Ga naar het forum
Just another random...

Meldingen
Alles wissen

Just another random blog: Kallum an

184 Berichten
23 Gebruikers
0 Reacties
14.2 K Weergaven
yoshiwa
Elite Grinder

Dont like the chr , je hebt sowieso nutfd, met sdv voor je Qhi ,en je hebt ook weinig valuecombos op dit board. Zou deze hand echt 100% in men chc range steken . Je kan altijd nog beslissen de T te chr als je denkt dat villain retarded veel barrelt.

Turn is mandatory bet , maar dnno of je veel Fe gaat maken. Daarmoet je ook beslissen wat je op blank runnouts gaat doen , of je daar gaat shoven of niet?

Beantwoorden
Citeren

Kvind x/c en x/r beiden wel fine eigenlijk. Kbedoel , ik weet niet zeker of we met 44 willen x/callen om onze range (die in het nadeel is op een AKx flop) sterker te maken. Volgens mij blijft 44 gewoon altijd wel een x/r en ik zou K4 en A4 dan x/callen om mijn range sterk genoeg te houden. Dus we hebben we een x/raisingrange... Op een board met een FD wil ik dan ook altijd wel enkele FD-combo's in die x/raisingrange en dan ga ik obviously wel voor Qxss zodat we de pot bouwen met een nutdraw. Kvind het dus echt wel fine om dit te x/raisen maar ik zal ook vaak x/callen. Beetje mixed strategy met weakere Qxss lijkt me totally fine. In een vacuum verwacht ik zelfs dat je tegen vele strategies van villain een hoger EV gaat pakken door te x/raisen met deze draw.

nh :)

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Vind de flop check/raise ook helemaal niks en sluit me bij yoshiwa aan.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling Topicstarter
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Hmm ja, een flush draw zal ik in bijna alle gevallen x/c spelen. Had er nog niet bij vernoemd dat ik op deze speler veruit het grootste sample heb van iedereen op zoom (~400 hands) dus ik dacht in dit geval een keer een hand anders te spelen. Heb inderdaad de nutdraw en hij kan een flop c/r + turn barrel eigenlijk alleen callen met een Aas + high kicker.
De turn bet ik hier eigenlijk ook omdat ik hem maximaal op Kx zet, maar werd daar toch wel enigszins verrast door de call. Ben het mee eens dat in veel gevallen dit een x/c is, maar ik denk ook dat het tegen regulars goed is om je range niet te veel te polarisen. Als je elke keer x/c speelt met draws, middle pair en top pair weak kickers en enkel reraised met de nuts dan ga je long term minder afbetaald worden.

Kuip, zou jij niet bang zijn door een FD elke keer c/c te spelen je range super polarised te maken?

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Het is neit zozeer dat je ELKE flushdraw ch/c speelt. Het feit je nutfd en dus sdvalue hebt is ook van belang! Tuurlijk kun je wel wat balancen, maar dan pak ik denk ik liever een ch/c flop en c/r turn range aangezien je dan ook nog en boel 2pair rept die je erbij kan turnen (samen met een set die je op de flop wellicht ch/c speelt).

Merk zelf dat ik in sommige spots iets te vaak ch/c met flushdraws (regs adapten door zelden de derde suit op de river nog te valuebetten). Maar denk dat er wel groot verschil zit tussen een FD met sdvalue en een lage FD zonder enige sdvalue.

En wellicht kun je beter polarizen op andere boards, ze zullen je heus niet zo extreem nauwkeurig in de gaten houden dat ze per board je ranges weten.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Heb er inderdaad niet echt rekening meegehouden dat ik hier ook gewoon showdown value heb :rolleyes: Ben er ook wel mee eens dat ik beter c/c en c/r had kunnen spelen, alhoewel ik af en toe een checkraise vs regs toch wel een leuke play blijf vinden (maar dan wellicht met FDs zonder showdown value)
Waarom is dit een slecht board om te polarizen?

