Ga naar het forum
Het begin is gemaak...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Het begin is gemaakt!

74 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
1,099 Weergaven
johninho123
PokerStrategist

Gister ben ik begonnen met het spelen van 3 sng's!

Resultaat 1: van de 9 werd ik 5e
Resultaat 2: van de 9 werd ik 3e dus prijs:D
Resultaat 3: 90 man vloog ik er uit als 30e had op dat moment 10,000 chips maar moest voetballen dus kon niet afmaken :(

Ik moet zeggen dat de lessen me wel aardig op weg helpen al zal ik wat meer geduld moeten hebben! Soms duurt het me te lang en dan ga ik handen spelen waar ik me zelf mee in de problemen breng. Bij het eerste toernooi kreeg ik k10 en speelde hem waardoor ik met een flop van 3710 in de problemen kwam. Door die tien wilde ik hem weg spelen maar hij bleef maar callen, uiteindelijk had hij dus QQ. Maar goed daar leren we weer van. Wat wel fijn is dat ik volgens brm speel waardoor ik de verliezen niet echt voelt wat toch eigenlijk best lekker gevoel is. Vanavond erst weer voetballen en daarna zal ik er weer een paar doen.

Greetz Johnny

73 reacties

Resultaat 3: 90 man vloog ik er uit als 30e had op dat moment 10,000 chips maar moest voetballen dus kon niet afmaken

Een extra les : Begin niet aan een toernooi wat je niet af kunt maken. Dit is geld weggooien.

johninho123 Topicstarter
johninho123
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door hoedinie

Resultaat 3: 90 man vloog ik er uit als 30e had op dat moment 10,000 chips maar moest voetballen dus kon niet afmaken

Een extra les : Begin niet aan een toernooi wat je niet af kunt maken. Dit is geld weggooien.

Klopt daar heb je gelijk in maar wist niet dat het zo lang zou duren dus, maar is idd zonder!

Toernooi van 90 man duurt 4uur (minimum). Ikzelf speel enkel Sit&go.
K10 zou ik niet spelen als je nog maar net bent begonnen met SnG. Er is een mooie handcart hier op deze site en je daaraan houden op het begin is echt wel aangeraden

Lamapalooza
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Snuffeltje
Toernooi van 90 man duurt 4uur (minimum). Ikzelf speel enkel Sit&go.
K10 zou ik niet spelen als je nog maar net bent begonnen met SnG. Er is een mooie handcart hier op deze site en je daaraan houden op het begin is echt wel aangeraden

Hangt er van af of je gewone of turbo speelt natuurlijk.
Ik speel altijd de turbo's en die duren tussen één à twee uur.

johninho123 Topicstarter
johninho123
PokerStrategist

Ja dat dacht ik dus ook maar op ftp had ik nooit gespeeld dus wist dat niet eigenlijk!

Maar goed ik hou jullie wel op de hoogte van mijn verdere (noodzakelijke) ontwikkelingen :f_biggrin:

EDIT: Na het lezen van verhalen en bloggen van anderen besef ik eigenlijk dat ik helemaal geen doel heb gesteld! Nu vind ik dat best moeilijk om dat te bepalen want twijfel nog of ik ga cashgamen of sng gaat doen.

Mijn eerste doel is daarom maar mijn bankroll naar 100$ te brengen wat ik eigenlijk voor einde van volgende week wel voor elkaar wilt hebben.

Verder zijn mijn doelen zoveel mogelijk leren en absoluut een keer een EPT of ander toernooi spelen. A; kan dat nog wel even duren.

johninho123 Topicstarter
johninho123
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door johninho123
Ja dat dacht ik dus ook maar op ftp had ik nooit gespeeld dus wist dat niet eigenlijk!

