Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Leeft nog

44 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
1,699 Weergaven

Een blog, het heeft me eigenlijk nooit veel gezegd om er een bij te houden. Nu zit ik een eind met tijd over door een serieuze problematiek met mijn rug en nek en wie weet hou ik het min of meer vol om deze wat vol te krabbelen met zin en onzin.

Wie ben ik?

Ik ben eenn laatstejaarsstudent psychologie uit België met hobby’s en interesses net als iedereen! Ik heb vroeger best nog wel wat gepokerd, nooit echt succesvol tenzij op de laagste limieten.

De comeback?

Nu 2-3 jaar later speel ik terug sinds 2 weken ongeveer. Had op mijn stars account nog een 2O-tal $ en een nieuw startkapitaal op 770 gekregen (had op FT ook nog wat staan maar daar is sinterklaas mee weg als ik het hier lees).

Ik speel vooral op Stars omdat ik dat altijd deed en 770 zal ik wat spelen om eens silver-gold te halen. Kan ik me wat bijscholen als ik zin heb .

Wat ga ik doen?

Op stars vooral SNG spelen. Naargelang beschikbare tijd en zin speel ik van de STT tot 45man’s. BRM hou ik me min of meer aan iets zoals Duvel666 in zijn blog schreef. Lekker conservatief, maar toch vrij vlot als je je limiet beat. Ondertussen heb ik die 20$ al omgezet in iets waar ik een limiet mee omhoog kan, maar ik wil eerst nog wat dingen stabieler en beter krijgen eer ik het mezelf gun.

Op 770 speel ik af en toe een set STT’s gewoon om hier wat punten te scoren. Wat natuurlijk niet zo eenvoudig is om mezelf daar dan scherp op te zetten met deze instelling .

En, eer ik het vergeet, welke software valt zo allemaal aan te raden voor een SNG speler?
Momenteel gebruik ik de Pstrategy equilator en ICM trainer. Die olifant, kom ik enkel gek van met dat Postgrsqlr gedoe.

Verder zie ik wel welke richting ik hier mee uit ga.

Beantwoorden
Citeren
43 reacties
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

10 45man turbo SNG's vandaag.

1x 1e
2x 2e
2x 5e

Vrij positief dus een goede 55$ uit 15$ gehaald. Vrij weinig lelijke handen moeten zien, is altijd leuk.
Ben wel sceptisch of dit neerschrijven van resultaten zo positief is. Tijdens mindere sessies ben ik er zo geen fan van om de centjes te tellen.

Meer tevreden ben ik over mijn discipline om te folden bij resteals, men aandacht er bij houden om sweet spots te zoeken, ...

Beantwoorden
Citeren
Winterdream
PokerStrategist

Leuke openingspost! Die plaatjes doen het altijd goed bij mij, ik blijf je volgen!

Succes met je pokerdoelen.

Ik gebruik nu
Holdem Manager 2 (handdatabase en als HUD)
holdemresources.net (voor nash berekening)
PokerStove maar Equilab is eigenlijk wel genoeg
ICM trainer
ICMexplorer
Universal Replayer, maar de replayer van HEM is ook prima
En zo heb ik nog wel wat progjes, moet bijvoorbeeld dat TOI nog uitproberen, schijnt handig te zijn met multitablen..

Beantwoorden
Citeren
Toxicgod
Oldschool Grinder

*bolletje* straks even op mijn gemakkie lezen :D

Beantwoorden
Citeren
katjoeng
PokerStrategist

Wil ook Sit & Go's gaan spelen en heb wat gezien over Sit & Go Wizard hier op het forum, misschien kun je daar eens een kijkje nemen.

Leuke blog :-)

Groeten
Katjoeng

Beantwoorden
Citeren
katjoeng
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Winterdream
Leuke openingspost! Die plaatjes doen het altijd goed bij mij, ik blijf je volgen!