Mooie hand waar villain wordt afgestraft door AQ niet te 3betten preflop (euh yoshiwa :coolface: ). Villain is een unkown (fish?) die donkbettend uitkomt wat ik in dit geval als kracht interpreteer, hier zo agressief mogelijk spelen lijkt me dan een logic play

$0.25/$0.50 Zoom No Limit Holdem
PokerStars
2 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
SB Hero ($50.50) 101bb
BB tbag6969 ($101.56) 203bb

Pre-Flop: ($0.75, 2 players) Hero is SB 4♦ 5♦
Hero raises to $1.25, tbag6969 calls $0.75

Flop: 4♥ 5♣ Q♠ ($2.50, 2 players)
tbag6969 bets $2, Hero raises to $5.50, tbag6969 calls $3.50

Turn: 7♣ ($13.50, 2 players)
tbag6969 bets $2, Hero raises to $8.70, tbag6969 calls $6.70

River: 4♣ ($30.90, 2 players)
tbag6969 bets $5.50, Hero goes all-in $35.05, tbag6969 calls $29.55

Final Pot: $101.00
Hero shows a full house, Fours full of Fives
4♦ 5♦
tbag6969 shows two pair, Queens and Fours
A♠ Q♣

Hero wins $100.50 (net +$50)

tbag6969 lost $50.50

Hotrun much?

PokerStars
2 Players

Stacks:
SB Hero ($146.20) 292bb
BB MikE_CaM22 ($25.25) 51bb

Pre-Flop: ($0.75, 2 players) Hero is SB 8♠ 10:spade:
Hero raises to $1.25, MikE_CaM22 calls $0.75

Flop: 6♠ 9♥ 8♦ ($2.50, 2 players)
MikE_CaM22 bets $2, Hero calls $2

Turn: 9♠ ($6.50, 2 players)
MikE_CaM22 checks, Hero bets $4, MikE_CaM22 calls $4

River: 7♠ ($14.50, 2 players)
MikE_CaM22 bets $4, Hero raises to $32, MikE_CaM22 goes all-in $14

Final Pot: $50.50
Hero shows a straight flush, Six to Ten
8♠ 10:spade:
MikE_CaM22 shows a full house, Nines full of Eights
8♥ 9♦

Hero wins $64 (net +$24.75)

MikE_CaM22 lost $25.25

Dan een hand die denk ik niet zo goed gespeeld is. Preflop call ik met het idee dat indien het hitten van een set (en met vrij deep stacks) er een grote kans is dat ik het all in kan krijgen. Plus, wie weet zijn er genoeg enge boards waar villain van een hand gebluft kan worden. Op de flop besluit ik te callen met een backdoorflush (not sure if good enough) en backdoor straight + zn 8$ bet komt niet heel sterk over. Misschien zit hij hier op AQ, QQ, JJ; dan is die king natuurlijk erg vervelend. Dit is de street waar ik misschien wel had moeten folden?
De turn lijkt me een mandatory call alhoewel ik niet echt met de math bezig ben geweest...

PokerStars
2 Players

Stacks:
SB Campucaa ($136.55) 273bb
BB Hero ($75.71) 151bb

Pre-Flop: ($0.75, 2 players) Hero is BB 8♥ 8♣
Campucaa raises to $1.25, Hero raises to $4, Campucaa raises to $9.50, Hero calls $5.50

Flop: 7♦ 10:heart: K♥ ($19, 2 players)
Hero checks, Campucaa bets $8, Hero calls $8

Turn: 9♦ ($35, 2 players)
Hero checks, Campucaa bets $18, Hero calls $18

River: 4♥ ($71, 2 players)
Hero checks, Campucaa bets $50, Hero folds

Final Pot: $71

Campucaa wins $120.50 (net +$35)

Hero lost $35.50

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Ik ben dan ook gewoon een vis he:D

Wat is de reden dat je F raised met 45? je hebt de nuts geflopt op een grotdroog board en villain lead , zou ik niet direct als strength interpreteren , en alst strength is win je enkel van Qx , en daar kunnen maar 2 overs tegen komen die hem kunnen scaren. Derest van zijn 2P ,sets, ... beat je allemaal , en door te raisen cut je al zen bluffs uit zen range.

2e hand bet ik de T nevernooit , daar gechr worden is een gigantische ramp voor je hand. Tenzij je echt weet dat villain daar nooit chr , maar TP is zeker een (groot) deel van zen range door F play , en als ie fd heeft kan je de R bluffcatchen als ie mist , en callen met je draw als je hit.

pre easy in laatste, en easy easy fold op de F. Dit soort grapjes murdert je redline als een gek. Je kan met deze hand niks doen, en hij heeft ziljoen handen om door te barrelen op zo een boardstructuur

Beantwoorden
Citeren

Kzou die 45 ook raisen vs fish :) nh

T8 nh

88, preflop redelijk std. Flop vind ik moeilijk, vs 50%+ pot fold ik maar nu is het echt zo van mehhhh whatever (zelf fold ik maargoed..). Turn ga ik voor de x/r-bluff

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

45 hand zet ik eigenlijk villain meteen op Qx dus dan ga ik gewoon knallen en hopen dat het visje niet loslaat. Denk dat ik hem altijd zo zou spelen.

