Ga naar het forum
Las Vegas baby!

Meldingen
Alles wissen

Las Vegas baby!

202 Berichten
22 Gebruikers
1 Reacties
10.8 K Weergaven
Prutserke Topicstarter
Prutserke
PokerStrategist

Ouch!
De maand begint slecht.

De account waarvoor ik werk heeft besloten om besparingen uit te voeren en gezien ik het duurste profiel ben mag ik vertrekken.
Op zich geen drama maar ik had wel een leuk team onder me met wie ik graag heb samen gewerkt.
De beslissing had ik al enkele maanden geleden voelen aankomen maar het komt toch wel aan als het bevestigd wordt.

Daarnaast voelde ik me gisteren ook misselijk. Of het één een gevolg is van het ander weet ik niet maar van poker is er dus weinig in huis gekomen.
Na wat motilium tabletjes ben ik er nu weer bovenop geraakt en gaan we de laatste (2) dagen ons nog eens voor 110% geven.

Vanavond ben ik van plan om er in te vliegen. Ik zal dan ook vanavond (of morgenvroeg) weer enkele handjes kunnen posten ;-)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Jammer dat je baan verloren bent.
Al snap ik niet helemaal wat je met 'account' hier bedoelt of het is een accountant:f_confused:
Succes vanavond met spelen en dat het een profitabele sessie mag zijn:gl:

Beantwoorden
Citeren
Prutserke Topicstarter
Prutserke
PokerStrategist

Het is mss niet duidelijk SDK.
Ik leg het even uit.

Het bedrijf waarvoor ik werk levert IT diensten aan andere bedrijven.
Zelf werk ik als Team Lead via mijn bedrijf bij een klant (account).
De laatste heeft beslist om geen beroep meer te doen op mijn diensten (en ik word ook niet vervangen) om kosten te drukken.

Ik heb dus nog steeds een job al zal ik voor een andere account moeten gaan werken.
Het doet wel pijn omdat ik een prachtig team had waarmee ik heel goed heb samengewerkt.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Zo is het een stuk duidelijker. Hopelijk kom je weer in een prima team terecht.

Beantwoorden
Citeren
NLgr1nd3r
Poker Player

Dat is klote om te horen.
Nooit leuk als je een project niet af kunt maken.
Zoals SDK al aangeeft hopelijk kom je in je nieuwe project weer in zo'n fijn team terecht en kun je de klus daar wel klaren!

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Wel kut! Hopelijk kom je snel weer in een leuke team terecht.

Beantwoorden
Citeren
Prutserke Topicstarter
Prutserke
PokerStrategist

We zijn er eindelijk weer!!!
Ondanks de zever op mijn werk en de vele bezoekjes aan de lieve Sint (met een dochter van bijna 3jaar ontsnap je daar niet aan) heb ik ook nog wat kunnen pokeren afgelopen week.

De week begon slecht met een 8bi downswing en een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen.
Die deuk in mijn zelfvertrouwen bleek echter niet nodig gezien ik op EV-vlak behoorlijk goed scoor.

Ik heb wel één ding aan mijn strategie aangepast deze maand.
Klein beetje tegen mijn goesting eigenlijk maar ik merk dat ik vaak spew als ik een +200bb stack heb staan dus heb ik besloten steeds de tafel te verlaten met een stack groter dan 200bb.
De profit verzekeren boeit me niet maar ik moet eerst andere onderdelen van het spelletje leren alvorens ik leer hoe je een 200bb+ stack speelt.

Kleine grafiek voor afgelopen week:

Ik ga nu wat vids bekijken (profiteren van mijn platinum status) en vanavond terug de tafels aanstampen.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Prutserke
Ik ga nu wat vids bekijken (profiteren van mijn platinum status) en vanavond terug de tafels aanstampen.

Met je platinum status heb je ook toegang tot pokerstrategy gameplan, 6-max preflop ranges en game theorie. Zijn ze heel goed? Aan video's heb ik niet zo veel omdat ik niet goed kan horen. Dan is voor me best prijzig om voor $59 een platinum status aan te schaffen voor enkel alleen artikelen. Maar als ze ervoor zorgen dat ik preflop en postflop veel beter ga spelen, dan is het misschien overwegen waard. Misschien leer ik ook wat van video's door alleen naar de handelingen van een goede speler te kijken en na te denken waarom hij/zij dat doet.

Beantwoorden
Citeren
Prutserke Topicstarter
Prutserke
PokerStrategist

"It's a hard way to make an easy living"
De "hard way" heb ik al ontdekt, nu nog de "easy living" en het komt goed.

Wat betreft volume kan ik zeker niet klagen.
Ik heb ongeveer een kleine 12K handen gespeeld.
De profit blijft voorlopig wel op zich wachten (tenzij dan wat rakeback)

Momenteel run ik een 5tal BI onder EV maar dat is niets en vroeg of laat trekt zich dat wel weer recht. Al dan niet in mijn voordeel.