Ik gebruik nu
ICM trainer
ICMexplorer
En zo heb ik nog wel wat progjes, moet bijvoorbeeld dat TOI nog uitproberen, schijnt handig te zijn met multitablen..

Heb een paar dagen ook dat TOI gedownload (trial), maar had het nog niet aan de praat gekregen.
Heb wel rekening gehouden dat de trial alleen met de microstakes werkt.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door katjoeng
Wil ook Sit & Go's gaan spelen ...

Zeker doen, ik vind de dynamiek en het feit dat ze een vrij vaste tijdsduur hebben vele malen leuker dan cashgames grinden!

Merci voor de reacties. Ik runde vandaag weer vrij goed en heb besloten geen limiet omhoog te gaan! Ik ga gewoon 200$ afhalen en mijn vriendin daarmee (deels alvast :) )trakteren op een weekendje citytrippen! Met de overblijvende dollars weer grinden en dan eens een limiet klimmen.

Beantwoorden
Citeren
katjoeng
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door taktix

Wil ook Sit & Go's gaan spelen ...

Zeker doen, ik vind de dynamiek en het feit dat ze een vrij vaste tijdsduur hebben vele malen leuker dan cashgames grinden!

Merci voor de reacties. Ik runde vandaag weer vrij goed en heb besloten geen limiet omhoog te gaan! Ik ga gewoon 200$ afhalen en mijn vriendin daarmee (deels alvast :) )trakteren op een weekendje citytrippen! Met de overblijvende dollars weer grinden en dan eens een limiet klimmen.

Goed bezig :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

vannacht wat grinden

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

45 mans 1,50$ SNG's gespeeld, aangevuld met een paar 18. Een goeie 30-40$ up. Content.

Ondertussen 4 sterren hotel geboekt aan 25€ pp per nacht, via hotelweek.

X

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

En vandaag ga ik
* Kill them all eens uitlezen
* ICM trainer 100 handen spelen
* Als ik nog zin heb een paar spelletjes spelen

Beantwoorden
Citeren
katjoeng
PokerStrategist

45 mans 1,50$ SNG's gespeeld, aangevuld met een paar 18. Een goeie 30-40$ up. Content.

Ondertussen 4 sterren hotel geboekt aan 25€ pp per nacht, via hotelweek.

X

Goed bezig :-)

Beantwoorden
Citeren
katjoeng
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Winterdream

Ik gebruik nu
ICM trainer
ICMexplorer

Heb een paar dagen ook dat TOI gedownload (trial), maar had het nog niet aan de praat gekregen.
Heb wel rekening gehouden dat de trial alleen met de microstakes werkt.

Even zitten stoeien met de instellingen en heb TOI nu draaiend.
Speel nu 24 tafels tegelijk op de 0.01/0.02 cent en het gaat me best goed af :-)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

24 tafels op NL2, is dat nog nuttig vraag ik me af :)?

Is je winstmarge niet wat groter bij 10 tafels + reads? Zeker op nl2 waar velen toch niet consistent genoeg spelen om stats te gebruiken (lijkt me).

Beantwoorden
Citeren
katjoeng
PokerStrategist

Is je winstmarge niet wat groter bij 10 tafels + reads? Zeker op nl2 waar velen toch niet consistent genoeg spelen om stats te gebruiken (lijkt me).

Eerlijk gezegd weet ik dat niet, ik denk dat dan 10 tafels teveel is (met reads) en bij deze lage limieten er nog veel players zijn die "zomaar" wat doen als ik zie waarmee ze soms ineens allin gaan.
Heb het gevoel dat als je constant met de juiste kaarten speelt (wat ik voorheen niet deed en veel loose calls maakte) dat meer tafels spelen voordeliger is.

Heb hier ook nog geen artikel over gelezen, hoop dat die er een is en wat dan inderdaad voordeliger is en vanaf welke limieten.

