Ik dacht dat je je droom had opgegeven omdat je niet lukte om SH te beaten. Wel jammer dat je hier niet meer zo actief zal zijn. Hopelijk kom je op een dag terug om te melden dat je je droom hebt waargemaakt. Of gaat waarmaken.
Good luck!
Ik dacht dat je je droom had opgegeven omdat je niet lukte om SH te beaten. Wel jammer dat je hier niet meer zo actief zal zijn. Hopelijk kom je op een dag terug om te melden dat je je droom hebt waargemaakt. Of gaat waarmaken.
Good luck!
In ieder geval veel succes met je werkzaamheden en als je wel tijd hebt om te pokeren dat ze succesvol mogen aflopen
Aha mijn blog bestaat nog...
Ik heb de afgelopen 2 weken weer eens wat op de online tafels gespeeld.
Nu ik eindelijk wat ingewerkt ben en wat meer tijd voor mezelf kan vrijmaken krijg ik terug zijn om te spelen.
Ook de start van het WSOP 2015 speelt hier zeker een rol in.
Er zijn ongeveer een 6700 handen gespeeld op 5 verschillende dagen en niet zonder succes.
Mijn grafiek ziet er leuk uit en dan vooral mijn non showdown winnings.
In het verleden heb ik echt alles geprobeerd om deze positief te maken maar telkens ten kost van mijn showdown winnings die loodrecht naar beneden kelderden.
Op dit moment lijkt het alsof ik mijn AHA-moment heb gevonden (of ik run gewoon goed op dit moment :f_biggrin:)
Benieuwd wat de toekomst gaat brengen maar met zo'n start hoor je mij alvast niet klagen.

Leuk dat je weer terug bent op het forum
Op welk limiet ben je momenteel aan het spelen?
Ook wens ik je veel succes met je nieuwe start dat je 2 weken geleden bent ingeslagen
kleine sessie gespeeld deze avond en niet zonder resultaat.
Non showdown gaat wel wat naar beneden maar dat heeft vooral te maken met een paar grote vissen die maar niet konden folden.
Dat zorgde er dan ook wel voor dat mijn showdown winnings meer dan behoorlijk waren
Het handje waar ik opeens +EV run:
(UTG was al echt iedere hand onnozel aan het doen)
PokerStars - (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4
UTG: 93 BB (VPIP: 93.33, PFR: 48.89, 3Bet Preflop: 37.50, Hands: 45)
MP: 59.5 BB (VPIP: 29.17, PFR: 21.74, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 24)
CO: 133 BB (VPIP: 22.03, PFR: 20.69, 3Bet Preflop: 21.74, Hands: 61)
Hero (BTN): 332 BB
SB: 149 BB (VPIP: 16.28, PFR: 11.63, 3Bet Preflop: 8.70, Hands: 43)
BB: 193 BB (VPIP: 21.28, PFR: 14.89, 3Bet Preflop: 7.32, Hands: 95)
SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB
Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 8♠ 8♣
UTG raises to 93 BB and is all-in, fold, fold, Hero calls 93 BB, SB raises to 149 BB and is all-in, fold, Hero calls 56 BB
Flop: (392 BB, 3 players) 9♦ 8♥ 4♥
Turn: (392 BB, 3 players) T♣
River: (392 BB, 3 players) 2♣
SB shows A♠ K♣ (High Card, Ace)
Main Pot [280 BB]: (Pre 39%, Flop 0%, Turn 0%)
Side Pot#1 [112 BB]: (Pre 45%, Flop 0%, Turn 0%)
Hero shows 8♠ 8♣ (Three of a Kind, Eights)
Main Pot [280 BB]: (Pre 36%, Flop 67%, Turn 74%)
Side Pot#1 [112 BB]: (Pre 55%, Flop 100%, Turn 100%)
UTG shows 6♥ 9♥ (One Pair, Nines)
Main Pot [280 BB]: (Pre 25%, Flop 33%, Turn 26%)
Hero wins 379.5 BB