Het zelf posten van handen blijft een hekelpunt en vooral omdat ik er gewoon niet aan denk om handen te taggen om later te reviewen.
Hier moet ik echt iets aan veranderen want zo ga ik nooit vooruit geraken / leren uit mijn eigen fouten.

Onderstaand nog even mijn grafiek tot nu toe.
Je zult merken dat de Non Showdown winnings behoorlijk stijl naar beneden gaan maar dat is vooral omdat ik veel minder mijn tegenstanders probeer te exploiten en dat ik vooral ABC probeer te spelen.
Van zodra ik dit volledig beheers zal ik beginnen werken aan het exploiten van mijn tegenstanders en dan zullen de non showdown winnings wel stabiel worden.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Prutserke
Het zelf posten van handen blijft een hekelpunt en vooral omdat ik er gewoon niet aan denk om handen te taggen om later te reviewen.
Hier moet ik echt iets aan veranderen want zo ga ik nooit vooruit geraken / leren uit mijn eigen fouten.

Wat je ook kan doen, is achteraf de grootste verlies potten opzoeken en dan die handen gaan reviewen en eventueel posten. Daar zit meestal ook je grootste leaks ;-)

Beantwoorden
Citeren
Prutserke Topicstarter
Prutserke
PokerStrategist

Denk dat ik uit die handen niet zoveel ga leren. Zijn meestal coolers of handen waarin je achteraf zelf beseft dat je het gewoon verkeerd hebt aangepakt.
Het zijn de handen waar geen showdown wordt gehaald of waarbij ik twijfel tussen valuebet of checken etc... waar ik het meeste uit kan leren. Jammer genoeg spot ik ze niet makkelijk tijdens het spelen en/of vergeet ik ze te taggen...

Beantwoorden
Citeren
Prutserke Topicstarter
Prutserke
PokerStrategist

:spit:

Zo voel ik me...

4 dagen na elkaar ben ik aan het verliezen en dit begint aan mijn motivatie te knagen.
Ik zal nu nog één sessie starten en kijken hoe het loopt maar Ik denk dat ik een dag of 4 niet meer zal spelen en mij enkel zal bezig houden met het reviewen van de eerste helft van december en studeren.

Ook ben ik aan het twijfelen of ik wel verder wil spelen op de zoom tafels.
Ik heb de indruk dat de meeste regs wel behoorlijk zijn en vaak ook gewoon winnende spelers.

Zo heb ik in mijn database gekeken wie de regs waren (meeste handen) en hun profit/loss
resultaat 10 van de 14 spelers met het meest aantal handen in mijn database zijn winnende spelers...

Op 68K handen (totaal 10NL zoom) verlies ik met 5.9bb/100... niets om over naar huis te schrijven dus.

Naar de toekomst toe zal ik eens proberen om een sessie op te nemen en deze dan te reviewen.
Wie weet spot ik zo meer handjes en kan ik achteraf ook de handen hier posten (of de vid delen)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Op basis van je ervaring op NL10 ZOOM lijkt het me niet verkeerd om ook een grote sample te gaan maken op de gewone NL10 tafels. Zou me niks verbazen dat je daar makkelijker winst kunt behalen.

Beantwoorden
Citeren
Prutserke Topicstarter
Prutserke
PokerStrategist

is ook een optie SDK maar moet ik me dan ook niet gaan bezig houden met het selecteren van tafels en zo + soms ellenlange wachtlijsten bij tafels met de grootste vissen...
---------

Vandaag was ik niet van plan te spelen maar ik voelde me super dus heb ik daar ook van geprofiteerd.
Ik voelde mij zo goed dat ik zelfs 6 tafels zoom heb geopend (4x 10NL & 2x5NL) en ik moet zeggen het ging verrassend goed.
Komt het omdat ik geen tijd had om mezelf te levelen of mss runde ik gewoon super met de kaarten? Geen flauw idee maar het doet wel deugd.

één hand heb ik, tijdens de hand zelf, getagged.
Wat doen jullie op de river?

Mijn redenering tijdens het spelen:

Eerst en vooral is de 3bet vanuit de sb met AJs vs CO open niet volgens mijn standaard manier van spelen maar gezien we 200bb diep spelen dacht ik dat dit hier mss wel kon.

De flop mis ik volledig maar gezien we 3way zijn en ik als eerste moet spreken beslis ik alsnog om mijn agressie door te zetten door middel van een cbet. Vaak komt dit sterk over en pak ik de pot hier en nu.
In het slechtste geval heb ik nog altijd 2 overs en een backdoor straight draw.

Turn hit ik mijn J en beslis ik nog een kleine value bet te plaatsen. De reden hiervoor is omdat ik een note heb op de speler dat hij 3bets in positie callt met JTo en AKs.
Hij kan hier dus best KJ JT QJ hebben waar ik value uit kan halen en ik zou het zeker niet erg vinden moest villain gewoon folden.

De river is een blank (op een backdoor flush na) en nu weet ik niet meer wat te doen.
Als ik nogmaals bet en villain raised (all in wss) kan ik dit onmogelijk callen. of wel?
Ik heb dus twee opties: check/call of check/fold ????????