BTW, ik mag sinds net volgens mijn BRM schema een limiet omhoog :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

De rugklachten beteren, ik ga mijn sportleven stilaan terug oppikken. Goed nieuws op dat vlak dus!
Qua poker, ik heb het beestje terug te pakken, vrees ik. 3e week dat ik speel en het boeit me :).

Aangezie groene cijfers altijd leuk zijn:
250$ grens is bereikt en ik doe een paar 3.50$ 18 man SNG. Straks de resultaten nu eerst de juiste focus zoeken/behouden.

-

En deze prent lijkt me niet de goede focus! Te scherp focussen gedurende een hele SNG is uitputtend voor de hersens! Tilt-inducerend, maak je fouten door, ...

Ik kies er voor om focus momenten te kiezen. Rond de final table, bubble, ... De zogenaamde sweet spots, link ik aan een een aanpassing van mijn gewenste focus.

Dus een gezapige (domme) film op tv, leidt me licht af en een gemiddelde focus voor de standaard taak dat de beginfase van een SNG is, lijkt me ideaal!

- post bleef vrij lang open staan, ondertussen de bubble fase van de toernooien. Deze post afronden en straks de resultaten

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

4 18man SNG, 3,50$

Congratulations!

You finished the tournament in 3rd place. A USD 11.37 award has been credited to your Real Money account
You finished the tournament in 1st place. A USD 22.77 award has been credited to your Real Money account.
You finished the tournament in 2nd place. A USD 17.06 award has been credited to your Real Money account.
You finished the tournament in 1st place. A USD 22.77 award has been credited to your Real Money account.

+55$ min of meer, =)

Eigenlijk voortdurend het geluk gehad om er betere kaarten in te krijgen en weinig flips nodig gehad aangezien de steals goed gingen! Ik bereid me alvast voor op de teleurstelling als het niet zo goed blijft lopen :f_biggrin:.

Zou wel leuk zijn om op de low orbit Mars eens te cashen. Mercury, heb ik vroeger (en 2 weken geleden) al regelmatig een leuke rakeback van kunnen nemen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Eerlijk gezegd weet ik dat niet, ik denk dat dan 10 tafels teveel is (met reads) en bij deze lage limieten er nog veel players zijn die "zomaar" wat doen als ik zie waarmee ze soms ineens allin gaan.
Heb het gevoel dat als je constant met de juiste kaarten speelt (wat ik voorheen niet deed en veel loose calls maakte) dat meer tafels spelen voordeliger is.

Heb hier ook nog geen artikel over gelezen, hoop dat die er een is en wat dan inderdaad voordeliger is en vanaf welke limieten.

BTW, ik mag sinds net volgens mijn BRM schema een limiet omhoog :)
Had deze gemist, proficiat alvast :).

Ik kan er zeker in komen dat je bij standaard handelingen weinig concentratie nodig hebt. Als je die tafels dus aan kan, zeker doen. Je kan gelijk hebben dat je zo minder lose calls doet, voor mij persoonlijk zou dit minder werken.

Artikels zijn ook niet heiligmakend, ze zijn nuttig en interessant maar er zijn nog boeken/teksten/... daar in de weide wereld! Zoek en vind

Beantwoorden
Citeren
Winterdream
PokerStrategist

Respect voor je 18s cashes. Heb net ook 4 18s 3.50 gespeeld. Helaas alleen 1 3e plek gehaald.

Beantwoorden
Citeren
katjoeng
PokerStrategist

quote]Had deze gemist, proficiat alvast :).

Ik kan er zeker in komen dat je bij standaard handelingen weinig concentratie nodig hebt. Als je die tafels dus aan kan, zeker doen. Je kan gelijk hebben dat je zo minder lose calls doet, voor mij persoonlijk zou dit minder werken.

Artikels zijn ook niet heiligmakend, ze zijn nuttig en interessant maar er zijn nog boeken/teksten/... daar in de weide wereld! Zoek en vind

Aanraders voor goede boeken?

Beantwoorden
Citeren