander op dit board. Je hebt immers helemaal NIKS gehit vooralsnog.
Ik wist nogmaals dat hij een drawing hand had en normaliter fold je die na een all-in tenzij je wilt gokken. En een 2-card drawing hand moet je gewoon folden tenzij je ontieglijk veel geluk hebt. De %en erbij genomen;

Preflop 10/10 vs A/J suited = 54% to win

Dit doet er niet toe echter omdat ik na-flop pas gespeeld had.

Na de flop had ik 95% om te winnen....

Na de turn had ik: 77% om te winnen

En toen hitte hij zijn flush...

Ik wil wel eens weten waarom op 95% gokken een slechte move was. Ik verlies deze wel vaak dat klopt maar toch, zou dat niet pech zijn op een 95% board?? Was de all-in slecht en had ik hier gewoon moeten raisen? :) Hij ging gewoon mee hoor dat weet ik zeker. En wat dan als hij re-raise all-in deed. Moest ik dan top set folden op rainbow?

Nog iets meer informatie over deze hand:

9 spelers, chipstack 1500, niks raars aan. hij ook 1500 + het feit dat hij early pos was en ik Small blind positie. Ik zette hem op AQ of AK. Het bleek AJ te zijn :) Misschien vond je die all-in maar niks? Of de call op zijn raise?

Als er geen flush draw of straight draw is en ik heb top-trips dan shove ik wel om hem de draw niet te geven, ligt deze er wel dan raise ik en hoop ik dat ik de river mag zien :)

Overigens bedankt voor het HH aanbod :) Vind ik erg leuk en nee het hoeft zeker geen dagtaak te worden :) Sowieso zullen de leaks vrij klein zijn en geen gigantische blunders dus je zult niet met je handen in het haar hoeven te zitten :)

Anyway; ik ben ook blij met de winst en hoop dat ik deze trent kan voortzetten :) Vanavond weer verder. Y0000

edwardwelsh
PokerStrategist

Sowieso zullen de leaks vrij klein zijn en geen gigantische blunders dus je zult niet met je handen in het haar hoeven te zitten :)

Je hebt wel geen gebrek aan zelfvertrouwen moet ik zeggen. Why can't i be you? :(

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net hele tafel gedomineerd gewoon. +4.50 geshipped en volgens pokerprolabs heb ik 10 dollar winst en ben ik nu dus winning player. Ik ga mezelf enkel verbeteren en ga steeds meer en meer shippen tot de volgende downswing! Damn wat gaat het lekker nu :)

A/K is echt heerlijke hand op donktafels omdat ze daar snel all-in gaan met handen als A/7 en A/2 enzo :)

Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door edwardwelsh
Je hebt wel geen gebrek aan zelfvertrouwen moet ik zeggen.

True, maar dit is tegelijkertijd een enorme valkuil!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Orodin

Oorspronkelijk gepost door edwardwelsh
Je hebt wel geen gebrek aan zelfvertrouwen moet ik zeggen.

True, maar dit is tegelijkertijd een enorme valkuil!

Kan het idd zijn maar ik voel me even goed op het moment. Net weer 2e geworden. Even snel 100 dollar vergaren en dan klimmen in limieten :)

De lange termijn doet haar werk zie ik :P

Orodin
PokerStrategist

Je bent nog steeds te short-term-gericht en te resultaatgericht...

Ga jij The Poker Mindset eens lezen. Kan ik sowieso iedereen aanraden, maar ik ben ervan overtuigd dat het je zal helpen de zaken wat meer in een (realistisch) perspectief te zien. :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Wat is dan het nut van een blog eigenlijk als je alles in perspectief en over 1000000000 handen moet bekijken? :) Nu maak ik winst en mijn kaarten (KK/QQ/AA etc) hitten eindelijk eens wat. Ik schrijf gewoon op hoe ik me NU voel en wat mijn doelen NU zijn. Wat er over 10 jaar gebeurd schrijf ik dan wel op...