PokerStars - $0.10 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: $10.24 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
Hero (SB): $24.67
BB: $10.00 (VPIP: 23.42, PFR: 18.02, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 114)
UTG: $10.82 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 7)
MP: $2.99 (VPIP: 25.00, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)
CO: $30.89 (VPIP: 21.18, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 9.68, Hands: 90)

Hero posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has J♣ A♣

fold, fold, CO raises to $0.30, BTN calls $0.30, Hero raises to $1.35, fold, CO calls $1.05, BTN calls $1.05

Flop: ($4.15, 3 players) 9♥ 8♠ 3♦
Hero bets $2.05, CO calls $2.05, fold

Turn: ($8.25, 2 players) J♠
Hero bets $3.54, CO calls $3.54

River: ($15.33, 2 players) 2♠
Hero checks, CO bets $8.34, Hero ?????????

Beantwoorden
Citeren
Prutserke Topicstarter
Prutserke
PokerStrategist

Feeling like shit...
Laatste dagen voel ik me echt slecht en de timing is natuurlijk weer perfect.
Momenteel loopt er een zoom & boom promotie maar ik vrees dat dit mij meer gaat kosten dan dat het mij kan opleveren als ik in deze toestand zou spelen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je kunt inderdaad beter wachten tot je weer beter voelt.
Verder lijkt mij een CBet tegen 2 spelers niet vaak genoeg zal werken om de pot op te pikken als bluf.
Had zelf op de flop opgegeven hoe zwak het er ook uitziet.
Als gespeeld had ik zelf wat groter voor value gebet op turn en lijkt me de river tricky.
Ben benieuwd wat cashgamers ervan vinden.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Je kunt inderdaad beter wachten tot je weer beter voelt.
Verder lijkt mij een CBet tegen 2 spelers niet vaak genoeg zal werken om de pot op te pikken als bluf.
Had zelf op de flop opgegeven hoe zwak het er ook uitziet.
Als gespeeld had ik zelf wat groter voor value gebet op turn en lijkt me de river tricky.
Ben benieuwd wat cashgamers ervan vinden.

+1

Vind persoonlijk dat je je eigen in nesten heb gewerkt met die preflop raise. :) As played, zou ik turn ook groter betten 2/3-3/4 poten indien call, river c/f

Beantwoorden
Citeren
SWScuracao
PokerStrategist

preflop is niks mis mee, maar op de flop is C-bet geen optie tegen dit soort spelers. Als ze pre al zo'n grote raise callen, hoe groot is dan de kans dat ze allebei gaan folden op zo'n (relatief) droge flop?
+als ze callen op deze flop lijkt me de turnbet ook niet zo safe voor dat kleine beetje thin value

volgende keer maybe een c/f of c/r proberen?
Zijn indd wel kutspots tegen zo'n looseaggro fish in de CO
Denk trouwens dan c/f beter is, want je hebt ook nog geen info van BU

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SWScuracao
preflop is niks mis mee, maar op de flop is C-bet geen optie tegen dit soort spelers. Als ze pre al zo'n grote raise callen, hoe groot is dan de kans dat ze allebei gaan folden op zo'n (relatief) droge flop?
+als ze callen op deze flop lijkt me de turnbet ook niet zo safe voor dat kleine beetje thin value

volgende keer maybe een c/f of c/r proberen?
Zijn indd wel kutspots tegen zo'n looseaggro fish in de CO
Denk trouwens dan c/f beter is, want je hebt ook nog geen info van BU

minimum 1 calling station wat haalt een raise hier preflop dan uit? In mijn ogen dat je met een opgeblazen pot zit met een hand die eigenlijk niet heel goed is. Elk zijn mening he is gewoon een vraag die ik me hier stel.

Beantwoorden
Citeren
Prutserke Topicstarter
Prutserke
PokerStrategist

Laatste update dateert van 18/12....

Op het gebied van poker heb ik niets te melden.
Als ik 5 online sessies heb gespeeld sinds mijn laatste update zal het veel zijn.

Momenteel heb ik naast mijn werk en familie weinig tijd of energie over om te pokeren.
Ik kom hier dus gewoon zeggen dat deze blog voor onbepaalde tijd "on hold" zal worden gezet.
Mijn doel naar Las Vegas te gaan om een WSOP te ervaren blijft. De manier waarop is nog een vraagteken.

Ook wil ik even de tijd nemen om iedereen te bedanken die de moeite heeft gedaan om mij te helpen om een betere speler te worden.

Wat zijn mijn pokerplannen voor de toekomst?

Online grinden zit er niet echt in. Af en toe een toernooitje of een cashtafel als ontspanning.

Live zal ik hier en daar eens een toernooitje proberen mee te pikken zoals een BPC (België) of een UKIPT event.
Verder zal ik ook af en toe wat homegames organiseren onder de vrienden.

grtzzzz!

Beantwoorden
Citeren