Dat verklaart het dat je nu hebt gecalled. Al had ik zelf dan direct all-inn gegaan. Aangezien je toch al committed bent op een shove van de anderen.
tijd voor een kleine update...
In mijn vorige updates sprak ik van een AHA moment.
Ik heb mijn stijl van spelen wat aangepast en dat bleek wel goed te gaan.
Ok we spreken hier over een lol sample en 5NL stakes maar toch... het ging de goede richting uit.
In juni heb ik niet zoveel kunnen spelen vanwege enkele projectjes maar deze maand heb ik wel al wat tijd kunnen investeren in poker.
Op 7 juli ben ik beginnen spelen op 10NL. Zonder iets te veranderen aan mijn spel kon ik al vlug enkele winnende sessies afronden wat wel leuk was.
Na een weekje op 10NL besloot ik om mijn speelstijl eens te testen op 50NL met een roll van 200€
Tot mijn verbazing bleek dit ook hier lekker te lopen.
Op 50NL heb ik echter mijn speelstijl iets moeten aanpassen omdat de regs mij redelijk vlug doorhadden en ik moest hier dus op anticiperen.
Na 8 dagen (7.7K handen) gespeeld te hebben op 50NL sta ik +8.5 BI (11.22BB/100)
Of ik nu run als god of echt mijn AHA moment heb gevonden zal in de toekomst wel duidelijk worden maar ondertussen gaan we ervoor.
Met de gedachte van YOLO ga ik dan ook vanavond een 2bi shot proberen op 100NL en kijken of ik ook hier met mijn moves een profit kan maken.
De reden waarom ik geen standaard BRM gebruik is omdat ik een simulatie heb gedaan van hoe lang het zal duren voor ik correct kan upmoven op basis van verschillende win rates vs aantal handen die ik per maand kan spelen.
Eerlijk gezegd werd ik er depressief van...
Indien ik het geluk mag hebben om nu op 100NL te kunnen blijven lijken WSOP 2016 of 2017 haalbaar (ja ik cash mijn volledige roll uit om naar Vegas te gaan indien nodig
)
Onderstaand mijn grafiek van deze maand (inclusief handen op 10NL)

shotje zit erop... -250$
QQ vs AK
JJ vs AK
Los van die twee handjes ben ik wel tevreden van mijn spel en ben ik zeker dat dit ook op 100NL winstgevend kan zijn.
Ik ga terug 50 NL grinden en hopelijk kan ik binnenkort nog eens een shotje wagen.
Als je toch van plan bent om een agressieve BRM te gebruiken dan is misschien de tankroll bankroll management (Engels artikel) wat voor jouw.
je grafiek ziet er super uit! wel spijtig van je 2 kostelijke handjes op 100nl.
Maar je JJ vs AK is dat dan preflop all in? want dat vind ik toch wel loose dan
@sdk
Had ik al eens gezien maar toch bedankt voor de info
@Ilgenio
JJ hand was overpair op flop. Door de check raise van villain uit positie dacht ik dat hij een flushdraw heel agro aan het spelen was.
Ik zet hem dus op de draw en besluit te schuiven.
Villain toont AKo en hit k op turn...
QQ was pre all in.
Flop K en ik weet hoe laat het is
Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Dat zijn gewoon 2 pech handen. Hopelijk pakt een eventuele 2de shot beter uit.
inderdaad en lig er dan ook niet wakker van.
Ik heb het weer zwaar te pakken...
Door de veranderingen op het werk (promotie, andere klant, etc...) had ik weinig tijd en zin om veel te pokeren maar daar is ondertussen terug verandering in gekomen. Sinds de start van het WSOP dwalen mijn gedacten bij Ieder vrij moment af naar iets wat met poker te maken heeft.
gisteren kon ik het dus ook niet laten
Na de mislukte poging om op 100NL te spelen zocht ik wel vlug naar bevestiging dat ik geen luckbox ben geweest de laatste weken maar dat mijn spel er echt is op vooruit gegaan.
Al vlug in de sessie kreeg mijn zelfvertrouwen een grote klap.
Na nog geen 35 handen stond ik al >2bi down op 50NL
Nu ben ik niet de persoon die vlug de handdoek in de ring gooit dus ging ik gewoon verder met als onderstaand resultaat.
Op één tafel zat een grote vis rechts van mij.
Hij deed de meest bizarre moves die ik al op een pokertafel heb gezien maar ik kon maar niet winnen van hem.
De rest van de tafel daarentegen... swat hij was 7bi down toen hij besloot dat het welletjes was geweest.
Momenteel ben ik <300 VPP verwijderd van "goldstar" op pokerstars dus hier ga ik de komende dagen nog voor spelen (vandaag niet want heb andere verplichtingen)
Iemand een idee hoe ik mijn FPP's het beste kan gebruiken? Waar haal ik de meeste value uit?
Onderstaand de resultaten van de sessies gisteren

Ik gebruik zelf mijn FPP voor satallites en de 100 FPP $30.000 silverstar+ toernooi elke zaterdagavond om 20.30u.
Daar zit denk ik de meeste value in.
Wat ik ook deed, het mocht niet zijn vandaag...

Samen met de resultaten van gisteren geeft dit het volgende beeld:

Variance kan echt wel klote zijn.
Hopelijk morgen beter!
Variance is altijd klote! BRM zorgt er gewoon voor dat je niet broke gaat en daar maak ik me geen zorgen om.
Ik heb er alle vertrouwen in dat 50nl zeker haalbaar is voor mij op dit moment. Ik wil nu alleen zo vlug mogelijk op 100nl kunnen spelen
Geduld is natuurlijk wel een schone zaak op dit gebied.
Anders gaat het alsnog fout denk ik.