Maar goed ik hou jullie wel op de hoogte van mijn verdere (noodzakelijke) ontwikkelingen :f_biggrin:

EDIT: Na het lezen van verhalen en bloggen van anderen besef ik eigenlijk dat ik helemaal geen doel heb gesteld! Nu vind ik dat best moeilijk om dat te bepalen want twijfel nog of ik ga cashgamen of sng gaat doen.

Mijn eerste doel is daarom maar mijn bankroll naar 100$ te brengen wat ik eigenlijk voor einde van volgende week wel voor elkaar wilt hebben.

Verder zijn mijn doelen zoveel mogelijk leren en absoluut een keer een EPT of ander toernooi spelen. A; kan dat nog wel even duren.

Ik ga proberen mijn stardhanden kaart te gebruiken , hoop dat het werkt :f_cool:

Arjon
Oldschool Grinder

Hey johninho123,

Welkom op PokerStrategy.com en welkom ook hier in je eigen blog :)

Erg leuk om te lezen dat je je goed aan brm kunt houden, dat is zeker erg belangrijk om een winnende speler te kunnen worden.

Goed ook dat je al met de artikelen aan de slag bent gegaan. We hebben ook diverse SNG video's (vaak wel in het Engels) en ook de ICM trainer light. Dat is een tool waarmee je je SNG spel op een interactieve manier kunt leren te verbeteren.

Verder hoop ik ook dat je gebruik gaat maken van ons handbeoordelingsforum. Zo krijg je feedback van onze ervaren coaches op je gespeelde handen, wat onzettend leerzaam kan zijn.

Veel plezier en succes voor de komende tijd! :)

johninho123 Topicstarter
johninho123
PokerStrategist

Ik heb besloten dat ik deze maand alleen ga cashgamen op mijn bankroll omhoog te krijgen.

Misschien dat ik tussen door 1 of 2x een sng doe maar wil me even concentreren op 1 ding zodat ik kan kijken hoe ik er voor sta. Verder blijf ik alles lezen zowel de artikelen als alle threads. Ik zal dan ook regelmatig op jullie threads reageren en mengen om zo nog meer te leren:D

Ik hou jullie op de hoogte van mijn cashgame ontwikkelingen.

Briathos
PokerStrategist

Leuk dat je ook zo actief wilt mee draaien op dit forum!
Met cash games is het inderdaad makkelijker om snel je bankroll omhoog te krijgen. Alleen is het risico hier wel dat als je op lage niveau's speelt je vaak mensen tegen komt die onervaren zijn of op tilt spelen dus je regelmatig bad beats zult gaan voelen!En ik lees dat je je aan je BRM wilt en kunt houden dus dat je op deze tafels moet gaan spelen!

Dus ik zou zeggen lees goed de stratagieen door en zoek deze visjes eruit!

Oorspronkelijk gepost door Briathos
Met cash games is het inderdaad makkelijker om snel je bankroll omhoog te krijgen.

Met SNGs kun je ook lekker BRM builden hoor. Het is maar wat je leuk vind en waar je beter in bent.

Je kunt beter geen resultaatgerichte doelen stellen. Stel nou dat je eind van de maand het net niet hebt gehaald... ga je dan veel risico nemen om het te halen? Lijkt mij niet, dus wat is het resultaatdoel dan nog waard?

johninho123 Topicstarter
johninho123
PokerStrategist

Zit idd wat in! ok mijn doel is om mijn bankroll naar 100$ waarneer dat ook mag zijn:D bedankt dat je me erop wijst want waarschijnlijk had ik idd meer risico genomen:( Moet nog leren geduldig te blijven:D

Briathos
PokerStrategist

Ja maar met een bankroll van 50$ SnG's spelen betekent dat je 1+,10 moet spelen het prijzen geld hier zal niet meer dan 5 dollar zijn.. Dus het zal behoorlijk lang duren voordat je aan 100$ zit.. maar als je het geduld kan opbrengen is het natuurlijk te doen..

Vind je MTT niet leuk? als je daar op focust en dan begint met 18/27? daar ga ik mij ook op richten wanneer ik weer begin en dat lijkt mij leuk om mee te beginnen..

