Haha, zo moe was ik dus, ik zag inderdaad dat ik flush-draw had, dus toch ook weer niet zo heel slecht gespeeld. Was een goed moment om te stoppen.
NL10 komt nu ineens een stuk dichterbij, want het lijkt erop dat ik er $100 bij krijg.
Er was bij PartyPoker een spelletje waarbij je bij elke 15 points een kaart mocht omdraaien. Ik had bij mijn laatste set kaarten een flush en kreeg het bericht dat ik er $100 bij zou krijgen. Ik heb me al wezenloos geklikt op 'My Account', maar het geld is er nog niet bijgeschreven. En ik ben toch wel van 'eerst zien dan geloven'.
Maar misschien verversen ze dan op het hele uur.
Ik vind eigenlijk dat ik helemaal niet zo slecht gespeeld heb vanavond, maar heb helaas een aantal bad beats gehad en een aantal keren mijn hand proberen te verdedigen, maar die vissen doen natuurlijk niet aan odds-berekenen en gaan bij elke draw die ze hebben gewoon mee, ongeacht wat je bet. Een keer met AA all-in met onderstaand resultaat:
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$4,96:na/na/na/na/na/na/na/na;UTG2$2,10:na/na/na/na/na/na/na/na;Hero$5,00:///////;[/tg]
0,02/0,04 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.
Preflop: Hero is MP3 with A♣, A♦
UTG2 raises to $2,10 (All-In), 2 folds, Hero raises to $5,00 (All-In), 2 folds, SB calls $4,94 (All-In), BB folds.
Flop: ($12,10) 6♣, 7♣, 8♣
Turn: ($12,10) Q♠
River: ($12,10) 5♠ (3 players)
Final Pot: $12,10
Results follow (highlight to see):
Hero shows een pair azen (Ac Ad)
UTG2 shows een straight, acht high (4s 4c)
SB shows three of a kind, zessen (6h 6s)
UTG2 wins with een straight, acht high (4s 4c)
Ik bleef daarna wel vrolijk, maar kon het niet laten wat sarcastische opmerkingen te maken in de trant van 'oh ja, ik ga ook altijd all-in met 4-en en 6-en'. Is toch niet te geloven dit...
En dan ook nog een keer met KK:
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$5,93:///////;MP1$1,90:16/6 /13 /-/100 /0 /-/100 ;MP3$1,58:39/31 /0 /0,3/50 /0 /100 /40 ;[/tg]
0,02/0,04 No-Limit Hold'em (10 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.
Preflop: Hero is BB with K♠, K♦
3 folds, MP1 raises to $0,16, MP2 folds, MP3 calls $0,16, 3 folds, Hero raises to $0,56, MP1 raises to $1,90 (All-In), MP3 folds, Hero calls $1,34.
Flop: ($3,98) A♦, 5♥, Q♠
Turn: ($3,98) 6♣
River: ($3,98) 4♥ (2 players)
Final Pot: $3,98
Hero shows een pair koningen (Ks Kd)
MP1 shows three of a kind, vijven (5d 5s)
MP1 wins with three of a kind, vijven (5d 5s)
Was gelukkig iets minder geld. Maar ik ben niet gaan tilten en heb strak doorgespeeld. Maar heeft me dus wel wat geld gekost.
Stel nou dat ik die $100 erbij krijg, dan heb ik dus ineens $166. Met het geld van Mansion erbij wordt dat dan $240 en de extra bonus van PartyPoker die ik verwacht binnen 10 dagen te halen wordt dat $340 en dat is genoeg om NL10 te gaan spelen...
Maar ik wil echt nog even beter/stabieler gaan spelen op NL4 voordat ik dat ga doen. Ik heb het idee dat ik het 'truckje' van ABC-poker op zich wel door heb (nog wel even leren de odds/outs goed toe te passen), maar ik heb nog iets te vaak last van tilt/te lang doorspelen/te graag willen winnen.
Oh en dit was ook zo'n verschrikkelijke bad beat:
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$12,58:///////;BU$10,48:83/57 /16 /1,9/30 /25 /0 /57 ;[/tg]
0,02/0,04 No-Limit Hold'em (4 handed)
Preflop: Hero is SB with A♠, J♣
CO folds, BU calls $0,04, Hero raises to $0,20, BB folds, BU calls $0,16.
Flop: ($0,44) A♣, 8♠, 3♠ (2 players)
Hero bets $0,42, BU calls $0,42.
Turn: ($1,28) K♦ (2 players)
Hero bets $0,91, BU calls $0,91.
River: ($3,10) J♠ (2 players)
Hero checks, BU bets $2,04, Hero calls $2,04.
Final Pot: $7,18
Hero shows two pairs, azen and boeren (As Jc)
BU shows een flush, koning high (Ks 7s)
BU wins with een flush, koning high (Ks 7s)
Ik heb nog eens gekeken en ik heb vandaag echt het meeste geld verloren met bad beats. KK of AA en dan verslagen worden door iemand die gewoon blijft callen met zijn draw.
Natuurlijk ook wel eens een missertje gemaakt, maar eigenlijk valt het best wel mee. Nog een wonder dat ik niet vreselijk ben gaan tilten. Mijn grafiek van vandaag, daar word je ook niet echt vrolijk van.

Maar ik voel me er wel redelijk onder, omdat ik toch wel lekker gespeeld heb en in elk geval geen hele rare moves heb gemaakt zoals gisteren.
Verder begint het wel te wennen bij PartyPoker en de extraatjes zijn leuk. De felle kleuren, daar kan ik me ook wel overheen zetten. Wat ik nog wel eens lastig vind is dat er minder gebruik gemaakt wordt van de chat dan op Mansion. Niet dat ik zo'n chatter ben, maar het kan soms wel leuk zijn en geeft je iets meer het gevoel dat je tegen echte mensen speelt.
Vandaag verloor ik bijv. mijn connection, waardoor ik met 22 en een flop van 332 niet echt door kon spelen. Ik kreeg een webpage van Party waarop stond dat van hun kant in elk geval alles in orde was, maar toen ik terugkwam stond echt meer dan de helft van de spelers op 'out'. Ik vroeg op 4 tafels of anderen ook last hadden van connectie problemen, maar kreeg nul-komma-nul reactie.
Verder was er vandaag nog iemand die een Royal Flush haalde, wat ik wel heel erg bijzonder vond en gaf dus ook een NH in de chat. Maar ik kreeg geen reactie en er was verder ook niemand die er iets van zei. Dan krijg je toch een beetje het onaangename gevoel dat je tegen een stelletje zombies aan het spelen ben. Ik bedoel, Royal Flush!! dat is toch niet niks??