T8: De turn daar betten is meer protecten en straight draws niet een gratis kaart laten zien. Je hebt gelijk dat een c/r daar dodelijk is dus daar moet ik nog eens goed naar kijken.

88 was inderdaad dramatisch en de flop had gefold moeten worden :facepalm: @ Farma: Een bluff op die kaart met zoveel sterkte lijkt me misschien niet verstandig. Wat voor handen zou jij met een raise (all in of minnish?) willen laten folden?

Terugkomend op de Q6 hand heb ik nu een hand gespeeld waar ik wel in positie zit. Ik float de flop vs aggro speler en raise de turn. Is dit een goede raise & c/r spot of zouden jullie hier ook callen? Dacht aan een c/r hier omdat ik geen showdown value heb en vs aggro speler best wel kans heb dat hij hier air heeft plus de river ook gaat betten.

PokerStars
2 Players

Stacks:
SB Hero ($75.55) 151bb
BB HeartXXX ($78.59) 157bb

Pre-Flop: ($0.75, 2 players) Hero is SB 7♣ 8♣
Hero raises to $1.25, HeartXXX raises to $4.50, Hero calls $3.25

Flop: 9♣ 3♠ 5♥ ($9, 2 players)
HeartXXX bets $6, Hero calls $6

Turn: 4♣ ($21, 2 players)
HeartXXX bets $14, Hero raises to $32

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door AmsterdamCalling
@ Farma: Een bluff op die kaart met zoveel sterkte lijkt me misschien niet verstandig. Wat voor handen zou jij met een raise (all in of minnish?) willen laten folden?

We hebben een dik range-advantage qua nuts. We 3bet/callen any QJs en waarsschijnlijk een redelijk deel QJo nu we deep zitten en hij veel wijder de 3bet zal callen. We hebben hier dus zo'n 12-16 combos QJ terwijl hij er 0-1 heeft.

Raisen met QJ heeft in een vacuum sowieso het meeste EV. Qua gameplan denk ik dat we zeker een deel QJ ook moeten x/raisen omdat we veel hands hebben die tegen zijn range niet verderkunnen en we teveel gaan moeten opgeven. Door QJ te x/raisen kunnen we ook air x/raisen. 88 is een van de beste airhands om te x/raisen imo omdat we zijn air ook niet bluffen. Zijn voornaamste airhand is AJ (AQ kan ook).

Verder straffen we zijn bets af met AK (als hij dat zou doen, ik verwacht iig dat velen het doen). AK kan zo goed als niet continu'en versus een x/raise... Zelfde verhaal wanneer hij AA zou hebben.

We hebben ook onze perceived range in ons voordeel. Daarmee bedoel ik dat hij waarsschijnlijk niet verwacht dat iemand daar ooit bluffraist en hij zal inzien dat we best veel QJ kunnen hebben.

En we hebben wat outs ook natuurlijk voor wanneer hij besluit te callen met iets als AA of wie weet K7o hebben we natuurlijk nog outs. In het ander geval, wanneer hij met een draw callt hebben we ook nog een redelijk hoog EV wat niet te onderschatten is.

Denk dat het een zeer mooie spot is en ik snap niet waarom je meteen zegt 'het lijkt me niet verstandig'. Verschiet ik wat van, ofwel denk ik niet zo helder na :P

En ik vind die 78cc wp :) Lastig wel qua sizing... We hebben best veel valuecombo's op de turn, al zou ik er een groot deel gewoon downcallen gezien de range vs range situatie. Maar raisen met een set is nu best wel aantrekkelijk. Qua bluffs lijkt me 78cc een van de betere. Mooie is dat hij tegen onze range die nogal polarized is vaak ofwel zal folden of callen en we dus onze equity zeer vaak kunnen realiseren.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

oh alcohol

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Rogier
oh alcohol

:D Had wel willen lezen :(

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist

Oorspronkelijk gepost door AmsterdamCalling
@ Farma: Een bluff op die kaart met zoveel sterkte lijkt me misschien niet verstandig. Wat voor handen zou jij met een raise (all in of minnish?) willen laten folden?