FTP heeft hier ook een goed aanbod in dus dat komt goed uit!

Veel succes en laat maar veel van je horen, ben wel benieuwd hoe het allemaal loopt! :f_biggrin:

P1v0BE
PokerStrategist

Wat ga je nu precies spelen? NL2 op full tilt?

johninho123 Topicstarter
johninho123
PokerStrategist

Nou gister avond weer wat gespeeld en ben er nu wel beetje achter wat ik wel en wat ik niet moet spelen. Absoluut geen rushpoker dat ging echt te snel en voor ik het wist was ik van 48$ naar 34$ gegaan No Good!

Ben daarna sit en go's gaan spelen heb er 3 gedaan waarvan 2x 3e!

Ook ben ik met iemand van hier gaan Cashgame maar dan CAP 0.01/0.02! In het begin vond ik dat best weinig en had me ingekocht met 2$ en was in no time al weer weg. Toch zag ik dat er ongelooflijk veel gedonked werd dus besloot ik door te gaan en dan maar toch te wachten op de beste kaarten. Er zat er 1 aan tafel die had zich ingekocht met 100$ en ging elke hand all in. Nou had ie nog het geluk dat ie van iedereen won ook met 74 of 86 dat soort kaarten,maar laat ik nou degene wezen waar hij steeds van verloor :D

Uiteindelijk me br roll weer naar 48$ weten te brengen maar toch wel weer wat geleerd!

Geen rushpoker meer voor mij.
Meer sit en go's spelen.
En de donk's zoeken op 0.01/0.02 (heb die gozer al in mijn lijst gezet _biggrin:

Dit was mijn ervaring gister!

Arjon
Oldschool Grinder

Leerzame sessie geweest dan, das interessant om te horen :)

En ik kan me heel goed voorstellen dat iets als rushpoker vrij snel voor je gaat, zeker als je nog niet zo heel lang pokert, waardoor het moelijk is om je concentratie er bij te kunnen houden. Mooi dat je je bankroll nog recht hebt weten te trekken overigens :)

johninho123 Topicstarter
johninho123
PokerStrategist

Ja ging echt snel is op zich wel grappig je kan net zo lang door klikken tot je een keer een goeie hand hebt maar toch het is het gewoon net niet voor mij:P

Ja gelukkig wel komt dat ik nu wel oplet op me brm normaal als ik 50$ had deed ik don's van 10,80 dat heb ik nu wel afgeleerd:D

P1v0BE
PokerStrategist

Ja ging echt snel is op zich wel grappig je kan net zo lang door klikken tot je een keer een goeie hand hebt maar toch het is het gewoon net niet voor mij:P

Gelijk welke variant je speelt, je zult altijd wel geduld moeten hebben om op de goede handen te wachten. tight is right ;)

johninho123 Topicstarter
johninho123
PokerStrategist

Ja klopt ben ik ook erg aan het werken om geduldig te blijven, en begint aardig te komen moet ik zeggen maar heb nog wel van die momenten dat ik echt te agrresief speel wat me soms wel wat oplevert maar vaker niets:(

johninho123 Topicstarter
johninho123
PokerStrategist

Full Tilt Poker Game #23832086250: $2 + $0.25 Sit & Go (Turbo) (184327471), Table 1 - 20/40 - No Limit Hold'em - 08:52:58 ET - 2010/09/12
Seat 1: MikeChaz (1,485)
Seat 2: david96797 (3,465)
Seat 4: AAKKDD (1,470)
Seat 5: johninho123 (1,500)
Seat 6: weinmann104 (1,320)
Seat 7: kubiceeq (1,500)
Seat 8: donkdonkdarren (1,260)
Seat 9: mysweetself (1,500)
AAKKDD posts the small blind of 20
johninho123 posts the big blind of 40
The button is in seat #3
HOLE CARDS