Toch? :) Dit is gewoon een moment opname, niet meer en niet minder en dat is het nut van een blog :P

Orodin
PokerStrategist

Lees 't nou maar, dan ga je snappen wat ik bedoel ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Orodin
Lees 't nou maar, dan ga je snappen wat ik bedoel ;)

Ik ga het lezen en ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt maar ik kan toch ook gewoon bloggen zonder dat boek gelezen te hebben toch? :) Wat er staat (in mijn blog) kan over 10 jaar finaal anders zijn maar dat weet ik nu niet :P

Ik hoop gewoon dmv goed spel steeds hoger op te komen terwijl ik mezelf blijf verbeteren along the way :)

Met DoNs lukte dat niet echt, met gewone SnG's is de payout iig goed imo.

Orodin
PokerStrategist

Ik hoop gewoon dmv goed spel steeds hoger op te komen terwijl ik mezelf blijf verbeteren along the way :)

THAT'S the spirit! Daar moet het om gaan!! :) (Maar dat zul je in dat boek ook wel lezen.)

Hoe dan ook: 't is in ieder geval goed dat je positief naar de zaken kijkt en bereid bent jezelf te blijven verbeteren. Zonder dat redt niemand het.

Suc6!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Deze hand was erg leuk gespeeld vond ik zelf tenminste (gezien het feit dat het een 1.20 game is);

Ik krijg QQ op BB. Voor me raised een gast met 250, en een andere called hem. QQ is sterk 1on1 dus ik reraise allin waardoor eentje mij called en ik win met een Fullhouse (Q op flop en daarna +1 card die al op flop lag)

Dealer: Spel #59190671656: Flammie1983 wint pot (3.665) met een full house, Queens over vieren

zoiets dus.

Mijn beredenatie of gedachtenproces was; het is een 1.20 game en QQ is zo een hand die je 1on1 wilt spelen.

Was een leuke hand met een lekker resultaat :)

Binnenkort ook maar eens op advies van ILTG-GT Isildur1 uitdagen voor een headsup :) :)

De pot met een 1e plek afgesloten uiteraard :) 10/10 was de winnende hand @ headsup :P

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ended Tournament Buy-In+Fee Rank Prize
03/14/2011 Hold'em NL $1+$0.20 Completed $1.00+$0.20 3/9 $1.80
03/14/2011 Hold'em NL $1+$0.20 Completed $1.00+$0.20 1/9 $4.50
03/14/2011 Hold'em NL $1+$0.20 Completed $1.00+$0.20 2/9 $2.70
03/14/2011 Hold'em NL $1+$0.20 Completed $1.00+$0.20 6/9 $0.00

Mijn 5 games van vandaag. Ik sluit nu en ga wat freerolls spelen zodat ik ook vandaag weer met winst af kan sluiten.

rake = 0.20 x 5 = 1 dollar
winst = 4.50x2 = 9 + 2.70 = 11.70 + 1.80 = 13.50 - 1 = 12.50 dollar.

is voor mijn doen gewoon een goede dag dus :)

http://pokerprolabs.com/flammie1983/pokerstars.aspx

Nu dus eventjes slacken met freerolls + theorieen doornemen en wat handjes terug bekijken met een pilsje er naast :P

bayleysa
Legacy Member

Die aj call van je opponent was uiteraard ook verschrikkelijk!;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door bayleysa
Die aj call van je opponent was uiteraard ook verschrikkelijk!;)

Ik heb er eens over nagedacht en ik denk dat ik hem in het vervolg ga raisen. Donks callen dan waarschijnlijk op deze limieten maar je loopt iig niet het risico om er bruut uit te vliegen (al zag ik zelfs na de turn geen gevaar :D ) en je gaat dan ook meer binnenhalen omdat mensen minder snel folden. Je hebt een hand met value en dus is misschien raisen beter. Als hij me all in zou zetten zou ik overigens alsnog callen though op zo een board dus he.

Hoe denk je hierover?:)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nog 2 games gespeeld overigens.