We hebben een dik range-advantage qua nuts. We 3bet/callen any QJs en waarsschijnlijk een redelijk deel QJo nu we deep zitten en hij veel wijder de 3bet zal callen. We hebben hier dus zo'n 12-16 combos QJ terwijl hij er 0-1 heeft.

Raisen met QJ heeft in een vacuum sowieso het meeste EV. Qua gameplan denk ik dat we zeker een deel QJ ook moeten x/raisen omdat we veel hands hebben die tegen zijn range niet verderkunnen en we teveel gaan moeten opgeven. Door QJ te x/raisen kunnen we ook air x/raisen. 88 is een van de beste airhands om te x/raisen imo omdat we zijn air ook niet bluffen. Zijn voornaamste airhand is AJ (AQ kan ook).

Verder straffen we zijn bets af met AK (als hij dat zou doen, ik verwacht iig dat velen het doen). AK kan zo goed als niet continu'en versus een x/raise... Zelfde verhaal wanneer hij AA zou hebben.

We hebben ook onze perceived range in ons voordeel. Daarmee bedoel ik dat hij waarsschijnlijk niet verwacht dat iemand daar ooit bluffraist en hij zal inzien dat we best veel QJ kunnen hebben.

En we hebben wat outs ook natuurlijk voor wanneer hij besluit te callen met iets als AA of wie weet K7o hebben we natuurlijk nog outs. In het ander geval, wanneer hij met een draw callt hebben we ook nog een redelijk hoog EV wat niet te onderschatten is.

Denk dat het een zeer mooie spot is en ik snap niet waarom je meteen zegt 'het lijkt me niet verstandig'. Verschiet ik wat van, ofwel denk ik niet zo helder na :P

En ik vind die 78cc wp :) Lastig wel qua sizing... We hebben best veel valuecombo's op de turn, al zou ik er een groot deel gewoon downcallen gezien de range vs range situatie. Maar raisen met een set is nu best wel aantrekkelijk. Qua bluffs lijkt me 78cc een van de betere. Mooie is dat hij tegen onze range die nogal polarized is vaak ofwel zal folden of callen en we dus onze equity zeer vaak kunnen realiseren.

Oke, oke fair enough. Verschieten is niet nodig. Soms speel je een hand met een bepaald idee en is het moeilijk om daarvan af te stappen. Assume dat ik hier nog met 36$ all in kan shoven op de turn dan gaat hij veel handen niet meer folden (hangt ook wel van villain af). Safe to say dat ik niet in deze situatie was gekomen als ik gewoon netjes de flop had gefold.

Handen waarmee hij hier sowieso gaat callen en mogelijk ge4bet heeft pre AdQd; AhQh; AK/AA (maybe when unkown); KQ (probably gaan ze de fishing rod uitgooien gezien de hoeveelheid in de pot, meeste gevallen wordt dit niet ge4bet pre); AJ met flushdraw (maar gaat hij dit 4betten pre?). Hij kan hier inderdaad AK of AA zo doorbetten maar tegen een unknown vind ik een bluff hier wel vrij risky.

Like the play and thoughts, maar vindt dit een lastige situatie qua stacksizes en vs unknown

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist

Oorspronkelijk gepost door Rogier
oh alcohol

:D Had wel willen lezen :(

me2, waarschijnlijk dronken levensverhalen ;)

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

De komende maanden zullen er even geen updates volgen. Moet wat projecten doen voor de studie, veel tentamens eind van deze maand en zal enkel nog wat MTTs gaan spelen.

Midden juli ben ik weer back in business en ga nadenken over wat ik dan ga spelen. Heads up vind ik een geweldig leuk spel en leer er zeer veel van maar merk ook wel dat ik veel sneller vermoeid raak en problemen heb om een deftig volume te draaien. Dit omdat je veel meer flops speelt/veel meer moet nadenken etc.

Beantwoorden
Citeren
Borr
PokerStrategist

Succes met je projecten en tentamens!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Borr
Succes met je projecten en tentamens!

+1.

Beantwoorden
Citeren
NLgr1nd3r
Poker Player

Succes en nog bedankt voor je hulp :)

Beantwoorden
Citeren

Veel succes man... Beetje een kutperiode natuurlijk maar ooit komt er wel een eind aan. Courage ;)

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Portugal is amazing. Overigens is het hele dorp waar we zitten Oranje gekleurd na ons enthousiasme in de plaatselijke bar afgelopen vrijdag :]

Beantwoorden
Citeren