1e game = 0,00

2e game = 4.50

Dus vandaag ziet het er als volgt uit:

Ended Tournament Buy-In+Fee Rank Prize
03/14/2011 Hold'em NL $1+$0.20 Completed $1.00+$0.20 3/9 $1.80
03/14/2011 Hold'em NL $1+$0.20 Completed $1.00+$0.20 2/9 $2.70

En hierbij wil ik het laten. Nu echt :)

Ik heb overigens een 5 dagen break nu omdat ik naar een andere provincie ga (Nakhorn Pathom vlakbij Bangkok) op familie bezoek :) Dus jullie zijn nu 5 hele dagen van mijn gezeur en gezanik af :) Geniet van de rust :P

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ben na 5 dagen break weer verder aan het gaan zonder echt noemenswaardig resultaat;

Gisteren vooral veel verlies gedraaid, echt 10 games waarin geen enkele hand kon winnen van random zooi, van A/A's tot K/K's tot Q/Q's. 2 games van de 10 had ik gewoon zelf verneukt door slecht spel omdat ik lichtelijk tilte van die bs denk ik :). Ik dacht op een gegeven moment ook echt dat ik het spel helemaal verleerd was en weer opnieuw kon beginnen ook al had ik wel erg veel pech gister. Op het einde nog 1 game met 2.70 weten af te sluiten terwijl er wederom meer ingezeten had. Vandaag 1e game verloren, A/K vs A/9, kan gebeuren maar als ik terug denk aan gister vond ik het weer rot.. Daarna een game 3e geworden (QQ verloren vs K/2... altijd die 3 outers) en daarna een game weer 2e terwijl ik in die game wel een erg mooie hand geflopped heb (A/A/A/A quads) maar de headsup wilde niet lukken en ik verloor uiteindelijk A/Q suited vs A/7 unsuited (hij won middels een flush -klaveren).

Net game verloren met een wel erg rare hand;

Ik krijg J/J

Ik call een raise 250 en 2 man zitten in de pot;

Ik flop

J/7/3 en 1 man raised massaal met een overbet. Ik call en zette mezelf all in en weer een andere reraisede die 1e gast met 5k chips en ik dacht YEAH. Ik zette die laatste op A/A. Hij had dus 2 outs! Die 1e gast folde omdat er nu 2 man all-in in de pot zaten. Komt die turn, niks en die river is natuurlijk die ene aas van de 2 outs die hij nodig had en flammie1983 kan het strijdtoneel weer verlaten :)

Even voor de duidelijkheid; Preflop was A/A uiteraard de betere hand en een all in had ik preflop niet gedaan met een handje als J/J :) Lichte raises call ik en de hoogte van de raise als ik zelf het initiatief heb hangt af van de tafel en mijn positie; Na de flop had die A/A gast nog 2 outs en had gewoon erg veel geluk gehad (8% to win after flop en 4% na de turn).

Na het eten ga ik weer verder en dan hoop ik nog wat leuke games te spelen :) Ik ben er iig positief over dat deze handen/plays de volgende keer, al dan niet de keer daarop wel voor winst zullen zorgen :)

cheers

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het is helemaal niks meer geworden vandaag en lijkt er op dat er een nieuwe downswing staat aan te komen :P

Elke hand wat ik kreeg verloor het tegen veel mindere handen :) Hopen dat ik morgen weer eens wat mag winnen van de pokerstarsgoden :P

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

4x gespeeld, weer helemaal niks geworden helaas;

1e game verloor ik QQ vs 9/3, de 2e game kreeg ik niks en moest ik snel wel wat doen voor ik in slaap viel, zonder resultaat :) De 3e game viel ineens het internet uit en die verloor ik dus natuurlijk ook en de 4e game was het A/A dat prooi viel aan de altijd gevaarlijke Q/J.

/

Zoiets dus,

ik heb mijn bankroll naar ING overgemaakt en besloten een tijdje te stoppen met het spelen van gok/geluksspellen wanneer je zelf maar geen geluk hebt en niks schijnt te werken.

oi